Toyota Mirai ma nowy rekord dystansu!

Toyota Mirai
Toyota Mirai ustanawia nowy rekord dystansu na jednym tankowaniu wodoru! Auto przejechało aż 1003 km i to na zielonym wodorze, oczyszczając przy tym powietrze...

Toyota Mirai – nowy rekord i całkowity brak emisji

  • Toyota Mirai drugiej generacji ustanowiła nowy rekord 1003 km przejechanych na jednym tankowaniu wodoru
  • Do pobicia rekordu użyto zielonego wodoru – wyprodukowanego bez żadnych emisji
  • Test Toyoty Mirai pokazał, że technologia ogniw paliwowych to optymalne rozwiązanie dla bezemisyjnego długodystansowego transportu

 

Toyota z sukcesem przeprowadziła specjalny test nowego Mirai, którego celem było pokonanie ponad 1000 km na jednym tankowaniu. Jazda rozpoczęła się w środę 26 maja o 5:43 rano. Toyota Mirai ruszyła ze stacji wodorowej HYSETCO w Orly pod Paryżem i przejechała 1003 km. Samochód poruszał się po publicznych drogach między południowymi przedmieściami Paryża a departamentami Loir-et-Cher i Indre-et-Loire. Dystans i zużycie wodoru były mierzone i certyfikowane przez niezależnych arbitrów.

Toyota Mirai

Samochód został zatankowany tzw. zielonym wodorem, wyprodukowanym bez żadnych emisji. Trzy zbiorniki pomieściły 5,6 kg tego gazu. Średnie zużycie wodoru podczas przejazdu wyniosło 0,55 kg wodoru na 100 km. Dla porównania, nowy Mirai wykazuje się średnim zużyciem wg WLTP od 0,79 l/100 km. W jeździe testowej wzięło udział czterech kierowców. Jednym z nich był Victorien Erussard, fundator i kapitan eksperymentalnego jachtu Energy Observer.

Toyota Mirai – wydajność i łatwość prowadzenia

Mirai drugiej generacji jest bardziej dynamiczny, ma bardziej opływową sylwetkę i lepsze właściwości jezdne od swojego poprzednika. Większa wydajność ogniw paliwowych, zwiększona pojemność zbiorników wodoru i lepsza aerodynamika pozwoliły zwiększyć zasięg auta do 650 km w normalnych warunkach jazdy. Nowy model jest wyposażony w trzy zbiorniki wodoru, których zatankowanie pod ciśnieniem 700 barów trwa 5 minut.

Aby pokonać na jednym tankowaniu 1003 km, kierowcy prowadzili zgodnie z zasadami eco-drivingu, ale nie stosowali żadnych technik wykraczających poza zwykłą, codzienną jazdę.

Technologia wodorowa w sercu strategii Beyond Zero

Zgodnie z koncepcją Beyond Zero Toyota zamierza osiągnąć znacznie więcej niż zerową emisję CO2 swoich samochodów podczas jazdy. Elektryfikacja to dla Toyoty droga do przezwyciężenia zagrożeń, trudności i barier oraz do wypracowania lepszej przyszłości. Mirai realizuje wizję Beyond Zero. I to nie tylko w ten sposób, że nie emituje żadnych spalin i oczyszcza powietrze podczas jazdy. Mirai powstał nie tylko po to, by poszerzyć ofertę bezemisyjnych aut marki, ale także jako kolejny w gamie Toyoty bezpieczny, komfortowy i łatwy w obsłudze samochód na co dzień.

Co więcej, wodór to wiarygodny i łatwo dostępny w każdym miejscu na świecie nośnik energii dla transportu, który może dać niezależność energetyczną krajom importującym paliwa kopalne.

Technologie wodorowe pomogą zdekarbonizować nie tylko transport drogowy, ale także kolejowy, morski i lotniczy. Ponadto może służyć do zasilania przemysłu i budynków. Toyota wspiera wiele inicjatyw, które demokratyzują i dywersyfikują zastosowanie wodoru – dostarcza ogniwa paliwowe do generatorów prądu firmy EODev, jachtów marki Hynova, autobusów (CaetanoBus, RATP, Toyota SORA) oraz ciężarówek (Hino). Toyoty Mirai pracują jako taksówki (Hype) i w serwisach ride-sharingowych. A już niedługo ogniwa paliwowe będą zasilać w prąd prototypowe miasto Woven City, które Toyota buduje w Japonii.

