Mazda CX-7 – opinie, spalanie, dane techniczne

Udostępnij
Wasza ocena
Jakie opinie ma używana Mazda CX-7?

W artykule przeczytasz

Mazda CX-7 opinie pochlebne zbiera również wśród kierowców w Europie, choć sam model powstał z myślą o rynku za Oceanem. Jako że SUV-y cieszą się dziś dużą popularnością na rynku wtórnym, model od Japończyków jest bardzo ciekawym rozwiązaniem. Zwłaszcza że Mazdę CX-7 nabyć można za całkiem niezłe pieniądze. Co przemawia za tym wyborem?

Historia

Mazda CX-7 to SUV produkowany w latach 2006-2012, który został poprzedzony konceptem o nazwie MX-Crossport. Jest modelem charakteryzującym się dynamiczną sylwetką i o sportowym wnętrzu. Ponadto to całkiem duży bagażnik i osiągające niezłe osiągi silniki. To wszystko sprawia, że Mazda CX-7 opinie ma naprawdę dobre. Zwłaszcza że model był produkowany z napędem na cztery koła, ale też tylko przednią oś. Te ostatnie nie były jednak dostępne w polskich salonach, gdzie kierowcy mogli celować jedynie w egzemplarze z napędem na wszystkie koła i wyłącznie w wersji z manualną, sześciobiegową skrzynią biegów.

W całym toku produkcji CX-7 doczekała się jednego, niewielkiego face liftingu, co miało miejsce w 2009 roku. Model otrzymał wówczas zmieniony przedni zderzak, sztywniejsze nadwozie, nowe amortyzatory, układ ESS (włączanie świateł ostrzegawczych) i system RVM (monitorowanie tyłu pojazdu). Do oferty silników dołączył też diesel 2.2 l.

Produkcję zakończono pod koniec 2012 roku, kiedy do sprzedaży wprowadzono nieco mniejszy model CX-5. Mimo iż nie ma oficjalnego następcy Mazdy CX-7, nieoficjalnie jest nim właśnie mniejsza CX-piątka“.

Nadwozie i wnętrze Mazdy CX-7

Mazda CX-7 to auto wyglądające dość dynamicznie. Wszystko zasługa całkiem smukłego frontu, mocno pochylonej przedniej szyby, uwypuklonych nadkoli i 19-calowych felg. Miłośnicy aut japońskiego koncernu na pewno dopatrzą się wielu podobieństw do sportowego modelu RX-8. Zresztą podobnie jest w stosunkowo przestronnym wnętrzu. Kierowca zajmuje w nim niską pozycję za kierownicą, poza tym Mazda CX-7 ma kokpit z wysoko poprowadzonym tunelem środkowym.

Mazda CX-7 wymiary ma dość duże, bo to auto liczące sobie 4,7 m. Dlatego pewnym mankamentem jest minimalna pojemność bagażnika, który liczy sobie 455 l. Problemem jest też podatność karoserii na korozję. Szczególnie bliżej obejrzeć trzeba podwozie oraz mocowania tylnych amortyzatorów. Na pewno przyda się sprawdzenie VIN pod kątem ewentualnych szkód i kolizji, ponieważ właśnie auta wypadkowe są najbardziej narażone na wykwity rdzy. Jeżeli dany egzemplarz nie daje powodów do niepokoju, a stan jego karoserii jest dobry, zaraz po zakupie warto wykonać porządne zabezpieczenie antykorozyjne.

Duży plus należy się za wyposażenie. Większość egzemplarzy na rynku wtórnym jest bogato wyposażonych w system keyless, podgrzewane fotele, ksenony czy szyberdach. Ważne, aby przed zakupem dokładnie sprawdzić poprawność działania poszczególnych elementów wyposażenia. Niestety, nawet za dopłatą nie oferowano nawigacji.

Wnętrze jest też ergonomiczne, gdyż wszystkie najważniejsze urządzenia sterowania są pod ręką kierowcy. Nieźle jest też z materiałami wykończeniowymi. Nawet wówczas, kiedy są one twarde, na przykład w drzwiach czy dolnych fragmentach środkowej konsoli, to zamontowano je naprawdę solidnie.

Mazda CX-7 – opinie o silnikach

Większość Mazd CX-7 wystawionych na sprzedaż to egzemplarze poliftingowe z 2,2-litrowym dieslem pod maską. Motor generuje 173 KM i jest całkiem niezłą jednostką wysokoprężną. Ważne, aby regularnie wymieniać w nim olej, najlepiej co maksymalnie 15 tys. km. Szczególnie dużą uwagę do stanu oleju należy przywiązać wówczas, kiedy auto jest eksploatowane na krótkich dystansach i proces wypalania filtra cząstek stałych jest notorycznie przerywany. Wówczas poziom środka smarnego może wzrastać.

Znacznie mocniejszą jednostką jest turbodoładowany motor benzynowy o pojemności 2.3 l. Silnik znany z Mazdy 6 MPS ma moc 260 KM i współpracując z ręczną skrzynią biegów, zapewnia dużą frajdę z jazdy. Niestety, z tym silnikiem pod maską Mazda CX-7 spalanie ma naprawdę wysokie, nawet na poziomie 17 l na 100 km. Jako że to silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa, drogi i problematyczny jest tu również montaż instalacji LPG. Jeżeli wziąć pod uwagę inne mankamenty tej jednostki napędowej, wspomnieć trzeba o wrażliwej na niewłaściwą eksploatację turbosprężarce i rozciągającym się łańcuchem rozrządu. Niekiedy zawodzi też system zmiennych faz rozrządu. Ponadto często zużywa się sprzęgło, ale to również problem w egzemplarzach z silnikiem wysokoprężnym. Od 2010 roku w ofercie był jeszcze benzyniak 2.5 l o mocy 161 KM.

Z czego każdy kierowca szukający tego modelu musi zdawać sobie sprawę, części do CX-7 są drogie. W dłuższej perspektywie wszelkie oszczędności mogą być nieopłacalne.

Mazda CX-7 – dane techniczne

Dane techniczne Mazdy CX-7

Z przodu zawieszenie Mazdy CX oparte jest o kolumny McPhersona, z tyłu natomiast pracuje układ wielowahaczowy. Zawieszenie jest dość sztywne, co daje o sobie znać podczas podróży po nierównościach. Dużą przyjemnością jest natomiast jazda po równej nawierzchni i pokonywanie zakrętów, w czym pomaga bezpośredni układ kierowniczy.

Uważać trzeba na napęd na cztery koła, który — nawet za dopłatą — nie ma blokady mechanizmu różnicowego. Sam napęd nie jest stały, a tylna oś załącza się tylko, kiedy wymaga tego sytuacja. Dlatego na pewno jazda CX-7 po mocno wymagającym terenie jest ryzykowna.

Sytuacja na rynku wtórnym

Jeżeli kogoś interesuje używana Mazda CX-7, wybierać może pośród przeszło stu egzemplarzy wystawionych na sprzedaż. Niestety, tylko nieliczna część z nich to auta z polskich salonów. Wśród nich można znaleźć bardzo ciekawe egzemplarze z przebiegiem na poziomie jedynie ok. 70 000 km. Oczywiście wówczas Mazda CX-7 ceny ma wysokie, sięgające ponad 40 000 zł. Z drugiej strony właścicielem CX-siódemki zostać można już za około 20 000 zł. Jednak takie auto zaraz po zakupie niemal na pewno będzie wymagać inwestycji. Zwłaszcza że nawet 1/3 aut ma wypadkową przeszłość. Tym bardziej konieczna jest weryfikacja ich przeszłości przez raport VIN. Zwłaszcza że to nie tylko wgląd w szkody i kolizje, ale też inne kluczowe z punktu widzenia kierowcy informacje:

  • Dane techniczne;
  • Fabryczne wyposażenie;
  • Chronologiczną historię pojazdu;
  • Sprawdzenie baz kradzionych pojazdów;
  • Informacje o wezwaniach serwisowych;
  • Archiwalne zdjęcia pojazdu.

Wówczas jest szansa na znalezienie egzemplarza w niezłym stanie technicznym, bezwypadkowego i z rzeczywistym przebiegiem. Oczywiście zawsze wspomóc się należy przeglądem w warsztacie i jazdą próbną, a jeszcze wcześniej pojazd obejrzeć powinien mechanik. Wówczas można zasiadać do podpisywania umowy, którą w szczegółach opisuje artykuł pt. Umowa kupna-sprzedaży samochodu — co sprawdzić przed jej podpisaniem?“.

Bez wątpienia to ciekawy SUV, który ma dopracowany układ jezdny i bogate wyposażenie. W większości Mazda CX-7 opinie ma pochlebne, ale po stronie mankamentów zapisać należy drogie części zamienne oraz paliwożerność wersji benzynowej.

Ocena naszych czytelników
[Suma: 26 Średnio: 3.7]

OBSERWUJ nas na Wiadomości Google.

Kliknij i dodaj nasz kanał do swoich Wiadomości Google i bądź na bieżąco.

Udostępnij:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych jest AutoISO Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Przetwarzamy Twoje dane (adres e-mail, imię i nazwisko oraz treść wiadomości) na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów: w celu komunikacji z Tobą i dla ochrony przed roszczeniami, przez okres do 10 lat od roku, w którym zakończono korespondencję. Współpracujemy z firmami hostingowymi, którym możemy przekazywać te dane (odbiorcy danych). Dane mogą być przekazywane poza UE, jedynie do Państw lub podmiotów zatwierdzonych prawem UE. Masz prawo dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ich przeniesienia. Masz prawo skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Polsce lub jego odpowiednika w innym państwie UE. Więcej informacji o zasadach przetwarzania przez nas danych znajduje się w Polityka Prywatności i Cookies.

Darmowe sprawdzenie
Historii Pojazdu

Newsletter

Klikając “Zapisz się” zamawiasz newsletter e-mailowy, zawierający także informacje handlowe, w szczególności o usługach i produktach związanych z pojazdami. Zgodę można cofnąć w e-mailu od nas lub informując nas e-mailem. Administrator danych: Autoiso Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Więcej w Polityce Prywatności.

Zobacz nasz kanał YouTube

Odtwórz wideo

Najnowszy film

Przeczytaj też: