Używana Skoda Octavia II 1.8 TSI – co się w niej psuje?

używana Skoda Octavia II

Używana Skoda Octavia II to samochód dość popularny wśród Polaków. Również z silnikiem 1.8 TSI pod maską, który nie jest bez wad. Co w Skodach drugiej generacji psuje się najczęściej?

Dlaczego silnik 1.8 TSI jest awaryjny?

Każda używana Skoda Octavia II generacji powinna być przed zakupem dokładnie sprawdzona, m.in. przez raport VIN. Zwłaszcza jeżeli wyposażono ją w silnik benzynowy 1.8 TSI. Wprawdzie takie egzemplarze są cenione za dobre osiągi, ale sam motor jest dość awaryjny. Ma też problemy z nadmiernym pobieraniem oleju. Jednak ceny Octavii II generacji są na tyle atrakcyjne, że od wielu lat jest to jeden z najpopularniejszych samochodów w naszym kraju.

Niestety, silnik 1.8 TSI w niektórych egzemplarzach sprawia kłopoty. Zdarzają się w nim przeskoczenia łańcucha rozrządu i zatarcie wałków w głowicy, co wynika z problemów ze smarowaniem. Dlatego przyjrzeć im się trzeba niezwykle dokładnie.

Używana Skoda Octavia II – najczęstsze awarie

Używana Skoda Octavia drugiej generacji powinna być sprawdzona na kilku płaszczyznach. Powszechny problem to nieszczelności szyb na tylnych drzwiach. Poza tym Octavia II ma dość delikatny lakier, który jest podatny na uszkodzenia, choć ogólnie zabezpieczenia antykorozyjne są na wysokim poziomie. Jeżeli egzemplarze mają jakieś ślady rdzy, to z reguły jest to wynik niefachowych napraw powypadkowych.

Kłopotliwa jest również przekładnia DSG. Jeżeli w przekładni konieczna będzie naprawa elektroniki sterującej jej koszt może mocno obciążyć budżet. Kosztowna jest też wymiana oleju, a ten wymieniać trzeba już po przejechaniu 100 000 km. O wyborze auta z tym mechanizmem więcej w artykule pt. Jak wybrać samochód używany ze skrzynią DSG?“.

Ogólnie rzecz biorąc, używana Skoda Octavia II zbiera dobre recenzje dotyczące trwałości podwozia i zawieszenia. Koszty serwisu tylnego zawieszenia mogą być jednak naprawdę wysokie. Wszystko ze względu na jego wielowahaczową konstrukcję.

Zawodna jest też elektronika. Czymś bardzo popularnym jest przepalanie żarówek przedniego i tylnego zawieszenia. Awaryjne są też sterowniki szyb w drzwiach, a zawodzić potrafią również centralny zamek czy radioodtwarzacz. Jeśli dodamy do tego, że psuje się włącznik świateł stop, na tej płaszczyźnie jest sporo do poprawy. Problemy te z reguły są efektem skorodowanych połączeń elektrycznych.

Jak dokładnie sprawdzić używaną Octavię?

Sprawdzenie samochodu używanego przed zakupem jest kluczowe. Zrobić należy to na kilku płaszczyznach, m.in. przez przegląd techniczny, jazdę próbną i oględziny wizualne. Pomaga również Historia Pojazdu, która jest raportem odnoszącym się do przeszłości samochodu. W kolejnych sekcjach raportu potencjalny nabywca odnajdzie:

  • Dane techniczne samochodu (marka, model, rok produkcji, typ paliwa itp.)
  • Chronologiczny rejestr znanych odczytów przebiegu pojazdu
  • Historię znanych stłuczek i kolizji
  • Rejestr sprawdzeń egzemplarza w serwisie Autobaza.pl
  • Rejestr sprawdzeń w bazach pojazdów kradzionych (IAATI/VIN-Info, niemieckiej, włoskiej, słoweńskiej, litewskiej, czeskiej, holenderskiej, rumuńskiej, słowackiej, kanadyjskiej, norweskiej, szwedzkiej, CrimiMail, Kaynine)
  • Ostrzeżenia producenta o usterkach fabrycznych
  • Dane z aukcji internetowych i portali motoryzacyjnych
  • Opcje wyposażenia zakodowane w numerze VIN
  • Galerię zdjęć pojazdu
  • Dane producenta i miejsce montażu samochodu

Daje to większe szanse na dokładne sprawdzenie samochodu używanego. Wielokrotnie to weryfikacja informacji o pojeździe, które sprzedawca zataja przed kupującym, np. korygowanym liczniku przebiegu czy wypadkowej przeszłości.

Ocena naszych czytelników
[Suma: 1 Średnio: 5]
Interesuje Cię historia pojazdu, który masz zamiar kupić? Z nami to możliwe!
Historia pojazdu

Odpowiedz