Używane Infiniti Q50 — opinie, dane techniczne

Jakie opinie ma Infiniti Q50?

Czy Infiniti Q50 opinie wśród kierowców ma na tyle dobre, że warto zainteresować się tym sedanem? Czy może on być alternatywą dla windujących ceny aut tego segmentu BMW serii 3, Audi A4 i Mercedesa klasy C? Sprawdźmy zalety, wady i dane techniczne Infiniti Q50.

Historia

Fakt, że Infiniti Q50 opinie ma niezłe jest niepodważalny. To samochód, który z taśm produkcyjnych zjeżdża od połowy 2013 roku pod marką Infiniti, produkowany przez japońskiego Nissana. Po raz pierwszy — jako koncept pod nazwą Q50 Eau Rouge — zaprezentowano go na początku 2013 roku podczas targów motoryzacyjnych w Detroit. Otrzymał wówczas silnik z turbo w układzie V6, o pojemności 3.6 l i mocy 568 KM. Infiniti Q50 miało być pierwszym autem tej marki trafiającym w gusta klientów z Europy, którzy w tym segmencie dotychczas celowali w samochody Mercedesa, Audi i BMW. Infiniti Q50 miało przynajmniej konkurować z pojazdami z oferty niemieckich producentów. Dlatego postawiono tu na nowatorskie rozwiązania techniczne, sprawdzoną, japońską technikę, a do pracy przy tworzeniu zaproszono samego Sebastiana Vettela — jednego z najpopularniejszych kierowców Formuły 1.

Latem 2014 roku zaprezentowano Infiniti Q50L. To wersja przedłużona, przeznaczona na rynek chiński. Z kolei pod koniec 2015 roku do palety silników na kolejny rol modelowy wprowadzono podwójnie doładowanego benzyniaka w układzie V6, o pojemności 3 l i mocy 304 oraz 405 KM. Jednocześnie zmodernizowano 2-litrowy silnik benzynowy od Mercedesa, którego moc zmniejszono z 211 do 208 KM. Poza tym samochód doczekał się wówczas drugiej generacji systemu adaptacyjnego kierowania pojazdem (DAS), a listę wyposażenia poszerzono o sterowane elektronicznie zawieszenie dynamiczne Infiniti (DSS).

Nadwozie i wnętrze Infiniti Q50

Stylistycznie Infiniti Q50 prezentuje się naprawdę elegancko. Auto jest proporcjonalne, z ostrymi rysami z przodu i na bokach nadwozia. Ponadto wyróżnia się aerodynamicznym pakietem ospojlerowania wykonanym z karbonu. Z kolei charakterystyczna atrapa chłodnicy, reflektory oraz wloty powietrza w przednim zderzaku sugerują, że mamy do czynienia właśnie z Infiniti.

Samochód jest również komfortowy i nie męczy nawet przy dłuższych trasach. Fotele są naprawdę wygodne, a ich konstrukcję konsultowano z fachowcami z NASA. Miękka i wygodna jest też kanapa z tyłu, choć wyższym kierowcom przeszkadzać może nisko poprowadzona linia dachu, przez co głową zaczepią oni o podsufitkę. Zadowalająca jest także pojemność kufra. W odmianach z napędem konwencjonalnym to 500 l, przy hybrydach o 100 l mniej.

Sama kabina prezentuje się też nieźle pod kątem wizualnym i praktycznym. Być może design kokpitu nie rzuca na kolana, ale całość wykonano z wysokiej jakości materiałów. Plusem jest też prosta, ergonomiczna obsługa urządzeń pokładowych, do czego służą dwa dotykowe wyświetlacze. Górny pozwala obsługiwać mapę nawigacji, z kolei dolny odpowiada za system rozrywki i nagłośnienia. Poza tym po obu stronach konsoli umieszczono fizyczne przyciski sterowania klimatyzacją.

Wyposażenie Infiniti Q50

Infiniti Q50 jest też bogato wyposażone. Ogólnie model jest dostępny w pięciu wersjach wyposażenia:

  • Q50,
  • Premium,
  • Sport,
  • Hybrid,
  • Poltrona Frau (edycja limitowana).

W standardzie znajdziemy m.in. system start&stop, dwa ekrany obsługiwane dotykowo, 6-głośnikowy system audio z Bluetooth, system sterowania głosem, dwustrefową klimatyzację, tempomat, ogranicznik prędkości, a nawet samo naprawiającą się powłokę lakierniczą. Oczywiście na wyposażeniu są asystent pasa ruchu, ABS i ESP. Co więcej, Infiniti Q50 jako pierwszy samochód na świecie otrzymał w seryjnym wyposażeniu adaptacyjny system kierowania pojazdem (DAS). To układ, który pozwala na dostosowanie oporów kierownicy i jej przełożeń do osobistych preferencji kierowcy oraz rodzaju pokonywanej nawierzchni. Integralnym elementem systemu jest innowacyjny aktywny asystent toru jazdy (ALC).

Mimo iż to bogate wyposażenie, na razie nie słychać o większych usterkach poszczególnych jego elementów. Niektórzy kierowcy narzekają na brak reakcji ekranów dotykowych, ale to problem naprawdę rzadki.

Infiniti Q50 – opinie o silnikach

Infiniti Q50 ma napęd na tylne lub wszystkie koła. W palecie jednostek napędowych znajduje się między innymi czterocylindrowy, 2-litrowy silnik turbodoładowany od Mercedesa o kodzie M274. Poza tym to jednostki V6, jeden diesel i wersja hybrydowa.

Już podstawowy benzyniak sprawdza się całkiem nieźle, a przy tym ma średni apetyt na paliwo. Infiniti Q50 spalanie ma w tym przypadku na poziomie od 10 do 12 l/100 km. Argumentem do zakupu Q50 na pewno są silniki V6, zwłaszcza doładowany 3.0t, który generuje 405 KM. Jest jeszcze motor wolnossący o pojemności 3.7 l, znany z Nissana 370Z i generujący moc 333 KM. Ten znaleźć można w egzemplarzach sprowadzonych zza Oceanu.

Ciekawą propozycją jest również hybryda o imponujących parametrach 364 KM. Co ważne, średnie spalanie jest w tym przypadku na atrakcyjnym poziomie 9 l/100 km. Ponadto pod maską egzemplarzy dostępnych na rynku wtórnym znaleźć można 2.2-litrowego Diesla o mocy 170 KM. To motor OM651 od Mercedesa. Ten ropniak jest już po modernizacji, kiedy pozbawiono go problematycznych w regeneracji piezoelektrycznych wtryskiwaczy Delphi. Oczywiście warto sprawdzić, czy z silnika nie dochodzą podejrzane dźwięki, które zwiastują kosztowną wymianę rozrządu.

Dane techniczne Infiniti Q50

Silniki Infiniti Q50 współpracują z 6-biegową skrzynią manualną, półautomatem o siedmiu przełożeniach lub 7-biegowym automatem o klasycznej konstrukcji. Są one nieco wolniejsze niż przekładnie o dwóch sprzęgłach, ale za to nie ma problemów z płynnością ich pracy.

Sytuacja na rynku wtórnym

Q50 nie jest szczególnie popularnym modelem wśród polskich kierowców, a więc i jego podaż na rynku wtórnym jest ograniczona. Kierowcy, których interesuje używane Infiniti Q50, wybierać muszą spośród ok. 100 egzemplarzy, z czego blisko połowa pochodzi z polskich salonów.

Jeżeli wziąć pod uwagę ceny Infiniti Q50, najtańsze egzemplarze kosztują ok. 40 000 zł, z kolei najdroższe są co najmniej 2-krotnie droższe. Egzemplarze z dolnej półki cenowej mają duże przebiegi powyżej 200 tys. km lub pochodzą z USA, co wiąże się z dużym ryzykiem wypadkowej przeszłości, ale już po drugiej stronie są samochody z niskimi przebiegami i krajowego pochodzenia. Przy odrobinie szczęścia budżet ponad 80 000 zł pozwoli nabyć nawet egzemplarz z układem hybrydowym i przebiegiem do 100 tys. km. Zresztą w salonach w dalszym ciągu znaleźć można mocno przecenione tak nowe, jak i używane Infiniti Q50. Wszystko dlatego, że marka wycofuje się z Europy.

Infiniti Q50 opinie ma więc pochlebne. Nie ma wielu powodów, aby stawiać je daleko w szeregu za którymś z modeli niemieckich producentów. Pewne obawy może rodzić dostępność części zamiennych po zniknięciu marki z Europy, ale są one bezpodstawne. Polskie przedstawicielstwo ma zapewnić wsparcie serwisowe do czasu, aż samochody nie zakończą eksploatacji. Oczywiście zawsze warto sprawdzić je u mechanika i podczas jazdy próbnej. Z kolei ewidencję baz kradzieżowych, fabryczne wyposażenie czy informacje o szkodach i kolizjach, podobnie jak rzeczywisty przebieg, zweryfikować pozwala Historia Pojazdu. Tu wystarczy numer VIN i dostęp do sieci, o czym mówi artykuł pt. Historia samochodu po VIN przez Internet“.

Jeżeli nie ma powodów do obaw, a samochód jest wart swojej ceny, najprawdopodobniej będzie to dobry zakup. Infiniti Q50 to między innymi wysoka jakość wykonania i doskonałe osiągi, zwłaszcza z silnikami V6 pod maską.

Ocena naszych czytelników
[Suma: 1 Średnio: 5]
Darmowe sprawdzenie VIN? Wypróbuj naszą wyszukiwarkę i nie daj się oszukać!
Sprawdzenie VIN

Odpowiedz