Akcja serwisowa Volvo dla kilkunastu tysięcy polskich aut

Akcja serwisowa Volvo dla kilkunastu tysięcy polskich aut

Jeżeli masz samochód marki Volvo, akcja serwisowa może tyczyć się również Twojego pojazdu. Szwedzki koncern rusza z globalną akcją naprawczą i wzywa do serwisów ponad 700 tysięcy aut. Kilkanaście tysięcy to samochody polskich kierowców.

Których aut dotyczy w Volvo akcja serwisowa?

Akcja serwisowa Volvo tyczy się 730 000 egzemplarzy. Co warte pokreślenia, to popularne wśród kierowców modele, a w tym Volvo S90, V90, XC40, XC90 czy XC60, o którym więcej w artykule pt. Volvo XC60 – opinie, cena, dane techniczne“. Do serwisu będą wzywani właściciele pojazdów stosunkowo młodych, ponieważ serwis dotyczy roczników modelowych 2019-2020. W Polsce łącznie jest to 13 400 egzemplarzy. Problemem jest układ hamowania, który może nie reagować. Fabryczna usterka jest więc dość groźna, mając wpływ na obniżenie bezpieczeństwa.

O problemie jako pierwsi poinformowali specjaliści z duńskiej organizacji FDM, kiedy wykryli problem, testując model Volvo XC60. Dla Szwedów oznacza to dodatkowe prace w serwisach. Konieczna jest bowiem aktualizacja, dzięki której przywrócona zostaje sprawność systemowi IntelliSafe. To układ, który wspomaga kierownicę. Wskutek jego awarii system awaryjnego hamowania może nie działać, a tym samym nie będzie chronił kierowcy i pasażerów przed kolizją. Wprawdzie obecnie nie ma informacji o wypadkach czy ofiarach spowodowanych usterką, ale szwedzki koncern, jak przystało na markę kojarzoną z wysokim poziomem bezpieczeństwa, woli dmuchać na zimne. Stąd decyzja i podjęcie stosownych kroków, aby jak najszybciej usunąć problem.

Fabryczne usterki elementem raportu VIN

Usterki fabryczne i samochody, które zostały zgłoszone do akcji naprawczych, zawiera w sobie raport VIN. Żadnym wyjątkiem nie są tutaj samochody marki Volvo. Akcja serwisowa, jeżeli została ogłoszona dla danego egzemplarza, będzie odnotowana w raporcie. To spora korzyść dla kierowcy, który szuka sobie auta na rynku wtórnym. Zresztą sprawdzenie VIN daje też wgląd w wiele innych ważnych z punktu widzenia nabywcy informacji. Znajdują się w nim m.in.:

  • dane techniczne sprawdzanego egzemplarza (np. marka, model, rodzaj paliwa, rok produkcji);
  • fabryczne opcje wyposażenia (np. kolor lakieru, klimatyzacja, tkanina na siedzeniach, elektryczne szyby, relingi dachowe,
  • przyciemniane szyb, ogrzewane siedzenia, szyberdach, czujniki cofania, tempomat, alarm, zestaw audio);
  • lista szkód i kolizji (data, kraj i status zdarzenia, wartość szkody);
  • lista odczytów przebiegu pojazdu;
  • rejestr wystąpień pojazdu na aukcjach internetowych lub motoryzacyjnych portalach ogłoszeniowych;
  • historia sprawdzeń numeru VIN w serwisie Autobaza;
  • rejestr sprawdzeń egzemplarza w narodowych bazach pojazdów poszukiwanych;
  • informacje na temat producenta;
  • galeria zdjęć sprawdzanego pojazdu.

Raport Historii Pojazdu pomaga więc również przy akcjach serwisowych, jeżeli dany egzemplarz był do nich zgłoszony. Warto wówczas zapytać sprzedawcę, czy zgłosił się do serwisu, a jeżeli tak, czy może to w jakiś sposób udokumentować.

Ocena naszych czytelników
[Suma: 2 Średnio: 5]
Dowiedz się, czym jest numer VIN. Nie daj się oszukać przy zakupie nowego samochodu!
Numer VIN

Odpowiedz