BMW X7 2023 – duży SUV od Niemców po faceliftingu

Udostępnij
Wasza ocena
BMW X7 2023
BMW X7 2023, a więc SUV na rok modelowy 2023 jest już w sprzedaży od sierpnia 2022 roku. Względem wersji sprzed liftingu zmieniło się dość dużo, a więc warto przyjrzeć się temu modelowi nieco bliżej. Sprawdzamy, jak wygląda nowe BMW X7 oraz w jakich wersjach występuje. Zmiany dotyczą stylistyki, napędu, obsługi i zastosowanych technologii. Zwrócimy też uwagę na wezwania serwisowe dla wersji sprzed modyfikacji. Okazuje się, że w BMW X7 między innymi wykryto wadę techniczną dotyczącą trzeciego rzędu siedzeń, co może zagrażać bezpieczeństwu pasażerów.

W artykule przeczytasz

Jak wygląda nowe BMW X7?

Możemy powiedzieć, że to BMW X7 2022, ponieważ premiera modelu po faceliftingu odbyła się pod koniec kwietnia 2022 roku. Jednak z założenia odświeżony SUV jest w wersji modelowej na 2023 rok. Dlatego w tym artykule będziemy posługiwać się terminem BMW X7 2023.

Nie ulega wątpliwości, że duże zmiany dotyczą stylistyki nadwozia. Zresztą już po publikacji zdjęć z kamuflażem pojawiło się wiele głosów sugerujących, że mocno zmieniono przód auta. Faktycznie zmiany w przedniej części samochodu są widoczne gołym okiem.

Uwagę zwracają dwuczęściowe reflektory oraz olbrzymie powierzchnie pasa przedniego. Pojawiła się także nowa atrapa chłodnicy. Już w opcji można zamówić atrapę chłodnicy BMW Iconic Glow z subtelnym podświetleniem kaskadowym. Olbrzymi nowy SUV od Niemców, który jest produkowany w fabryce BMW w Spartanburg w Stanach Zjednoczonych, ma też widoczne zmiany w tylnej części nadwozia, gdzie uwagę przykuwają trójwymiarowe, wąskie, diodowe lampy. Po raz pierwszy Niemcy zdecydowali się też na 23-calowe alufelgi, chociaż to tylko opcja. W standardzie są 20-calowe obręcze ze stopów lekkich.

BMW X7 2023 w kabinie

W standardzie każde BMW X7 ma siedem miejsc siedzących. Jednak opcjonalnie można zamówić 6-osobowego SUV-a. W takiej konfiguracji w miejscu kanapy z drugiego rzędu siedzeń montuje się dwa komfortowe fotele. Pod względem pojemności bagażnika samochód oferuje maksymalnie aż 2120 litrów przestrzeni bagażowej. Taki wynik można osiągnąć po elektrycznym złożeniu foteli. Przy przewożeniu pięciu osób przestrzeń w bagażniku zmniejsza się do 750 litrów.

W kabinie uwagę zwraca także nowy system operacyjny BMW 8, podobnie jak nowa generacja BMW iDrive z zakrzywionym wyświetlaczem. Do dyspozycji kierowcy są dwa wyświetlacze:

  • multimediów o przekątnej 14,9 cala;
  • zegarów o przekątnej 12,3 cala.

 

Ekrany znajdują się pod wspólną szklaną powierzchnią, którą zakrzywiono w stronę kierowcy. Inne elementy, o których warto wspomnieć to m.in. 5-strefowa klimatyzacja, podgrzewane fotele, podłokietniki czy szklany dach panoramiczny składający się z trzech elementów. W opcji okno panoramiczne może być jeszcze większe i mieć diodowe podświetlenie LED. Uwagę zwraca także podświetlane oznaczenie modelu na listwie znajdującej się na desce rozdzielczej.

Oczywiście auto wspomaga kierowców na wielu płaszczyznach i jest bogate w różne systemy, a w tym:

  • układ ostrzegania przed kolizją czołową (włącznie z funkcją wykrywania pojazdów jadących z naprzeciwka – podczas skrętu w lewo, a także wykrywania pieszych i rowerzystów – podczas skrętu w prawo);
  • aktywne prowadzenie do celu (w opcji);
  • rozpoznawanie sygnalizacji świetlnej (w opcji);
  • asystent jazdy z przyczepą (w opcji);
  • asystent manewrów z pamięcią manewru (w opcji).

 

Nowe BMW X7 pozwala także zastosować moduł komunikacyjny eSIM, który jest przystosowany do standardu 5G.

Nowe BMW X7

Nowe BMS X7 2023 – trzy wersje do wyboru

BMW X7 2023 jest oferowane w trzech wersjach napędowych, tj.:

  • BMW X7 xDrive40d – wersja z sześciocylindrowym, 3-litrowym, rzędowym silnikiem wysokoprężnym. Sumaryczna moc układu to 352 KM (259 kW). Z kolei maksymalny moment obrotowy wynosi 720 Nm. Prędkość maksymalna to w tym przypadku 243 km/h. Natomiast do “setki” auto rozpędzi się w 5,9 s. Według testów WLTP spalanie w cyklu mieszanym wynosi od 7,7 do 8,6 l/100 km.
  • BMW X7 xDrive40i – wersja z sześciocylindrowym, 3-litrowym silnikiem benzynowym. Łączna moc wynosi tutaj 381 KM (280 kW). Jednak moment obrotowy, co nie dziwi, jest dużo niższy niż w dieslu i wynosi 540 Nm. BMW X7 z tym silnikiem pod maską może rozpędzić się do 250 km/h. Z kolei prędkość 100 km/h osiąga w 5,8 s. W cyklu mieszanym, jak wskazują testy WLTP, auto zużyje od 9,6 do 10,6 l benzyny.
  • BMW X7 M60ixDrive – zdecydowanie najmocniejszy wariant. To wersja z ośmiocylindrowym, benzynowym silnikiem o pojemności 4,4 l i mocy 530 KM (390 kW). Maksymalny moment obrotowy wynosi 750 Nm, a “setkę” auto osiąga w 4,7 sekundy. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Według testów WLTP zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi od 12,1 do 12,9 l na 100 km.

 

O łącznej mocy należy tutaj mówić, ponieważ w każdej wersji pracuje niewielki silnik elektryczny. Niezależnie od napędu doposażono go bowiem w instalację miękkiej hybrydy pracującej z napięciem 48 V. Motor elektryczny ma moc 12 KM (9 kW) i moment obrotowy 200 Nm. W każdej odmianie zastosowano także inteligentny napęd na wszystkie koła xDrive. Z kolei za przenoszenie napędu odpowiada 8-stopniowy sportowy automat Steptronic.

Komfort jazdy ma również gwarantować adaptacyjne, pneumatyczne zawieszenie obu osi. W standardzie jest także adaptacyjny układ jezdny. Natomiast w opcji zamówić można aktywny układ kierowniczy i aktywną stabilizację przechyłów bocznych, co jest standardem tylko w topowej wersji BMW X7 M60ixDrive.

BMW X7 2023 – cena w Polsce:

  • BMW X7 xDrive40i – od 485 000 złotych;
  • BMW X7 xDrive40d – od 495 000 złotych;
  • BMW X7 M60i xDrive – od 640 000 złotych.

Wezwania serwisowe dla BMW X7

Przynajmniej na razie nie ma informacji o akcjach serwisowych ogłoszonych dla BMW X7 2023. Natomiast nawet tak dopracowanych aut nie omijają problemy i usterki fabryczne. Potwierdzają to egzemplarze sprzed faceliftingu, które wyprodukowano w Niemczech. Okazuje się, że niepoprawnie zamontowane mogły w nich zostać sprężyny blokujące oparcia siedzeń w trzecim rzędzie. Mogło to skutkować ich odłączeniem, co wiąże się z brakiem zablokowania oparcia i zwiększonym ryzykiem obrażeń podczas wypadku. W pewnym sensie zagraża to więc bezpieczeństwu pasażerów.

Przynajmniej w Polsce skala akcji naprawczej jest niewielka. Łącznie w naszym kraju wezwania serwisowe otrzymało tylko sześciu właścicieli BMW X7. Każdy posiadacz BMX X7 może samodzielnie sprawdzić, czy jego samochód został objęty akcją naprawczą lub przywoławczą. Wystarczy wpisać w wyszukiwarce na stronie producenta numer VIN auta. To numer identyfikacyjny pojazdu, który można znaleźć w dokumentach (m.in. dowód rejestracyjny, umowa ubezpieczenia) i na elementach konstrukcyjnych samochodu (m.in. na desce rozdzielczej, na ramie drzwi, w komorze silnika, przy kole zapasowym – jeżeli jest dostępne). Akcje naprawcze są darmowe i to producent ponosi wszystkie koszty.

Przeczytaj też: “Gdzie znaleźć numer VIN pojazdu?

Również w przypadku samochodów BMW, ale także każdej innej marki i dowolnego modelu, akcje naprawcze i wezwania serwisowe sprawdzić można poprzez raport VIN. To Raport Historii Pojazdu, którego jedną z sekcji są właśnie wezwania serwisowe. To duża wartość dodana zwłaszcza dla osób szukających sobie samochodu na rynku wtórnym. Łatwo w takiej sytuacji zweryfikować, czy dany samochód został objęty akcjami przywoławczymi i dopytać właściciela, czy usterka została usunięta przez serwis.

Oprócz tego to wiele innych informacji o pojeździe, które mogą być kluczowe dla decyzji o zakupie lub rezygnacji z pojazdu. W Raporcie Historii Pojazdu Autobaza, także dla każdego modelu BMX X7, sprawdzić można m.in. dane techniczne pojazdu, jego fabryczne wyposażenie, informacje o szkodach i kolizjach czy chronologiczną historię. Raport ukazuje też archiwalne zdjęcia pojazdu. Auto po numerze VIN jest też weryfikowane w krajowych i międzynarodowych bazach pojazdów kradzionych.

Przeczytaj też: “Jak sprawdzić, czy samochód nie jest kradziony?

FAQ – najczęstsze pytania o BMX X7 2023

Jakim samochodem jest BMW X7 2023?

To BMW X7 po faceliftingu. Auto po raz pierwszy zaprezentowano w kwietniu 2022 roku. W sprzedaży BMW X7 na rok modelowy 2023 jest dostępne od sierpnia 2022 roku.

W jakich wersjach występuje BMW X7 po faceliftingu?

Nowe BMW X7 jest dostępne w trzech wersjach napędowych: xDrive40d (3-litrowy diesel o mocy 352 KM), xDrive40i (3-litrowy benzyniak o mocy 381 KM) oraz M60ixDrive (4,4-litrowy benzyniak o mocy 530 KM).

Ile kosztuje nowe BMX X7?

Ceny BMX X7 są różne w zależności od wersji. W Polsce cena katalogowa jest następująca: BMW X7 xDrive40i (od 485 000 złotych), BMW X7 xDrive40d (od 495 000 złotych), BMW X7 M60i xDrive (od 640 000 złotych).

zdjęcia: bmw.pl

Ocena naszych czytelników
[Suma: 1 Średnio: 5]

OBSERWUJ nas na Wiadomości Google.

Kliknij i dodaj nasz kanał do swoich Wiadomości Google i bądź na bieżąco.

Udostępnij:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych jest AutoISO Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Przetwarzamy Twoje dane (adres e-mail, imię i nazwisko oraz treść wiadomości) na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów: w celu komunikacji z Tobą i dla ochrony przed roszczeniami, przez okres do 10 lat od roku, w którym zakończono korespondencję. Współpracujemy z firmami hostingowymi, którym możemy przekazywać te dane (odbiorcy danych). Dane mogą być przekazywane poza UE, jedynie do Państw lub podmiotów zatwierdzonych prawem UE. Masz prawo dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ich przeniesienia. Masz prawo skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Polsce lub jego odpowiednika w innym państwie UE. Więcej informacji o zasadach przetwarzania przez nas danych znajduje się w Polityka Prywatności i Cookies.

Darmowe sprawdzenie
Historii Pojazdu

Newsletter

Klikając “Zapisz się” zamawiasz newsletter e-mailowy, zawierający także informacje handlowe, w szczególności o usługach i produktach związanych z pojazdami. Zgodę można cofnąć w e-mailu od nas lub informując nas e-mailem. Administrator danych: Autoiso Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Więcej w Polityce Prywatności.

Zobacz nasz kanał YouTube

Odtwórz wideo

Najnowszy film

Przeczytaj też: