Używana hybryda za 50000 złotych

używana hybryda za 50000 złotych

Nie ulega wątpliwości, że samochody z silnikami Diesla szybko tracą na wartości. Ich miejsce zajmują między innymi hybrydy, których również i na rynku wtórnym jest coraz więcej. Co istotne, eksploatacja samochodu o napędzie hybrydowym nie wiąże się z dodatkowymi kosztami. Można powiedzieć, że jest wręcz przeciwnie, gdyż na przykład japońskie hybrydy uznawane są za bezawaryjne i bezobsługowe auta. W ich przypadku wystarczający będzie podstawowy serwis i regularna eksploatacja. Jaka używana hybryda za 50000 złotych będzie najlepsza?

Honda CR-Z

Honda CR-Z z fabryk wyjeżdżała w latach 2010-2015. Ten trzydrzwiowy hatchback przypomina Hondę CRX. Karoseria wygląda na dość dynamiczną. Niestety, wewnątrz wolnego miejsca jest na lekarstwo, przez co siedzący z tyłu pasażerowie mogą z trudem znosić dłuższe podróże. Dlatego tylną kanapę lepiej traktować jako zwykłe miejsce na bagaż. Tym bardziej że trudno się tam również dostać. Mimo wszystko Honda CR-Z daje wiele radości z jazdy kierowcy. Pośród dodatków znaleźć można tu tempomat, automatyczną klimatyzację, rozbudowane radio i wiele systemów bezpieczeństwa.

Zaskakujące dla kierowców jest połączenie napędu hybrydowego z ręczną, sześciostopniową skrzynią biegów. To wszystko przy współpracy z czterocylindrowym silnikiem benzynowym o mocy 114 KM i jednostki elektrycznej generującej 14 KM. Spalanie tego modelu w cyklu mieszanym to około 6-7 litrów na 100 km.

Honda Insight II

Używana hybryda za 50000 zł to również druga generacja Hondy Insight (2009-2014). Z pewnością jest to model budzący o wiele mniejsze zainteresowanie niż konkurencyjna Toyota Prius, do której jeszcze wrócimy w dalszej części artykułu. Mimo wszystko jest to samochód warty bliższego zainteresowania.

Co warte podkreślenia, Honda Insight II ma dobrze zabezpieczone przed korozją nadwozie. Dodatkowo to również funkcjonalne, komfortowe wnętrze, które z powodzeniem pomieści cztery osoby. Dobrze wygląda też pod względem wyposażenia. Zawiera w sobie elektrycznie sterowane szyby, automatyczną klimatyzacją, komputer pokładowy, tempomat, zestaw multimedialny i fabryczne nagłośnienie. Solidnie spasowane są tu również wewnętrzne elementy twarde, a wiele zastrzeżeń nie można mieć też do tekstylnej tapicerki.

Podstawową jednostką napędową jest benzynowy, wolnossący motor o pojemności 1.33 l i mocy 88 KM. Współpracuje on z niewielkim silnikiem elektrycznym generującym 14 KM. Przez bezstopniową przekładnię CVT moc przekazywana jest na przednią oś. Zadowalające jest też spalanie na poziomie 5 l na 100 km.

Infiniti M35h

Rzadko na rynku wtórnym spotykany jest też produkowany od 2010 roku Infiniti M, a później Q70, które występują również w wersji z napędem hybrydowym. Bez wątpienia, ta używana hybryda za 50000 złotych to wysoka jakość wykonania i nienaganna prezencja. Nic w tym dziwnego, skoro to konkurencja dla BMW serii 5 i Mercedesa klasy E. Bogate jest też wyposażenie. Znajdują się na nim elektrycznie sterowane lusterka i szyby, skórzana tapicerka, dwustrefowa klimatyzacja, rozbudowany system audio, komputer pokładowy, tempomat, a nawet okno dachowe. Wnętrze jest też przestronne, bez trudu mieszcząc cztery dorosłe osoby.

Infiniti M35h to również model dla tych, którzy lubią naprawdę dynamiczne auta. Pod maską znajduje się benzynowy silnik 3.5 V6 o mocy 303 KM, współpracujący z motorem elektrycznym generującym 59 KM. Moc przeszło 360 KM przekazywana jest na tylne koła za pośrednictwem automatycznej, 7-biegowej przekładni. Przy takiej mocy zadowalające jest też spalanie na poziomie około 9 l/100 km. Bez wątpienia to jedna z najlepszych hybryd, która zachwyca stylistyką i jest naprawdę dynamiczna.

Lexus RX II

Lexus RX 400h produkowany był w latach 2003-2008. Model ma obłą sylwetkę, co jest charakterystyczne dla japońskich aut z tamtego okresu. Każda taka używana hybryda za 50000 złotych ma dobre zabezpieczenia antykorozyjne. Poza tym ciekawie prezentuje się jego wnętrze, gdzie dominują elementy skórzane i drewniane. Wśród fabrycznego wyposażenia, w którego weryfikacji pomaga raport VIN, na wyposażeniu wielu egzemplarzy znajduje się wysokiej klasy sprzęt audio, nawigacja, dwustrefowa klimatyzacja automatyczna czy komputer pokładowy. Wnętrze jest też stosunkowo przestronne i mieści cztery dorosłe osoby.

Za napęd tego modelu odpowiada benzynowy silnik wolnossący 3.3 V6, a jednocześnie dwa silniki elektryczne, co daje łącznie 272 KM. Warto podkreślić, że jeden z silników elektrycznych odpowiada za napędzanie kół tylnej osi, drugi natomiast wspiera jednostkę spalinową, spełniając jednocześnie rolę alternatora i rozrusznika. Akceptowalne jest też spalanie na poziomie 9-11 l na 100 km. Przy w pełni naładowanych akumulatorach modelem tym pokonać można do kilku kilometrów.

Peugeot 508 RXH

Peugeot 508 RXH to francuz średniej klasy produkowany w latach 2010-2018. Model przyciąga uwagę elegancką sylwetką, ale też licznymi plastikami na karoserii. Nieźle jest też wewnątrz. Tak pod względem miejsca, jak i zastosowanych dodatków. Tempomat, wydajny system audio, komputer pokładowy, nawigacja, wyświetlacz HUD, dwustrefowa klimatyzacja czy panoramiczne okno dachowe, to wyposażenie niemal wszystkich egzemplarzy dostępnych na rynku wtórnym.

Hybrydowa odmiana tego modelu napędzana jest silnikiem 2.0 HDI o mocy 163 KM. Motor ten współpracuje z silnikiem elektrycznym o mocy 37 KM, który odpowiada za napędzanie tylnej osi. Problemem może być sześciostopniowa, zautomatyzowana skrzynia biegów. Często zdarza się słyszeć o szarpnięciach podczas zmiany przełożeń. Jest to również samochód ekonomiczny ze średnim spalaniem ok. 4,1 l/100 km.

Toyota Camry

Używana hybryda za 50000 złotych to również Toyota Camry. Ten model, który na rynku północnoamerykańskim występuje jako Toyota Camry VI w wersji hybrydowej, to dobry wybór dla kierowców, którzy szukają sobie naprawdę komfortowego auta. Produkowany w latach 2009-2014 sedan to model funkcjonalny, w którym przyłożono dużą wagę do precyzji wykonania, co wynika z wymogów rynku za Oceanem. Cała konstrukcja jest też trwała, a przy tym dobrze wyposażona. Wewnątrz kabiny, bez trudu mieszczącej cztery dorosłe osoby, znaleźć można fabryczny system audio, automatyczną klimatyzację czy pełną elektrykę.

Pod maską Toyota Camry ma 4-cylindrowy silnik 2.4 połączony z jednostką elektryczną. W sumie daje to 187 KM mocy, które na koła przedniej osi przekazywane są przez bezstopniową przekładnię CVT. Dodatkowo wielopunktowy wtrysk paliwa pozwala na montaż instalacji gazowej. Model ten w ruchu miejskim spala około 7 l na 100 km. Należy zauważyć, że dostępne na rynku wtórnym egzemplarze pochodzą z importu. Warto znać więc znaki rozpoznawcze samochodów z rynku amerykańskiego, które dyskwalifikują takie auta w Europie. Pisaliśmy o nich w artykule pt. Cechy charakterystyczne samochodów z USA“.

Toyota Prius III

Toyota Prius trzeciej generacji to bardzo popularny model nie tylko na Starym Kontynencie. Taka używana hybryda za 50000 złotych będzie modelem produkowanym w latach 2009-2015. W oczy rzuca się tu przede wszystkim estetyczny kształt tego 5-drzwiowego hatchbacka. Co istotne, jest on również dobrze zabezpieczony przed korozją.

Jak przystało na Japończyków, dobrze zaprojektowane jest też wnętrze. Znaleźć w nim można dobre jakości, solidnie spasowane elementy twarde. Kabina jest też przestronna, bez trudu mieszcząc cztery dorosłe osoby. Wśród wyposażenia na uwagę zasługuje fabryczny system audio, komputer pokładowy czy automatyczna klimatyzacja. To również pełna elektryka, jak i centrum multimedialne, które przedstawia stan układu napędowego i stopień naładowania akumulatorów.

Skoro jesteśmy przy silnikach, sercem tego modelu jest czterocylindrowy benzyniak o pojemności 1.8 l, który współpracuje z motorem elektrycznym. Takie zestawienie gwarantuje moc 136 KM z napędem na przednią oś przez bezstopniową przekładnię planetarną. W warunkach miejskiej eksploatacji ta hybryda spala około 5 l na 100 km. Na samych akumulatorach kierowca pokonać może kilka kilometrów.

Toyota Yaris III HSD

Ostatnią propozycją jest Toyota Yaris III HSD, która produkowana jest od 2012 roku. Model nie jest może najprzestronniejszy, a z tyłu pomieści się jedynie dwójka dzieci lub niższych osób, to jednak jest to auto funkcjonalne i dobrze wyposażone. Taka używana hybryda za 50000 złotych na swoim wyposażeniu może mieć automatyczną klimatyzację, komputer pokładowy czy centrum multimedialne. Jak przystało na Toyoty, ma też pełną elektrykę.

Trzecia generacja Toyoty Yaris HSD to również model ekonomiczny. Pomaga w tym połączenie benzynowej jednostki napędowej o pojemności 1.5 l z silnikiem elektrycznym, co w sumie daje moc 100 KM. Na przednią oś pojazdu przekazuje ją bezstopniowa przekładnia planetarna. Tym samym spalanie ograniczyć można do zaledwie 4 l/100 km.

Jak kupić dobrą hybrydę?

Używana hybryda za 50000 złotych będzie samochodem funkcjonalnym i ekonomicznym, idealnym do jazdy w warunkach miejskich, ale nie tylko. Ważne natomiast, aby był to egzemplarz sprawny, który nie narazi właściciela na wysokie koszty eksploatacji. W tym celu, przed zakupem należy dokładnie sprawdzić taki pojazd. Nie tylko podczas oględzin wizualnych, przez przegląd w warsztacie mechanicznym lub ASO, czy samą jazdę próbną. Dodatkowo zbadana musi zostać przeszłość samochodu od dnia jego wyjazdu z fabryki, w czym pomaga Historia Pojazdu.

W takim raporcie znajdują się przede wszystkim dane techniczne egzemplarza oraz jego fabryczne wyposażenie. To również zdjęcia z archiwalnych aukcji, informacje o akcjach serwisowych ogłoszonych przez producenta, czy odnotowane szkody i kolizje. Taka historia to jednak także sprawdzenie egzemplarza w bazach kradzieżowych. Jest to o tyle istotne, że zakup kradzionego samochodu niesie w sobie przykre konsekwencje, włącznie z oskarżeniem o paserstwo i procesem karnym. Oczywiście, czymś naturalnym jest wówczas utrata auta, a w konsekwencji często też wydanych na jego zakup środków.

Jako że używana hybryda za 50000 złotych jest z reguły autem stosunkowo młodym, a przy tym też dość kosztownym, bezcenne okazać się też może sprawdzenie zastawu sądowego. Zastaw to zabezpieczenie wierzytelności na ruchomościach, które porównać można do wpisu hipoteki w księdze wieczystej. Ustawiany jest on przez banki lub SKOK-i. Co istotne, dotyczy on konkretnej ruchomości. Zakup samochodu, na którym ustanowiono zastaw, może więc skutkować żądaniem podmiotu finansowego zaspokojenia wierzytelności. Wprawdzie wpisany powinien on być do dowodu rejestracyjnego auta, ale tylko wtedy, kiedy wnioskować o to będzie właściciel takiego pojazdu. Przy zamyśle sprzedaży auta, nikt o zdrowych zmysłach na taki wpis się jednak nie zdecyduje.

Ocena naszych czytelników
[Suma: 3 Średnio: 3]
Sprawdź auto, które Cię interesuje. Nasza wyszukiwarka VIN da Ci pewność legalnego zakupu!
Sprawdź auto

Odpowiedz