Serwisowa akcja Volvo

serwisowa akcja Volvo

Właściciele samochodów Volvo z lat 2014-2017 mogą zostać wezwani do serwisów. Na czym polega serwisowa akcja Volvo, jakich tyczy się modeli oraz w czym tkwi problem?

Samozapłon samochodów Volvo

Serwisowa akcja Volvo tyczy się samochodów tego producenta z silnikiem Diesla, które z taśm produkcyjnych zjeżdżały w latach 2014-2017. Łącznie producent ogłosił akcję dla 4126 pojazdów z polskiego rynku. Problem jest poważny, ponieważ może dojść do samozapłonu w komorze silnika. Właściciela samochodów z ryzykiem wystąpienia usterki zostaną wezwani do ASO w celu weryfikacji, czy wada tyczy się również ich aut. Jeżeli to konieczne, zostanie ona wyeliminowana. W samochodach zagrożonych pożarem będzie trzeba dokonać niezbędnych przeróbek, które polegają na modyfikacji obwodu chłodzenia układu recyrkulacji spalin.

Jak podaje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), problem tyczy się niemal całej gamy modelowej szwedzkiego producenta. Okazje się, że powodu do niepokoju mają właściciele wielu różnych modeli: V40, XC60, V60, S60, XC70, V70, S80, V90 i XC90. Mowa o egzemplarzach z czterocylindrową jednostką wysokoprężną pod maską. Według informacji podawanych przez UOKiK, tworzywo, z którego wykonano kolektor wlotowy silnika, może się odkształcać. W najgorszym wypadku skończy się to pożarem.

Na razie nie ma informacji o ewentualnych zdarzeniach, które są spowodowane tą wadą. Problem wydaje się jednak poważny. W niedalekiej przeszłości w samochodach innych marek dochodziło bowiem do pożarów. Zresztą tylko w 2019 roku w związku z ryzykiem pożaru serwisowa akcja Volvo nie jest jedyną. Ogłaszali ją również inny producenci, między innymi Ford i BMW. W przypadku Forda problemem był wyciek elektrolitu z akumulatora, o czym więcej mówi artykuł pt. Ostrzeżenia dla właścicieli Fordów od UOKiK“.

Usterki fabryczne w raporcie VIN

Usterki fabryczne, które sugerowały kierowcom zjawienie się w serwisach ASO, zawiera w sobie raport VIN. To ważne dla kierowców, którzy szukają samochodu na rynku wtórnym. Dzięki temu mają oni wiedzę, czy dany egzemplarz borykał się z problemem, który powinni zweryfikować mechanicy w ASO. Wówczas pozostaje już tylko zapytać poprzedniego właściciela, czy samochód przeszedł akcję serwisową, jeżeli producent opublikował wezwanie serwisowe dla danej partii pojazdów i sprawdzany egzemplarz znajduje się w tym zakresie. Nie inaczej, jeżeli jest to serwisowa akcja Volvo, Forda i każdego innego modelu.

Poza tym to wiele innych kluczowych informacji o sprawdzanym pojeździe, a w tym:

  • dane techniczne samochodu,
  • fabryczne wyposażenie,
  • informacje o szkodach i kolizjach,
  • chronologiczna historia pojazdu,
  • sprawdzenie baz kradzionych pojazdów,
  • chronologiczna lista znanych odczytów przebiegu pojazdu,
  • archiwalne zdjęcia pojazdu.

W ten sposób kierowca jest w stanie sprawdzić, czy samochód jest bezwypadkowy, nie ma kręconego licznika oraz nie pochodzi z kradzieży. Oczywiście nie można sugerować się tylko historią eksploatacji, ponieważ samochód musi być sprawdzony podczas przeglądu, a następnie jazdy próbnej.

Ocena naszych czytelników
[Suma: 2 Średnio: 5]
Sprawdź auto, które Cię interesuje. Nasza wyszukiwarka VIN da Ci pewność legalnego zakupu!
Sprawdź auto

1 komentarz

  1. Artykuł ciekawy ale nie do końca informacje się zgadzają posiadamy Volvo v40 z tymi wadami i podczas jazdy z rodziną zapalił nam się silnik o akcji serwisowej dowiedzieliśmy się na własną rękę po wizycie w Volvo w Kielcach odesłany nas bez udzielenia jakiej kolwiek pomocy a po interwencji Volvo Car Poland zaproponowano nam pokrycie połowy szkód które wyceniono na 16000 zł postanowiliśmy skontaktować się z centralą Volvo w Szwecji ale oni odmówili pomocy tłumacząc że auto nie było servisowane w Polsce gdzie auto jest zarejestrowane fakt że auto servisowane było na terenie Niemiec ale skoro wyprodukowali silniki które się palą to oczywiste że narażają ludzi na utratę zdrowia bądź życia i powinni się poczuwac do odpowiedzialnosci

Odpowiedz