Toyota Corolla – gwiazda segmentu C

W artykule przeczytasz

Najlepiej sprzedający się model w historii. W Polsce niezwykle popularna. To nie może być nic innego jak Toyota Corolla!

Toyota Corolla jest zamawiana w Polsce co 11 minut i została ogłoszona jednym z najlepiej sprzedających się modeli w historii. W 1974 roku po raz pierwszy – jak podaje Wikipedia – model ten został bestsellerem roku. Już w 1997 roku została uznana za najlepiej sprzedający się model w historii. Wyprzedziła tym samym Volkswagena Garbusa.

W pierwszym półroczu 2020 roku Corolla była na drugim miejscu najchętniej kupowanych nowych aut w Polsce, zaraz po Toyocie Yaris oraz wyprzedzając znajdującą się na 3 miejscu Dacię Duster. Również w 2021 roku króluje w rankingach najpopularniejszych modeli nowych aut.

Produkcja Corolli zaczęła się w 1966 roku. Była ona najpierw samochodem segmentu B, a następnie segmentu C. Po dziś dzień firma sprzedała już łącznie 50 milionów egzemplarzy tego modelu w różnych wersjach.

Toyota Corolla 1.2 Turbo 2020

Dzisiaj testujemy dla was toyotę corollę z 2020 roku. Obecnie mamy 12 generację tego auta. Corolla w tej wersji – czyli hatchback jest następcą AURISA a prezentowane tu COMBI jest następcą AVENSISA i AURISA. 

Projektując Corollę jej twórcy myśleli raczej o młodszych odbiorcach więc jej stylistyka jest trochę bardziej dynamiczna. Czy trafili w ich gusta ? Oceńcie sami, a najlepiej napiszcie w komentarzu pod wpisem jak wam się podoba Corolla w takiej odsłonie. 

 

Redakcja autobaza dostała do testów Toyotę Corollę Combi, która jest dłuższa od hatchbacka o 28 cm.

Natomiast oba te modele mają taką samą szerokość i rozstaw kół – 1,54 m. Rozstaw osi w porównaniu z hatchbakiem jest o 6 cm dłuższy i wynosi 2,7 m.

Corolla Combi wymiary

Wyposażenie

Na wyposażeniu tej wersji są m.in. 16″ felgi aluminiowe, Inteligentny tempomat adaptacyjny (IACC), Światła główne w technologii LED (Basic LED), Układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z systemem wykrywania pieszych i rowerzystów, układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA) z funkcją powrotu na zadany tor jazdy (SC) (te układy dla was przetestowałem) oraz Interfejs Android Auto™, interfejs Apple CarPlay™, Toyota safety sense.

Dostępne wersje tego modelu to ACTIVE, który jeszcze w rok temu, w listopadzie 2020 kosztował od 72900 PLN; natomiast obecnie najnowszy model Toyoty – Active Touring Sports kosztuje od 84 900 z silnikiem spalinowym. W wersji hybrydowej kosztuje już zdecydowanie drożej. Ceny zaczynają się od 98 900 PLN.

Silnik

Model testowany przez redakcję autobaza to COMFORT. Wersja silnika 1.2. Touring Sports. Demon prędkości i przyspieszania to to nie jest. Należy wziąć pod uwagę, iż samochód w tej wersji silnika 1.2 nie będzie miał powalających osiągów.

Auto nie jest super dynamiczne, a w momencie przyśpieszania widać, że potrzebuje chwilkę, aby wejść na odpowiednie obroty silnika. Silnik ma cztery cylindry, co z pewnością liczy się na plus dla tego modelu. Moc 116 KM.

Przyspieszenie do 100 km/h niecałe 10 s. W jeździe po mieście jest wystarczający i w miarę oszczędny. Średnie spalanie tego modelu to ok 7-8 l/100 km w trasie, natomiast w mieście przy bardzo spokojnej jeździe można zejść poniżej 7 l. Nie ukrywajmy, że w trasy idealny byłby tu silnik diesla. Niestety nie jest on już dostępny w tym modelu.

Jeżeli macie ochotę na mocniejszy silnik w tej wersji to jest on dostępny w postaci hybrydy. Auto wtedy ma pojemność silnika 1.8 i 122 KM. Do tego bezstopniowa automatyczna skrzynia biegów.

Specyfikacja silnika Toyota Corolla Combi

Manualna skrzynia biegów chodzi bez zarzutu, a biegi przełączają się płynnie. Ponadto nie trzeba za często ich przełączać, przez co jazda na manualnej skrzyni biegów nie jest uciążliwa.

