Mercedes CLS 63 AMG to model zaprezentowany we wrześniu 2010 roku. To Mercedes-Benz CLS 2. generacji o kodzie fabrycznym C218. Względem poprzednika model wyróżnia się nadwoziem (m.in. wyraziste proporcje, silne przetłoczenia, strzeliste lampy i strzelista tylna część nadwozia). Model oparto na platformie ówczesnego Mercedesa Klasy E. Sam Mercedes CLS 63 AMG, jako przedstawiciel segmentu E, występuje w dwóch wersjach nadwozia:
- 4-drzwiowy sedan,
- 5-drzwiowe sportowe kombi (Mercedes-Benz CLS II Shooting Brake (X218)) – od lipca 2012 roku (m.in. przestronniejsza kabina i smuklejsza sylwetka).
Mercedes-Benz CLS II przeszedł jedną modernizację. W 2014 roku przemodelowano reflektory i zderzak, pojawiła się też większa atrapa chłodnicy. Same reflektory wykonano w technologii Multibeam LED. Zmiany objęły także kabinę (m.in. mniej zabudowany kokpit, tablet do sterowania multimediami). Natomiast silniki dostosowano do normy emisji spalin Euro 6. Na wyposażeniu auto miało m.in. ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania), wykorzystywany także jako element składowy systemu ESP.
Dodatkowo od 2016 roku pojawił się specjalny pakiet Final Edition, dostępny za dodatkową opłatą z każdą jednostką napędową. Pakiet to m.in. aluminiowe alufelgi AMG, diamentowa kratownica w zderzaku, chromowana osłona chłodnicy, zderzaki AMG, listwy progowe sygnowane przez AMG, skórzane fotele (czarna skóra), wielofunkcyjna i spłaszczona kierownica, dywaniki z napisem Final Edition.
Mercedes CLS 63 AMG S 4Matic 585 KM – silnik
W wersji z napędem na cztery koła (4 MATIC) auto pojawiło się w sprzedaży w 2013 roku. Jedną z jednostek napędowych był silnik benzynowy położony wzdłużnie z przodu pojazdu o pojemności 5461 cm3 oraz mocy 585 KM (430 kW) osiąganej przy prędkości obrotowej 5500 obr./min. Maksymalny moment obrotowy to 800 Nm (przy 1750-5000 obr./min), a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Do “setki” auto rozpędza się w 3,6 s, a napęd na wszystkie koła jest przenoszony przez 7-biegową skrzynię automatyczną. Bak paliwa mieści 80 l, a na 100 km auto spala 10,4 l benzyny.
W układzie hamulcowym pracują tarcze wentylowane (z przodu i z tyłu). Natomiast zawieszenie tworzą wahacze, sprężyny śrubowe, stabilizator (przód) oraz oś wielowahaczowa, resory pneumatyczne i stabilizator (tył).
Model i platforma | CLS-Class (W218) |
---|---|
Rozstaw osi | 2874 mm |
Rozstaw kół z przodu | 1594 mm |
Rozstaw kół z tyłu | 1626 mm |
Długość | 4940 mm |
Szerokość | 1881 mm |
Wysokość | 1416 mm |
Masa własna | 1870 kg |
Masa dopuszczalna | 2415 kg |
Pojemność bagażnika | 520 l |
Pojemność zbiornika | 80 l |
Mercedes CLS 63 AMG S 4Matic 585 KM – dane techniczne
Parametry silnika
Pojemność silnika | 5461 cm3 |
---|---|
Ilość cylindrów | V8 (Widlasty – 8-cylindrowy) |
Ilość zaworów na cylinder | 4 |
Układ rozrządu | DOHC |
Moc silnika | 585 KM (430 kW) przy 5500 obr./min |
Moment obrotowy | 800 Nm przy 1750-5000 obr./min |
Położenie silnika | Wzdłużnie z przodu pojazdu |
Otwór cylindra x skok tłoka | 98.0 × 90.5 mm |
Stopień sprężania | 10 |
Rodzaj zasilania paliwem | Bezpośredni wtrysk |
Doładowanie silnika / turbo | Turbo doładowany |
Nadwozie
Rodzaj nadwozia | Coupe |
---|---|
Ilość drzwi | 4 |
Ilość siedzeń | 4 |
Układ jezdny
Skrzynia biegów | Skrzynia automatyczna 7-biegowa |
---|---|
Wspomaganie kierownicy | Standard |
Rodzaj napędu | Na cztery koła |
Zawieszenie z przodu | Wahacze, sprężyny śrubowe, stabilizator |
Hamulce z przodu | Tarcze wentylowane |
Zawieszenie z tyłu | Oś wielowahaczowa, resory pneumatyczne, stabilizator |
Hamulce z tyłu | Tarcze wentylowane |
Wielkość opon | 255/35-285/30 ZR 19 |
Osiągi
Prędkość maksymalna | 250 km/h |
---|---|
Przyspieszenie 0-100 kmph | 3,6 s |
Rodzaj paliwa | Benzyna |
Spalanie | 10,4 l/100 km |
Emisja co2 | 243 g/km |
Mercedes CLS 63 AMG S 4Matic – oceny użytkowników
Mechanika
Silnik | |
Skrzynia biegów | |
Układ jezdny | |
Układ hamulcowy | |
Average
|
|
Komfort
Widoczność | |
Wykończenie | |
Przestrzeń | |
Wyciszenie | |
Wentylacja/ogrzewanie | |
Average
|
|
Ekonomia
Jakość/cena | |
Koszty eksploatacji | |
Koszty dużych napraw | |
Spalanie w mieście | |
Spalanie w trasie | |
Average
|
|