TUV 2021. Najbardziej awaryjne samochody w Niemczech

TUV 2021. Najbardziej awaryjne samochody w Niemczech

Raport TUV 2021 jest narzędziem, które wskazuje na najmniej i najbardziej awaryjne samochody w Niemczech. Nie jest idealny, ale warto mieć go na uwadze, przynajmniej jeśli chcesz nabyć auto zza zachodniej granicy. Sprawdź, które z nich w tegorocznym raporcie wypadły najgorzej.

Jak powstał raport TUV 2021?

Raport TUV 2021, wzorem lat poprzednich, powstał na bazie danych, które w ubiegłym roku zebrały niemieckie stacje diagnostyczne. Łącznie przebadano blisko 9 mln samochodów, między innymi dzieląc je na 5 kategorii wiekowych:

  • 2- i 3-letnie,
  • 4- i 5-letnie,
  • 6- i 7-letnie,
  • 8- i 9-letnie,
  • 10- i 11-letnie.

W artykule pt. Raport TUV 2021. Poznaj najmniej usterkowe samochody w Niemczech! przedstawiliśmy auta, które w tegorocznym zestawieniu zajęły czołowe miejsca w swoich klasach i kategoriach wiekowych. Dziś czas na drugi koniec raportu, a więc samochody najbardziej usterkowe.

Warto przypomnieć, że diagności w Niemczech przywiązują dużą wagę do usterek, które mają wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Otóż za zachodnią granicą niemal co piąty samochód nie przechodzi przeglądu (19,9 proc.). Z kolei 0,05 proc. (14 000 aut) w ogóle wycofano z ruchu. Dla porównania w Polsce przeglądu nie przechodzi zaledwie 3 proc. pojazdów, co oczywiście nie oznacza, że w naszym kraju samochody są w lepszym stanie technicznym.

Raport TUV 2021 – najbardziej awaryjne auta w swojej kategorii wiekowej

Poniżej przedstawiamy odsetek aut danego modelu, które miały problemy podczas badania technicznego w Niemczech oraz ich średni przebieg w dniu przeglądu.

Samochody 2- i 3-letnie:

  1. Dacia Duster – (procentowy odsetek usterek – 11,1 proc.; śr. przebieg – 41 tys. km).
  2. Dacia Lodgy – (10,9 proc.; 48 tys. km).
  3. Fiat Punto – (10,5 proc.; 40 tys. km).
  4. Dacia Logan – (10,4 proc.; 56 tys. km).
  5. Ford Galaxy – (10,4 proc.; 66 tys. km).

Samochody 4- i 5-letnie:

  1. Volkswagen Sharan – (20,3 proc.; 93 tys. km).
  2. Volkswagen Passat CC – (19,8 proc.; 90 tys. km).
  3. Dacia Logan – (19,2 proc.; 72 tys. km).
  4. Dacia Lodgy – (18,8 proc.; 80 tys. km).
  5. Seat Alhambra – (18,4 proc.; 88 tys. km).

Samochody 6 i 7-letnie:

  1. Dacia Logan – (30,9 proc.; 102 tys. km).
  2. Renault Kangoo – (27,1 proc.; 97 tys. km).
  3. Dacia Lodgy – (25,6 proc.; 102 tys. km).
  4. Volkswagen Passat CC – (25,3 proc.; 120 tys. km).
  5. Volkswagen Sharan – (24,2 proc.; 126 tys. km).

Samochody 8- i 9-letnie:

  1. Dacia Logan – (34,4 proc.; 117 tys. km).
  2. Renault Kangoo – (34,1 proc.; 119 tys. km).
  3. Dacia Sandero – (31,8 proc.; 95 tys. km).
  4. Renault Twingo – (31,4 proc.; 86 tys. km).
  5. Fiat Panda – (31 proc.; 91 tys. km).

Samochody 10- i 11-letnie:

  1. Renault Kangoo – (37,5 proc.; 137 tys. km).
  2. Dacia Logan – (36,2 proc.; 134 tys. km).
  3. Hyundai Tucson – (34 proc.; 130 tys. km).
  4. Mazda 5 – (33 proc.; 146 tys. km).
  5. Nissan Qashqai – (32,9 proc.; 136 tys. km).

Rzecz jasna wskazania raportu TUV 2021 nie mogą być decydujące przy wyborze auta zza zachodniej granicy. Ważniejszy jest stan techniczny pojazdu. Ten sprawdzić należy przez przegląd i podczas jazdy próbnej, bardzo przydaje się również Raport Historii Pojazdu.

Natomiast już na miejscu u sprzedawcy warto dokładnie przyjrzeć się pojazdowi podczas oględzin. Jeśli nie wiesz, od czego zacząć oględziny auta, postępuj zgodnie z naszą instrukcją, którą znajdziesz w artykule pt. Oględziny samochodu przed kupnem. Checklista oględzin (VIDEO)“.

Z kolei o samym imporcie aut zza zachodniej granicy więcej pod linkiem Samochody z Niemiec – wszystko, co musisz wiedzieć!“. To rzeczowa pigułka o sprowadzaniu aut z Niemiec. W ten sposób dowiesz się, gdzie szukać samochodów używanych w tym kraju, jak sprowadzić je do Polski oraz zarejestrować w wydziale komunikacji.

Ocena naszych czytelników
[Suma: 1 Średnio: 5]
Dowiedz się, czym jest numer VIN. Nie daj się oszukać przy zakupie nowego samochodu!
Numer VIN

Odpowiedz