Nowe oleje od Audi

AUDI

W artykule przeczytasz

Audi jako pierwszy producent w branży motoryzacyjnej wprowadzi oleje smarowe drugiej generacji.
  • Audi ma nowy sposób podstawowego smarowania zwojów stalowej blachy pozwoli zaoszczędzić 40 ton oleju rocznie
  • Grupa Volkswagen ma zamiar wdrożyć zainicjowany przez Audi projekt rozwoju produktu
  • Członek zarządu AUDI AG ds. produkcji Peter Kössler mówi: „Każdy wkład w zwiększenie wydajności zasobów jest pomocny”

Procesy produkcyjne Audi

W przyszłości, procesy produkcyjne Audi staną się jeszcze bardziej zrównoważone. Wraz z rozpoczęciem produkcji Audi Q6 e-tron, koncern z Ingolstadt wprowadza drugą generację oleju smarowego Prelube II służącego do smarowania zwojów stalowej blachy. Ten nowy produkt pomoże znacznie zmniejszyć ilość środka smarnego potrzebnego do ochrony przed korozją i do obróbki blach w tłoczni. Pomysłodawcami są pracownicy Audi w Ingolstadt. Został on już zauważony w Grupie Volkswagen.

AUDI
Całkowicie nowe podstawowe smarowanie „Prelube II” do stalowych zwojów w prasowni pozwala zaoszczędzić 40 ton metrycznych oleju rocznie. Dr Ingo Faass, Robert Hozjan (obaj z Zarządzania Operacjami w tłoczni w Ingolstadt) i Martin Michallek (Planowanie produkcji lakierni w Ingolstadt) sprawdzają podstawowe smarowanie za pomocą „Prelube II” stalowych zwojów w prasowni. Ten nowy produkt pomoże znacznie zmniejszyć ilość środka smarnego potrzebnego do ochrony przed korozją i obróbki blach w prasowni.

 

Prelube II to Mniejsze zużycie oleju

Przy konwencjonalnym smarowaniu środkiem Prelube I, na każdy metr kwadratowy blachy stalowej nakładamy  jeden gram oleju. W przypadku nowej klasy smarowania Prelube II, na każdy metr kwadratowy zużywa się tylko 0,7 grama oleju – i to przy prawie identycznych parametrach obróbki. Nowa klasa oleju tworzy na powierzchni blachy warstwę ochronną, która jest grubsza i nie spływa. Na przykład na ramę wzmacniającą dach Audi A4 potrzeba teraz tylko 2,7 grama Prelube II zamiast 3,9 grama zwykłego oleju smarowego. Ekstrapolując na wszystkie elementy stalowe, które Audi obrabia w swoich zakładach produkcyjnych w Europie i Meksyku, daje to niesamowity potencjał oszczędności około 40 ton oleju rocznie w porównaniu z rokiem 2018.

„W Audi zawsze myśli się o tym, by poszczególne etapy procesu produkcyjnego i logistycznego były w dłuższej perspektywie bardziej zrównoważone środowiskowo. Każdy wkład i pomysł pracowników w zwiększanie efektywności wykorzystania zasobów i osiąganie ambitnych celów stojących za naszą kampanią ekologiczną Audi – Mission:Zero, jest tu bardzo pomocny” – mówi Peter Kössler, członek zarządu AUDI AG ds. produkcji i logistyki.

Audi Q6 e-tron i Prelube II to nowe standardy

Klasa oleju smarowego Prelube II stanie się nowym standardem dla smarowania zwojów blachy stalowej. W kolejnych krokach Audi przyjrzy się innym seriom modelowym. Tym które są obecnie w produkcji. Wypróbują nowy produkt dla każdego komponentu, a następnie przestawią cały proces produkcji na Prelube II.

