Używane Renault Laguna III

używane Renault Laguna III

Dla wielu kierowców używane Renault Laguna III na pewno nie jest najlepszym wyborem. Twierdzą tak nawet i ci, którzy nie mieli z tym modelem do czynienia. Sęk w tym, że wiele negatywnych opinii bierze się z Laguny II generacji, która rzeczywiście pozostawiała wiele do życzenia. W ujęciu trwałości są to jednak dwie zupełnie inne od siebie konstrukcje.

Naprawy i nowa jakość

Renault musiało stawić czoła dużemu wyzwaniu. Laguna drugiej generacji była modelem naprawdę usterkowym. Francuzi nie udawali jednak, że nic się nie stało, a postawili na zupełnie inną, nową jakość, eliminując jednocześnie wcześniejsze usterki. Samo to, że Laguna III w 2007 roku otrzymała 3-letnią gwarancję z przebiegiem 150 000 km, było potwierdzeniem tego, że konstruktorzy są pewni swego.

Okazuje się, że używane Renault Laguna III nawet z dieslem 1.5 była samochodem, która nie sprawiała większych problemów. Oczywiście, jak przystało na nowe silniki wysokoprężne, na pewno nie jest to wieczna konstrukcja, ale problemy z układem wtryskowym czy panewkami udało się wyeliminować. W tym przypadku nie są to podzespoły słabsze niż u konkurencji. To samo tyczy się zresztą turbiny czy sprzęgła.

Silniki benzynowe i diesle

Używane Renault Laguna III ma naprawdę wiele wersji silnikowych. Najczęściej na polskim rynku wtórnym znaleźć można modele z 2-litrowymi benzyniakami i dieslami, ewentualnie z dieslem 1.5.

Wśród silników benzynowych najsłabsze są te o pojemności 1.6 l. W zamian są to jednak konstrukcje proste i tanie w naprawach. Warto w tym przypadku pójść za głosem doświadczonych mechaników i podczas wymiany rozrządu założyć nowe koła zmiennych faz, co podniesie koszt operacji o 800-1600 zł, ale zapewni większy spokój. Zdarzają się też kłopoty tej jednostki napędowej z drobnymi wyciekami oleju. Dobrym wyborem wydaje się też wolnossący silnik 2.0 znanej serii M4R, którą opracowali inżynierowie Nissana.

Używane Renault Laguna III – silniki benzynowe:
  • silnik 1.6 (2007-10, pasek rozrządu, moc 110 KM, prędkość maksymalna 192 km/h, współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną, średnie spalanie 7,6 l/100 km)
  • motor 2.0 (2007-15, łańcuch rozrządu, moc 140 KM, prędkość maksymalna 210 km/h, współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną, średnie spalanie 7,9 l/100 km)
  • napęd 2.0 E85 (2007-13, łańcuch rozrządu, moc 140 KM, prędkość maksymalna 210 km/h, współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną, średnie spalanie 7,5 l/100 km)
  • silnik 2.0T (2007-15, pasek rozrządu, moc 170 KM, prędkość maksymalna 220 km/h, współpracuje z 6-biegowym automatem, średnie spalanie 8,7 l/100 km)
  • motor 2.0 (2008-13, pasek rozrządu, moc 204 KM, prędkość maksymalna 236 km/h, współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną, średnie spalanie 8,2 l/100 km)
  • napęd 3.5 (2008-12, łańcuch rozrządu, moc 238 KM, prędkość maksymalna 245 km/h współpracuje z 6-biegowym automatem, średnie spalanie 9,9 l/100 km)

Równie szeroki wybór jest wśród diesli. Najprostszym i najsłabszym jest motor 1.5 dCi, którego moc to 110 KM. Mocniejszym silnikiem jest konstrukcja 2.0 dCi, która po 200 tys. km może jednak narażać właściciela na pewne koszty. Wszystko ze względu na wymianę łańcucha. Nawet w przypadku, kiedy mechanik zrobi to bez konieczności demontażu silnika, pochłonie to ok. 1 500 zł.

Usatysfakcjonowani nie mogą być miłośnicy gazu. Otóż najlepiej taka instalacja współpracuje z silnikiem 1.6, choć nie ma co liczyć na poprawę osiągów. Słabo wygląda to też w przypadku połączenia LPG z 2-litrowym silnikiem wolnossącym. Po dodaniu gazu wzrośnie ryzyko wypalenia gniazd zaworowych.

Używane Renault Laguna III – silniki wysokoprężne:
  • silnik 1.5 dCi (2007-15, pasek rozrządu, moc 110 KM, prędkość maksymalna 192 km/h, współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną, średnie spalanie 4,9 l/100 km)
  • motor 2.0 dCi (2007-15, łańcuch rozrządu, moc 130 KM, prędkość maksymalna 204 km/h, współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną, średnie spalanie 6,0 l/100 km)
  • napęd 2.0 dCi (2007-15, łańcuch rozrządu, moc 150 KM, prędkość maksymalna 210 km/h, współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną lub 6-biegowym automatem, średnie spalanie 5,9 l/100 km)
  • silnik 2.0 dCi (2008-15, łańcuch rozrządu, moc 173 KM, prędkość maksymalna 220 km/h, współpracuje z 6-biegowym automatem lub 6-biegową przekładnią automatyczną, średnie spalanie 6,3 l/100 km)
  • motor 2.0 dCi (2008-15, łańcuch rozrządu, moc 178 KM, prędkość maksymalna 222 km/h, współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną, średnie spalanie 5,7 l/100 km)
  • napęd 3.0 dCi (2008-13, łańcuch rozrządu, moc 235 KM, prędkość maksymalna 235 km/h, współpracuje z 6-biegowym automatem, średnie spalanie 7,2 l/100 km)

Poza tym problemy dotyczą zaworów EGR, które po 200 tys. km często należy wymienić. Niczym dziwnym nie jest też regeneracja turbiny, wymiana sprzęgła i koła dwumasowego. O tym ostatnim pisaliśmy w artykule pt. Do czego służy dwumasowe koło zamachowe?“. Kolejnym problemem jest zużycie łożysk w skrzyni manualnej, co kosztuje nawet blisko 2,5 tys. zł. Nie są to jednak awarie, przy których można powiedzieć, że takie silniki są szczególnie podatne na usterki. Zwłaszcza w dieslach warto jednak skrócić interwały wymiany oleju.

Co psuje się w używanej Lagunie III?

Kosztowne nie są również i naprawy zawieszenia. Liczyć się trzeba ze zużyciem silentblocków czy innych elementów gumowo-metalowych, ale ich wymiana i usunięcie usterek nie jest drogie. Prosty w swoim działaniu jest też układ skręcający tylne koła. Nawet pomimo tego, że znajduje się w nim silnik elektryczny.

Problemem mogą być natomiast nawet drobne stłuczki. Zwłaszcza w sytuacji, kiedy dojdzie do uderzenia lewą przednią stroną auta, co może oznaczać zniszczenie elektrohydraulicznej pompy wspomagania kierownicy, która znajduje się tuż obok zderzaka.

Kłopotu nie sprawia natomiast układ elektryczny. Mogą szwankować czujniki np. ciśnienia w kołach, ale wystarczy je wymienić. Według zaleceń najlepiej co około 4 lata. Dobre jest również zabezpieczenie przed korozją. Jeżeli są to samochody z początku produkcji, w podwoziu mogą pojawić się niewielkie ślady rdzy, ale na tym koniec. Estetycznie i solidnie prezentuje się też wnętrze. Tu wiele zależy jednak od tego, jak poprzedni właściciel dbał o taki egzemplarz.

Wysoki komfort jazdy Laguną III

Nie ulega więc wątpliwości, że Renault odrobiło swoje zadanie. Samochód zasługuje na wysoką ocenę. Nie inaczej jest z punktu widzenia walorów użytkowych. Model ma ciekawy styl, funkcjonalne rozwiązania i specyficzne zawieszenie. Komfort jest wysoki. Tak podczas jazdy na wprost, jak i na zakrętach. Auto nie buja i jest stabilne.

Wielu zastrzeżeń nie ma też co do ilości miejsca na tylnej kanapie, a jednocześnie szerokości kokpitu czy pojemności bagażnika. Dla tych ceniących sobie szczególnie pojemne egzemplarze zalecana jest wersja kombi (Grandtour). Kierowcy wyżej ceniący sobie wygląd oczarowani będą wersją z nadwoziem coupé, która jest zresztą lepiej wyposażona i ma mocniejsze silniki. Połączeniem funkcjonalności i designu jest liftback.

Jak znaleźć używane Renault Laguna III?

Nie ulega wątpliwości, że używane Renault Laguna III może być ciekawą opcją na rynku wtórnym. Samochód jest komfortowy, względnie bezusterkowy, pojemny, a przy tym też ciekawy w ujęciu wizualnym. Wszystkie egzemplarze na rynku wtórnym, a w tym również i Laguny trzeciej generacji powinny być dokładnie zweryfikowane. Tak pod kątem technicznym, jak i prawnym.

Pomaga w tym Historia Pojazdu, która zawiera w sobie dane techniczne danego egzemplarza i jego fabryczne wyposażenie. Dodatkowo to również zdjęcia z archiwalnych aukcji i informacje o akcjach serwisowych dla danego egzemplarza. Odnotowane są w nim też szkody i kolizje, co pomaga zweryfikować samochód wypadkowy. Z kolei raport z baz kradzieżowych pomoże w ewentualnej weryfikacji, czy pojazd nie pochodzi z kradzieży.

Uzupełniając taką weryfikację o przegląd w niezależnym warsztacie, oględziny przez mechanika, a później jazdę próbną, można znaleźć samochód sprawny i legalny, który z powodzeniem posłuży kierowcy przez co najmniej kilka najbliższych lat.

Ocena naszych czytelników
[Suma: 2 Średnio: 5]
Nie daj się oszukać! Sprawdź VIN samochodu, który chcesz kupić!
Sprawdź VIN

Odpowiedz