Ford przedstawia ekskluzywnego pickupa

Ford Ranger Raptor

W artykule przeczytasz

Ford przedstawia ekskluzywnego pickupa Rangera Raptora Special Edition – z dodatkiem mocnych wrażeń w standardzie.

Ford Ranger Raptor to nowa wersja popularnego pickupa

Ford Ranger Raptor, najwytrzymalsza i najsprawniejsza wersja najlepiej sprzedającego się pickupa Europy znów zyskuje na atrakcyjności. A wszystko, dzięki zaprezentowanemu dzisiaj nowemu Rangerowi Raptorowi Special Edition.

  • Najsprawniejszy i najwytrzymalszy pickup Forda – wyróżnia się unikalnymi pasami nawiązującymi do wyścigów, czarnymi matowymi elementami wykończenia i czerwonymi akcentami we wnętrzu.
  • Ekskluzywny pickup z limitowanej serii występuje w nowym filmie „The Good, The Bad and the Bad-RSE”, demonstrując swój charakter „twardziela” i sprawność terenową na planie filmu z gatunku spaghetti western.
  • Ranger Raptor Special Edition zacznie pojawiać się w salonach europejskich dilerów Forda od października 2021 roku, podążając za odmianami MS-RT, Stormtrak i Wolftrak, jako dopełnienie znakomicie sprzedającej się linii modelowej Rangerów.

 

Ford Ranger

Nowy Ford Ranger Raptor Special Edition, produkowany w zapewniającej ekskluzywność ograniczonej liczbie egzemplarzy, wyróżnia się wzmacniającymi wygląd zewnętrzny i wnętrze rasowego pickupa dodatkowymi akcentami stylistycznymi, w tym wyrazistymi pasami nawiązującymi do wyścigów, biegnącymi wzdłuż nadwozia i charakterystycznymi czerwonymi akcentami.

Limitowany model jest jednym z bohaterów filmu akcji „The Good, the Bad and the Bad-RSE”. Film sięgają po stylistykę spaghetti westernów, którego dzisiejszą premierę zorganizowała firma Ford. Film eksponuje nowy styl Rangera Raptora Special Edition oraz jego możliwości w szybkiej jeździe terenowej.  Także inne wyróżniające się wersje Rangera, jak nowe odmiany Wolftrak i Stormtrak oraz inspirowany rajdami Ranger MS-RT.

Ford Raptor

Ekstremalna wersja Rangera

Ranger Raptor, został opracowany przez dział Ford Performance. Jako najbardziej ekstremalna wersja Rangera, wykorzystuje niezwykle wytrzymałe podwozie, ze specjalnie zaprojektowanym zawieszeniem i oponami oraz wysokowydajny układ napędowy EcoBlue z silnikiem wysokoprężnym. Tym samym wychodzi naprzeciw marzeniom żądnych wrażeń entuzjastów jazdy terenowej.

– Wersja Special Edition Rangera Raptora otrzymała dodatki podkreślające radykalny design naszego «drania». Wyróżniające się elementy nadwozia i udoskonalenia kabiny, sprawiają, że nasz terenowy pick-up stał się jeszcze bardziej atrakcyjny i niepowtarzalny. Główna rola w spaghetti westernie to doskonały sposób na zademonstrowanie stylu i zalet terenowych Rangera Raptora Special Edition – dodał Muenzinger.

Ranger Raptor Special Edition będzie dostępny u dilerów Forda w Europie od października tego roku.

Przykuwająca wzrok prezencja

Nowy Ranger Raptor Special Edition jest dostępny w charakterystycznych kolorach Performance Blue, Conquer Grey i Frozen White. Otrzymał dodatkowo podwójne matowe czarne pasy wyścigowe z czerwonymi liniami kontrastowymi na masce, dachu, na dolnej części boków nadwozia, tylnych błotnikach i drzwiach skrzyni ładunkowej. To jeszcze wyraźniej podkreśla sportowe ambicje pickupa.

W uzupełnieniu charakterystycznych wyścigowych pasów, przednie zaczepy holownicze wykończone są w kolorze czerwonym. Natomiast poszerzone nadkola, przedni i tylny zderzak, klamki drzwi oraz typowy przedni wlot powietrza wykończone są matową czernią. W ten sposób stwarzają jeszcze większe wrażenie, eliminując szare elementy nadwozia standardowego Raptora.

