Silnik spalinowy – wiemy kiedy nastąpi koniec…

silnik spalinowy

W artykule przeczytasz

No i doczekaliśmy się. Koniec silników spalinowych jest tuż tuż... Wszystkich niedowiarków odsyłamy do właśnie ogłoszonego przez Komisję Europejską pakietu "Fit for 55". KE ustanowiła tam takie ograniczenia dotyczące emisji CO2 dla aut spalinowych, iż technologicznie stanie się niemożliwe dalsze produkowanie ich.

Samochody spalinowe zakazane

Silnik spalinowy, który był prawdziwym kamieniem milowym w rozwoju motoryzacji i całego przemysłu samochodowego, właśnie powoli przechodzi do lamusa… Wszystkiemu winne są emisje trujących związków, potocznie nazywanych spalinami. W tym szczególnie chodzi o emisje CO2, odpowiedzialne za efekt cieplarniany na Ziemi.

Nawet ustanowiona norma emisji “EURO” mająca na celu określenie dopuszczalnych emisji spalin nie uchroni silników spalinowych od zapomnienia… Tak naprawdę to ona przyczyni się do bezwzględnego usunięcia silników spalinowych. Już wiemy, że założenia normy euro w 2030 roku nie spełni ani jeden samochód z silnikiem spalinowym. To otwiera szeroko furtkę dla aut z napędem alternatywnym – w tym elektrycznym.

Tak, tak, samochody osobowe w Europie, a także w Polsce czeka prawdziwa rewolucja. Po 2029 roku nie kupimy już nowych samochodów z silnikami spalinowymi.

Komisja Europejska postanowiła

14 lipca br. przejdzie do historii jako początek odliczania końca samochodów z napędem spalinowym. Wszystko z powodu wydanego przez Komisję Europejską pakietu “Fit for 55”.

Zakłada on już w 2030 roku ograniczenie emisji CO2 o kolejne 55% w stosunku do normy dziś obowiązującej. A to oznacza tylko jedno: koniec silników spalinowych. Obecnie obowiązująca norma emisji CO2 wynosi 95 g/km dla całej floty producenta. W 2030 roku ma ona wynieść zaledwie 43 g/km.

Żaden samochód spalinowy nie spełni tych wymagań. Nawet auta hybrydowe. Na producentów samochodów padł więc blady strach. Widmo kar za przekroczenie emisji jest wystarczającym powodem do rozpoczęcia na szeroką skalę produkcji aut elektrycznych.

Samochody elektryczne – to będzie norma w 2035 r

Dla przemysłu motoryzacyjnego jest to poważna zmiana. Na tyle poważna, że nie wszyscy producenci są jednomyślni w tej sprawie. Jak możemy się domyślać, tym, którzy mają już zaawansowane prace nad silnikami z napędem elektrycznym jest to na rękę.

A ci, którzy przespali lub zlekceważyli nadchodzące zmiany mają teraz poważny problem. Ponadto pojawiły się głosy, iż przez takie podejście Unia Europejska da zielone światło dla chińskich koncernów motoryzacyjnych, które z pewnością skorzystają z powstałej luki, aby wejść na europejski rynek ze swoją ofertą.

Jedno jest pewne – rynek nie lubi pustki, a chińska oferta aut mogłaby przysłużyć się klientom w takich krajach jak Polska, gdzie standardowe ceny nowych aut elektrycznych znacznie wykraczają poza możliwości przeciętnej polskiej rodziny.

A jak elektryki przyczynią się do redukcji emisji? Cóż poprawa będzie odczuwalna na pewno w miastach. Poza tym planowane zmiany nie dotyczą jedynie samochodów osobowych. Samochody dostawcze też zostały objęte obowiązkową redukcją emisji CO2 i to nawet w większym zakresie – bo aż o 70%.

Silnik spalinowy na rynku wtórnym

Podane powyżej daty nie są obojętne dla założeń Unii Europejskiej dot. całkowitej neutralności klimatycznej w 2050 roku. Otóż to jak się wydaje przyspieszenie jest jedynie kolejnym punktem na liście do realizacji ww. celu.

W ciągu 20 lat począwszy od 2030 roku UE zdąży się oczyścić z używanych aut spalinowych i nawet w krajach takich jak Polska ich już nie będzie. Pomogą w tym na pewno dodatkowe opłaty doliczane za emisje CO2 i zakazy wjazdu do centrów miast.

Ocena naszych czytelników
[Suma: 0 Średnio: 0]

Udostępnij:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych jest AutoISO Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Przetwarzamy Twoje dane (adres e-mail, imię i nazwisko oraz treść wiadomości) na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów: w celu komunikacji z Tobą i dla ochrony przed roszczeniami, przez okres do 10 lat od roku, w którym zakończono korespondencję. Współpracujemy z firmami hostingowymi, którym możemy przekazywać te dane (odbiorcy danych). Dane mogą być przekazywane poza UE, jedynie do Państw lub podmiotów zatwierdzonych prawem UE. Masz prawo dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ich przeniesienia. Masz prawo skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Polsce lub jego odpowiednika w innym państwie UE. Więcej informacji o zasadach przetwarzania przez nas danych znajduje się w Polityka Prywatności i Cookies.

Darmowe sprawdzenie
Historii Pojazdu

Newsletter

Klikając “Zapisz się” zamawiasz newsletter e-mailowy, zawierający także informacje handlowe, w szczególności o usługach i produktach związanych z pojazdami. Zgodę można cofnąć w e-mailu od nas lub informując nas e-mailem. Administrator danych: Autoiso Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Więcej w Polityce Prywatności.

Zobacz nasz kanał YouTube

Odtwórz wideo

Najnowszy film

Przeczytaj też:

cele baterie

Ogniwa i systemy bateryjne od Forda

Ford i SK Innovation ogłosiły podpisanie porozumienia o utworzeniu spółki joint venture – nazwanej BlueOvalSK – w celu produkcji około 60 GWh rocznie w ogniwach i systemach bateryjnych.