Ślad węglowy i emisja gazów cieplarnianych

Volkswagen
Aż 49% respondentów nie słyszało o pojęciu „ślad węglowy” - tak wynika z badania przeprowadzonego przez InsightOut Lab i Volkswagena
  • Z najnowszego badania przeprowadzonego przez InsightOut Lab i Volkswagena wynika, że aż 49% respondentów nie słyszało o pojęciu „ślad węglowy”
  • Większe emisje gazów cieplarnianych mają bezpośredni wpływ na globalne ocieplenie; proces ten przyspiesza zmianę klimatu, co ma katastrofalne skutki dla naszej planety
  • Volkswagen jako pierwszy producent samochodów już w 2018 roku zobowiązał się do realizacji celów klimatycznych zawartych w Porozumieniu Paryskim
  • Do 2050 roku koncern zamierza stać się firmą neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla – kluczem do realizacji tego celu są auta elektryczne, ale nie tylko

Połowa respondentów ma świadomość globalnych zagrożeń klimatycznych

Z najnowszego badania przeprowadzonego przez InsightOut Lab i Volkswagena wynika, że połowa respondentów ma świadomość globalnych zagrożeń klimatycznych. 51% ankietowanych słyszało o pojęciu „ślad węglowy”, natomiast 49% nie zetknęło się z tym terminem. Świadomość badanych na temat tego określenia, zależy w dużej mierze od miejsca ich zamieszkania. Porównując odpowiedzi mieszkańców wsi i największych miast (+500 tys. mieszkańców) wynika, że w pierwszej grupie o śladzie węglowym słyszało 44% ankietowanych, a w drugiej – 60%. Nie zmienia to faktu, że względnie duża grupa Polaków nie słyszała o jednym z kluczowych terminów związanych z ekologią.

Większe emisje gazów cieplarnianych mają bezpośredni wpływ na globalne ocieplenie. Proces ten przyspiesza zmianę klimatu, co ma katastrofalne skutki dla naszej planety. Wszyscy możemy walczyć z globalnym ociepleniem poprzez dokonywanie przyjaznych dla klimatu wyborów w codziennym życiu.

Volkswagen realizuje cele klimatyczne zawarte w Porozumieniu Paryskim

Koncern Volkswagen jako pierwszy producent samochodów już w 2018 roku zobowiązał się do realizacji celów klimatycznych zawartych w Porozumieniu Paryskim. Do 2050 roku koncern zamierza stać się firmą neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla. Kluczem do realizacji tego celu są samochody elektryczne, ale nie tylko. Ważnym elementem elektrycznej ofensywy Volkswagena jest również energia pochodząca ze źródeł odnawialnych, którą wykorzystuje się zarówno podczas produkcji, jak i eksploatacji samochodów, a także do zasilania wszystkich zakładów Grupy Volkswagen w Polsce. Nowym dostawcą zielonej energii jest Polenergia Obrót S.A. Zielona energia dostarczana przez Polenergię do wszystkich polskich spółek Grupy Volkswagen jest energią pozyskiwaną z siły wiatru i pochodzi z ośmiu farm wiatrowych zlokalizowanych na terenie Polski.

Kryzys klimatyczny to światowe wyzwanie

Kryzys klimatyczny jest obecnie jednym z najważniejszych światowych wyzwań. Zrozumienie śladu węglowego może pomóc ograniczyć wpływ na środowisko. Ale czy Polacy wiedzą, co to jest „ślad węglowy”? Jak w najprostszy sposób można zdefiniować to pojęcie? W jaki sposób dwutlenek węgla wpływa na zmiany klimatu? Ile jest go standardowo w atmosferze i w jakim stopniu człowiek się przyczynia do zwiększenia jego ilości? Które z gazów zmieniają klimat, a które mają wpływ na organizm człowieka? Jak jeszcze można wpłynąć na redukcję ilości dwutlenku węgla?

 

Ocena naszych czytelników
[Suma: 0 Średnio: 0]

Udostępnij:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych jest AutoISO Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Przetwarzamy Twoje dane (adres e-mail, imię i nazwisko oraz treść wiadomości) na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów: w celu komunikacji z Tobą i dla ochrony przed roszczeniami, przez okres do 10 lat od roku, w którym zakończono korespondencję. Współpracujemy z firmami hostingowymi, którym możemy przekazywać te dane (odbiorcy danych). Dane mogą być przekazywane poza UE, jedynie do Państw lub podmiotów zatwierdzonych prawem UE. Masz prawo dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ich przeniesienia. Masz prawo skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Polsce lub jego odpowiednika w innym państwie UE. Więcej informacji o zasadach przetwarzania przez nas danych znajduje się w Polityka Prywatności i Cookies.

Darmowe sprawdzenie
Historii Pojazdu

Newsletter

Klikając “Zapisz się” zamawiasz newsletter e-mailowy, zawierający także informacje handlowe, w szczególności o usługach i produktach związanych z pojazdami. Zgodę można cofnąć w e-mailu od nas lub informując nas e-mailem. Administrator danych: Autoiso Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Więcej w Polityce Prywatności.

Zobacz nasz kanał YouTube

Odtwórz wideo

Najnowszy film

Przeczytaj też:

silnik spalinowy

Silnik spalinowy – wiemy kiedy nastąpi koniec…

No i doczekaliśmy się. Koniec silników spalinowych jest tuż tuż… Wszystkich niedowiarków odsyłamy do właśnie ogłoszonego przez Komisję Europejską pakietu “Fit for 55”. KE ustanowiła tam takie ograniczenia dotyczące emisji CO2 dla aut spalinowych, iż technologicznie stanie się niemożliwe dalsze produkowanie ich.

cele baterie

Ogniwa i systemy bateryjne od Forda

Ford i SK Innovation ogłosiły podpisanie porozumienia o utworzeniu spółki joint venture – nazwanej BlueOvalSK – w celu produkcji około 60 GWh rocznie w ogniwach i systemach bateryjnych.