Jak wygląda Mitsubishi ASX II po liftingu?
Mitsubishi ASX 1. generacji było dostępne w produkcji przez 13 lat. W tym czasie model przeszedł trzy modyfikacje, natomiast z pierwszym faceliftingiem czekano dość długo. W przypadku modelu 2. generacji lifting przeprowadzono dużo szybciej. Crossover segmentu B 2. generacji trafił do salonów w 2023 roku. Tymczasem nowe Mitsubishi ASX II po zmianach pokazało się światu już po roku.
Nowy ASX ma szeroką, mocną sylwetkę, z nisko opadającą maską i wyrazistymi, rzeźbionymi bokami. Dynamicznego charakteru pojazdowi nadają ostre krawędzie oraz detale (m.in. sygnaturowe lampy). Natomiast wlot powietrza wystylizowano w myśl koncepcji Dynamic Shield będącej znakiem rozpoznawczym modeli japońskiej marki.
Przeczytaj też: “Renault Captur I: francuski crossover segmentu B”
W porównaniu do wersji sprzed modernizacji zmian jest sporo. Widać to zwłaszcza po pasie przednim. Przeprojektowano bowiem zderzak z charakterystycznym czarnym elementem łączącym się z nowym grillem. Zdecydowano się też na nowe reflektory i światła do jazdy dziennej. Wprawdzie kształt pozostał taki sam, ale zmieniła się ich sygnatura świetlna. Mniejsze zmiany są widoczne z tyłu. Dlatego również nowy ASX ma czerwone klosze tylnych lamp, napis MITSUBISHI oraz kamerę wystającą z klapy bagażnika. Oczywiście przednie i tylne światła są wykonane w technologii LED.
Zmian nie ma też w palecie barw. Dlatego nadal klienci mogą wybierać pośród pięciu kolorów. Do wyboru są lakiery Crystal White (biały), Steel Grey (szary), Sunrise Red (czerwony), Royal Blue (niebieski) oraz Onyx Black (czarny). Nadal istnieje też możliwość zamówienia nadwozia dwukolorowego z czarnym dachem (w wersjach wyposażenia Intense oraz Instyle). Natomiast zmianom uległy wzory 17- i 18-calowych obręczy.
Nowe Mitsubishi ASX – wymiary
Długość | 4227 mm |
Szerokość | 1797 mm |
Wysokość | 1567 mm |
Rozstaw osi | 2639 mm |
Pojemność bagażnika | Od 442 litrów do 1275 litrów |
Pojemność zbiornika paliwa | 48 litrów (w wersjach z LPG 39 litrów (zbiornik benzyny) oraz 32 litry (zbiornik gazu) |
Mitsubishi ASX 2024/2025 w kabinie
Nowe Mitsubishi ASX ma komfortowe wnętrze z wieloma udogodnieniami, zwłaszcza w przypadku wyższych opcji wyposażenia. Wówczas auto jest wyposażone między innymi w podgrzewane fotele, kierownicę czy przednią szybę. Crossover może mieć też panoramiczny dach.
Obsługa systemu informacyjno-rozrywkowego nowego crossovera ASX odbywa się z poziomu 10,4-calowego, pionowy ekranu o wysokiej rozdzielczości. Poza tym na wyposażeniu jest multifunkcyjny, 7-calowy wyświetlacz na tablicy zegarów. Naturalnie crossover umożliwia bezprzewodowe połączenie z interfejsem Android Auto i Apple CarPlay.
ASX 2. generacji po faceliftingu oferuje również znacznie więcej w obszarze łączności. W najbogatszej wersji stacja multimedialna korzysta z oprogramowania Google Automotive Services. Dzięki temu kierowca i pasażerowie mają dostęp do usług Google i aplikacji ze sklepu Google Play. Korzystać można także z Asystenta Google uruchamianego przyciskiem na kierownicy lub po wydaniu polecenia “Hey Google”. Warto podkreślić, że nowy ASX będzie aktualizowany również po zakupie.
Kierowca może też korzystać z aplikacji mobilnej My Mitsubishi Motors. Umożliwia ona wyszukiwanie kluczowych informacji i korzystanie z przydatnych codziennych funkcji (np. diagnostyka w czasie rzeczywistym, zdalna obsługa, funkcja wyszukiwania auta).
