Subaru Levorg – opinie, cena, wady, zalety

Subaru Levorg

Subaru znane jest z samochodów sportowych, bo chyba każdy pamięta Subaru Imprezę. Jednak w ostatnich kilkunastu latach japońska marka przeszła ewolucję na płaszczyźnie stylistyki i wizerunku. Dlatego w ofercie, poza samochodami sportowymi, znaleźć można również SUV-y i auta klasy średniej. Takim jest jedna z najnowszych produkcji marki – Subaru Levorg.

Jaki jest model Levorg?

Subaru Levorg to 5-drzwiowe kombi produkowane w latach 2014-2018. Auto swoją nazwę zawdzięcza połączeniu trzech słów: Legacy (dziedzictwo), Revolution (rewolucja) i Touring (podróżowanie).

Względem Subaru Legacy V Levorg nieco zmalał, choć po długości oba modele różni jedynie 3 cm. Subaru Levorg wymiary ma jednak znacznie mniejsze, patrząc na szerokość i wysokość, odpowiednio 1780 mm i 1485 mm do 1821 mm i 1535 mm w Legacy V.

W stosunku do Legacy V generacji Levorg zmienił się też pod kątem stylistyki. Legacy miał duże lampy, ogromny grill i zachodzące w górę błotniki, podczas kiedy Subaru Levorg wygląda zgoła inaczej, będąc narysowanym prostymi kreskami. Poza tym z tyłu pogodzono prostą formę bagażnika z delikatnym nachyleniem szyby, co przekłada się na znacznie dynamiczniej wyglądającą sylwetkę. Przełożyło się to na duży bagażnik o pojemności 522 litrów, a przestrzeń bagażową można jeszcze zwiększyć. W tym celu wystarczy pociągnąć za dźwignię mieszczącą się na bocznej ściance bagażnika, a automatycznie składające się oparcie pozwoli uzyskać całkowicie płaską powierzchnię o pojemności 1446 litrów.

Wnętrze modelu Levorg od Subaru

Kokpit Subaru Levorg z pewnością nie jest efektowny, ale na pewno jest wystarczająco efektywny i praktyczny. Deska rozdzielcza nie jest szczególnie rozbudowana, ale kierowca ma w zasięgu ręki wszystko, co jest mu niezbędne do komfortowej jazdy. Dlatego we wnętrzu znajdzie on duży dotykowy ekran sterowania multimediami, telefonem i nawigacją, precyzyjne przyciski i pokrętła klimatyzacji, przełączniki ogrzewania foteli, jak i niewielki ekran pokazujący kierowcy wszystkie parametry jazdy.

Proste jest również sterowanie na kierownicy. Po lewej stronie znajdują się przyciski sterowania multimediami oraz telefonem, natomiast po prawej tempomat, układ SI-Drive oraz inne przyciski od sterowania nastawami jazdy samochodem. Jak na markę ze sportowym DNA ciekawie wyglądają także fotele. Są one komfortowe i doskonale wyprofilowane, trzymając ciało kierowcy oraz pasażera.

Tylko jedna jednostka napędowa

W Polsce Subaru Levorg produkowany był w trzech wersjach wyposażeniowych (GT, GT-S Comfort i GT-S Sport), ale tylko z jednym silnikiem. Była to jednostka benzynowa 1.6 DIT (Direct Injection Turbo), której moc sięgała 170 KM przy 4800-5600 obr/min, a stały moment obrotowy był na poziomie 250 Nm w zakresie 1800-4800 obr/min. Wszystko dzięki zastosowaniu bezpośredniego wtrysku paliwa oraz turbosprężarki typu twin-scroll.

Motor współpracuje z bezstopniową skrzynią biegów Lineartronic CVT. Wprawdzie przekładnia ma swoje mankamenty, ale w modelu Levorg została ulepszona. Poprawiono między innymi łańcuchowy pas klinowy oraz współpracujące z nim koła stożkowe, co gwarantuje stały i duży moment obrotowy. Co więcej, kierowca ma możliwość przełączenia skrzyni biegów na tryb manualny i korzystać z manetek umieszczonych za kierownicą.

Warto również wspomnieć o pomocnych systemach, między innymi układzie Symetrical AWD Subaru (S-AWD). To system, który sprawdza się w trudnych warunkach drogowych, równo rozdzielając moment napędowy na wszystkie koła. Z kolei centralnie umieszczony środek ciężkości podzespołów gwarantuje lepszą przyczepność.

