Diagnostyka komputerowa samochodu

W artykule przeczytasz

Jesteśmy świadkami nieustannego rozwoju motoryzacji. W każdym roku pojawiają się zupełnie nowe konstrukcje oraz rozwiązania technologiczne, które sprawiają że jazda samochodem jest bardziej komfortowa i bezpieczna. Dzisiejsze samochody w diametralny sposobów różnią się od swoich poprzedników sprzed kilkudziesięciu lat. To inteligentne maszyny wyposażone w liczne komputery oraz czujniki, które kontrolują pracę wszystkich podzespołów. Zastanawialiście się kiedyś, czy obecność w samochodzie dziesiątek różnorodnych systemów elektronicznych jest dobrym rozwiązaniem?

Cześć osób uważa, że im większa ilość elektroniki, tym większe prawdopodobieństwo awarii. Jednak spójrzcie na tę kwestie z zupełnie i innej strony. Kiedyś usterka, któregoś z podzespołów mechanicznych wiązała się z wielogodzinnym szukaniem źródła awarii. Często po wymianie części, okazywało się, że to jednak nie ona była odpowiedzialna za unieruchomienie pojazdu. Dziś jest zupełnie inaczej! Mechanik przy użyciu laptopa oraz odpowiedniego oprogramowania w kilka minut zidentyfikuje wszystkie awarie oraz błędy występujące w aucie.


Zastosowanie

Szybko, łatwo i skutecznie – tak działa diagnostyka komputerowa samochodu. Mechanik poprzez specjalne gniazdo, które znajduje się w każdym nowoczesnym samochodzie uzyskuje dostęp do pamięci komputera. W ten sposób ma wgląd we wszystkie zarejestrowane zdarzenia, wyświetla się raport o ewentualnych błędach lub problemach związanych z niesprawnością poszczególnych podzespołów. Dzięki diagnostyce samochodowej można:

  • wykryć błędy wszystkich systemów samochodu (AIR BAG, ABS, IMMOBILIZER, SILNIK, ITD.),
  • wykryć wypadkową historię pojazdu przez odczyt danych z czujników przeciążeń,
  • rejestrować wskaźniki inspekcji serwisowej, wymiany oleju itp.,
  • skalibrować działanie wielu podzespołów,
  • zidentyfikować numer VIN pojazdu oraz sterowników.

Zakres pracy diagnostyki komputerowej sprawia, że jest ona nie tylko wykorzystywana do diagnozowania uszkodzonego samochodu, ale również jest narzędziem, które pomaga w zakupie używanego samochodu. Dzięki niej można szybko zweryfikować wszelkie nieprawidłowości, które są niewidoczne na pierwszy rzut oka. Jeżeli więc jesteście zdecydowani na zakup używanego samochodu, warto przed podpisaniem umowy odwiedzić serwis diagnostyczny.

Ceny w autoryzowanych serwisach za taka usługę rozpoczynają się od 150 zł. Ceny w przypadku niezależnych mechaników są bardzo zróżnicowane. Zaczynają się od kilkudziesięciu złotych.

 

Pierwsze systemy diagnostyczne w samochodach pojawiły się w Stanach Zjednoczonych już w latach 70’tych ubiegłego wieku, jednak ich upowszechnienie wymagało czasu. W Europie w 1998 roku przyjęto zunifikowaną normę OBD (On-Board Diagnostic). To system nadzorujący pracę podzespołów pojazdu, który musiał być obowiązkowo montowany w każdym wyprodukowanym pojeździe. Obecnie diagnostyka komputerowa samochodu jest powszechnie stosowaną usługą serwisową, która powie Wam wiele o sprawności pojazdu. Warto z niej korzystać.

Ocena naszych czytelników
[Suma: 0 Średnio: 0]

Udostępnij:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych jest AutoISO Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Przetwarzamy Twoje dane (adres e-mail, imię i nazwisko oraz treść wiadomości) na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów: w celu komunikacji z Tobą i dla ochrony przed roszczeniami, przez okres do 10 lat od roku, w którym zakończono korespondencję. Współpracujemy z firmami hostingowymi, którym możemy przekazywać te dane (odbiorcy danych). Dane mogą być przekazywane poza UE, jedynie do Państw lub podmiotów zatwierdzonych prawem UE. Masz prawo dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ich przeniesienia. Masz prawo skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Polsce lub jego odpowiednika w innym państwie UE. Więcej informacji o zasadach przetwarzania przez nas danych znajduje się w Polityka Prywatności i Cookies.

Darmowe sprawdzenie
Historii Pojazdu

Newsletter

Klikając “Zapisz się” zamawiasz newsletter e-mailowy, zawierający także informacje handlowe, w szczególności o usługach i produktach związanych z pojazdami. Zgodę można cofnąć w e-mailu od nas lub informując nas e-mailem. Administrator danych: Autoiso Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Więcej w Polityce Prywatności.

Zobacz nasz kanał YouTube

Odtwórz wideo

Najnowszy film

Przeczytaj też:

Interfejs diagnostyczny – co to jest, jak działa, ile kosztuje?

Interfejs diagnostyczny – co to jest, jak działa, ile kosztuje?

Interfejs diagnostyczny jest przeznaczony do samochodu z systemem OBD2 (ang. On-Board Diagnostics). To urządzenie służące samodzielnej diagnozie stanu technicznego wielu podzespołów pojazdu. Sprawdzamy, czym jest interfejs diagnostyczny, jak wybrać takie urządzenie elektroniczne, a następnie podłączyć je do auta i uruchomić z odpowiednio dobranym oprogramowaniem.