Używane diesle ponownie zalewają Polskę

używane diesle

Czy to źle, że używane diesle zalewają Polskę w coraz większym stopniu? Okazuje się bowiem, że do łask polskich kierowców wracają samochody używane z silnikami wysokoprężnymi.

Rekordowy rok pod kątem importu samochodów używanych?

Według informacji podawanych przez Instytut Samar od stycznia na polskich drogach przybyło ponad 335 tys. samochodów sprowadzonych z Zachodu. W samym tylko kwietniu było 93 849 tego typu pojazdów. Co istotne, to o 9,4 proc. więcej niż w analogicznym okresie przed rokiem. Oznacza to, że również w tym roku granica miliona importowanych samochodów powinna zostać przekroczona. To drugi najlepszy kwiecień w historii indywidualnego importu. Lepszy wynik odnotowano jedynie w kwietniu 2008 roku.

Jakie samochody z importu interesują Polaków?

Niewiele zmienia się na płaszczyźnie wieku samochodów, które sprowadzają Polacy. Najpopularniejszym rocznikiem jest obecnie 2008, a średni wiek sprowadzonego samochodu to 11 lat i 5 miesięcy. Wprawdzie średni wiek auta osobowego w Polsce to blisko 15 lat, to jest to mało zadowalające.

Do łask kierowców wracają też używane diesle. W kwietniu stanowiły one aż 44 proc. ogółu importu. To największy ich odsetek od trzech lat. Oznacza to, że Polacy kierują się przede wszystkim względami ekonomicznymi i stawiają na samochody, których tankowanie najmniej obciąża domowy budżet.

Niewiele zmienia się natomiast na płaszczyźnie gustów w zakresie marek i modeli. Najpopularniejszy jest Volkswagen (39 526 rejestracji), który wyprzedza Opla (37 703) i Forda (28 419). Same trzy pierwsze marki stanowią aż 30,6 proc. ogółu importu. Pośród konkretnych modeli najpopularniejszym było Audi A4 (11 519 rejestracji). Dalej są Volkswagen Golf (10 429) i Opel Astra (9 429).

Jak sprowadzić samochód z zagranicy?

Zakup samochodu poza Polską to przede wszystkim więcej spraw urzędowych, ale też wyższe koszta, o czym mówi artykuł Dokumenty potrzebne do rejestracji samochodu z zagranicy“. Najważniejsze jednak, aby samochód był w pełni sprawny, nie miał wypadkowej przeszłości, nie pochodził z kradzieży, czy nie odnotowano ingerencji w jego licznik przebiegu. Wówczas koszty zakupu i sprowadzenia go do Polski mogą znacząco wzrosnąć. Do tego stopnia, że będzie to zakup średnio lub w ogóle nieopłacalny. Na miejscu samochód powinien zostać obejrzany przez mechanika, później musi przejść przegląd techniczny, a jeszcze przed sfinalizowaniem zakupu należy nim odbyć jazdę próbną. Jeszcze przed wizytą u sprzedawcy przyjrzeć się trzeba jego przeszłości. Wiele kluczowych faktów z życia auta, również tych, którymi sprzedawca się nie pochwali, zawiera w sobie Historia Pojazdu. Wgląd do raportu pozwala sprawdzić:

  • Markę, model, rok produkcji, typ paliwa i inne dane techniczne
  • Chronologiczny rejestr znanych odczytów przebiegu
  • Chronologiczną listę odnotowanych incydentów pojazdu
  • Rejestr sprawdzeń numeru VIN w serwisie Autobaza.pl
  • Obecność lub jej brak w bazach pojazdów kradzionych
  • Usterki fabryczne, o których ostrzega producent
  • Historię internetową, a w tym dane z aukcji internetowych i portali motoryzacyjnych
  • Fabryczne wyposażenie samochodu
  • Zdjęcia pojazdu z przeszłości

Nie ulega wątpliwości, że tak sprawdzony samochód, niezależnie od tego, czy będą to używane diesle, czy może benzyniaki, daje większą szansę na zakup auta o wiarygodnej historii i w dobrym stanie technicznym.

Ocena naszych czytelników
[Suma: 1 Średnio: 5]
Nie daj się oszukać! Sprawdź VIN samochodu, który chcesz kupić!
Sprawdź VIN

1 komentarz

  1. świetnie, Europa zachodnia wprowadza zakazy wjazdu do miast to my je przyjmijmy z otwartymi ramionami, duśmy się dalej w tym smogu. 😖

Odpowiedz