Naprawa ubytków lakieru. Co możemy zrobić samodzielnie?

Udostępnij
Wasza ocena
naprawa ubytków lakieru

W artykule przeczytasz

Prędzej lub później otarcia, rysy, ubytki lakieru, czy nawet wykwity korozji pojawiają się na każdym aucie. Dla wielu to problem nie do rozwiązania, który wymaga wizyty w zakładzie blacharsko-lakierniczym, co wiąże się również z dość wysokim kosztem takich napraw. Rzeczywiście naprawa ubytków lakieru przy dużych uszkodzeniach jest trudna. Mimo wszystko i tak wiele z jego ubytków naprawić można samodzielnie i co najważniejsze nie narażając się przy tym na wysokie koszta. Jak to zrobić?

Czego będziesz potrzebować?

Zanim przystąpisz do naprawy, musisz zaopatrzyć się w odpowiednie produkty. Tak oto na pewno niezbędny będzie papier wodny (grubość 500800), który służy do wyrównania oraz dotarcia podkładu przed nałożeniem lakieru. Do tego potrzebować będziecie także papieru ściernego o różnej grubości – 80 oczyści najbardziej zniszczone miejsca, 240 posłuży do dotarcia szpachli wykończeniowej, a 360 do oczyszczania głębszych rys.

Konieczna będzie także szpachla czy podkład oraz dwa rodzaje lakieru – w sprayu i w słoiczku. Szpachlą wypełnia się głębsze ubytki. Pośród lakierów radzimy wybrać te akrylowe, a jeśli zarazem cenicie sobie wygodę to najlepiej też dostępne w sprayu. To samo tyczy się też lakieru, choć przy mniej widocznych ubytkach sprawdzić się powinien też lakier w słoiczku czy puszce.

Co poza tym? Jeśli chcecie mieć kompletny zestaw, warto pomyśleć dodatkowo o przemywaczu, rozpuszczalniku, kredzie maskującej czy paście lekkościernej. Na pewno przyda się też pistolet niskociśnieniowy, który podłączycie do kompresora i z jego pomocą nałożycie lakier, choć to już praktyka nieco bardziej zaawansowana.

Zarysowania

Naprawa ubytków lakieru w najprostszej wersji to poradzenie sobie z zarysowaniem. W tym przypadku wystarczająca będzie lekkościerna pasta. Najpierw fragment trzeba umyć i wysuszyć. W późniejszej kolejności rozetrzeć pastę miękką szmatką i ponownie pozostawić ją do wyschnięcia. Teraz pozostało Wam już tylko miejsce zarysowania zagruntować podkładem i nanieść na niego lakier.

Pęknięcie szpachli

W takiej sytuacji w pierwszej kolejności trzeba sięgnąć po papier ścierny o grubości 80″. Następnie miejsce to gruntujemy i nanosimy szpachlę. Po wyschnięciu docieramy ją papierem ściernym 240 i ponownie gruntujemy, a koniec przecieramy papierem wodnym 500800 i nakładamy lakier.

Wytarcie lakieru

Co natomiast, kiedy dojdzie do wytarcia lakieru, z czym najczęściej spotykamy się w okolicach progów, słupków i drzwi? Jeśli jest to zwykłe wytarcie i nie widać tam korozji wystarczy odtłuścić je benzyną ekstrakcyjną, a następnie w miejscu tym położyć nowy lakier. Prawda, że proste?

Korozja

Bardzo niekorzystnie na wygląd naszego auta wpływa również korozja. Z tą też możemy sobie poradzić samodzielnie, choć tylko wtedy, kiedy do czynienia mamy z niewielkimi pęcherzykami. Na początku element oczyszcza się grubym papierem ściernym, a następnie maluje podkładem antykorozyjnym. Potem pozostaje już tylko nałożyć farbę.

Jak zatem widzicie, naprawa ubytków lakieru wcale nie musi być tak skomplikowana, jak się wielu z nas wydaje. Na pewno warto niewielkie ubytki i inne zniszczenia lakieru spróbować usunąć osobiście. Jeśli będziecie robić to dokładnie i wykorzystacie do tego wszystkie niezbędne produkty, na pewno Wam się to uda.

Ocena naszych czytelników
[Suma: 1 Średnio: 5]

OBSERWUJ nas na Wiadomości Google.

Kliknij i dodaj nasz kanał do swoich Wiadomości Google i bądź na bieżąco.

Udostępnij:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych jest AutoISO Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Przetwarzamy Twoje dane (adres e-mail, imię i nazwisko oraz treść wiadomości) na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów: w celu komunikacji z Tobą i dla ochrony przed roszczeniami, przez okres do 10 lat od roku, w którym zakończono korespondencję. Współpracujemy z firmami hostingowymi, którym możemy przekazywać te dane (odbiorcy danych). Dane mogą być przekazywane poza UE, jedynie do Państw lub podmiotów zatwierdzonych prawem UE. Masz prawo dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ich przeniesienia. Masz prawo skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Polsce lub jego odpowiednika w innym państwie UE. Więcej informacji o zasadach przetwarzania przez nas danych znajduje się w Polityka Prywatności i Cookies.

Darmowe sprawdzenie
Historii Pojazdu

Newsletter

Klikając “Zapisz się” zamawiasz newsletter e-mailowy, zawierający także informacje handlowe, w szczególności o usługach i produktach związanych z pojazdami. Zgodę można cofnąć w e-mailu od nas lub informując nas e-mailem. Administrator danych: Autoiso Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Więcej w Polityce Prywatności.

Zobacz nasz kanał YouTube

Odtwórz wideo

Przeczytaj też:

black mercedes benz coupe on gray asphalt road

4Matic

4Matic to nic innego jak napęd na wszystkie koła, który znajdziemy w samochodach osobowych marki

używana Toyota RAV4

AWD

Skrót AWD (ang. All Wheel Drive lub 4WD, 4Wheel Drive) oznacza jeden z dostępnych napędów

Skrzynia biegów sekwencyjna

Skrzynia biegów sekwencyjna, a więc manualna zautomatyzowana czy też półautomatyczna jest rozwiązaniem pośrednim pomiędzy skrzyniami

*) można wybrać kilka opcji