Suzuki SX4 S-Cross Hybrid

Suzuki SX4 S-Cross Hybrid

W artykule przeczytasz

Suzuki SX4 S-Cross Hybrid to miękka hybryda na którą nie wydasz majątku! Przekonaj się czy to jest auto dla ciebie...?

Suzuki SX4 S-Cross Hybrid to zdecydowanie oszczędna hybryda. Oszczędna nie tylko pod względem spalanego paliwa, ale również pod względem kosztu jej zakupu. Jeżeli myślisz o zakupie hybrydy, ale nie chciałbyś przepłacać, to ta hybryda od Suzuki może okazać się dla ciebie całkiem sensownym rozwiązaniem. 

Suzuki SX4 S-Cross Mild Hybrid

Dla kogo to auto i co oznacza że jest to tzw. mild hybrid ?

Na rynku mamy kilka rodzajów hybryd. Generalnie różnią się one zasięgiem możliwym do uzyskania dzięki silnikowi elektrycznemu, który jest niczym dopalacz silnika spalinowego. W przypadku Suzuki, mowa jest o tzw. miękkiej hybrydzie. Charakteryzuje się ona tym, że w określonych momentach podczas jazdy, włącza silnik elektryczny i przejmuje pracę silnika spalinowego w najbardziej paliwożernych momentach jazdy. Należy do nich ruszanie z miejsca i nagłe przyspieszanie np. podczas manewru wyprzedzania.

Mild hybrid nie daje możliwości długotrwałej jazdy na silniku elektrycznym. Zasięg jazdy w tych hybrydach na silniku elektrycznym zazwyczaj nie przekracza 10m. Jednak z racji włączania się w najbardziej newralgicznych pod kątem spalania momentach jazdy, istotnie wpływa na zmniejszenie spalania i emisje CO2. Taką właśnie hybrydą jest Suzuki SX4 S-Cross Hybrid. 

Świetnie nadaje się do jazdy miejskiej – z racji na ograniczone zużycie paliwa, oraz ze względu na jej kompaktowe rozmiary. Jest bardzo zgrabnym crossoverem z całkiem porządnym bagażnikiem liczącym 430 litrów.

Wymiary sx4 s cross

Długość4300 mm
Szerokość1785 mm
Wysokość1580 – 1585 (z relingami dachowymi) mm
Rozstaw osi2600 mm
Rozstaw kół: Przód1535 mm
Rozstaw kół: Tył1505 mm
Minimalny promień skrętu5,40 m
Prześwit180 mm

Generalnie nie spodziewajcie się tutaj fajerwerków, bo w tym aucie nie o fajerwerki chodzi. Przede wszystkim ma to być ekonomiczne i zwinne auto. I takie właśnie jest.

Ze względu na przykręcanie śruby dotyczącej norm emisji spalin, moc auta w jego starszym wydaniu z 2016 roku została zmniejszona ze 140 KM do 129 KM. Jednak układ hybrydowy dodaje mu odrobinę dynamiczności.

I tu właśnie poznajemy moc hybrydy. Pomimo redukcji mocy silnika w modelu z 2020 roku, auto ma zbliżone osiągi do  swojej starszej wersji modelowej z 2016 roku…. Co ważne, Suzuki ma cztero- a nie trzy cylindrowy silnik…

Silnik Suzuki SX4 S-Cross Hybrid
Suzuki sx4 s cross silnik

Silnik

TypK14D
PaliwoBenzyna
Liczba cylindrów4
Liczba zaworów16
Pojemność skokowa1373 cm³
Średnica cylindra x skok tłoka 73,0 x 82,0 mm
Stopień sprężania10,9
Maksymalna moc95 (129) / 5500 kW (KM) / obr./min
Maksymalny moment obrotowy235 / 2000-3000 Nm / obr./min
ZasilanieBezpośredni wtrysk benzyny

System “mild hybrid” w jaki został wyposażony ten model obejmuje turbodoładowany silnik benzynowy 1.4 BOOSTERJET (K14D), zintegrowany 48-woltowy starter/generator ISG 10 kW wspomagający silnik momentem obrotowym (50 Nm), akumulator litowo-jonowy (48V) oraz przetwornicę (48V do 12V). 

