Nowe Renault KADJAR – sprawdzamy miejskiego crossovera – test wideo

Test Renault Kadjar 2020 Intense Diesel

W artykule przeczytasz

Tym razem mamy coś dla miłośników aut francuskich. Testujemy nowiutkie Renault KADJAR (rok modelowy 2020). Koniecznie zapoznajcie się z naszym wpisem, bo mamy kilka wartościowych spostrzeżeń, którymi chcemy się z wami podzielić.

 

Renault KADJAR – informacje podstawowe

Ten konkretny model Renault został zaprezentowany światu podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 2015 roku. Zbudowany został na płycie podłogowej CMF Nissana Qashqai. Jego egzotyczniue brzmiąca nazwa pochodzi od połączenie słów KAD z terminu quad oraz JAR czyli zwinny i zwrotny.
Jest kompaktowym crossoverem lub jak kto woli SUV-em – gdyż występuje również w wersji z napędem 4×4. Ta jednak dostępna jest jedynie w jednej opcji – mianowicie w wersji INTENSE z silnikiem diesla o mocy 150 KM.

Zapraszamy na test wideo:

Renault KADJAR wersji INTENSE z silnikiem diesla o mocy 115 KM

Właśnie takie Renault dostaliśmy do testów. Model ten posiada dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów EDC.
Cena katalogowa tej wersji Renault zaczyna się od ok. 112 tys. PLN. W tańszej wersji wyposażenia np. ZEN, KADJARA można już kupić za niecałe 90 tys. PLN.
Wersje z silnikiem benzynowym dostępne są o mocy 140 KM i 160 KM. Natomiast diesle dostępne są w wersji 115 KM i 150 KM. Napęd 4×4 oferowany jest jedynie w wersji INTENSE z silnikiem diesla o mocy 150 KM.

Nam spodobała się linia KADJARA, która naszym zdaniem jest nowoczesna i ma sportowy charakter. Na taki odbiór KADJARA mają również wpływ światła w technologii LED. Trzeba przyznać, iż Kadjar prezentuje się naprawdę dobrze.

Wymiary Renault Kadjar

Długość KADJARA wynosi prawie 4,5 m, rozstaw osi 1,55 m, a szerokość całkowita nieco ponad 2 m. Pojemność bagażnika to 472 l. W bagażniku zrobiono podwójną podłogę, z możliwością podziału na przegródki, a po bokach umieszczono haczyki na zakupy.
Podwójna podłoga KADJARA jednym się spodoba, fakt, że dzięki temu po złożeniu siedzeń otrzymujemy płaską powierzchnię, a inni będą narzekać na zmniejszenie przez to pojemności bagażnika.

Za to na plus zapisujemy możliwość przewożenia długich rzeczy, gdyż przednie siedzenie pasażera można złożyć i przewieźć np. długi dywan….

Co do składania siedzeń bardzo podoba mi się patent składania ich przez bagażnik, wystarczy pociągnąć za uchwyt i dzielona kanapa samoczynnie nam się składa – zresztą zobaczcie sami na teście wideo.

Bagażnik otwiera się po naciśnięciu niewielkiego przycisku na tylnej klapie. Nie mamy tu otwierania z pilota, czy na przycisk. Co do samego pilota jest zbliżeniowy, znaczy, że możecie go mieć w kieszeni czy torebce i dostaniecie się do samochodu oraz go uruchomicie. Bardzo wygodne rozwiązanie.

 

Czy jest to samochód rodzinny?

Nasz test Renault Kadjar wykazał, że nie koniecznie, sprawdźcie jak wygląda bagażnik, co prawda 472 litry to dobra wielkość ale do miana samochodu rodzinnego mu daleko. Zakładając rodzinę 2+2 może okazuje się, że wózek, nosidełko walizki, wszystko co potrzebne na chociażby weekendowy wyjazd się nie pomieści. Podobnie jest z miejscem wewnątrz. Z tyłu mamy 2 systemy ISOFIX ale montując chociażby 1 fotelik, 2 osoby już się obok nie zmieszczą. Ewentualnie dziecko plus dorosły, z tym, że podróż w takich warunkach do komfortowych należeć nie będzie.

Kiedy zamontujemy 2 foteliki już nawet dziecko po środku się nie zmieści. Utrudnia wygodną podróż również wysoki tunel po środku podłogi.

Wyposażenie i wnętrze

Testowany przez nas model został wyposażony m.in. w system multimedialny R-LINK 2 z nawigacją, mapą Europy w wersji rozszerzonej. Znajdziemy również cyfrowy radioodtwarzacz (DAB) z Bluetooth®, USB/Jack, 7” kolorowy wyświetlacz, w opcji dostępny również BOSE Sound System.Wyświetlacz osadzony jest w dość szerokich ramkach, co wydaje się być trochę bez sensu. Zajmują one dużo miejsca a sam wyświetlacz wydaje się przez to malutki. W jego obsłudze przeszkadza też brak namacalnych przycisków, przez co, żeby trafić musicie oderwać wzrok od kierunku jazdy, czego fanem nie jestem.

wyświetlacz Renault Kadjar

Mamy tu również funkcję automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania, system kontroli pasa ruchu, system wspomagania parkowania przodem i tyłem, automatyczną dwustrefową klimatyzację, nawiewy na tylne miejsca, 3-punktowe pasy bezpieczeństwa na tylnych miejscach, oraz system ISOFIX.

Wnętrze zdobi tapicerka z elementami skóry ekologicznej. Prezentuje się ono naprawdę nieźle. Eleganckie przeszycia na elementach wyposażenia i wstawki ze skóry ekologicznej ładnie komponują się w całość. Ponadto jakość zastosowanych tu plastików jest niezła.
Siedzenia zarówno z przodu jak i z tyłu są komfortowe.
Zakres regulacji siedzenia jest wystarczający.

Skrzypiące wnętrze KADJARA – już nie skrzypi

Zarzuty jakie były kierowane do poprzednich wersji KADJARA to twarde zawieszenie kiepsko radzące sobie na nieutwardzonych drogach oraz niemiłosiernie skrzypiące elementy wnętrza – kokpit i konsola, słabe plastiki na drzwiach…

W testowanej przez nas wersji, zawieszenie nadal można określić jako twarde i raczej słabo wybierające nierówności. Różnica w zmianie nawierzchni jest mocno zauważalna.
Zawieszenie jest sztywne i słabo wybiera nierówności. Na wertepach trzęsie niemiłosiernie.

Jednak trzeba pochwalić pracę automatycznej skrzyni biegów EDC. Podczas naszego testu sprawowała się ona naprawdę nieźle. Pracowała bardzo płynnie i w dobrych momentach decydowała się na redukcję.

Natomiast zarzuty dotyczące skrzypiącego wnętrza w starszych modelach nie potwierdziły się w testowanym modelu z 2020 r. Nic nie skrzypi, do tego cały kokpit wygląda naprawdę nieźle.
Choć panel multimedialny mógłby działać lepiej. Łączenie z android auto trwało wieki, nie wiem czy była to wina telefonu czy samochodu. Pomimo iż nie mieliśmy wersji z systemem multimedialnym BOSE, to jakość dźwięku była dobra.

Czytelny kokpit i zachęcanie do ekonomicznej jazdy

Podczas jazdy system wyświetla komunikaty z nawigacji przy zegarach, co jest bardzo wygodne i na pewno podnosi bezpieczeństwo jazdy, gdyż nie trzeba spoglądać na bok, aby uzyskać wskazówki.

kokpit Renault Kadjar

Ponadto w czasie rzeczywistym można obserwować ekonomiczność naszej jazdy za pośrednictwem listków, które wyświetlają się lub znikają. Spalanie tego auta wynosi ok. 6 – 7 l/ 100 km. Producent deklaruje przyspieszenie do setki w 11,5 sec. To też sprawdziliśmy, jak również dynamikę w zakresie od 80 do 120 km/h. Niestety w trasie trzeba mieć dużo cierpliwości do tego silnika.

Tutaj niestety szału nie ma i auto o takiej mocy na pewno nie będzie królem szos. No ale raczej nie taki był zamysł jego twórców. Zapewne chcieli stworzyć ekonomiczne i kompaktowe autko sprawujące się dobrze zarówno w mieście jak i poza nim. Czy to się udało?

Podsumowanie

Twórcy KADJARA określają go mianem “poszukiwacza przygód”. Ze sposobu przedstawienia modelu na stronie dealera można odnieść wrażenie, że jest stworzony z myślą o wyprawach poza miasto i jazdy w terenie, choć wśród 11 oferowanych wersji wyposażenia tylko jedna jest dostępna z napędem 4×4….

My określilibyśmy KADJARA jako raczej SUV-a dla singli ewentualnie rodzin 2+1 przeznaczonego do okazyjnych wypadów za miasto. Na jego wyposażeniu w testowanej przez nas wersji znajduje się system ISOFIX, 3-punktowe pasy bezpieczeństwa z tyłu oraz kurtynowe poduszki powietrzne.

Model z 2020 r. uległ zdecydowanej poprawie. Opinie o Renault Kadjar kierowane do poprzednich wersji w większości nie znajdują potwierdzenia w najnowszym modelu. Jedynie ta sztywna płyta podłogowa daje się we znaki w terenie…

Generalnie jednak oceniamy pozytywnie ten model. Dajcie koniecznie znać w komentarzach co myślicie o naszej recenzji Renault Kadjar i nie zapomnijcie subskrybować nasz kanał: Autobaza Videoblog – YouTube.

Renault Kadjar 2021 specyfikacja

Model Kadjar
Rozstaw osi 2646 mm
Rozstaw kół z przodu – mm
Rozstaw kół z tyłu – mm
Długość 4489 mm
Szerokość 2058 mm
Wysokość 1607
Masa własna 1320 kg
Masa dopuszczalna 1894 kg
Pojemność bagażnika 408 – 1414 litrów
Pojemność zbiornika paliwa55 litrów
Minimalny promień skrętu 10,7 m
Prześwit 200 mm
Ocena naszych czytelników
[Suma: 0 Średnio: 0]

Udostępnij:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Administratorem Twoich danych jest AutoISO Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Przetwarzamy Twoje dane (adres e-mail, imię i nazwisko oraz treść wiadomości) na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów: w celu komunikacji z Tobą i dla ochrony przed roszczeniami, przez okres do 10 lat od roku, w którym zakończono korespondencję. Współpracujemy z firmami hostingowymi, którym możemy przekazywać te dane (odbiorcy danych). Dane mogą być przekazywane poza UE, jedynie do Państw lub podmiotów zatwierdzonych prawem UE. Masz prawo dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ich przeniesienia. Masz prawo skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Polsce lub jego odpowiednika w innym państwie UE. Więcej informacji o zasadach przetwarzania przez nas danych znajduje się w Polityka Prywatności i Cookies.

Darmowe sprawdzenie
Historii Pojazdu

Newsletter

Klikając “Zapisz się” zamawiasz newsletter e-mailowy, zawierający także informacje handlowe, w szczególności o usługach i produktach związanych z pojazdami. Zgodę można cofnąć w e-mailu od nas lub informując nas e-mailem. Administrator danych: Autoiso Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Więcej w Polityce Prywatności.

Przeczytaj też: