Z czego wynikają problemy z dwulitrowym silnikiem N47 od BMW?

Udostępnij
Wasza ocena
problemy z dwulitrowym silnikiem N47 od BMW

W artykule przeczytasz

Dwulitrowa jednostka napędowa o kodzie N47 od BMW to silnik, który często oceniany jest negatywnie. Jednak jest to motor cieszący się dość dużą popularnością. Tak więc, z czego wynikają problemy z dwulitrowym silnikiem N47 od BMW?

Charakterystyka silnika N47

Silnik Diesla 2.0 jest jedną z najczęściej montowanych jednostkach w samochodach koncernu BMW, które produkowano od 2007 roku. Motor ten napędza mniejsze auta kompaktowe, ale i samochody zdecydowanie większe, a w tym SUV-y. Problemy z dwulitrowym silnikiem N47 od BMW wynikają jednak ze skomplikowanego, a przy tym również i drogiego rozrządu. Warto w tym miejscu dodać, że najpopularniejsze modele BMW z tym wadliwym silnikiem to auta serii 1, serii 3, serii 5 oraz X3. Jak jest z nim w rzeczywistości? Czy naprawdę jego serwis może kosztować krocie?

Rozrząd, czyli największy problemem silnika N47

Jak zostało wspomniane, największy problem tkwi w napędzie rozrządu. Wprawdzie nie jest on tak problemowy, jak w przypadku konstrukcji M47, której silnik N47 jest rozwinięciem, to różowo nie jest. Nie brak nawet głosów, że w tym przypadku kłopot jest większy. O ile silnik M47 sprawiał sporo problemów po przebiegu rzędu 200-250 tys. km, to motor N47 wielokrotnie daje o sobie znać przy znacznie mniejszych przebiegach.

Samo rozciągnięcie łańcucha rozrządu nie byłoby może większym problemem, gdyby nie to, że umieszczony on został przez konstruktorów z tyłu, od strony skrzyni biegów. Ponadto, cały rozrząd składa się tu z trzech łańcuchów, czterech ślizgów i dwóch napinaczy, napędzając też pompę oleju oraz pompę wtryskową.

Problemy z dwulitrowym silnikiem N47 od BMW są na tyle poważne, że w środowisku mechaników panuje opinia, że lepiej taki motor zajeździć do końca i wymienić całą jednostkę. Jeśli do serwisu trafia on bowiem w całości, kiedy ma tylko rozciągnięty rozrząd, wymienić należy go wraz z kołami zębatymi. Sęk w tym, że zintegrowane są one z samym wałem, który w tej sytuacji również podlega wymianie. Zaniedbanie wymiany po rozciągnięciu łańcuchów, wytarciu się ślizgów prowadzących i utracie swoich właściwości przez napinacze, w konsekwencji prowadzi jednak to do zerwania łańcucha, co jest jednoznaczne ze zniszczeniem silnika.

Czy po zakupie auta wymieniać rozrząd silnika N47?

Mimo wysokich kosztów wymiana łańcucha rozrządu wydaje się więc być uzasadniona. Wcześniej warto jednak zweryfikować pracę napędu rozrządu, w czym pomoże doświadczony mechanik. Przyda się też Historia Pojazdu, która może wskazać taki serwis w niedalekiej przeszłości. Jako że na ogół rozrząd do wymiany nadaje się już przy przebiegu 120–150 tys. km, wielu kierowców próbuje sprzedać auto, kiedy ten kosztowny zabieg nieuchronnie się zbliża. Sprawdzenie ewentualnej wymiany w przeszłości oraz weryfikacja pracy napędu rozrządu przez mechanika, mogą więc pomóc w negocjacji ceny takiego pojazdu. Ostatni moment na jego wymianę pojawia się, kiedy element ten mocno hałasuje. Co jeszcze wymienić po zakupie auta na rynku wtórnym? O tym przeczytacie w artykule pt. Co wymienić po zakupie samochodu używanego?“.

Ile kosztuje wymiana rozrządu silnika N47?

Problemy z dwulitrowym silnikiem N47 od BMW związane z rozrządem niestety są też kosztowne. Jego wymiana wraz ze ślizgami oraz napinaczem, przy zastosowaniu oryginalnych części, to koszt sięgający około 5000 zł. Około 1000 zł mniej serwis ten kosztuje przy wykorzystaniu zamienników.

Kłopot w tym, że finalny koszt takiej usługi mechanik określa dopiero po weryfikacji i rozebraniu napędu rozrządu, co wiąże się z demontażem silnika ze skrzynią biegów oraz układu paliwowego z głowicą. Co gorsza, instrukcja serwisowa zawiera w sobie również demontaż pompy wspomagania układu kierowniczego i przedniej części układu wydechowego.

Serwis taki jest więc mocno skomplikowany, a do tego wymaga też dużej precyzji, choćby przy ustawieniu pozycji wychylenia wału korbowego. Ważne więc, aby zajęli się tym specjaliści, którzy w wymianie napędu rozrządu tej jednostki mają doświadczenie. Zgodnie z harmonogramem zajmuje im to około 13 godzin. Sama robocizna kosztuje więc blisko 2000 zł. Co najmniej drugie tyle kosztują części, a nie zapominajmy o wymianie uszczelniaczy czy oleju.

Która wersja silnika N47 jest najbardziej ryzykowna?

Seria silników N47 jest różnie oznaczana. Na szybsze zużycie napędu rozrządu najbardziej narażone są wersje oznaczone kodem N47D20A, które produkowano w latach 2007 – 2011. Te silniki generujące moc 143, 163, 177 i 204 KM znaleźć można w modelach 118d, 120d, 123d, 318d, 320d, 520d, X3 czy X1. Szczególną ostrożność należy zachować przy motorze 177-konnym.

Jednocześnie trzeba zauważyć, że nie każdy silnik z przebiegiem ok. 150 tys. km musi mieć wymieniany rozrząd. Zdarza się, że samochody z oryginalnym napędem pokonują nawet przeszło 200 tys. km. Każdy taki pojazd, jak zresztą i inne samochody używane wymagają więc dokładnej weryfikacji.

Akcja serwisowa dla aut z sinikiem N47

BMW niechętnie informowało o tym swoich klientów, ale koncern podjął też akcję serwisową w celu weryfikacji lub wymiany napędu rozrządu tego silnika. Dlaczego więc nie poinformowano o tym wszystkich właścicieli aut wyposażonych w motor N47? Otóż ze względu na fakt, iż usterka nie zagrażała bezpieczeństwu oraz środowisku. Nie ogłaszał jej więc też UOKiK. Jednak ewentualny fakt przeprowadzenia takiej akcji można sprawdzić poprzez raport VIN.

Czy warto kupić samochód z silnikiem N47?

Pozostaje zadać sobie pytanie, czy znając problemy z dwulitrowym silnikiem N47 od BMW, nabyć pojazd z takim motorem, czy może trzymać się od niego z daleka. Sama jednostka napędowa odznacza się dobrą dynamiką, a przy tym niskim zużyciem paliwa. Choćby z tego powodu silnik ten można polecić. Jednak tylko tym, którzy są świadomi zagrożeń i w sytuacji, kiedy to zaraz po zakupie nie wymaga on natychmiastowej wymiany napędu rozrządu. Najlepiej wypadają auta, które są już po wymianie tego elementu, co zweryfikować pomaga Historia Pojazdu.

Zresztą jest to raport, który daje też wgląd w wiele innych ważnych dla potencjalnego nabywcy samochodu używanego kwestii. Zawiera on w sobie nie tylko akcje serwisowe, naprawy w ASO i dokumentujących je warsztatach, ale także informacje o kolizjach i szkodach, jak również dane techniczne czy fabryczne wyposażenie na dzień, kiedy opuszczał on fabrykę. Jakby tego było mało, sprawdzenie VIN pomaga też w weryfikacji baz kradzieżowych. Raport zawiera w sobie również ewentualne akcje sprzedażowe z przeszłości. To wszystko jest pomocne w weryfikacji takiego samochodu. Doskonale uzupełnia przegląd techniczny, oględziny wizualne, jak i rzecz jasna konieczną przed finalizacją zakupu jazdę próbną.

Ocena naszych czytelników
[Suma: 76 Średnio: 3]

OBSERWUJ nas na Wiadomości Google.

Kliknij i dodaj nasz kanał do swoich Wiadomości Google i bądź na bieżąco.

Udostępnij:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

25 odpowiedzi

  1. Dlaczego kłamiecie w artykule? Na waszej stronie nie ma możliwości sprawdzenia czy dana akcja była przeprowadzona w konkretnym egzemplarzu a to właśnie sugeruje tekst: ” Najlepiej wypadają auta, które są już po wymianie tego elementu, co zweryfikować pomaga Historia Pojazdu”

    Po drugie, nie ma już silników w BMW które nie wymagają wymiany rozrządu.

  2. A co się nie zgadzało Robercie? Ja na przykład zamawiałem tutaj raport dla jednego z VW i mi taką informację o akcjach serwisowych ten dokument ukazał. Mianowicie, że dany egzemplarz kwalifikował się do serwisu. Oczywiście w raporcie są sugerowane akcje dla danego egzemplarza, ale jakoś bym się nie czepiał tutaj szczególnie. Zależy jak to rozumieć, bo pomagać pomaga, lepiej wiedzieć, co z nim było nie tak, aniżeli nie wiedzieć. Dokładnie natomiast nie ukazuje, czy jest on po akcji, a więc warto też dodatkowo odezwać się do ASO. W moim przypadku ostatecznie i tak nie kupiłem auta, bo okazało się, że to powypadkowy szrot, choć z wyglądu autko cacy.

    Ogólnie to każdy sam musi ocenić, czy warto posiłkować się takim raportem, czy też nie. Na pewno nie można liczyć tylko na raport, bo nie tędy droga. Ja to jednak wolę dmuchać na zimne i zasięgam wszystkich możliwych środków, aby się nie naciąć. Kilkadziesiąt złotych to jednak niewiele przy wydatku rzędu nawet kilku tysięcy, a konsekwencje zakupu jakiegoś wraku mogą być opłakane.

  3. Mam jednostkę 177 konną i ma oznaczenie N47D20C i silnik ten nie był obejmowany żadną akcją serwisową, znajomy mający N47D20A już się na takową załapał. U mnie przy przebiegu 170 tys było już delikatnie słychać rozrząd, a że samochód robi trasy to nie czekałem aż coś się rozsypie. Koszt części po dobrych rabatach w ASO to ok 2200 zł, robicizna 2300. Przydałoby się dodać, że kultura pracy tego silnika przynajmniej w mojej ocenie jest daleka od standardów do jakich przyzwyczaił mnie np silnik JTD.

  4. Co to za dyrdymały, w tym silniku nie ściąga się głowicy żeby rozrząd wymienić skąd masz te informacje z kosmosu?

  5. N47 184KM to najlepszy 2.0 diesel dostępny na rynku daje wszystko to co byśmy oczekiwali dynamikę, oszczędność, trwałość po za jednym rozrząd który w 184 KM wymieniamy gdy usłyszymy charakterystyczne szuranie przy odpalaniu lub na wolnych obrotach stojąc z boku koszt wymiany to ok 2500-3000zl są specjaliści od nich Nie serwis! dodam że poza rozrządem jest to bardzo udany silnik przebiegi 400tys bez problemu. olej co 15tys nie castrol!
    przy automatycznej skrzyni którą polecam zf 8hp i normalnych wymianach oleju co 15tys rozrząd wytrzymuje znacznie dłużej nawet do 300tys oryginał.

    1. To prawda częste wymiany oleju eliminują problem rozrządu, a kultura pracy zależy od dbałości o szczelność w dolocie i stan czystości czujników w tym obiegu. Ze względu na EGR i jego wpływ na marną czystość układu, warto dbać o zawsze sprawne świece ż. i olej nisko kopcący – specjalny do DPF. Jak ktoś wie co robić to silnik pracuje elegancko i daje frajdę.

  6. Ja w mojej F11 520d z 2013 roku z silnikiem N47D20C wymieniałem rozrząd przy 305 000 km, już było na granicy napinacza ale jeszcze niwelował luz. Po 2011 roku faktycznie już go poprawili. (Do testowania naciągu jest specjalne narzędzie BMW wkręcane w miejsce napinacza) Wymiana jest w miarę prosta, można tylko skrzynię opuścić albo wyciągnąć cały silnik razem ze skrzynią, luzujemy tylko wał, łapę za skrzynią, poduszki pod silnikiem, kable na silnik to jedna duża wiązka, przewody paliwowe, plastiki z góry, odkręcamy maskę i do góry całość na podnośniku. Blokadę wałków można tanio pożyczyć w serwisach samochodowych jak i tester. Przy składaniu skrzyni trzeba pamiętać żeby torque converter dobrze wszedł na 3 kliki bo skrzynia będzie do wymiany. Nam zszedł weekend i dwie zgżewki piwa. Nie ma co tragedii robić ale brat już klika rozrządów ma za sobą. Polecam obejrzeć filmy w internecie lub/i zrobić pierwszy raz z kimś kto kiedyś rozrząd robił. Mnie to wyszło poniżej 2000zl wg cen hurtowych. Silnik zyskał na mocy nawet. Świetna jednostka – niskie spalanie i świetne osiągi. Po chip tuningu robi 7.6s do 100kph , średnio pali 6.6l /100km. Ważne też żeby wyczyścić porządnie kolektor że względu na osiągi jak i jeśli nie chcemy pożaru. Dodam że BMW wymieniło na akcji serwisowej chłodniczkę EGR od ręki. Trzeba o to zadbać jeśli nie chcemy potem tragedii. Także polecam i życzę szerokości 🙂

  7. Chryste Panie….
    tak to właśnie jest jak recenzje o czymś czego się nigdy nie „miało w rękach” i nawet nie używało, opisują „specjaliści akrobaci i księgowi”.
    Bzdury, bzdury i jeszcze raz bzdury.

    Moje f10 z 2010roku miało przeplatane 360tys km na oryginalnym rozrządzie…. i od nowości nie był wymieniany, aż po 10ciu latach rozleciał się ślizg.
    Wymieniłem rozrząd na FAI, części wraz z filtrami i olejami wyszły mnie jakieś 1000zl. Tak, tysiąc zł.
    Wymieniłem jeszcze turbinę i pod maskę nie zaglądam bo nie ma takiej potrzeby.

    Na trasie przy spokojniej jeździe spalanie schodzi poniżej 6litrow.
    W mieście 6,5/6 – 6,8z klimą.
    Silnik kulturalny, dynamiczny, oszczędny.
    Wykańczają go słabej jakości oleje i notorycznie używany start/stop- to głównie wykańcza rozrad.
    Auto jest świetnie wyciszone, komfortowe, zwinne, dynamiczne, oszczędne, wygodne i przyjemne oraz przyjazne dla użytkownika oraz pasażerów.
    Mam tez f30 z 2012r z tym samym silnikiem co w f10 i nienawidzę jeździć tym autem, jest głośne, taczkowate, słabo wyciszone.
    W f10-11 nie trzeba wyciągać silnika do wymiany rozrządu

    W e60 tez nie ale jest trochę więcej kombinacji.

    W f30 demontaż silnika jest niezbędny.

    W seriach 1 i X również trzeba silnik demontować.

    W ŻADNYM Z NICH NIE SCiAGA SIĘ GŁOWICY ??

    Uszczelki jakie się wymienia to:
    Zimering wału od str sprzęgła- jest w dobrych zestawach rozrządu.
    Uszczelka pokrywy zaworów- trzeba dokupić
    Podkładki miedziane pod wtryskami- trzeba dokupić
    Oring na obudowie bagnetu- można dobrać z zestawów oringow.

    1. Osobiście wymieniałem rozrząd w f30, w którym zerwały się dwa łańcuchy i o dziwo nic się w silniku nie stało, na liczniku 255000, ale wyglądał na więcej i w e87, w którym było słychać szuranie, przebieg 232000. W żadnym nie demontowałem silnika. Dobry dostęp. W f30 nawet lepszy bo nie trzeba demontować układu wydechowego, osłony termicznej i wału napędowego. Fajna i przyjemna robota.

  8. Cześć,
    jestem właśnie przed zakupem tej jednostki, aktualny przebieg 175 tys. (oryginalny rozrząd) –> czy mógłbyś mi podać namiary na dobrych specjalistów od rozrządu? czy powinienem się martwić faktem, że póki co rozrząd nie był wymieniany i jak bardzo powinno to wpłynąć na negocjacje ceny. Dodatkowo czy będę w stanie jako laik w dziedzinie motoryzacji zidentyfikować zużyty mechanizm zanim dojdzie do zerwania łańcucha co narazi mnie na znacznie większe koszty.

    Dzięki z góry

    1. Polecam serwis braci Fąfara w miejscowości Bukowie, zapłaciłem za rozrząd z wymianą oleju na Liqui moly 3300zl. Zajęło to ok 3h w BMW E61 z automatem. Na forum BMW znajdziesz wiele przychylnych opinii i ludzi którzy jeżdżą do nich z całej Polski.
      Ja serdecznie polecam. Widać że profesjonaliści.
      Od wymiany rozrządu zrobiłem już 10tys km i wszystko ładnie bangla.
      Jak w aucie które chcesz kupić nie był wymieniany rozrząd to ja bym mimo wszystko wymienił profilaktycznie jak auto ma więcej niż 100tys km. Potem wymiany oleju co 10tys km i wszystko będzie dobrze.

  9. e60 N47DA automat 177kM z 2009. Mam od nowości. 150k przebiegu. Rozrządu nie słychać.
    świetny motor. delikatna jazda spalanie poniżej 5l. Mocna jazda 160/h-180/h poniżej 7l.
    Dynamiczny. Wyrywa do przodu aż miło. To tyle.

  10. Który masz rocznik bo ja też zakupiłem od Niemca z przebiegiem 171 000 km i mam przejechane ponad 250 000 i jeżdżę na oryginalnym rozrządzie i nic się nie dzieje olej motul 8100

  11. Witam wszystkich . Jestem świeżo po zakupie bmw x1 1,8 sdriwe 2.0 d , z przebiegiem 146 000km. Auto jest poleasingowe z pełna historią w ASO pochodzące z polskiego salonu , wymiana oleju co 30.000 km. mam pytanie czy muszę już myśleć o wymianie rozrządu ,bo tata mówi że silnik pracuje nierówno i trochę hałasuje.

    1. Lepiej wymień jak masz pieniążki Polecam firmę Swag z tego co pamiętam w BMW od produkcji już jest tam SWAG ….Adam Kunc ci to wymieni kanał yt….Polecam cena 5000zł jeżeli dobrze kojażę.
      Pozdrawiam

  12. Co tu za bzdury piszą. Z kąd takie informacje . Nikt nie wspomniał o tym że skrzynia automatyczna z tym silnikiem potrafi przejechać 350 400 tys bez wymiany rozrządu.

    1. Cześć Ja mechanik.
      Mam BMW F31 z 2.0d 184KM N47T i automatem 8-mio stopniowym. Nic nie słyszę w kwestii rozrządu więc moje pytanie skąd masz informację odnośnie możliwych przebiegów po 350-400k km? Pytam bo chciałbym sprzedać swoje BMW (dostałem służbowy samochód) i ludzie boją się tego rozrządu jak ognia.

      Druga sprawa to czy znasz kogoś w okolicach Warszawy, kto się zna na tym i mógłby mi sprawdzić rozrząd? Czy wymiana rozrządu jest wpisywana w komputer pokładowy? Mam historię z ASO do 164k km ale nie wiem czy rozrząd był wymieniany czy nie?

  13. A co ma do tego głowica!!!!! Rozrząd umiejscowiony z tyłu. Zrzucasz skrzynię i wymieniasz. Na spokojnie od rana jakieś 7 godzin bez pośpiechu i zrobione. Dobrej marki rozrząd 1500 zł koszt teraz. Ale żeby głowica miała coś do tego ……pierwsze słyszę.

  14. mam bmw x3 2014 2.8 i , zatarty silnik przy przebiegu 91000km , przy przebiegu 90.000km wymieniony rozrząd. Jebła pompa oleju i teraz jeb@ne aso bmw powinno gratis wykonać naprawe silnika .

  15. W X1 177km rozrząd byl do wymiany przy 210 000km. Koszt okolo 6000 na oryginalnych częściach poza aso.
    Poza tym zero przygód z tym silnikiem. Jest bardzo fajny na trasach i do miasta (ze wskazaniem trasy)

  16. Witam zerwał mi się rozrząd w BMW 118dz przebiegiem 126tk 2007rok143km czy opłaca się naprawiać jeżeli tak kogo polecacie Śląsk

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych jest AutoISO Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Przetwarzamy Twoje dane (adres e-mail, imię i nazwisko oraz treść wiadomości) na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów: w celu komunikacji z Tobą i dla ochrony przed roszczeniami, przez okres do 10 lat od roku, w którym zakończono korespondencję. Współpracujemy z firmami hostingowymi, którym możemy przekazywać te dane (odbiorcy danych). Dane mogą być przekazywane poza UE, jedynie do Państw lub podmiotów zatwierdzonych prawem UE. Masz prawo dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ich przeniesienia. Masz prawo skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Polsce lub jego odpowiednika w innym państwie UE. Więcej informacji o zasadach przetwarzania przez nas danych znajduje się w Polityka Prywatności i Cookies.

Darmowe sprawdzenie
Historii Pojazdu

Newsletter

Klikając “Zapisz się” zamawiasz newsletter e-mailowy, zawierający także informacje handlowe, w szczególności o usługach i produktach związanych z pojazdami. Zgodę można cofnąć w e-mailu od nas lub informując nas e-mailem. Administrator danych: Autoiso Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Więcej w Polityce Prywatności.

Zobacz nasz kanał YouTube

Odtwórz wideo

Najnowszy film

Przeczytaj też: