Używany Peugeot 1007 – silniki, opinie, ceny

Peugeot 1007

Peugeot 1007 to ciekawy wybór dla wszystkich tych, których interesuje mały samochód miejski z ciekawymi rozwiązaniami, na przykład w postaci otwierania drzwi. Co przemawia za wyborem modelu 1007?

Peugeot 1007 – historia

Peugeot 1007 to samochód, który został zaprezentowany w 2002 roku. Jego premiera miała miejsce jesienią dwa lata później w Paryżu. Wówczas ten mały samochód miejski był dostępny z silnikami benzynowymi 1.4 (73 KM i 88 KM) oraz 1.6 (109 KM), a także dieslem 1.4 HDI (68 KM). W styczniu 2007 roku do oferty wprowadzono Diesla 1.6 HDI, a jesienią tego samego roku model 1007 RC o mocy 140 KM, który ostatecznie nie wszedł do produkcji. Latem 2009 roku podjęto decyzję o zaprzestaniu produkcji, a ostateczna wyprzedaż 1007 w salonach miała miejsce w 2010 roku.

Czym wyróżnia się 1007?

Peugeot 1007 poradzi sobie nawet w najbardziej zatłoczonych miastach, gdyż wciśnie się w każde miejsce parkingowe. Jego długość to zaledwie 3,7 m. Poza tym zastosowano tu inne rozwiązanie w zakresie otwierania drzwi. Wystarczy nacisnąć przycisk zdalnego sterowania na pilocie lub przycisk wewnątrz pojazdu, a drzwi przesuną się do tyłu, poza bok pojazdu wykraczając jedynie o 15 cm. Dzięki temu nie ma problemu ze wsiadaniem i wysiadaniem na parkingach.

Warto w tym miejscu wspomnieć o stosowanych zabezpieczeniach. Zwłaszcza spokojni mogą być rodzice, którzy poruszają się samochodem wraz z dziećmi. Zadbano tu o ich należyte bezpieczeństwo, gdyż nie ma możliwości otwarcia drzwi, jeżeli pojazd przekroczy prędkość 5 km/h.

Jednak nie tylko system otwierania drzwi w Peugeocie 1007 jest inny niż w wielu modelach segmentu B. Ciekawie zagospodarowano również jego wnętrze. Zarówno z przodu, jak i z tylu znalazło się miejsce dla dwóch niezależnych foteli. Fotel kierowcy i dwa fotele tylne mają regulację wzdłużną o 23 cm, z kolei fotel pasażera o 28 cm. Indywidualnie dostosować do własnych potrzeb i wymagań można również oparcia tylnych foteli. Można je również złożyć, tworząc w ten sposób stolik do pisania, jak i umieścić je za przednimi siedziskami w położeniu tzw. portfelowym.

Na Peugeota 1007 spojrzeć trzeba również z punktu widzenia jego stylistyki, a mianowicie Your Concept Car. To pomysł zmiany stylistyki aut zaprezentowany przez Volvo na przełomie XX i XXI wieku. Peugeot 1007 jest pierwszym seryjnym modelem, który pozwala na całkowitą zmianę stylu pojazdu przez dywaniki na podłodze, maskownice wlotów powietrza na desce rozdzielczej oraz poszycia foteli.

Peugeot 1007 – silniki

Na rynku wtórnym Peugeot 1007 silniki może mieć benzynowe lub diesle. Pośród tych pierwszych są dwa motory o pojemności 1.4 l (73 KM i 88 KM) i jeden 1.6 l (109 KM). Dwa kolejne to silniki wysokoprężne: 1.4 HDI (68 KM) i 1.6 HDi (109 KM).

Wszystkie są skonfigurowane z pięciobiegową skrzynią manualną, choć przy motorach benzynowych dodatkowo znaleźć można było skrzynię 2-Tronic, która pracowała w zakresie pełnej automatyki lub ręcznej zmiany biegów.

Jako że to samochód, który jest stworzony do pokonywania miejskiej przestrzeni, dobrym wyborem będą benzyniaki, najlepiej 1.4 o mocy 88 KM i 1.6 generujący 109 KM. Oczywiście diesle również są warte uwagi, ale trudno wykorzystać ich zalety.

Silniki Peugeota 1007

Peugeot 1007Sytuacja Peugeota 1007 na rynku wtórnym

Nie da się ukryć, że Peugeot 1007 nie odniósł rynkowego sukcesu. W ciągu pięciu lat na rynku w Europie pojawiło się jedynie ponad 120 tys. egzemplarzy tego modelu. Dlatego również i na rynku wtórnym 1007 nie jest szczególnie popularny. Jednak czynniki, które powodowały, że samochód cieszył się małym zainteresowaniem na rynku pierwotnym, jest atutem wśród aut używanych. Mowa o doskonałym, a przede wszystkim ekstrawaganckim wykończeniu. Poza tym to samochód ciekawie wyposażony, między innymi w systemy ABS czy ASR. Dlatego Peugeot 1007 to samochód dla indywidualisty. Na pewno nie będzie to auto właściwe dla rodzin, a już na pewno nie dla młodych rodzin i do dłuższych podróży. Zainteresowani samochodem dla rodziny w modelu 2+2 kilka ciekawych propozycji znajdą w artykule pt. “Solidny rodzinny samochód do 25 tys. zł“.

Peugeota 1007 można mieć już za 7-8 tys. zł. Ok. 13 tys. trzeba zapłacić za egzemplarz z końca produkcji. Ceny w stosunku do wieku są więc bardzo atrakcyjne. Jednak nawet zakup kilkuletniego pojazdu nie zwalnia kierowcy z tego, aby go wcześniej zweryfikować. W pierwszej kolejności najlepiej przez raport VIN, który zawiera w sobie wiele kluczowych informacji o weryfikowanym pojeździe, tj.:

  • dane techniczne
  • fabryczne wyposażenie
  • informacje o szkodach i kolizjach
  • chronologiczną historię pojazdu
  • sprawdzenie w bazach pojazdów kradzionych
  • informacje o wezwaniach serwisowych
  • archiwalne zdjęcia pojazdu

Oczywiście samochód wymaga też weryfikacji na miejscu, najlepiej przez doświadczonego mechanika. Później powinien przejść przegląd w warsztacie lub ASO, a na końcu zostać przetestowany podczas jazdy próbnej. Jeżeli Historia Pojazdu i stan techniczny auta nie budzą podejrzeń, można przystępować do spisywania umowy, którą w szczegółach opisuje artykuł “Umowa kupna-sprzedaży samochodu — co sprawdzić przed jej podpisaniem?“.

Ocena naszych czytelników
[Suma: 1 Średnio: 5]
Interesuje Cię historia pojazdu, który masz zamiar kupić? Z nami to możliwe!
Historia pojazdu

2 komentarze

Odpowiedz