Obok komfortu należy docenić wszechstronność i praktyczność. Standardowa pojemność bagażnika to 442 l, ale po przesunięciu tylnej kanapy, bez potrzeby jej składania, uzyskać można dodatkowych 69 l. Funkcjonalność podnoszą także duże schowki w i kieszenie w drzwiach, łącznie o pojemności 22 l.
Mitsubishi ASX 2. generacji po liftingu – wybrane elementy wyposażenia
Nowe Mitsubishi ASX jest dostępne w czterech opcjach wyposażenia – Inform, Invite, Intense (+Style i Cold) oraz Instyle.
Elementy wyposażenia|Opcja wyposażenia | Inform | Invite | Intense + Style + Cold | Instyle |
---|---|---|---|---|
Obudowa lusterek zewnętrznych w kolorze czarnym metalizowanym | TAK | TAK | TAK | TAK |
Klamki drzwi w kolorze nadwozia | TAK | TAK | TAK | TAK |
Światła w technologii LED | TAK | TAK | TAK | TAK |
Felgi | 17-calowe felgi stalowe | 17-calowe felgi stalowe | 18-calowe aluminiowe | 18-calowe aluminiowe |
Relingi dachowe | – | – | TAK | TAK |
Przyciemniane tylne szyby | – | – | TAK | TAK |
Regulacja wysokości fotela kierowcy | TAK | TAK | TAK (kierowcy i pasażera) | TAK (kierowcy i pasażera, fotel kierowcy regulowany elektrycznie w 6 płaszczyznach oraz z manualną regulacją podparcia odcinka lędźwiowego) |
Regulacja wysokości fotela kierowcy i pasażera | – | – | TAK | TAK |
Fotochromatyczne lusterko wsteczne | – | – | TAK | TAK (bezramkowe) |
Ambientowe oświetlenie kabiny | – | – | TAK | TAK |
Elektrycznie sterowane okno dachowe | – | – | – | TAK |
Tapicerka foteli | Tekstylna w kolorze czarnym i szarym | Tekstylna w kolorze czarnym i szarym | Tekstylna w kolorze czarnym | Skórzana w kolorze czarnym |
System wspomagania ruszania na wzniesieniu | TAK | TAK | TAK | TAK |
Kamera cofania | TAK | TAK | TAK | TAK |
Światła mijania z czujnikiem zmierzchu | TAK | TAK | TAK | TAK |
Automatyczne światła drogowe | TAK | TAK | TAK | TAK |
Czujniki parkowania | Tylne | Tylne | Tylne i przednie | Tylne i przednie |
MI-PILOT (system jazdy autonomicznej poziomu 1) | – | – | TAK | TAK |
System kamer 360 stopni | – | – | – | TAK |
Klimatyzacja | Manualna | Automatyczna | Automatyczna | Automatyczna |
Tempomat | Z ogranicznikiem prędkości | Z ogranicznikiem prędkości | Adaptacyjny z funkcją STOP&GO | Adaptacyjny z funkcją STOP&GO |
Zdalnie sterowany zamek centralny | TAK | TAK | TAK | TAK |
Elektrycznie regulowane szyby przednie i tylne | TAK | TAK | TAK | TAK |
Podłokietnik centralny z przodu | TAK | TAK | TAK | TAK |
Elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne | TAK | TAK | TAK | TAK |
Elektrycznie składane lusterka zewnętrzne | – | – | TAK | TAK |
Układ oczyszczania powietrza Air Purifier | – | TAK | TAK | TAK |
System dostępu bezkluczykowego | – | TAK | TAK | TAK |
Wycieraczki szyby przedniej z czujnikiem deszczu | – | TAK | TAK | TAK |
Podgrzewane przednie fotele | – | – | TAK | TAK |
Podgrzewana kierownica | – | – | TAK | TAK |
Podgrzewana przednia szyba | – | – | – | TAK |
Stacja multimedialna SDA z ekranem dotykowym o przekątnej 10,4 cala | TAK | TAK | TAK | TAK (wykorzystuje system operacyjny Google Automotive Services) |
Wyświetlacz zegarów | Multifunkcyjny o przekątnej 7 cali | Multifunkcyjny o przekątnej 7 cali | Multifunkcyjny o przekątnej 7 cali | Cyfrowy o przekątnej 10 cali |
Bezprzewodowy interfejs Android Auto i Apple CarPlay | TAK | TAK | TAK | TAK |
Gniazdo USB-C | 2x z przodu | 2x z przodu | 2x z przodu i 2x z tyłu | 2x z przodu i 2x z tyłu |
Gniazdo 12 V | Z przodu | Z przodu | Z przodu i z tyłu | Z przodu i z tyłu |
System eCall | TAK | TAK | TAK | TAK |
System audio | 6 głośników | 6 głośników | 6 głośników | Harman Kardon (9 głośników, w tym subwoofer) |
Indukcyjna ładowarka | – | – | TAK | TAK |
Przeczytaj też: “Mitsubishi ASX opinie – sprawdzamy, czy warto go kupić?”
Nowy Mitsubishi ASX – systemy bezpieczeństwa
System wyposażenia|Opcja wyposażenia | Inform | Invite | Intense + Style + Cold | Instyle |
---|---|---|---|---|
System stabilizacji toru jazdy i kontroli trakcji | TAK | TAK | TAK | TAK |
System monitorowania uwagi kierowcy (DAM) | TAK | TAK | TAK | TAK |
System hamulca pokolizyjnego | TAK | TAK | TAK | TAK |
System monitorowania ciśnienia powietrza w kołach | TAK | TAK | TAK | TAK |
System mocowania fotelików dziecięcych ISO-FIX | TAK | TAK | TAK | TAK |
System ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDW) | TAK | TAK | TAK | TAK |
Asystent utrzymywania pasa ruchu (LKA) | TAK | TAK | TAK | TAK |
System ostrzegania o przekroczeniu dozwolonej prędkości (ISA) | TAK | TAK | TAK | TAK |
System ograniczający skutki kolizji czołowych (FCM) | TAK | TAK | TAK | TAK |
Asystent bezpiecznego wysiadania (OSEA) | – | – | TAK | TAK |
System monitorowania martwego pola (BSW) | – | – | TAK | TAK |
System ostrzegający o ruchu poprzecznym podczas jazdy do tyłu (RCTA) | – | – | TAK | TAK |
System centrowania na pasie ruchu (LCA) | – | – | TAK | TAK |
Cztery warianty napędowe
Do Polski nowe Mitsubishi ASX trafia w czterech wersjach napędowych:
- z silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem 1.0 o mocy 91 KM i 160 Nm momentu obrotowego, współpracującym z sześciobiegową skrzynią manualną;
- z silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem 1.0 i instalacją LPG o mocy 100 KM i 170 Nm momentu obrotowego, współpracującym z sześciobiegową skrzynią manualną;
- z układem miękkiej hybrydy bazującej na silniku benzynowym z turbodoładowaniem o pojemności 1.3 wspieranym przez instalację elektryczną, o łącznej mocy 140 KM i 260 Nm, współpracującym z sześciobiegową skrzynią manualną;
- z układem miękkiej hybrydy bazującej na silniku benzynowym z turbodoładowaniem o pojemności 1.3 wspieranym przez instalację elektryczną, o łącznej mocy 158 KM i 270 Nm, współpracującym z siedmiobiegową, dwusprzęgłową przekładnią automatyczną.
Wkrótce również na polskim rynku pojawi się piąty wariant. To pełna hybryda, w której benzyniak 1.6 został połączony z dwoma silnikami elektrycznymi oraz automatem. Moc układu to 143 KM, a maksymalny moment obrotowy – 205 Nm.
Nowe Mitsubishi ASX 2024/2025 – dane techniczne
Parametry|Wariant | 1.0T 91 KM 6MT | 1.0T 100 KM 6MT | 1.3T 140 KM 6MT MHEV | 1.3T 158 KM 7DCT MHEV |
---|---|---|---|---|
Moc | 91 KM (przy 4500 obrotów na minutę) | 100 KM (przy 4600-5500 obrotów na minutę) | 140 KM (przy 4500-6000 obrotów na minutę) | 158 KM (przy 5500 obrotów na minutę) |
Maksymalny moment obrotowy | 160 Nm (przy 2000-3750 obrotów na minutę) | 170 Nm (przy 2000-3500 obrotów na minutę) | 260 Nm (przy 1750-3500 obrotów na minutę) | 270 Nm (przy 1800-3250 obrotów na minutę) |
Napęd | Na przednie koła | Na przednie koła | Na przednie koła | Na przednie koła |
Skrzynia biegów | Sześciobiegowa manualna | Sześciobiegowa manualna | Sześciobiegowa manualna | Automatyczna, dwusprzęgłowa, siedmiobiegowa |
Prędkość maksymalna | 168 km/h | 173 km/h | 180 km/h | 180 km/h |
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h | 14 sekund | 13 sekund | 10,4 sekundy | 8,5 sekundy |
Średnie spalanie w cyklu mieszanym | 5,9 l/100 km | Brak danych | 5,9 l/100 km | 5,9 l/100 km |
Kierowca ma możliwość wybrania jednego z trzech trybów jazdy – Comfort, Eco i Sport.
