TUV 2021. Najbardziej awaryjne samochody w Niemczech

Udostępnij
Wasza ocena
TUV 2021. Najbardziej awaryjne samochody w Niemczech

W artykule przeczytasz

Raport TUV 2021 jest narzędziem, które wskazuje na najmniej i najbardziej awaryjne samochody w Niemczech. Nie jest idealny, ale warto mieć go na uwadze, przynajmniej jeśli chcesz nabyć auto zza zachodniej granicy. Sprawdź, które z nich w tegorocznym raporcie wypadły najgorzej.

Jak powstał raport TUV 2021?

Raport TUV 2021, wzorem lat poprzednich, powstał na bazie danych, które w ubiegłym roku zebrały niemieckie stacje diagnostyczne. Łącznie przebadano blisko 9 mln samochodów, między innymi dzieląc je na 5 kategorii wiekowych:

  • 2- i 3-letnie,
  • 4- i 5-letnie,
  • 6- i 7-letnie,
  • 8- i 9-letnie,
  • 10- i 11-letnie.

W artykule pt. Raport TUV 2021. Poznaj najmniej usterkowe samochody w Niemczech! przedstawiliśmy auta, które w tegorocznym zestawieniu zajęły czołowe miejsca w swoich klasach i kategoriach wiekowych. Dziś czas na drugi koniec raportu, a więc samochody najbardziej usterkowe.

Warto przypomnieć, że diagności w Niemczech przywiązują dużą wagę do usterek, które mają wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Otóż za zachodnią granicą niemal co piąty samochód nie przechodzi przeglądu (19,9 proc.). Z kolei 0,05 proc. (14 000 aut) w ogóle wycofano z ruchu. Dla porównania w Polsce przeglądu nie przechodzi zaledwie 3 proc. pojazdów, co oczywiście nie oznacza, że w naszym kraju samochody są w lepszym stanie technicznym.

Raport TUV 2021 – najbardziej awaryjne auta w swojej kategorii wiekowej

Poniżej przedstawiamy odsetek aut danego modelu, które miały problemy podczas badania technicznego w Niemczech oraz ich średni przebieg w dniu przeglądu.

Samochody 2- i 3-letnie:

  1. Dacia Duster – (procentowy odsetek usterek – 11,1 proc.; śr. przebieg – 41 tys. km).
  2. Dacia Lodgy – (10,9 proc.; 48 tys. km).
  3. Fiat Punto – (10,5 proc.; 40 tys. km).
  4. Dacia Logan – (10,4 proc.; 56 tys. km).
  5. Ford Galaxy – (10,4 proc.; 66 tys. km).

Samochody 4- i 5-letnie:

  1. Volkswagen Sharan – (20,3 proc.; 93 tys. km).
  2. Volkswagen Passat CC – (19,8 proc.; 90 tys. km).
  3. Dacia Logan – (19,2 proc.; 72 tys. km).
  4. Dacia Lodgy – (18,8 proc.; 80 tys. km).
  5. Seat Alhambra – (18,4 proc.; 88 tys. km).

Samochody 6 i 7-letnie:

  1. Dacia Logan – (30,9 proc.; 102 tys. km).
  2. Renault Kangoo – (27,1 proc.; 97 tys. km).
  3. Dacia Lodgy – (25,6 proc.; 102 tys. km).
  4. Volkswagen Passat CC – (25,3 proc.; 120 tys. km).
  5. Volkswagen Sharan – (24,2 proc.; 126 tys. km).

Samochody 8- i 9-letnie:

  1. Dacia Logan – (34,4 proc.; 117 tys. km).
  2. Renault Kangoo – (34,1 proc.; 119 tys. km).
  3. Dacia Sandero – (31,8 proc.; 95 tys. km).
  4. Renault Twingo – (31,4 proc.; 86 tys. km).
  5. Fiat Panda – (31 proc.; 91 tys. km).

Samochody 10- i 11-letnie:

  1. Renault Kangoo – (37,5 proc.; 137 tys. km).
  2. Dacia Logan – (36,2 proc.; 134 tys. km).
  3. Hyundai Tucson – (34 proc.; 130 tys. km).
  4. Mazda 5 – (33 proc.; 146 tys. km).
  5. Nissan Qashqai – (32,9 proc.; 136 tys. km).

Rzecz jasna wskazania raportu TUV 2021 nie mogą być decydujące przy wyborze auta zza zachodniej granicy. Ważniejszy jest stan techniczny pojazdu. Ten sprawdzić należy przez przegląd i podczas jazdy próbnej, bardzo przydaje się również Raport Historii Pojazdu.

Natomiast już na miejscu u sprzedawcy warto dokładnie przyjrzeć się pojazdowi podczas oględzin. Jeśli nie wiesz, od czego zacząć oględziny auta, postępuj zgodnie z naszą instrukcją, którą znajdziesz w artykule pt. Oględziny samochodu przed kupnem. Checklista oględzin (VIDEO)“.

Z kolei o samym imporcie aut zza zachodniej granicy więcej pod linkiem Samochody z Niemiec – wszystko, co musisz wiedzieć!“. To rzeczowa pigułka o sprowadzaniu aut z Niemiec. W ten sposób dowiesz się, gdzie szukać samochodów używanych w tym kraju, jak sprowadzić je do Polski oraz zarejestrować w wydziale komunikacji.

Ocena naszych czytelników
[Suma: 1 Średnio: 5]

OBSERWUJ nas na Wiadomości Google.

Kliknij i dodaj nasz kanał do swoich Wiadomości Google i bądź na bieżąco.

Udostępnij:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych jest AutoISO Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Przetwarzamy Twoje dane (adres e-mail, imię i nazwisko oraz treść wiadomości) na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów: w celu komunikacji z Tobą i dla ochrony przed roszczeniami, przez okres do 10 lat od roku, w którym zakończono korespondencję. Współpracujemy z firmami hostingowymi, którym możemy przekazywać te dane (odbiorcy danych). Dane mogą być przekazywane poza UE, jedynie do Państw lub podmiotów zatwierdzonych prawem UE. Masz prawo dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ich przeniesienia. Masz prawo skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Polsce lub jego odpowiednika w innym państwie UE. Więcej informacji o zasadach przetwarzania przez nas danych znajduje się w Polityka Prywatności i Cookies.

Darmowe sprawdzenie
Historii Pojazdu

Newsletter

Klikając “Zapisz się” zamawiasz newsletter e-mailowy, zawierający także informacje handlowe, w szczególności o usługach i produktach związanych z pojazdami. Zgodę można cofnąć w e-mailu od nas lub informując nas e-mailem. Administrator danych: Autoiso Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Więcej w Polityce Prywatności.

Zobacz nasz kanał YouTube

Odtwórz wideo

Najnowszy film

Przeczytaj też: