Używany Opel Astra II – czy warto?

używany Opel Astra II

Używany Opel Astra II generacji to bez wątpienia jeden z najpopularniejszych samochodów, jakie można spotkać na polskich drogach. Jest on ekonomiczny, komfortowy, wszechstronny i do tego nieźle wygląda. Mimo iż od premiery auta minęło już ponad dwie dekady, to używany Opel Astra drugiej generacji nadal może być dobrym wyborem. Zwłaszcza egzemplarz z końca produkcji.

Historia Opla Astry drugiej generacji

Opel Astra II to model produkowany w latach 1998-2009, z fabrycznym oznaczeniem literą G. Co istotne, od początku produkcji popyt na egzemplarze Astry G był ogromny. Dzięki temu obecnie używany Opel Astra II generacji nie sprawia problemu na płaszczyźnie doboru części zamiennych. Ich rynek jest w zasadzie nieograniczony. Tym bardziej że niektóre podzespoły, ale i płytę podłogową Astra dzieli z Zafirą. Doskonale niemiecki samochód znają również mechanicy, którzy naprawiają je szybko i tanio.

Używana Astra II to bez wątpienia samochód bardzo popularny i mimo upływu lat zainteresowanie tym modelem jest ogromne. Również z tego względu, że Astra G to nie tylko wystarczający komfort jazdy, ekonomia i zadowalająca dynamika, ale też szeroki wybór silników i wersji nadwozia. Do wyboru są 3- i 5-drzwiowe liftbacki, sedan, kombi, a nawet coupe oraz cabrio.

W porównaniu z Astrą F nowszy model to ostrzejsze kształty i większa przestronność w kabinie. O tym, jak trafiona była to stylistyka, świadczy fakt, że przez przeszło 10 lat produkcji Opel Astra II nie przeszedł żadnego faceliftingu. Niemieccy inżynierowie postawili na prostotę. Podłużne przednie reflektory są lekko zaokrąglone, przez co dobrze współgrają z subtelnym grillem oraz zderzakiem, na którym zdobieniem jest pozioma linia w połowie wlotu powietrza. Poza kombi i liftbackiem w innych wersjach szeroki tył został ścięty i wyciągnięty. Nie sposób nie zauważyć też masywnych tylnych reflektorów.

Kabina używanego Opla Astry G

Astra G nie jest samochodem premium. Co więcej, modele z rynku wtórnego mają już swoje lata, bo nawet najmłodsze egzemplarze dobiły do dziesiątych urodzin. Dlatego nie można spodziewać się nadmiernego luksusu w kabinie. Materiały użyte wewnątrz też nie są najwyższej jakości, ale nie rażą pasażerów tandetnym wykonaniem. Samochód projektowano przede wszystkim z celem stworzenia auta praktycznego. Taki jest też używany Opel Astra II generacji, który ma duże i czytelne zegary z regulowanym podświetleniem, wygodny panel i składaną tylną kanapę. W 5-drzwiowym liftbacku dodatkowo zachodzi możliwość opuszczenia tylnej ścianki podłokietnika, co tworzy długi otwór między kabiną a bagażnikiem.

Ta wersja oferuje 370 litrów przestrzeni bagażowej, co przy składanej kanapie jest pojemnością do zaakceptowania. Niewiele mniej, bo bagażnik o pojemności 360 l ma wersja coupe. Z oczywistych względów najlepsza pod tym względem jest Astra kombi (480 l).

Używany Opel II – jednostki napędowe

Druga generacja Opla Astry to również bardzo szeroka gama jednostek napędowych. Kierowcy do wyboru mają silniki benzynowe i diesle. Najmniejszy jest 1.2-litrowy motor benzynowy o mocy 65 lub 75 KM. Najczęściej pod maską używanej Astry G spotkać można jednak silnik 1.6 8V o mocy 75 koni mechanicznych, w którym po 2000 roku zastosowano wielopunktowy wtrysk, dzięki czemu zyskał on na mocy i oferował 84 KM. To silnik polecany przez mechaników. Ma niskie spalanie na poziomie nie większym niż 8 l/100 km w warunkach miejskich, a co ważniejsze, nie jest szczególnie awaryjny. Poza tym rozrząd w silnikach 8-zaworowych jest bezkolizyjny. Dzięki temu nawet w przypadku zerwania paska, zawory nie zetkną się z tłokami, co wymusza wymianę całej jednostki napędowej. Nie ma również problemów z połączeniem go z instalacją LPG.

Kompromis między osiągami i niezawodnością zapewnia popularna jednostka 1.4 16 V o mocy 90 KM, co pozwala na bardziej dynamiczną jazdę. Mocnym silnikiem benzynowym jest też motor 2.2 16 V, który zapewnia aż 147 KM. Poza tym mogła być to jednostka turbodoładowana 2.0 16 V o mocy nawet 200 KM stosowana w kabrioletach, wersji coupe oraz w sportowym. Na rynku wtórnym dostępne są też egzemplarze wyposażone w diesle. Kierowcy ceniący sobie silniki wysokoprężne mogli stawiać na motory oferujące od 68 do 125 KM.

Silniki benzynowe:

  • 1.2 16V (65 lub 75 KM)
  • 1.4 16V ECOTEC (90 KM)
  • 1.6 8V (75 lub 84 KM)
  • 1.6 16V (101 lub ECOTEC 103 KM)
  • 1.8 16V (116 lub 125 KM)
  • 2.0 16V (136 KM, Turbo 190 KM, OPC 160 lub 200 KM)
  • 2.2 16 V (147 KM)

Silniki Diesla:

  • 1.7 8V TD (68 KM)
  • 1.7 DTI (75 KM)
  • 2.0 DI (82 KM)
  • 1.7 CDTI (80 KM)
  • 2.0 DTI (101 KM)
  • 2.2 DTI (125 KM)

Jakie mankamenty ma Astra II generacji?

Niestety, używany Opel Astra II może przysparzać problemów. Jako że jakość wykonania wnętrza pozostawia sporo do życzenia, po latach eksploatacji pojawiają się trzaski i stuki w desce rozdzielczej. Wnętrze mogłoby też oferować odrobinę więcej miejsca na tylnej kanapie. O ile dzieci czy kobiety nie będą czuły się niekomfortowo, o tyle tężsi i wyżsi mężczyźni owszem.

Naturalnym problemem Astry G jest również korozja, choć i tak jest pod tym względem lepiej niż w wielu innych modelach. Wszystko ze względu na ocynkowane blachy. O ile do 2001 roku Niemcy obustronnie i w całości cynkowali blachy, o tyle później już tylko częściowo. Dlatego kierowcy, którzy szukają sobie nowszych egzemplarzy z ostatnich lat produkcji, powinni sprawdzić stan karoserii, zwłaszcza w najbardziej newralgicznych miejscach.

Niekiedy konieczne jest też częste, nawet raz w miesiącu, sprawdzanie poziomu oleju. Z kolei zimą i jesienią, kiedy wilgotność jest najwyższa, w kabinie przez długi czas utrzymuje się wilgoć, co skutkuje zaparowaniem szyb. To wynik słabego obiegu powietrza, ale to mankament nie tylko Astry G, ale i wielu innych starszych samochodów. Problematyczna może być też elektronika czy nierówna praca silnika na biegu jałowym.

Ile kosztuje używany Opel Astra II?

Mimo iż Astra G nie jest pozbawiona wad, jest to dobry wybór dla szukających sobie samochodu taniego w zakupie i eksploatacji. Najtańsze modele to koszt 3 tys. zł, choć lepiej nieco dołożyć, gdyż za 7 tys. można stać się już właścicielem naprawdę zadbanego egzemplarza. Kwota 10 000 zł i więcej to już duża szansa znalezienia auta zadbanego i dobrze wyposażonego.

Co kluczowe, w granicach akceptacji są też naprawy. Przykładowo za wymianę rozrządu wraz z robocizną kierowca zapłaci ok. 700 zł. Poszkodowani nie będą też fani tuningu. Astra G to mnóstwo części i ulepszeń, co pozwala zmodyfikować samochód tanim kosztem.

Jak sprawdzić używaną Astrę G?

Używany Opel Astra II, o ile nie ma w swojej historii niespodzianek i jest sprawdzony, nowemu właścicielowi powinien posłużyć wystarczająco długo. Mimo niskich kosztów produkcji sam samochód wykonano solidnie. To dobry wybór między innymi dla studentów i osób szukających sobie pierwszego samochodu. Inne auta dla młodych adeptów jazdy w tej cenie zawiera w sobie artykuł pt. Pierwszy samochód za 10 tysięcy złotych“.

Samo sprawdzenie Astry II generacji pod kątem technicznym możliwe jest przez przegląd w niezależnym warsztacie. Wcześniej samochód powinien obejrzeć mechanik. W końcu mankamenty ukazać może jazda próbna. Natomiast zajrzeć w przeszłość samochodu, sprawdzając go pod kątem ewentualnych stłuczek, kolizji czy korygowania licznika, pomaga Historia Pojazdu. Poza podstawowymi informacjami o egzemplarzu (marka, model, rodzaj paliwa, rok produkcji itp.) raport VIN zawiera w sobie:

    • Fabryczne wyposażenie zakodowane w numerze VIN
    • Chronologiczną listę znanych uszkodzeń pojazdu z datą zdarzenia, wartością szkody, statusem uszkodzenia oraz krajem, w którym odnotowano uszkodzenie
    • Rejestr znanych odczytów przebiegu pojazdu
    • Listę wystąpień pojazdu na aukcjach internetowych i portalach motoryzacyjnych
    • Informacje o sprawdzeniach egzemplarza w serwisie Autobaza.pl
    • Rejestr sprawdzeń w narodowych bazach pojazdów poszukiwanych
    • Wykaz ostrzeżeń producenta dotyczących usterek fabrycznych
    • Galerię zdjęć sprawdzanego pojazdu
  • Informacje na temat producenta pojazdu

Tak dogłębne sprawdzenie interesującego egzemplarza zwiększa szanse nabywcy na zakup samochodu bez skaz, który wart jest swojej ceny.

Ocena naszych czytelników
[Suma: 2 Średnio: 5]
Interesuje Cię historia pojazdu, który masz zamiar kupić? Z nami to możliwe!
Historia pojazdu

Odpowiedz