Współpraca Toyoty z zespołem badawczym Energy Observer

Toyota zaangażowała się jako partner projektu naukowego Energy Observer w 2017 roku. Załoga eksperymentalnego katamaranu o tej samej nazwie podjęła się opłynięcia świata dookoła. Co niezwykłe – wyłącznie przy użyciu energii wyprodukowanej na pokładzie jachtu z odnawialnych źródeł. Do jej magazynowania w głównej mierze służy technologia wodorowa, w tym specjalnie przystosowane do pracy na morzu ogniwa paliwowe Toyoty.

Energy Observer stanowi żywe laboratorium, w którym zespół naukowców prowadzi badania nad energią odnawialną i jej przetwarzaniem. Dzięki jego doświadczeniom powstał start-up EODev, którego Toyota jest udziałowcem. Firma zajmuje się produkcją i dystrybucją wodorowych generatorów prądu, opartych na ogniwach paliwowych Toyoty. Pierwszymi produktami firmy są generatory do zastosowań stacjonarnych i zasilania jachtów. Jeden z nich został niedawno użyty do zasilenia nowej iluminacji wieży Eiffla w zielonym kolorze, który symbolizuje zielony wodór. Iluminację tę włączono w ramach wystawy „Wodorowy Paryż” (Paris de l’hydrogène). Zorganizował ją zespół Energy Observera we współpracy z Toyotą i władzami stolicy Francji.

Nowy rekord ukazuje niesamowity potencjał Mirai

„Nowy rekord wytyczony przez Mirai to wspaniałe osiągnięcie. W naszej firmie działamy z nastawieniem, które najlepiej ilustruje hasło Start Your Impossible – aby przekraczać swoje własne granice. Dziś po raz kolejny udało nam się to zrobić. Chcę podziękować zespołom Toyota France i Toyota Europe, a także Victorienowi i jego załodze z Energy Observera. Łączy nas ta sama wizja i ta sama ambicja. Nasze partnerstwo pozwoli nam przyczynić się do ograniczenia emisji CO2 i stworzenia społeczeństwa żyjącego w zgodzie ze środowiskiem” – powiedział Frank Marotte, CEO Toyota France.

„Bardzo się cieszę, że mogłem wziąć udział w biciu rekordu nową Toyotą Mirai. Toyota zawsze była pionierem technologii wodorowych, a nasza współpraca z roku na rok jest coraz mocniejsza. Nowy rekord, który ustanowiliśmy, pokazuje, że możliwości są ogromne. Technologie wodorowe są dobrym rozwiązaniem już dzisiaj” – dodał Victorien Erussad, fundator i kapitan jachtu Energy Observer.

Ocena naszych czytelników
[Suma: 0 Średnio: 0]

Udostępnij:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych jest AutoISO Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Przetwarzamy Twoje dane (adres e-mail, imię i nazwisko oraz treść wiadomości) na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów: w celu komunikacji z Tobą i dla ochrony przed roszczeniami, przez okres do 10 lat od roku, w którym zakończono korespondencję. Współpracujemy z firmami hostingowymi, którym możemy przekazywać te dane (odbiorcy danych). Dane mogą być przekazywane poza UE, jedynie do Państw lub podmiotów zatwierdzonych prawem UE. Masz prawo dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ich przeniesienia. Masz prawo skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Polsce lub jego odpowiednika w innym państwie UE. Więcej informacji o zasadach przetwarzania przez nas danych znajduje się w Polityka Prywatności i Cookies.

Darmowe sprawdzenie
Historii Pojazdu

Newsletter

Klikając “Zapisz się” zamawiasz newsletter e-mailowy, zawierający także informacje handlowe, w szczególności o usługach i produktach związanych z pojazdami. Zgodę można cofnąć w e-mailu od nas lub informując nas e-mailem. Administrator danych: Autoiso Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Więcej w Polityce Prywatności.

Zobacz nasz kanał YouTube

Odtwórz wideo

Najnowszy film

Przeczytaj też:

Toyota Yaris Cross

Toyota rozpoczyna produkcję nowego modelu Yaris Cross

Toyota uruchomiła produkcję nowego hybrydowego Yarisa Cross w fabryce TMMF w Valenciennes we Francji. Model został zaprojektowany z myślą o europejskich klientach i jest to drugi model hybrydowy opracowany na subkompaktowej platformie GA-B