Przeczytaj też: “Jeep Avenger – crossover segmentu B z Tychów”
Ile kosztuje Mitsubishi ASX 2. po liftingu?
Nowe Mitsubishi ASX 2. generacji po modernizacji kosztuje przynajmniej 95 990 złotych. Tyle trzeba zapłacić za wariant z 91-konnym silnikiem i w bazowym wyposażeniu Inform. Cennik zamyka 158-konna miękka hybryda w opcji wyposażenia Instyle. Wówczas należy liczyć się z wydatkiem przynajmniej 139 990 złotych.
Nowe Mitsubishi ASX 2025 po modernizacji – cennik
Wariant|Wersja wyposażenia | Inform | Invite | Intense + Style + Cold | Instyle |
---|---|---|---|---|
1.0 91 KM | Od 95 990 złotych | – | – | – |
1.0 LPG 100 KM | Od 99 990 złotych | – | – | – |
1.3 M Hybrid 140 KM | – | Od 106 990 złotych | – | – |
1.3 M Hybrid 158 KM | – | Od 116 990 złotych | Od 125 990 złotych | Od 139 990 złotych |
Wysokość dopłaty za zmianę koloru nadwozia
Lakier | Cena | Wersja wyposażenia |
Metalizowany Royal Blue | Bez dopłaty | Inform, Invite, Intense, Instyle |
Metalizowany Steel Grey lub Onyx Black | 2700 złotych | Inform, Invite, Intense, Instyle |
Metalizowany Sunrise Red lub Crystal White | 3200 złotych | Inform, Invite, Intense, Instyle |
Metalizowany Steel Grey lub Royal Blue + dach w kolorze czarnym metalizowanym | 4000 złotych | Intense, Instyle |
Metalizowany Sunrise Red lub Crystal White + dach w kolorze czarnym metalizowanym | 4500 złotych | Intense, Instyle |
Nowe Mitsubishi ASX 2. generacji objęto fabryczną gwarancją na okres 5 lat lub do przebiegu 100 000 km. Poza tym nowy właściciel może liczyć na inne gwarancje (antykorozyjna na 12 lat, na akumulator trakcyjny oraz pojemność akumulatora na 8 lat lub do przebiegu 160 000 km). Dodatkowo liczyć można na pakiet Mitsubishi Assistance z gwarancją 5-letniej pomocy drogowej.
Nowe Mitsubishi ASX – strona producenta
Nowe Mitsubishi ASX – cennik
zdjęcia: mitsubishi.pl (https://www.mitsubishi.pl/samochody/asx)
wideo: kanał “Mitsubishi Motors Polska” w serwisie YouTube
FAQ
Jakim samochodem jest nowe Mitsubishi ASX?
To ASX 2. generacji po modernizacji. Nadal to 5-drzwiowy crossover segmentu B.
Jaki napęd ma Mitsubishi ASX II po faceliftingu?
Model trafia do Polski w czterech wersjach napędowych. Najsłabszy jest 1-litrowy benzyniak (91 KM i 160 Nm), mocniejszy – napęd benzynowy z LPG (100 KM i 170 Nm). W obu przypadkach silnik sparowano z sześciobiegową skrzynią manualną. Do wyboru są również dwie miękkie hybrydy, w których podstawą jest silnik benzynowy 1.6 (140 KM, 260 Nm, 6MT oraz 158 KM, 270 Nm, 7DCT). Pojawi się też klasyczna hybryda z silnikiem 1.6 (143 KM, 205 Nm, 7DCT).
Ile kosztuje nowe Mitsubishi ASX 2024/2025?
Cena jest różna w zależności od wariantu napędowego i wyposażenia, w zakresie od 95 990 do 139 990 złotych. Dodatkowej dopłaty wymaga wybór lakieru innego niż niebieski.