Pomysł spodobał się na poziomie całej Grupy Volkswagen. „Udało nam się przekonać naszych dostawców stali do przestawienia się na Prelube II. To proces trudny technicznie, ale w dłuższej perspektywie pomoże oszczędzać zasoby”. Tak twierdzi – dr Ingo Faass z działu zarządzania operacyjnego w tłoczni w Ingolstadt.

„Grupa Volkswagen chętnie przyjęła naszą inicjatywę i planuje wprowadzenie nowej klasy oleju jako standardu w Europie. To jeszcze bardziej zwiększy potencjał oszczędności. O zoptymalizowanym smarowaniu mówi również VDA (Niemieckie Stowarzyszenie Przemysłu Motoryzacyjnego). Inni producenci prawdopodobnie zaczną stosować Prelube II w najbliższych latach.

Właściwości nowego oleju

Warstwa ochronna oleju Prelube nakładana przez producentów stali zapobiega korozji. Sprawia też, że proces formowania płaskich arkuszy w pojedyncze elementy w tłoczni Audi przebiega dosłownie jak w dobrze naoliwionej maszynie. Oleje Prelube pierwszej generacji miały ten problem, że olej wydostawał się z rolek blachy i zanieczyszczał magazyny. Ponadto cienkie i czasami nierównomiernie nałożone smarowanie prowadziło do problemów podczas późniejszej obróbki. Potrzebne było lepsze rozwiązanie.

By rozwiązać te problemy, pracownicy z różnych działów współpracowali ze sobą w celu opracowania i zatwierdzenia Prelube II. W porównaniu z Prelube I, ten produkt drugiej generacji oferuje jeszcze jedną kluczową korzyść. Smar ochronny musi być dokładnie zmyty przed lakierowaniem karoserii. Tak więc cieńsza warstwa oleju położona na zwojach stalowej blachy jest znacznie bardziej przyjazna dla środowiska. „W procesach odtłuszczania będziemy mogli zredukować ilość stosowanego środka czyszczącego. A w szczególności zawartych w nim środków powierzchniowo czynnych” – mówi Martin Michallek z działu planowania produkcji lakierni w Ingolstadt.

Kampania Audi Mission: Zero

Audi, w ramach programu ekologicznego Mission: Zero, łączy wszystkie działania mające na celu zmniejszenie śladu ekologicznego. Zarówno w pionach produkcji jak i logistyki swoich zakładów produkcyjnych na całym świecie. Program skupia się przede wszystkim na dekarbonizacji, mniejszym zużyciu wody, efektywnym wykorzystaniu zasobów i bioróżnorodności. Głównym celem programu jest doprowadzenie by do roku 2025 wszystkie zakłady Audi były neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla.

Ocena naszych czytelników
[Suma: 0 Średnio: 0]

Udostępnij:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Administratorem Twoich danych jest AutoISO Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Przetwarzamy Twoje dane (adres e-mail, imię i nazwisko oraz treść wiadomości) na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów: w celu komunikacji z Tobą i dla ochrony przed roszczeniami, przez okres do 10 lat od roku, w którym zakończono korespondencję. Współpracujemy z firmami hostingowymi, którym możemy przekazywać te dane (odbiorcy danych). Dane mogą być przekazywane poza UE, jedynie do Państw lub podmiotów zatwierdzonych prawem UE. Masz prawo dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ich przeniesienia. Masz prawo skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Polsce lub jego odpowiednika w innym państwie UE. Więcej informacji o zasadach przetwarzania przez nas danych znajduje się w Polityka Prywatności i Cookies.

Darmowe sprawdzenie
Historii Pojazdu

Newsletter

Klikając “Zapisz się” zamawiasz newsletter e-mailowy, zawierający także informacje handlowe, w szczególności o usługach i produktach związanych z pojazdami. Zgodę można cofnąć w e-mailu od nas lub informując nas e-mailem. Administrator danych: Autoiso Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Więcej w Polityce Prywatności.

Zobacz nasz kanał YouTube

Odtwórz wideo

Najnowszy film

Przeczytaj też: