Wysokie koszty serwisu Mercedesa klasy E typoszeregu W211

koszty serwisu Mercedesa klasy E

Mercedes klasy E jest w Polsce popularny. Nie inaczej jest z najpopularniejszym obecnie na rynku wtórnym autem typoszeregu W211, który z taśm produkcyjnych zjeżdżał w latach 2002-2009. Niestety, odstraszać mogą koszty serwisu Mercedesa klasy E, które są wysokie. Z czego wynika tak drogi serwis tego modelu?

W211 – najlepszy Mercedes ostatnich lat?

Wielu właścicieli, którzy mają Mercedesa W211, uważa, że to najlepszy model producenta spod znaku gwiazdy na masce w ostatnich latach. Z pewnością, w porównaniu do poprzednika uporano się tu z korozją. Auto oferuje też wysoki komfort jazdy, zastosowano w nim wysokiej jakości elementy wnętrza i jest stosunkowo trwałe, choć niektóre części budzą wątpliwości, przez co koszty serwisu Mercedesa klasy E W211wysokie.

Usterki silnika i pompy hamulcowej SBC

Wątpliwości budzi pompa hamulcowa SBC, ale nie tylko. Na przykład w 2005 roku Diesla 3,2 l CDI o mocy 204 KM zastąpił silnik 3,0 l V6. Jest on wprawdzie nieco bardziej dynamiczny, ale generuje wyższe koszty serwisu Mercedesa klasy E. Wiąże się to z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami, uszkodzeniem klap wirowych kolektorów dolotowych czy usterkami zintegrowanego z turbosprężarką nastawnika. Blisko 1500 zł kosztuje kompleksowy remont pompy hamulcowej SBC.

Pneumatyczne zawieszenie airmatic

Wysokie koszty serwisu Mercedesa klasy E nie omijają też egzemplarzy z mocniejszymi silnikami. Często zawodzi pneumatyczne zawieszenie airmatic, które jest w standardzie dla tylnej osi w każdym typoszeregu W211 z nadwoziem kombi. W tych modelach nie jest z tym jednak najgorzej. Złą sławę zawdzięcza ono mocno wyeksploatowanym egzemplarzom klasy S typoszeregu W220. W modelach W211 zastosowano prostszy i mniej awaryjny układ, którego usterki usunąć można tańszym kosztem. Zużyty kompresor zregenerować można za ok. 700 zł, nowy kupić za dwa razy tyle. Około 800 zł kosztują poduszki zawieszenia tylnej osi, a 1200 zł kolumna przedniego zawieszenia.

Dodać do tego trzeba też około 2 tysiące na komplet wahaczy przedniej osi, a są to ceny zamienników, choć od renomowanych producentów. Koszty serwisu Mercedesa klasy E W211 podnoszą też dwa akumulatory.

Jak kupić Mercedesa klasy E W211?

Bez wątpienia koszty serwisu Mercedesa klasy E W211 są wysokie. Nie można jednak zapominać, że nawet kilkunastoletni egzemplarz to wciąż samochód premium. Nie chcąc narażać się na wyższe koszty serwisu i napraw, uważać powinni szczególnie ci, którzy szukają sobie takiego auta na rynku wtórnym. Zakup używanego egzemplarza może rozczarować. Oczywiście, o ile wcześniej taki samochód nie zostanie sprawdzony pod kątem usterek technicznych. Pomaga w tym przegląd w niezależnym warsztacie, ale również wcześniejsze oględziny przez mechanika i jazda próbna. Jeszcze przed wizytą u sprzedawcy sprawdzona zostać powinna Historia Pojazdu. Taki raport ukazuje wiele kluczowych o aucie faktów z przeszłości, a w tym:

  • dane techniczne
  • fabryczne wyposażenie
  • informacje o szkodach i kolizjach
  • chronologiczną historię pojazdu
  • sprawdzenie baz kradzionych pojazdów
  • informacje o wezwaniach serwisowych
  • archiwalne zdjęcia pojazdu

Dzięki raportowi można uzyskać wiele informacji na temat wypadkowej historii, legalności pojazdu czy ewentualnych korektach licznika przebiegu. Wszystko wskazuje na to, że ingerencja w stan drogomierza na razie nie będzie karana, o czym więcej w artykule pt. Kiedy kary za cofanie licznika przebiegu?“. Na podstawie raportu VIN i czynności około zakupowych nabywca zwiększa swoje szanse na zakup Mercedesa typoszeregu W211, który posłuży mu przez co najmniej kilka lat.

Ocena naszych czytelników
[Suma: 5 Średnio: 4]
Nie daj się oszukać! Sprawdź VIN samochodu, który chcesz kupić!
Sprawdź VIN

Odpowiedz