Porsche Panamera 4 E-Hybrid i 4S E-Hybrid – dane techniczne, ceny

Udostępnij
Wasza ocena
Porsche Panamera 4 E-Hybrid
Porsche Panamera otrzymało dwa nowe napędy hybrydowe. To hybrydy typu plug-in, a więc ładowane z gniazdka – Porsche Panamera 4 E-Hybrid i 4S E-Hybrid. Producent podkreśla, że w trybie bezemisyjnym auto pokona nawet około 100 kilometrów. W obu przypadkach podstawę napędu silnik benzynowy V6 biturbo o pojemności 2.9 l. W zależności od wersji auto ma moc 340 lub 470 koni mechanicznych. Żeby zostać właścicielem nowej Panamery z napędem hybrydowym plug-in, należy liczyć się z wydatkiem rzędu blisko 550 000 złotych.

W artykule przeczytasz

Porsche Panamera 4 E-Hybrid i 4S E-Hybrid – nadwozie i wyposażenie

Jak przystało na Panamery, również modele Porsche Panamera 4 E-Hybrid i 4S E-Hybrid charakteryzują się sportową sylwetką, tj.:

  • pas przedni – m.in. nowo ukształtowane reflektory LED Matrix oraz dodatkowy poziomy wlot powietrza;
  • tył – m.in. nieprzerwany pas świetlny i szyba tylna bez obramowania.

 

Cechy charakterystyczne w obszarze designu mają też poszczególne odmiany:

  • Porsche Panamera 4 E-Hybrid – m.in. 19-calowe felgi, czarne zaciski hamulcowe, reflektory LED Matrix. Opcjonalnie m.in. innowacyjny system oświetlenia LED Matrix HD.
  • Porsche Panamera 4S E-Hybrid – m.in. 20-calowe felgi Panamera AeroDesign, srebrne sportowe końcówki układu wydechowego, czerwone zaciski hamulcowe, hamulce Porsche Panamera 4S E-Hybrid z 10-tłoczkowymi zaciskami na kołach przedniej osi. Opcją są zaciski w kolorze Acid Green lub czarnym i układ hamulcowy PCCB (wyłącznie przy 21-calowych obręczach).

 

Porsche Panamera 4 E-Hybrid

Na standardowym wyposażeniu wariantów znajdują się m.in. wspomaganie parkowania ParkAssist oraz chłodzony schowek na smartfon z funkcją bezprzewodowego ładowania (do 15 W). Opcją są m.in.:

  • skrętna oś tylna;
  • zdalnie sterowane parkowanie (Remote ParkAssist);
  • Porsche InnoDrive z aktywnym utrzymywaniem pasa ruchu;
  • wyświetlacz dla pasażera;
  • system kontroli jakości powietrza w kabinie.

 

Wersja nadwoziowa Executive (większy rozstaw osi) na standardowym wyposażeniu ma m.in. 4-strefową klimatyzację automatyczną oraz dużą konsolę środkową z tyłu.

Przeczytaj też: “Mercedes CLE Cabriolet – dane techniczne, wyposażenie, ceny

Mocne hybrydy plug-in Porsche Panamery

Porsche Panamera 4 E-Hybrid i 4S E-Hybrid to mocne hybrydy typu plug-in będące odpowiedzią na rosnące zainteresowanie takim napędem. Niezależnie od wybranej wersji sercem napędu jest silnik V6 biturbo o pojemności 2.9 l.

Auta mają również nowy silnik elektryczny o mocy 190 KM i 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Motor elektryczny zintegrowano z obudową oraz obiegiem chłodzenia oleju przekładni PDK. Konstrukcja silnika z wewnętrznym wirnikiem zmniejsza bezwładność masy o połowę, co ma pozytywny wpływ na reakcję przepustnicy.

Hybrydy zostały wyposażone w nowy akumulator wysokonapięciowy o pojemności 25,9 kWh brutto. Dlatego w cyklu miejskim WLTP Panamera 4 E-Hybrid w trybie bezemisyjnym pokona do 96 km (do 90 km 4S E-Hybrid). To zasługa również wyższej mocy rekuperacji sięgającej 88 kW. Dzięki zastosowaniu nowej ładowarki pokładowej AC o mocy 11 kW czas ładowania w optymalnych warunkach wynosi 2 godziny i 39 minut.

Przeczytaj też: “Nowe Porsche Macan tylko w wersji elektrycznej – napęd, wyposażenie, cena

Porsche Panamera 4 E-Hybrid i 4S E-Hybrid – dane techniczne

Parametry|Wersja Porsche Panamera 4 E-Hybrid Porsche Panamera 4S E-Hybrid
Silnik benzynowy 2.9 V6 biturbo 2.9 V6 biturbo
Moc silnika benzynowego 304 KM (224 kW) 353 KM (260 kW)
Parametry silnika elektrycznego 190 KM i 450 Nm 190 KM i 450 Nm
Moc systemowa 470 KM (346 kW) 544 KM (400 kW)
Systemowy maksymalny moment obrotowy 650 Nm 750 Nm
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h 4,1 s 3,7 s
Prędkość maksymalna 280 km/h 290 km/h
Zasięg w trybie elektrycznym w cyklu miejskim (według norm WLTP) do 96 km do 90 km

Cztery tryby jazdy i automatyczne dostosowanie pracy na podstawie danych z nawigacji

Warianty hybrydowe mają cztery tryby jazdy przeznaczone dla napędu hybrydowego typu plug-in i programy Sport oraz Sport Plus, tj.:

  • Tryb E-Power – zawsze podczas uruchamiania, ponieważ auto uruchamia się w trybie elektrycznym.
  • Tryb Hybrid Auto – załączany, jeżeli stan naładowania spadnie poniżej określonego poziomu minimalnego (tryb dostosowuje pracę układu do aktualnych warunków drogowych przy uwzględnieniu danych samochodu oraz nawigacji – np. maksymalny udział silnika elektrycznego podczas poruszania się w warunkach miejskich).
  • Tryb E-Hold – utrzymywanie aktualnego stanu naładowania akumulatora.
  • Tryb E-Charge – ładowanie akumulatora przez silnik spalinowy do poziomu 80 proc. (podczas jazdy poza terenem zabudowanym i prędkości powyżej 55 km/h – po ponownym wjechaniu do obszaru zabudowanego auto przełącza się w tryb hybrydowy).
  • Program Sport – zmniejszenie docelowego stanu naładowania akumulatora do 20 proc.
  • Program Sport Plus – zmniejszenie docelowego stanu naładowania akumulatora do 30 proc.

 

Przeczytaj też: “Mercedes-AMG CLE 53 Coupe 2024 – dane techniczne, ceny

Porsche Panamera 4 E-Hybrid

Komfort jazdy podnosi też specjalne zawieszenie, tj.:

  • Standard – adaptacyjne dwukomorowe zawieszenie pneumatyczne ze stałą regulacją tłumienia Porsche Active Suspension Management (PASM) z dwuzaworowymi amortyzatorami.
  • Opcjonalnie – innowacyjne aktywne zawieszenie Porsche Active Ride łączące optymalną przyczepność z osiągami, z dodatkowymi funkcjami (m.in. nadkompensacja przechyłów poprzecznych i wzdłużnych, podnoszenie nadwozia podczas wsiadania i wysiadania).

Ile kosztuje Porsche Panamera 4 E-Hybrid i 4S E-Hybrid?

W przypadku wersji 4 E-Hybrid jest to koszt rzędu przynajmniej 536 000 złotych lub 583 000 złotych (Executive). Natomiast mocniejsza wersja (4S E-Hybrid) to wydatek od 600 000 złotych wzwyż.

Ile kosztuje Porsche Panamera 4 E-Hybrid i 4S E-Hybrid – ceny

Wersja Cena
Porsche Panamera 4 E-Hybrid Od 536 000 złotych
Porsche Panamera 4 E-Hybrid Executive Od 583 000 złotych
Porsche Panamera 4S E-Hybrid Od 600 000 złotych

Modele można już zamawiać w polskich salonach marki Porsche. Pierwsze egzemplarze trafią do klientów jeszcze w pierwszej połowie 2024 roku.

Przeczytaj też: “Mercedes-AMG SL 63 S E Performance – najmocniejszy kabriolet w historii

zdjęcia: newsroom.porsche.com
wideo: kanał “DPCcars” w serwisie YouTube

Ocena naszych czytelników
[Suma: 1 Średnio: 5]

FAQ

W jakich odmianach występują nowe warianty modelu Porsche Panamera?

To Porsche Panamera 4 E-Hybrid i 4S E-Hybrid, a więc odmiany z napędem hybrydowym typu plug-in.

Jaki napęd mają odmiany Porsche Panamera 4 E-Hybrid oraz 4S E-Hybrid?

W obu przypadkach podstawą jest silnik benzynowy 2.9 V6 biturbo. Zastosowanie dodatkowego silnika elektrycznego (190 KM i 450 Nm) zapewnia łączną moc systemową na poziomie 470 KM (4 E-Hybrid) oraz 544 KM (4S E-Hybrid).

Jakie ceny mają modele Porsche Panamera 4 E-Hybrid i 4S E-Hybrid?

Porsche Panamera 4 E-Hybrid kosztuje od 536 000 złotych lub 583 000 złotych wzwyż przy wariancie Executive. Za odmianę 4S E-Hybrid zapłacić trzeba przynajmniej 600 000 złotych.

OBSERWUJ nas na Wiadomości Google.

Kliknij i dodaj nasz kanał do swoich Wiadomości Google i bądź na bieżąco.

Udostępnij:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych jest AutoISO Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Przetwarzamy Twoje dane (adres e-mail, imię i nazwisko oraz treść wiadomości) na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów: w celu komunikacji z Tobą i dla ochrony przed roszczeniami, przez okres do 10 lat od roku, w którym zakończono korespondencję. Współpracujemy z firmami hostingowymi, którym możemy przekazywać te dane (odbiorcy danych). Dane mogą być przekazywane poza UE, jedynie do Państw lub podmiotów zatwierdzonych prawem UE. Masz prawo dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ich przeniesienia. Masz prawo skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Polsce lub jego odpowiednika w innym państwie UE. Więcej informacji o zasadach przetwarzania przez nas danych znajduje się w Polityka Prywatności i Cookies.

Darmowe sprawdzenie
Historii Pojazdu

Zobacz nasz kanał YouTube

Odtwórz wideo

Przeczytaj też:

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych

Administratorem Twoich danych jest Autoiso Sp. z o.o., nr KRS: 0000840558, adres: ul. Gnieźnieńska 12, 40-142 Katowice, Polska. Możesz się z nami kontaktować również przez e-mail: pomoc@autoiso.pl.

Możemy przetwarzać Twoje dane udostępniane nam podczas kontaktu z nami, które mogą stanowić dane osobowe, w szczególności: adres e-mail, nr telefonu, imię i nazwisko, dane z portali społecznościowych oraz treść wiadomości. Robimy to na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów, w celu komunikacji z Tobą, dla ochrony przed roszczeniami i realizacji roszczeń, przez okres do 6 lat od roku, w którym zakończono korespondencję, lub do zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu. Udostępnienie tych danych jest konieczne do komunikacji.

Możemy ujawniać Twoje dane podmiotom, z którymi współpracujemy i które przetwarzają te dane w naszym imieniu (odbiorcy danych) w celu świadczenia dla nas usług z zakresu: hostingu, informatyki, statystyki i analityki, marketingu, oprogramowania do zarządzania firmą i bazą kontaktów oraz komunikacji elektronicznej, księgowości i doradztwa prawnego. Dane mogą być przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy, jedynie do Państw lub podmiotów zapewniających stopień ochrony danych osobowych odpowiadający regulacjom UE, w szczególności stosujących tzw. standardowe klauzule umowne UE.

Masz prawo dostępu do swoich danych, żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, przeniesienia ich, a także do skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub jego odpowiednika w innym państwie UE.

Więcej informacji o przetwarzaniu przez nas danych osobowych znajdziesz w naszej Polityce prywatności.