Przyciskiem na kierownicy włączany jest system Subaru Intelligent Drive (SI-DRIVE). Ten układ pozwala dostosować pracę silnika i układu napędowego do stylu jazdy preferowanego przez kierowcę, a także sytuacji na drodze. System ma dwa tryby, a mianowicie:

  • Intelligent – umożliwia łagodniejsze przyspieszanie i wydajniejsze działanie zespołów.
  • Sport – zapewnia bardziej ekscytujące doświadczenie jazdy samochodem, wykorzystując większą moc oraz lepsze przyspieszenie.

Subaru Levorg – dane techniczne silnika 1.6 DIT

Subaru LevorgNiestety, nie jest to model szczególnie oszczędny. Subaru Levorg spalanie ma na dość wysokim poziomie. W trasie auto z silnikiem 1.6 zużywa blisko 7 l na 100 km, choć wydaje się, że to wynik mocno naciągany. Faktem jest, że w warunkach miejskich Levorg potrafi spalić nawet 11 l/100 km.

Poza tym Subaru Levorg silniki miał też o pojemności 2 l, ale nie występowały one na polskim rynku. To motory 2.0 GT-S dla aut na rynek australijski oraz 2.0 GT-S DIT dla egzemplarzy produkowanych na rynek japoński. Jeżeli ktoś chciałby ściągnąć auto bezpośrednio z Kraju Kwitnącej Wiśni, kilka cennych porad znajdzie w artykule pt. Import samochodów z Japonii“.

Subaru Levorg – opinie kierowców

Co o modelu Levorg myślą sami kierowcy? Otóż Subaru Levorg opinie ma w większości pochlebne. Jeżeli słychać jakieś glosy niezadowolenia, odnoszą się one do działania skrzyni CVT i silnika, który według niektórych jest zbyt słaby. Co nieco dziwi, większość nie jest rozczarowana spalaniem, a przecież nie jest to auto specjalnie ekonomiczne. Każdy kierowca bez wyjątku jest natomiast zachwycony stylem karoserii i wnętrzem.

Oczywiście pomijając już ogólną ocenę Subaru Levorg, każdy model przed zakupem musi być dokładnie sprawdzony. Jeszcze przed wizytą u sprzedawcy wiele o danym egzemplarzu powie Historia Pojazdu, w której znaleźć można m.in.:

  • podstawowe informacje o sprawdzanym pojeździe (np. marka, model, rodzaj paliwa, rok produkcji)
  • opcje wyposażenia zakodowane w numerze VIN
  • chronologiczną listę znanych uszkodzeń pojazdu
  • rejestr znanych odczytów przebiegu pojazdu
  • chronologiczną listę wystąpień pojazdu na aukcjach internetowych lub motoryzacyjnych portalach ogłoszeniowych
  • informacje o sprawdzeniach danego numeru VIN w serwisie Autobaza
  • rejestr sprawdzeń pojazdu w narodowych bazach pojazdów poszukiwanych
  • wykaz ostrzeżeń opublikowanych przez producenta pojazdu dotyczących usterek fabrycznych
  • informacje na temat producenta pojazdu
  • galerię zdjęć sprawdzanego pojazdu

Dopiero później samochód należy sprawdzić w sposób tradycyjny i dobrze znany kierowcom kupującym auto na rynku wtórnym. Dlatego przyjrzeć mu się musi mechanik. Poza tym pojazd powinien przejść przegląd w niezależnym warsztacie lub w ASO, a na końcu trzeba odbyć nim jazdę próbną.

Lepiej dokładnie sprawdzić dany egzemplarz aniżeli później żałować. Zwłaszcza że używane Subaru Levorg ceny ma dosyć wysokie. Jako że to auto nowe za egzemplarz z 2018 roku zapłacić trzeba nawet ponad 100 000 zł. Tańsze, rzędu ok. 70 000 zł są auta z początku produkcji.

Ocena naszych czytelników
[Suma: 2 Średnio: 5]
Sprawdź auto, które Cię interesuje. Nasza wyszukiwarka VIN da Ci pewność legalnego zakupu!
Sprawdź auto

1 komentarz

Odpowiedz