Używany Peugeot 508 – co za nim przemawia?

Peugeot 508

Czy używany Peugeot to dobry wybór pośród samochodów na rynku wtórnym, a jeżeli tak, to kto będzie miał z niego najwięcej pożytku? Okazuje się, że za francuskim modelem przemawia całkiem sporo.

Peugeot 508 w zarysie historycznym

Najstarszy używany Peugeot 508 to blisko 10-latek. 508 zadebiutował na rynku w 2010 roku, kiedy zastąpił modele 407 i 607. Samochód stworzono na bazie płyty podłogowej Citroena C5. Cztery lata później na rynku pojawił się model po liftingu. W ramach modyfikacji zmieniono wygląd zderzaków, przednich i tylnych świateł, atrapy chłodnicy, a dodatkowo lekko wzbogacono wyposażenie. Bez wątpienia tak model sprzed face liftingu (2014), a tym bardziej już po nim to dobry wybór dla kierowców szukających sobie używanego auta klasy średniej. Zwłaszcza że 508 występuje w odmianie sedan i kombi, która zadebiutowała rok po prezentacji sedana.

Nadwozie i wnętrze Peugeota 508

Bez wątpienia Peugeot 508 to samochód elegancki, który podobać się musi nawet dekadę po debiucie. Stylistyka wciąż wygląda na świeżą. Dobrze jest również we wnętrzu. Miejsca jest w nim wystarczająco dużo, a poszczególne elementy kabiny wykonano z materiałów porównywalnych z tymi, po które sięgała niemiecka konkurencja.

Wiele dobrego usłyszeć można też o fotelach, które mają szeroki zakres regulacji. Całkiem pojemne są też bagażniki. Peugeot 508 w wersji kombi oferuje 560 l pojemności, sedan z kolei o 45 l mniej. Gorzej wygląda tu Peugeot 508 RXH. W wersji hybrydowej pojemność kutra mocno ograniczają akumulatory, a bagażnik mieści tylko 400 l.

Użytkownicy, którzy mają przyjemność poruszania się Peugeotem 508, chwalą sobie wyciszenie wnętrza. Najlepiej jest pod tym względem w egzemplarzach wyposażonych w silnik benzynowy, w których w zasadzie nie słychać pracy jednostki napędowej. Dobrze jest też na płaszczyźnie wyposażenia. Samochód występował w kilku wersjach wyposażenia, m.in. Peugeot 508 Active, Allure, GT oraz RXH. Peugeot 508 wyposażenie z reguły ma stosunkowo bogate. Z ciekawszych dodatków warto wymienić aktywny układ kierowniczy, fotel kierowcy z masażem czy czterostrefową, automatyczną klimatyzację. Przydaje się też head-up display, czyli specjalny wyświetlacz pokazujący najważniejsze informacje wprost przed oczami kierowcy. Znajduje się on tu na szybce wysuwanej z kokpitu. Co ważne, awarie wyposażenia są rzadkie, a na pewno rzadsze niż w 407. Inna kwestia, że przed zakupem używanego Peugeota 508 należy sprawdzić jego fabryczne wyposażenie, np. przez raport VIN, po czym zweryfikować poprawność działania poszczególnych elementów.

Peugeot 508 – jaki napęd wybrać?

Najlepsze źródło napędu w Peugeocie 508 to diesel i około 90% ofert z rynku wtórnego to auta z silnikiem wysokoprężnym pod maską. Szczególnie polecanym jest diesel 2.0 HDi o mocy 140 lub 163 KM, który zapewnia dobry kompromis między dynamiką jazdy a zużyciem paliwa. Słabsze silniki wysokoprężne 1.6 HDi (112 i 115 KM) sprawdzą się natomiast w warunkach miejskich.

Co istotne, mniejsze problemy niż w poprzednich modelach sprawiają tu filtry cząstek stałych. Wszystko z uwagi na dopracowany system ich wypalania, co przyznają nawet taksówkarze. To ważne, bo dzięki temu Peugeot 508 z dieslem może być bezstresowo użytkowany w mieście.

Jedynym dostępnym w palecie silnikiem benzynowym jest motor 1.6 w wersji wolnossącej i doładowanej, który występuje w odmianach o mocy odpowiednio 120 i 156 KM. Każdy silnik ma bezpośredni wtrysk, co jednak utrudnia i podnosi koszt montażu instalacji LPG. Poza tym jest to benzyniak podwyższonego ryzyka. Wszystko przez awaryjny rozrząd. Wielokrotnie zdarza się, że nie wytrzymuje on przebiegu rzędu nawet 100 tys. km.

Oddzielną sprawą jest hybrydowy Peugeot 508. Napęd hybrydowy występuje jedynie w wersji RXH. Składa się on z silnika spalinowego o mocy 163 KM oraz motoru elektrycznego, który generuje 37 KM. Hybryda jest jedyną wersją z napędem 4 × 4. Z uwagi na to, że jest ona mocniej skomplikowana, lepiej jednak wybrać silnik Diesla. Co więcej, Peugeot 508 RXH ma mniejszy bagażnik. Szerzej hybrydowy 508 opisany został w artykule pt. Używana hybryda za 50000 złotych“.

Z reguły bezproblemowe w modelu 508 są skrzynie biegów. Unikać warto jedynie przekładni zautomatyzowanej z najsłabszych odmian z silnikiem benzynowym i dieslem. Nie działają one płynnie, a naprawy układu sterującego są dość drogie.

Niestety, sam układ jezdny jest dość sztywny. Przednie zawieszenie oparto o kolumny McPhersona lub układ wielowahaczowy, choć ten występuje jedynie w wersji GT. Tylne zawieszenie to tylko i wyłącznie układ wielowahaczowy.

Sytuacja rynkowa Peugeota 508

Kierowcy, których interesuje Peugeot 508, powinni znaleźć egzemplarz w sam raz dla siebie. Co istotne, ponad połowa tych samochodów dostępnych na rynku wtórnym to auta pochodzące z polskich salonów sprzedaży. Jako że Peugeot 508 nie był stosunkowo często wybierany przez zarządców flot, wiele z nich to auta od prywatnych sprzedawców.

Różne są też koszty zakupu. Najtańsze egzemplarze nabyć można już za 15-20 tys. zł. Ich zakup jest jednak mocno ryzykowny, gdyż często są to samochody wypadkowe. Znacznie bezpieczniejszy jest zakup Peugeota 508 za 30 000 zł i więcej. W cenie 35 tys. zł można znaleźć egzemplarz z dwulitrowym dieslem w wersji Allure sprzed liftingu i z przebiegiem poniżej 200 tys. km. Po drugiej stronie są auta za 80-90 tys. zł. To już samochody z końca produkcji, które mają iluzoryczny przebieg i są wyposażone w najmocniejsze diesle.

Sprawdzenie historii pojazdu i przegląd

Zakup samochodu używanego wymusza na nabywcy dużą ostrożność. Z pewnością nie można wierzyć sprzedawcy na słowo, zwłaszcza wówczas, kiedy jest to obca osoba. Sprawdzona musi być Historia Pojazdu, która daje wgląd w wiele ważnych dla nabywcy informacji. Sprawdzenie VIN pozwala dotrzeć do:

  • Danych technicznych
  • Przebiegu pojazdu
  • Rejestru znanych incydentów pojazdu
  • Historii sprawdzeń w serwisie Autobaza.pl
  • Rejestru baz pojazdów kradzionych
  • Ostrzeżeń producenta o usterkach fabrycznych
  • Adresu miejsca montażu
  • Danych z aukcji internetowych i portali motoryzacyjnych
  • Fabrycznego wyposażenia zapisanego w numerze VIN
  • Galerii zdjęć pojazdu

Jednocześnie nie można zapomnieć o tym, aby samochód używany sprawdzić na inne sposoby. Przyjrzeć się mu powinien mechanik, najlepiej z miernikiem lakieru. Stan techniczny ukaże natomiast przegląd techniczny, a wszelkie ułomności wyjść na jaw mogą podczas jazdy próbnej.

Ocena naszych czytelników
[Suma: 1 Średnio: 5]
Nie daj się oszukać! Sprawdź VIN samochodu, który chcesz kupić!
Sprawdź VIN

Odpowiedz