Wg producenta podniesienie napięcia pozwala efektywniej wykorzystywać moc silnika elektrycznego do zwiększania momentu obrotowego podczas ruszania i przyspieszania, co sprawia, iż zmniejszenie mocy silnika w stosunku do modelu z 2016 roku jest praktycznie niezauważalne. Prędkość maksymalna w tym modelu wynosi 180 km h, natomiast z automatyczną skrzynią biegów 170 km h. Przyspieszenie od 0 do 100 km h wynosi ok 9 s.

Wygląd zewnętrzny Suzuki SX4 S-Cross Hybrid

Ciekawi nas, czy podoba wam się taka wersja crossovera? Trzeba przyznać, że po zmianach w modelu z 2020 roku Suzuki zyskało zdecydowanie bardziej nowoczesny i sportowy wygląd. Co prawda przeróbki nie były wielkie, gdyż w zasadzie dotyczyły zderzaka, świateł i grilla, jednak my oceniamy je zdecydowanie pozytywnie.

Światła pozycyjne oraz mijania są obecnie w technologii LED natomiast kierunkowskazy mają zwykłe żarówki. I dotyczy to wszystkich wersji wyposażenia zaczynając od najniższej.

Nadwozie pozostało bez zmian. Bagażnik o pojemności 430 l., a po złożeniu tylnej kanapy – 875 l., przypomina nam testowanego niedawno KADJARA.

W Suzuki zastosowano  podwójną podłogę oraz boczne skrytki i wieszaki na zakupy. Porównując go do np. do podobnego crossovera – Renault KADJAR należy zdecydowanie wspomnieć, iż jego minimalny promień skrętu jest właściwie 2x mniejszy niż w Renault Kadjar. Auto jest więc zdecydowanie bardziej zwrotne. Promień skrętu w Renault KADJAR wynosi 10,7 m, a w Suzuki SX4 S-Cross Hybrid 5,4 m…

Zużycie paliwa i wnętrze

Spalanie po mieście jest na bardzo przyzwoitym poziomie i wynosi ok. 6,5l/100 km i jest to głównie zasługa napędu hybrydowego. Natomiast poza miastem przy wyższych prędkościach spalanie potrafi wzrosnąć do 7,5 l/ 100 km.

Wartości deklarowane przez producenta są dużo niższe: spalanie w mieście to wg producenta 5,3 l/100km; poza miastem 4,3 l/100 km ; natomiast średnie spalanie to 4,6 l/100 km. 

Wnętrze jest skromne, tapicerka  i elementy plastikowe nie budzą zachwytu. Jednak warto wspomnieć, iż w czasie jazdy nic tu nie trzeszczy. Wyjątkowo nietrafiony jest tu element sterowania komputerem pokładowym, przypominający auta z lat 90. Brak jest też polskiej wersji językowej – zarówno w komputerze pokładowym jak i systemie audio, co naszym zdaniem nie powinno mieć miejsca.

Za przednimi fotelami zmieszczą się jeszcze dorosłe osoby, nie tylko dzieci.

Cena Suzuki sx4 s cross

Modele z 2021 roku zaczynają się w podstawowej wersji 1.4 BOOSTERJET 2WD 6MT Comfort Plus od 81 500 zł w promocyjnej ofercie SUZUKI. Natomiast jeszcze latem modele z 2020 roku kosztowały od 68 900 zł w wersji 1.4 BOOSTERJET 2WD 6MT Comfort Plus. Trzeba przyznać, że ta cena była dużą zaletą modelu S-Cross. Niestety prawdopodobnie ciężko będzie znaleźć jeszcze modele z 2020 roku po tej cenie…

Natomiast wersja jaką autobaza otrzymała do testów  1.4 BOOSTERJET 2WD 6MT Elegance rok modelowy 2020 kosztowała – 86500 zł. 

Obecnie cena Suzuki SX4 S-Cross Hybrid 2021 1.4 BOOSTERJET 4WD 6MT (z napędem na cztery koła) wynosi 99 500 zł.

Warto dodać, iż auto uzyskało wzorowy poziom bezpieczeństwa potwierdzony maksymalnym wynikiem w teście zderzeniowym Euro NCAP (5 gwiazdek).

Ceny modeli z 2020 roku rzeczywiście były dość atrakcyjne. Jednak obecnie wycena tych aut zmieniła się o ok. 13 000 zł, więc nie jest już tak atrakcyjna jak w zeszłym roku… Cóż efekt pandemii, inflacja i kryzys półprzewodników zrobiły swoje. Jedno jest pewne.

Taniej nie będzie

Odnosząc jakość wnętrza do cen to rzeczywiście ten stosunek w modelach z 2020 roku był bardzo korzystny i nie było sensu się czepiać. Jednak obecnie, przy wycenie auta podchodzącej pod 90 tys. PLN, a w wersji 4×4 do 100 tys. PLN, nie wydaje się już tak atrakcyjne. Na myśl przychodzą inne marki, które mają nieco bardziej luksusowe wykończenie wnętrza i więcej nowoczesnych rozwiązań technologicznych. A przynajmniej lepiej się na to patrzy – np. wspomniany wyżej Renault KADJAR. Jego ceny z kolei zaczynają się od 109 900 PLN.

Tym bardziej, że w najtańszej wersji wyposażenia Suzuki SX4 S-Cross Hybrid nie ma interaktywnego systemu multimedialnego z dotykowym ekranem. Czyli nie uświadczysz tam ani android auto ani apple carplay. Jest za to system Radar Brake Support (RBS), automatyczna  2-strefowa klimatyzacja i adaptacyjny tempomat (ACC).

Z pewnością przydałby się nieco bardziej nowoczesny wygląd deski rozdzielczej oraz inny sposób przełączania komputera pokładowego. Natomiast manualna skrzynia biegów, pomimo iż jest to hybryda sprawdza się całkiem nieźle – no naprawdę nie ma się do czego przyczepić.

Poza tym nowe modele posiadają systemy wsparcia układu kierowniczego oraz urządzenie isg. Czyli system wsparcia do generowania dodatkowego momentu obrotowego. Dzięki temu Suzuki zapewnia natychmiastową reakcję już przy niskim zakresie obrotów.

Podsumowanie Suzuki sx4 s cross opinie

Z całą pewnością jest to warty zainteresowania, ciekawy crossover. Atrakcyjne gabaryty względem zużycia paliwa stanowią kuszące połączenie. Jednak nowe ceny spowodowały, iż gwiazda Suzuki nieco przyblakła, choć trzeba przyznać, iż zjawisko to dotyczy nie tylko tej marki. Nowe auta zdrożały i prawdopodobnie to nie koniec podwyżek.

Z pewnością warto rozważyć konkurencyjne względem Suzuki marki. Np. KADJARA. No ale niech każdy wybierze to co mu się podoba. Przy tak wysokich cenach różnice 1000 – 2000 zł nie grają już tak znaczącej roli. Poza tym być może uda się uzyskać atrakcyjny rabat u dealera…?

Ocena naszych czytelników
[Suma: 0 Średnio: 0]

Udostępnij:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych jest AutoISO Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Przetwarzamy Twoje dane (adres e-mail, imię i nazwisko oraz treść wiadomości) na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów: w celu komunikacji z Tobą i dla ochrony przed roszczeniami, przez okres do 10 lat od roku, w którym zakończono korespondencję. Współpracujemy z firmami hostingowymi, którym możemy przekazywać te dane (odbiorcy danych). Dane mogą być przekazywane poza UE, jedynie do Państw lub podmiotów zatwierdzonych prawem UE. Masz prawo dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ich przeniesienia. Masz prawo skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Polsce lub jego odpowiednika w innym państwie UE. Więcej informacji o zasadach przetwarzania przez nas danych znajduje się w Polityka Prywatności i Cookies.

Darmowe sprawdzenie
Historii Pojazdu

Newsletter

Klikając “Zapisz się” zamawiasz newsletter e-mailowy, zawierający także informacje handlowe, w szczególności o usługach i produktach związanych z pojazdami. Zgodę można cofnąć w e-mailu od nas lub informując nas e-mailem. Administrator danych: Autoiso Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Więcej w Polityce Prywatności.

Zobacz nasz kanał YouTube

Odtwórz wideo

Najnowszy film

Przeczytaj też:

Suzuki Swift

Suzuki Swift 1.2 Premium Plus Hybrid

Do naszych autobazowych testów aut dołączyło Suzuki Swift 1.2 Premium Plus Hybrid 83KM z automatyczną skrzynia biegów CVT. Jak ta skrzynia biegów sprawdziła się w aucie z takim silnikiem? Zapraszamy na nasz test.