Audi przetestuje koncepcję centrum szybkiego ładowania

Centrum ładowania Audi
Zmorą wszystkich aut elektrycznych pozostaje ładowanie baterii. Czy Audi znajdzie rozwiązanie na ten palący problem...?

Audi charging hub

– Centrum ładowania – Audi charging hub – z punktami szybkiego ładowania, odpowiada na przyszłe zapotrzebowanie na energię w godzinach szczytu i brak możliwości ładowania w domu
– Koncepcja premium ze strefą wypoczynkową i ekskluzywnymi rezerwacjami
– Projekt pilotażowy ma na celu sprawdzenie funkcjonalności i zapotrzebowania przed ewentualnym wdrożeniem seryjnym

Audi kontynuuje swoją transformację w kierunku dostawcy zrównoważonej mobilności segmentu premium. Do roku 2025 marka planuje zintensyfikować swoje działania, oferując szeroką gamę ponad 20 modeli z napędem w pełni elektrycznym. Kluczem do sukcesu i sednem tej transformacji jest dostępność infrastruktury ładowania. Obecnie Audi pracuje nad koncepcją szybkiego ładowania dla elektromobilności segmentu premium. Projekt pilotażowy, którego wyniki poznamy w drugiej połowie roku, dostarczy konkretnej perspektywy i będzie praktycznym sprawdzianem dla ewentualnego seryjnego wdrożenia.

Ponad połowa modeli Audi będzie elektryczna

Elektryczna ofensywa Audi nabiera tempa: Po raz pierwszy w historii, w roku 2021 ponad połowa nowo wprowadzanych na rynek modeli Audi będzie zelektryfikowana. Seria Audi Q4 e-tron, która swą premierę miała w lutym, stanowi atrakcyjny cenowo krok w kierunku elektromobilności segmentu premium i jest jednocześnie ważnym elementem strategii elektryfikacji czterech pierścieni. Wraz z rosnącą liczbą modeli elektrycznych, będą rosły również wymagania dotyczące infrastruktury ładowania. Rozwiązaniem dla zintensyfikowanego zapotrzebowania w przyszłości, może być centrum ładowania, czyli Audi charging hub. Koncepcja ta przewiduje budowę stacji ładowania o wysokiej mocy (HPC), które będzie można rezerwować z wyprzedzeniem. W ich bezpośrednim sąsiedztwie znajdzie się atrakcyjna strefa wypoczynkowa, w której można miło spędzić czas.

Elastyczna i zrównoważona koncepcja: system magazynowania 2,45 Mwh energii

Koncepcja architektoniczno – techniczna centrum ładowania Audi charging hub opiera się na systemie sześcianów. Poszczególne sześcienne moduły spełniają różne wymagania techniczne. W ich wnętrzu umieszczono punkty ładowania oraz zespoły zużytych akumulatorów litowo-jonowych służących jako magazyny energii. Ich wykorzystanie i nadanie im „drugiego życia” nie tylko daje ogniwom akumulatorowym nowe, trwałe przeznaczenie, lecz także przysparza ogromnych korzyści w postaci zapewnienia sobie pomocniczego magazynu prądu stałego. Dzięki temu, niepotrzebna staje się skomplikowana infrastruktura z liniami wysokiego napięcia i drogimi transformatorami.

Audi centrum ładowania
Audi charging hub

Dzięki takiemu tymczasowemu magazynowi energii o pojemności ok. 2,45 MWh, funkcjonować może aż sześć punktów o mocy ładowania do 300 kW ze standardowym przyłączem wysokiego napięcia 400 V. Moc wyjściowa od 11 kW na jeden taki sześcian wystarcza do ciągłego napełniania trzech modułów magazynujących o łącznej pojemności 2,45 MWh i ładowania ich w nocy. Moduły fotowoltaiczne na dachu zapewniają dodatkową zieloną energię. Ułatwia to nie tylko wybór możliwych lokalizacji, ale także skraca czas planowania i obniża koszty oraz oszczędza zasoby naturalne. Ponadto, koncepcja modułowa zapewnia maksymalną elastyczność i skalowalność.

Centrum ładowania może być mobilne

Takie centrum ładowania może być szybko przetransportowane, zainstalowane i dostosowane do potrzeb konkretnej lokalizacji – w dużym stopniu niezależnie od możliwości lokalnej sieci energetycznej.

„Centrum ładowania Audi charging hub uosabia nasze aspiracje i podkreśla ‘Vorsprung durch Technik’ – ciągły postęp dzięki technice. Elastyczny, wysokowydajny park ładowania HPC nie wymaga wiele od lokalnej sieci energetycznej i wykorzystuje zrównoważoną koncepcję powtórnego wykorzystania akumulatorów. Nasi klienci mogą też tu liczyć na wiele korzyści: możliwość rezerwacji na wyłączność, strefę wypoczynkową oraz krótki czas oczekiwania, co zapewnia ładowanie o wysokiej mocy. To naprawdę koncepcja segmentu premium” – mówi Oliver Hoffmann, członek zarządu AUDI AG ds. rozwoju technicznego.

Przestrzeń wypoczynkowa klasy premium

Naładowanie elektrycznego Audi trwa tylko trochę dłużej niż przerwa w podróży na kawę. Na przykład Audi e-tron GT osiąga moc ładowania do 270 kW. Dzięki temu, w ciągu około pięciu minut może skumulować energię wystarczającą na przejechanie do 100 kilometrów. W idealnych warunkach ładowanie od 5 do 80 procent trwa około 23 minut. Aby oczekiwanie na ładowanie stało się prawdziwym przeżyciem klasy premium, klienci Audi znajdą w strefie wypoczynkowej Audi charging hub idealne warunki do przyjemnego spędzenia czasu. Salonik na piętrze zaoferuje nowoczesne i wpisane w koncepcję premium miejsce do spędzenia czasu – idealną przestrzeń na przerwę z wartością dodaną. Różnorodne udogodnienia oraz oferta przekąsek, napojów i innych artykułów sprawią, że postój na ładowanie będzie mile widzianą przerwą.

Próby i testy praktyczne: projekt pilotażowy ruszy późnym latem

Obecnie trwają poszukiwania lokalizacji w Niemczech dla pilotażowego projektu Audi charging hub oraz rozmowy z ewentualnymi partnerami. Uruchomienie planowane jest na drugą połowę roku. Wynikające z tego wnioski dotyczące codziennej eksploatacji i postrzegania przez klientów będą miały decydujące znaczenie dla dalszej realizacji koncepcji. „Do sprawdzenia jakie jest optymalne rozwiązanie w kwestii ładowania samochodu elektrycznego podchodzimy bardzo realistycznie. Skupiamy się przy tym przede wszystkim na potrzebach naszych klientów” – dodaje Hoffmann. Plan fazy pilotażowej przewiduje również, że z otwartych i niezarezerwowanych stacji ładowania oraz z części salonu korzystać będą mogli również kierowcy samochodów innych marek.

Ocena naszych czytelników
[Suma: 0 Średnio: 0]

Udostępnij:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Administratorem Twoich danych jest AutoISO Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Przetwarzamy Twoje dane (adres e-mail, imię i nazwisko oraz treść wiadomości) na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów: w celu komunikacji z Tobą i dla ochrony przed roszczeniami, przez okres do 10 lat od roku, w którym zakończono korespondencję. Współpracujemy z firmami hostingowymi, którym możemy przekazywać te dane (odbiorcy danych). Dane mogą być przekazywane poza UE, jedynie do Państw lub podmiotów zatwierdzonych prawem UE. Masz prawo dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ich przeniesienia. Masz prawo skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Polsce lub jego odpowiednika w innym państwie UE. Więcej informacji o zasadach przetwarzania przez nas danych znajduje się w Polityka Prywatności i Cookies.

Darmowe sprawdzenie
Historii Pojazdu

Newsletter

Klikając “Zapisz się” zamawiasz newsletter e-mailowy, zawierający także informacje handlowe, w szczególności o usługach i produktach związanych z pojazdami. Zgodę można cofnąć w e-mailu od nas lub informując nas e-mailem. Administrator danych: Autoiso Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Więcej w Polityce Prywatności.

Zobacz nasz kanał YouTube

Odtwórz wideo

Najnowszy film

Przeczytaj też:

Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych proponuje nowe znaki

Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych proponuje nowe znaki

Wszystko wskazuje na to, że niebawem na polskich drogach pojawią się nowe znaki drogowe. Zaproponowało je Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych, którym zależy na wspieraniu rozwoju w obszarze rynku elektromobilności. Oznakowanie będzie dotyczyć punktów ładowania pojazdów elektrycznych.

Elektryki w Polsce. Przygotujcie się na nowy ład!

Czy nam się to podoba, czy nie, elektryki prężnie wkraczają w nasze życie. Wciąż tylko słyszymy o zwiększającej się liczbie tych aut w Polsce oraz o nowych rozwiązaniach zwiększających zasięgi. Samochody elektryczne wpychane są do naszej rzeczywistości jako swoisty must have i nikogo w UE nie obchodzi, że tym autem w Polsce daleko nie zajedziesz…

AUDI

Nowe oleje od Audi

Audi jako pierwszy producent w branży motoryzacyjnej wprowadzi oleje smarowe drugiej generacji.