W artykule “Duża akcja serwisowa dla samochodów Audi“ wspominaliśmy, że do ASO trafi 10 tys. aut Audi A4, A5 i Q5. W Autoryzowanych Stacjach Obsługi stawić się powinno także kilka tysięcy Fordów. Akcja naprawcza dla samochodów Forda obejmie ponad 3 tys. aut tej marki.
Które modele Forda trafią do ASO?
Akcja naprawcza dla samochodów Forda w Polsce dotyczyć będzie 3093 egzemplarzy. Pośród nich znajdą się Fordy C-Max, Focus, Galaxy, Kuga, Mondeo i S-Max. Serwis obejmie w sobie pojazdy wyprodukowane w latach 2014-2015, a mowa o modelach z silnikiem Diesla 2.0 Duratorq. W przypadku modeli Ford C-Max i Ford Focus akcja naprawcza dotyczy aut wyprodukowanych od 02.12.2014 r. do 10.08.2015 r. oraz od 18.07.2014 r. do 08.09.2014 r. Przy pozostałych modelach do serwisu trafią pojazdy wyprodukowane od września 2014 do października 2015 roku.
Problem we wszystkich pojazdach jest ten sam. Dochodzić w nich może do pęknięcia miski olejowej, co jest skutkiem problemów z przegrzaniem silnika. Według inżynierów Forda problem powoduje kalibracja modułu sterującego, wykrywającego przegrzewanie się silnika.
Pozostaje mieć nadzieję, że akcja naprawcza dla samochodów Forda będzie skuteczniejsza i przyniesie o wiele bardziej zadowalające rezultaty aniżeli ta dotycząca pojazdów Volkswagena, która wiązała się z fałszywymi odczytami emisji spalin. Po modyfikacji układu dolotowego oraz zmiany w oprogramowaniu kierowcy narzekają bowiem między innymi na gorszą kulturę pracy, awarię zaworu cyrkulacji spalin oraz szybsze zapychanie się filtra DPF. Więcej o problemach po wizycie takich pojazdów w ASO pisaliśmy w artykule pt. “Akcja naprawcza Volkswagena szkodzi samochodom?“.
Podsumowanie
Akcja naprawcza dla samochodów Forda nie powinna nieść w sobie takich problemów i usterka najprawdopodobniej zostanie usunięta. Warto natomiast sprawdzić, czy nasz pojazd do takiego serwisu w ogóle będzie wezwany. Oczywiście Ford wyśle zawiadomienia, ale poprzez UOKiK lub w stacjach ASO Forda sprawdzić można to osobiście. Wystarczy znać numer VIN swojego pojazdu i zweryfikować go w bazie numerów pojazdów z daną usterką na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
4 odpowiedzi
A na pękające tłoki w transit 2.2 tdci też będzie akcja? 98 tys. Silnik do wymiany. Brawo Ford.
Mam ten sam problem w 3 autach mk7 260tys, mk8 98tys i mk8 109tys
Zapomniałem dodać auto z 2014 roku
MAM MONDEO Z 2015 MA OBECNIE PRZEJECHANE 40 000 TYS I NIC SIE NIEDZIEJE I NEWIEM CZY IM WIERZYC Z TYM WYCIEKIEM OLEJU TEZ DOSTALEM LIST OD FORDA I NIEWIEM CO ROBIC A JAK MI GO SPIERDOLA TO CO PUZNIEJ /\???????