Czerwone przeszycia na kierownicy, desce rozdzielczej i drzwiach nadają wnętrzu Rangera Raptora Special Edition jeszcze bardziej sportowy i wyjątkowy charakter. Fotele wchodzące w skład wyposażenia standardowego wykończono wysokogatunkową skórą. Zaprojektowano je tak, by zapewniały wygodę i wsparcie zarówno w trudnym terenie, jak i na autostradzie. Wyjątkowość wnętrza wzmacnia dodatkowo czarna, matowa deska rozdzielcza.

Ford Ranger Raptor – zawieszenie

Ranger Raptor Special Edition zachował unikalne podwozie Rangera Raptora, opracowane przez Ford Performance. Ranger Raptor, usprawniony jest pod kątem szybkiej jazdy terenowej. Ma o 150 mm większy rozstaw kół i o 51 mm większy prześwit, niż Ranger XLT. To wyraźnie zwiększa jego możliwości po zjechaniu z asfaltu.

Zawieszenie skonstruowane “na miarę” wykorzystuje podwójne aluminiowe wahacze z przodu i wielowahaczową architekturę z tyłu. Do tego amortyzatory FOX z systemem Position Sensitive Damping, który dostosowuje siłę tłumienia do zmiennych warunków jazdy. Terenowe opony General Grabber AT3 zapewniają maksymalną przyczepność na luźnych nawierzchniach.

Ranger Raptor Special Edition jest napędzany 2-litrowym silnikiem wysokoprężnym EcoBlue Bi-turbo o mocy 213 KM.  Moment obrotowy 500 Nm.¹ Współpracuje z 10-stopniową automatyczną przekładnią, którą zapożyczono ze sportowego Mustanga. Ranger Raptor posiada unikalny system jazdy terenowej (Terrain Management System). Dzięki temu kierowca otrzymuje narzędzia do mierzenia się z najróżniejszymi warunkami terenowymi i scenariuszami jazdy. Dysponuje między innymi trybem Baja. Nazwanym tak na cześć słynnego pustynnego rajdu Baja 1000, bo zapewnia optymalne osiągi w terenie przy dużych prędkościach. ²

W nowym filmie Forda “The Good, the Bad and the Bad-RSE”, ³ Ranger Raptor Special Edition umyka agresywnym bandytom. Wszystko się dzieje w miasteczku w stylu Dzikiego Zachodu. Pojawiają się tam też inne wersje Rangera. Film zawierają wiele odniesień do kultowych westernów. Nakręcono go na planie spaghetti westernu w Hiszpanii. Nawiązuje do spektakularnych skoków i driftów z oryginalnego filmu promocyjnego Rangera Raptora, który do tej pory obejrzano ponad pięć milionów razy.

 

Ocena naszych czytelników
[Suma: 0 Średnio: 0]

Udostępnij:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Administratorem Twoich danych jest AutoISO Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Przetwarzamy Twoje dane (adres e-mail, imię i nazwisko oraz treść wiadomości) na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów: w celu komunikacji z Tobą i dla ochrony przed roszczeniami, przez okres do 10 lat od roku, w którym zakończono korespondencję. Współpracujemy z firmami hostingowymi, którym możemy przekazywać te dane (odbiorcy danych). Dane mogą być przekazywane poza UE, jedynie do Państw lub podmiotów zatwierdzonych prawem UE. Masz prawo dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ich przeniesienia. Masz prawo skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Polsce lub jego odpowiednika w innym państwie UE. Więcej informacji o zasadach przetwarzania przez nas danych znajduje się w Polityka Prywatności i Cookies.

Darmowe sprawdzenie
Historii Pojazdu

Newsletter

Klikając “Zapisz się” zamawiasz newsletter e-mailowy, zawierający także informacje handlowe, w szczególności o usługach i produktach związanych z pojazdami. Zgodę można cofnąć w e-mailu od nas lub informując nas e-mailem. Administrator danych: Autoiso Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Więcej w Polityce Prywatności.

Zobacz nasz kanał YouTube

Odtwórz wideo

Najnowszy film

Przeczytaj też:

Ford Maverick 2022

Nowy Ford Maverick model 2022 r.

5,9 l/100km w mieście – Napęd hybrydowy w standardzie – 5 miejsc – Wersja podstawowa poniżej 20 000 dolarów. Jak na pickupa to nieźle…

Ford Mustang 2022

Ford Mustang w nowej odsłonie

Ford zaprezentował nowego Mustanga do wyścigów NASCAR Cup Series, który jest częścią rewolucji technicznej tej serii wyścigowej. Samochód po raz pierwszy pojawi się na torze podczas wyścigu Daytona 500 w lutym 2022 roku.