Członkowie EV Klub Polska nie zapłacą za przejazd autostradą

Członkowie EV Klub Polska nie zapłacą za przejazd autostradą

W artykule przeczytasz

Mamy dobrą wiadomość dla właścicieli samochodów elektrycznych, którzy są członkami EV Klub Polska. Przejazd dwoma płatnymi odcinkami autostrad A1 i A4 będzie dla nich darmowy.

Autostrada do elektromobilności

Na wstępie wyjaśnijmy, czym jest EV Klub Polska. Jak nie trudno się domyślić, jest to klub zrzeszający właścicieli i miłośników aut elektrycznych. Został uruchomiony w ramach społeczno-edukacyjnej kampanii elektromobilni.pl, za którą odpowiadają Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA) i Krajowy Ośrodek Zmian Klimatu (KOZK). Warto odnotować, że popularyzacją aut elektrycznych zajmuje się on nie tylko w Polsce. Jest też współzałożycielem Global EV Drivers Alliance. Jest to organizacja, która zrzesza kluby użytkowników aut elektrycznych z całego świata.

Okazuje się, że będąc członkiem Klubu, możemy nie tylko kreować i wpływać na rynek elektromobilności w Polsce. To także inne korzyści, w tym darmowy przejazd autostradami, a właściwie dwoma odcinkami autostrad A1 i A4.

  • Gdańsk – Toruń (autostrada AmberOne A1, węzeł Rusocin – węzeł Nowa Wieś);
  • Katowice – Kraków (autostrada A4, węzeł Murckowska – węzeł Balice).

Oba odcinki liczą w sumie 276 kilometrów i są objęte systemem videotollingu. Jedynym warunkiem jest zapisanie się do EV Klub Polska. Darmowe przejazdy wyżej wymienionymi odcinkami obowiązują od 18 czerwca 2021 roku i są elementem kampanii “Autostrada do elektromobilności”. Przy podróży w obie strony darmowe przejazdy oznaczają oszczędność rzędu 50-60 zł. Warto uzupełnić, że nie dotyczą one właścicieli hybryd plug-in.

Akcja potrwa do 18 października, ale nie jest wykluczone, że będzie kontynuowana, a w przyszłości być może nawet rozszerzona o inne odcinki. Przypomnijmy, że na przykład w Czechach właściciele samochodów elektrycznych lub niskoemisyjnych nie płacą za autostrady.

Inne korzyści członkostwa w EV Klub Polska

Członkostwo w EV Klub Polska może się nam opłacić nie tylko z powodu darmowych przejazdów przez wymienione wyżej płatne odcinki autostrad. Na przykład dzięki współpracy partnerskiej Klubu z GreenWay Polska, jego członkowie mogą liczyć na 7-procentowy rabat na usługi ładowania samochodów w największej sieci szybkiego ładowania w Europie Środkowej i Wschodniej.

Przeczytaj też: “Karta GreenWay do ładowania samochodów elektrycznych

Rabat w wysokości 5 procent otrzymuje każdy zarejestrowany użytkownik. Kolejne 2 procent zniżki przy ładowaniu aut na prąd możemy uzyskać po wypełnieniu ankiet. Mają one zbadać preferencje kierowców samochodów elektrycznych. W przyszłości w planach są wyższe, bo aż 10-procentowe rabaty. Poza tym również inne benefity dla kierowców pojazdów elektrycznych. Wymienia się wśród nich np. zniżki na zakup oraz instalację domowych stacji ładowania samochodów elektrycznych, atrakcyjne formy finansowania zakupu takich aut czy ich ubezpieczenia, a nawet tańsze usługi hotelarskie czy gastronomiczne.

Oczywiście jako użytkownicy aut na prąd, już bez obowiązku członkostwa w EV Klub Polska, możemy korzystać z kilku różnych udogodnień. Mowa m.in. o darmowym parkowaniu elektrykiem w płatnych strefach i możliwości jazdy buspasem.

Ocena naszych czytelników
[Suma: 2 Średnio: 5]

Udostępnij:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych jest AutoISO Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Przetwarzamy Twoje dane (adres e-mail, imię i nazwisko oraz treść wiadomości) na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów: w celu komunikacji z Tobą i dla ochrony przed roszczeniami, przez okres do 10 lat od roku, w którym zakończono korespondencję. Współpracujemy z firmami hostingowymi, którym możemy przekazywać te dane (odbiorcy danych). Dane mogą być przekazywane poza UE, jedynie do Państw lub podmiotów zatwierdzonych prawem UE. Masz prawo dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ich przeniesienia. Masz prawo skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Polsce lub jego odpowiednika w innym państwie UE. Więcej informacji o zasadach przetwarzania przez nas danych znajduje się w Polityka Prywatności i Cookies.

Darmowe sprawdzenie
Historii Pojazdu

Newsletter

Klikając “Zapisz się” zamawiasz newsletter e-mailowy, zawierający także informacje handlowe, w szczególności o usługach i produktach związanych z pojazdami. Zgodę można cofnąć w e-mailu od nas lub informując nas e-mailem. Administrator danych: Autoiso Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Więcej w Polityce Prywatności.

Zobacz nasz kanał YouTube

Odtwórz wideo

Najnowszy film

Przeczytaj też:

Strefy czystego transportu na nowych zasadach

Strefy czystego transportu na nowych zasadach

Strefy czystego transportu w polskich miastach czekają zmiany. Samorządy będą mieć dowolność w określaniu panujących tam zasad. Możliwe będzie wpuszczenie pojazdów spalinowych spełniających określone normy. Oprócz tego na szybach aut w strefach obowiązkowe będą naklejki podobne do tych obowiązujących w Niemczech. Wiemy też coś o mandatach za łamanie zakazu wjazdu do strefy czystego transportu.

Rodzaje samochodów elektrycznych i hybrydowych

Rodzaje samochodów elektrycznych i hybrydowych

Rynek pojazdów z napędem niekonwencjonalnym jest coraz szerszy. Obok aut na prąd popularne są hybrydy. Szukając sobie takiego auta, przede wszystkim należy znać różnicę między pojazdami typu BEV, HEV, PHEV, MHEV, EREV czy FCEV. Dlatego sprawdzamy, jakie są rodzaje samochodów elektrycznych i hybrydowych oraz co je od siebie różni.

Elektryczny Chevrolet Bolt EV trafi do serwisu

Elektryczny Chevrolet Bolt wycofany do naprawy

Amerykański koncern samochodowy General Motors wycofuje do naprawy wszystkie egzemplarze jednego ze swoich modeli. Problematyczny jest elektryczny Chevrolet Bolt, znany też pod nazwą Opel Ampera-e, który ma problem z baterią. Okazuje się, że bateria tego minivana segmentu B może wywołać pożar.