Pedał gazu natychmiast reaguje. Z tego powodu może niektórym wydać się zbyt czuły. Prowadzenie auta oceniamy jako lekkie i przyjemne. Ładnie wchodzi w zakręty i dobrze trzyma się drogi.

Toyota Corolla parametry i emisje

Toyota Corolla – wnętrze

Wnętrze Corolli w wersji Combi jest przestronne, a pojemność bagażnika to 596 l., przy rozłożonej kanapie. Po jej złożeniu zyskujemy 1606 l bagażnik. Ta wersja została stworzona jako rodzinny samochód.

O ile dzieci na tylnej kanapie będą miały sporo miejsca, to dorosłe wysokie osoby mogą odczuwać mniejszy komfort w podróży. Będzie im brakowało miejsca na nogi oraz nad głową.

Fotele mają tapicerkę materiałową, mogą być całe czarne lub mieć jasne wstawki. Są bardzo dobrze wyprofilowane przez co bardzo wygodne, nawet w dłuższych trasach.

Plastiki użyte do wykończenia wnętrza są dobrej jakości. Wnętrze jest dobrze spasowane i świetnie wyciszone. Nawet przy większych prędkościach poziom hałasu nie jest zbyt odczuwalny w środku. 

Kokpit wygląda naprawdę elegancko. Jego nieco obniżona linia zwiększa widoczność, ale chyba tylko po stronie pasażera. Niestety wysunięty w górę ekran multimedialny zabiera to, co dało obniżenie linii kokpitu. Obudowa zegarów za kierownicą też jest nieco uniesiona, co również wpływa na zmniejszoną widoczność.

Toyota Corolla 1.2 Turbo – podsumowanie

Toyota Corolla to naszym zdaniem auto godne polecenia. I choć ma drobne mankamenty to mimo wszystko oceniamy ją bardzo dobrze. Nadaje się jako auto rodzinne. Przy  częstych wypadach w dłuższe trasy rozważylibyśmy inną wersję silnika.

Ze względu na stosunek ceny do jakości i wyposażenia zdecydowanie warto wziąć ją pod uwagę przy planowanym zakupie nowego auta.

Wy też byście brali ją pod uwagę? A może macie upatrzony inny model? Jeżeli tak, to jaki? Podzielcie się w komentarzach!

Ocena naszych czytelników
[Suma: 0 Średnio: 0]

Udostępnij:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych jest AutoISO Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Przetwarzamy Twoje dane (adres e-mail, imię i nazwisko oraz treść wiadomości) na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów: w celu komunikacji z Tobą i dla ochrony przed roszczeniami, przez okres do 10 lat od roku, w którym zakończono korespondencję. Współpracujemy z firmami hostingowymi, którym możemy przekazywać te dane (odbiorcy danych). Dane mogą być przekazywane poza UE, jedynie do Państw lub podmiotów zatwierdzonych prawem UE. Masz prawo dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ich przeniesienia. Masz prawo skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Polsce lub jego odpowiednika w innym państwie UE. Więcej informacji o zasadach przetwarzania przez nas danych znajduje się w Polityka Prywatności i Cookies.

Darmowe sprawdzenie
Historii Pojazdu

Newsletter

Klikając “Zapisz się” zamawiasz newsletter e-mailowy, zawierający także informacje handlowe, w szczególności o usługach i produktach związanych z pojazdami. Zgodę można cofnąć w e-mailu od nas lub informując nas e-mailem. Administrator danych: Autoiso Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Więcej w Polityce Prywatności.

Zobacz nasz kanał YouTube

Odtwórz wideo

Najnowszy film

Przeczytaj też:

Toyota

Toyota największym producentem samochodów na świecie

Toyota, najpopularniejsza marka i największy producent samochodów na świecie, zakończyła pierwsze półrocze 2021 roku z wynikiem powyżej 5 mln sprzedanych aut. Jest to efekt ponad 30-procentowego wzrostu produkcji i sprzedaży. Firma zanotowała także znacząco większy udział hybryd i innych zelektryfikowanych samochodów w całkowitej puli pojazdów dostarczonych klientom.

Toyota Yaris Cross

Toyota rozpoczyna produkcję nowego modelu Yaris Cross

Toyota uruchomiła produkcję nowego hybrydowego Yarisa Cross w fabryce TMMF w Valenciennes we Francji. Model został zaprojektowany z myślą o europejskich klientach i jest to drugi model hybrydowy opracowany na subkompaktowej platformie GA-B