Raport TUV 2023: ranking usterkowości samochodów w Niemczech

Udostępnij
Wasza ocena
Raport TUV 2023
Z całą pewnością do takich raportów trzeba podchodzić z przymrużeniem oka, ale jest to jakiś wyznacznik tego, jak często psują się dane modele aut. Szczególnie że raport TUV uwzględnia przedział wiekowy samochodów. Najnowsze zestawienie, czyli raport TUV 2023 powstał na bazie blisko 10 milionów aut, które na terenie Niemiec stawiły się na obowiązkowe badanie techniczny w okresie od lipca 2021 roku do czerwca 2022 roku. Raport może być pewną wskazówką szczególnie dla wszystkich tych, którzy chcą kupić samochód używany za zachodnią granicą.

W artykule przeczytasz

Czym jest raport TUV?

Jak wskazaliśmy wyżej, raport TUV 2023 to bardzo szerokie zestawienie. Łącznie w publikacji znalazło się 226 modeli aut, które poruszają się po niemieckich drogach. Raport TUV 2023 powstał na bazie danych z 9,6 mln przeglądów technicznych samochodów osobowych, które wykonano w ciągu roku (lipiec 2021 – czerwiec 2022). Samochody w raporcie podzielono na grupy wiekowe, tj.:

2- i 3-letnie,
4- i 5-letnie,
6- i 7-letnie,
8- i 9-letnie,
10- i 11-letnie.

Najmniej awaryjne samochody według raportu TUV 2023

Warto pamiętać, że raport TUV nie uwzględnia usterek, które wyłączają pojazd z eksploatacji, jak jest to w przypadku na przykład zestawienia ADAC. Można więc uznać, że zestawienie odnosi się w pewnym stopniu do trwałości poszczególnych modeli. Oczywiście z uwzględnieniem, że wiele zależy od tego, jak właściciele dbają o swoje samochody.

Tymczasem okazuje się, że w Niemczech obowiązkowych badań technicznych nie przechodzi co piąty samochód (20,2 proc.). Niemcy wskazują, że duży wpływ na to ma fakt, że społeczeństwo naszych zachodnich sąsiadów porusza się coraz starszymi samochodami. Wskazano bowiem, że po raz pierwszy w historii średni wiek samochodu osobowego w Niemczech przekroczył 10 lat (10,1 roku). Dla porównania jeszcze w 2011 roku było to 8,3 roku.

Przeczytaj też: “Samochody z Niemiec – wszystko, co musisz wiedzieć!

Najmniej usterkowe samochody 2- i 3-letnie:

  • Mercedes klasy B (średnia usterkowość 2,0 proc.);
  • Mercedes GLC (2,3 proc.);
  • Volkswagen Golf Sportsvan (2,3 proc.);
  • Audi Q3 (2,4 proc.);
  • Audi Q2 (2,6 proc.).

4- i 5-letnie:

  • Porsche 911 (2,7 proc.);
  • Mercedes SLC (4,1 proc.);
  • Audi Q2 (4,5 proc.);
  • Mazda CX-3 (4,6 proc.);
  • Volkswagen Golf Sportsvan (2,6 proc.).

6- i 7-letnie:

  • Porsche 911 (3,5 proc.);
  • Suzuki Vitara (7,2 proc.);
  • Volkswagen Golf Sportsvan (7,3 proc.);
  • Mercedes klasy B (7,8 proc.);
  • Porsche Cayenne (7,9 proc.).

8- i 9-letnie:

  • Porsche 911 (4,6 proc.);
  • Audi TT (9,4 proc.);
  • Mercedes SLK (10,3 proc.);
  • Mercedes klasy B (11,0 proc.);
  • Porsche Cayenne (11,1 proc.).

10- i 11-letnie:

  • Porsche 911 (6,6 proc.);
  • Audi TT (11,6 proc.);
  • Mercedes SLK (12,2 proc.);
  • Mini Countryman (13,9 proc.);
  • Mercedes klasy B (14,2 proc.).

 

Widać wyraźnie, że w każdej grupie wiekowej za najmniej usterkowe uznaje się samochody klasy premium. Jest to jednak w pełni zrozumiałe, ponieważ właściciele takich aut utrzymują je w dobrym stanie technicznym i regularnie serwisują w autoryzowanych stacjach obsługi.

FAQ – najczęstsze pytania o raport TUV 2023

Czym jest raport TUV 2023?

Raport TUV 2023 powstał na bazie blisko 10 milionów przeglądów samochodów osobowych wykonanych w Niemczech w okresie lipiec 2021 roku – czerwiec 2022 roku.

Dla jakich grup wiekowych powstał raport TUV 2023?

Raport TUV powstaje dla samochodów w kilku grupach wiekowych. Tak też było z raportem dla 2023 roku. Są to następujące grupy wiekowe: od 2 do 3 lat, od 4 do 5 lat, od 6 do 7 lat, od 8 do 9 lat, od 10 do 11 lat.

Jakie auta w wieku 10 i 11 lat są najmniej usterkowe według raportu TUV 2023?

W Polsce średni wiek samochodów jest na tyle wysoki, że wiele osób szukających sobie auta w Niemczech zwróci uwagę na auta w wieku 10 i 11 lat. Tak więc za najmniej awaryjne auto w tej grupie wiekowej uznaje się Porsche 911. Oprócz tego w TOP 5 są jeszcze Audi TT, Mercedes SLK, Mini Countryman i Mercedes klasy B.

Ocena naszych czytelników
[Suma: 2 Średnio: 3]

OBSERWUJ nas na Wiadomości Google.

Kliknij i dodaj nasz kanał do swoich Wiadomości Google i bądź na bieżąco.

Udostępnij:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych jest AutoISO Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Przetwarzamy Twoje dane (adres e-mail, imię i nazwisko oraz treść wiadomości) na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów: w celu komunikacji z Tobą i dla ochrony przed roszczeniami, przez okres do 10 lat od roku, w którym zakończono korespondencję. Współpracujemy z firmami hostingowymi, którym możemy przekazywać te dane (odbiorcy danych). Dane mogą być przekazywane poza UE, jedynie do Państw lub podmiotów zatwierdzonych prawem UE. Masz prawo dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ich przeniesienia. Masz prawo skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Polsce lub jego odpowiednika w innym państwie UE. Więcej informacji o zasadach przetwarzania przez nas danych znajduje się w Polityka Prywatności i Cookies.

Darmowe sprawdzenie
Historii Pojazdu

Newsletter

Klikając “Zapisz się” zamawiasz newsletter e-mailowy, zawierający także informacje handlowe, w szczególności o usługach i produktach związanych z pojazdami. Zgodę można cofnąć w e-mailu od nas lub informując nas e-mailem. Administrator danych: Autoiso Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Więcej w Polityce Prywatności.

Zobacz nasz kanał YouTube

Odtwórz wideo

Przeczytaj też:

*) można wybrać kilka opcji