Raport TUV 2021 jest narzędziem, które wskazuje na najmniej i najbardziej awaryjne samochody w Niemczech. Nie jest idealny, ale warto mieć go na uwadze, przynajmniej jeśli chcesz nabyć auto zza zachodniej granicy. Sprawdź, które z nich w tegorocznym raporcie wypadły najgorzej.
Jak powstał raport TUV 2021?
Raport TUV 2021, wzorem lat poprzednich, powstał na bazie danych, które w ubiegłym roku zebrały niemieckie stacje diagnostyczne. Łącznie przebadano blisko 9 mln samochodów, między innymi dzieląc je na 5 kategorii wiekowych:
- 2- i 3-letnie,
- 4- i 5-letnie,
- 6- i 7-letnie,
- 8- i 9-letnie,
- 10- i 11-letnie.
W artykule pt. “Raport TUV 2021. Poznaj najmniej usterkowe samochody w Niemczech!“ przedstawiliśmy auta, które w tegorocznym zestawieniu zajęły czołowe miejsca w swoich klasach i kategoriach wiekowych. Dziś czas na drugi koniec raportu, a więc samochody najbardziej usterkowe.
Warto przypomnieć, że diagności w Niemczech przywiązują dużą wagę do usterek, które mają wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Otóż za zachodnią granicą niemal co piąty samochód nie przechodzi przeglądu (19,9 proc.). Z kolei 0,05 proc. (14 000 aut) w ogóle wycofano z ruchu. Dla porównania w Polsce przeglądu nie przechodzi zaledwie 3 proc. pojazdów, co oczywiście nie oznacza, że w naszym kraju samochody są w lepszym stanie technicznym.
Raport TUV 2021 – najbardziej awaryjne auta w swojej kategorii wiekowej
Poniżej przedstawiamy odsetek aut danego modelu, które miały problemy podczas badania technicznego w Niemczech oraz ich średni przebieg w dniu przeglądu.
Samochody 2- i 3-letnie:
- Dacia Duster – (procentowy odsetek usterek – 11,1 proc.; śr. przebieg – 41 tys. km).
- Dacia Lodgy – (10,9 proc.; 48 tys. km).
- Fiat Punto – (10,5 proc.; 40 tys. km).
- Dacia Logan – (10,4 proc.; 56 tys. km).
- Ford Galaxy – (10,4 proc.; 66 tys. km).
Samochody 4- i 5-letnie:
- Volkswagen Sharan – (20,3 proc.; 93 tys. km).
- Volkswagen Passat CC – (19,8 proc.; 90 tys. km).
- Dacia Logan – (19,2 proc.; 72 tys. km).
- Dacia Lodgy – (18,8 proc.; 80 tys. km).
- Seat Alhambra – (18,4 proc.; 88 tys. km).
Samochody 6 i 7-letnie:
- Dacia Logan – (30,9 proc.; 102 tys. km).
- Renault Kangoo – (27,1 proc.; 97 tys. km).
- Dacia Lodgy – (25,6 proc.; 102 tys. km).
- Volkswagen Passat CC – (25,3 proc.; 120 tys. km).
- Volkswagen Sharan – (24,2 proc.; 126 tys. km).
Samochody 8- i 9-letnie:
- Dacia Logan – (34,4 proc.; 117 tys. km).
- Renault Kangoo – (34,1 proc.; 119 tys. km).
- Dacia Sandero – (31,8 proc.; 95 tys. km).
- Renault Twingo – (31,4 proc.; 86 tys. km).
- Fiat Panda – (31 proc.; 91 tys. km).
Samochody 10- i 11-letnie:
- Renault Kangoo – (37,5 proc.; 137 tys. km).
- Dacia Logan – (36,2 proc.; 134 tys. km).
- Hyundai Tucson – (34 proc.; 130 tys. km).
- Mazda 5 – (33 proc.; 146 tys. km).
- Nissan Qashqai – (32,9 proc.; 136 tys. km).
Rzecz jasna wskazania raportu TUV 2021 nie mogą być decydujące przy wyborze auta zza zachodniej granicy. Ważniejszy jest stan techniczny pojazdu. Ten sprawdzić należy przez przegląd i podczas jazdy próbnej, bardzo przydaje się również Raport Historii Pojazdu.
Natomiast już na miejscu u sprzedawcy warto dokładnie przyjrzeć się pojazdowi podczas oględzin. Jeśli nie wiesz, od czego zacząć oględziny auta, postępuj zgodnie z naszą instrukcją, którą znajdziesz w artykule pt. “Oględziny samochodu przed kupnem. Checklista oględzin (VIDEO)“.
Z kolei o samym imporcie aut zza zachodniej granicy więcej pod linkiem “Samochody z Niemiec – wszystko, co musisz wiedzieć!“. To rzeczowa pigułka o sprowadzaniu aut z Niemiec. W ten sposób dowiesz się, gdzie szukać samochodów używanych w tym kraju, jak sprowadzić je do Polski oraz zarejestrować w wydziale komunikacji.