Seat Cordoba Vario 1.6 (1598cm3 Benzyna FWD) Kombi – 5 drzwiowy

Prezentacja Seat Cordoba (pierwszej generacji) z napędem na przód odbyła się w 1997 roku Ta wersja należy do klasy pojazdów Small car mieszczących się w segmencie B.

Ta wersja pojazdu posiada nadwozie typu Kombi – 5 drzwiowe i 5 miejscowe. Ibiza (drugiej generacji), Cordoba (pierwszej generacji) wyposażone zostało w system kontroli trakcji ESP. Wymiary tego modelu Ibiza (drugiej generacji), Cordoba (pierwszej generacji) to 4142mm długość, 1640mm szerokość i 1426mm wysokość. Masa samochodu to 1120kg, a całkowita dopuszczalna masa wynosi 1505kg.

Seat Cordoba Vario 1.6 silnik położony ma poprzecznie z przodu pojazdu. Silnik ma pojemność 1598 cm3, a moc którą osiąga to 75KM, czyli 55kW, którą osiąga przy 4600nm/2800obr. Pojazd wyposażono w silnik benzynowy. Do zbiornika nalejemy 45 litrów paliwa, a średnie spalanie możemy osiągnąć na poziomie 7.7 litra na 100 kilometrów. Do 100km/h pojazd rozpędza się w 13.5sek., a prędkość maksymalna to 167km/h.

Auto z systemem hamulcowym z przodu “Tarcze niewentylowane”, a z tyłu “Bębny”. Zawieszenie montowane na przód pojazdu to Wahacze, kolumna MacPhersona, stabilizator, a na tył to Kompozytowa belka osi, sprężyny śrubowe

Model i platforma Cordoba (pierwszej generacji)
Rozstaw osi 2444 mm
Rozstaw kół z przodu 1429 mm
Rozsraw kół z tyłu 1394 mm
Długość 4142 mm
Szerokość 1640 mm
Wysokość 1426 mm
Masa własna 1120 kg
Masa dopuszczalna 1505 kg
Pojemność bagażnika 390-1250 litry
Maks. masa przyczepy 800 kg
Pojemność zbiornika 45 litry

Dane techniczne

Parametry silnika
Pojemność silnika 1598 cm3
Ilość cylindów L4 (Rzędowy – 4 cylindrowy)
Ilość zaworów na cylinder 2
Układ rozrządu OHC
Moc silnika 75KM (55kW) przy 4600obr.
Moment obrotowy 135nM przy 2800obr.
Położenie silnika Poprzecznie z przodu pojazdu
Otwór cylinda x skok tłoka 76.5×86.9 mm
Stopień sprężania 10.2
Rodzaj zasilania paliwem Wtrysk wielopunktowy
Nadwozie
Rodzaj nadwozia Kombi
Ilość drzwi 5
Ilość siedzeń 5
Układ jezdny
Skrzynia biegów Skrzynia ręczna 5 biegowa
Wspomaganie kierownicy Standard
Rodzaj napędu Na przód
Zawieszenie z przodu Wahacze, kolumna MacPhersona, stabilizator
Hamulce z przodu Tarcze niewentylowane
Zawieszenie z tyłu Kompozytowa belka osi, sprężyny śrubowe
Hamulce z tyłu Bębny
Wielkość opon 175/70 R 13 S
Osiągi
Prędkość maksymalna 167 km/h
Przyspieszenie 0-100 kmph 13.5 sec
Rodzaj paliwa Benzyna
Spalanie 7.7 litra/100km

Oceny użytkowników

Mechanika
Silnik
1
Skrzynia biegów
1
Układ jezdny
1
Układ hamulcowy
1
Średnia
  yasr-loader
Komfort
Widoczność
1
Wykończenie
1
Przestrzeń
1
Wyciszenie
1
Wentylacja/ogrzewanie
1
Średnia
  yasr-loader
Ekonomia
Jakość/cena
1
Koszty eksploatacji
1
Koszty dużych napraw
0
Spalanie w mieście
1
Spalanie w trasie
1
Średnia
  yasr-loader
Ocena naszych czytelników
[Suma: 0 Średnio: 0]
Darmowe sprawdzenie VIN? Wypróbuj naszą wyszukiwarkę i nie daj się oszukać!
Sprawdzenie VIN

1 komentarz

  1. Witam!
    Jestem posiadaczem tej wersji Vario więc moja ocena może nie być obiektywna ale … biorąc pod uwagę wiek pojazdu w epoce silnikowego down sizingu to akurat to autko spisuje się całkiem dobrze. Spalanie w trasie jest mniejsze od wersji z silnikiem 1,4 , którą też miałem o ponad litr na 100 km. Chyba wynika to z obrotów silnika gdyż przy wersji 1,6 są mniejsze o więcej niż 400 obr/min przy 100km/h. Co do oceny a przypomnę, że chodzi o 20-letnie autko. Mam wersję ze wszystkimi szybami elektrycznymi i tu problem stanowi trwałość przełączników zgodnych ze standardem VW. Za to elektryczne sterowanie lusterek działa bez zarzutu. Wykończenie w całości plastikowe chyba się już “wyskrzypiało” gdyż obecnie jest już względnie cicho o ile pamiętam o sprawdzeniu poziomu oleju w silniku.
    Atutem są bardzo miękkie welurowe fotele na dłuższe trasy. No ale może Komuś bardziej pasują “deski” w SLK 1,6.
    Autko bardzo pojemne pomimo tego, że tylne fotele mogłyby się składać nieco bardziej.
    Relingi z regulowanymi poprzeczkami też są bardzo fajnie pomyślane. Szafę dwudrzwiową można na nie załadować bez większych problemów :).
    Autko w miarę zrywne, czasem na mokrej nawierzchni aż za bardzo bo przy gwałtownym starcie potrafi stracić przyczepność ( może moc vs. waga pojazdu ) i trzeba o tym pamiętać.
    W wersji z setką koników to zjawisko jest jeszcze lepiej znane.
    Co do napraw – na razie po przejechaniu 10 tys km. zbyt wiele się nie zepsuło poza standardem przy zakupie ( pasek rozrządu, pompa wody, napinacz ) i w późniejszym czasie czujniki ABS. No i dla świętego spokoju wymiana tarcz i klocków z przodu bo w nieautoryzowanym serwisie u Przyjaciela nie jest to majątek jak się okazuje.
    Jedyna wręcz karygodna niedoróbka/brak ( jak dla mnie ) w tym autku to 🙂 – brak przełącznika oświetlenia w części bagażowej pomimo miejsca na przełącznik w obudowie lampki.
    Oryginalne Car Audio też nie jest najgorsze.
    Ogólnie jestem zadowolonym póki co posiadaczem tego pojazdu, którego trudno ustalić zależność jakość/cena biorąc pod uwagę jego wartość poniżej 2 000 zł.
    Przy nadwoziu w srebrnym kolorze co ciekawe nie ma też zbyt wiele rdzy pojawiającej się w znacznie młodszych konstrukcjach innych producentów pojazdów.
    Aaaa, ten opis tutaj to chyba dlatego, że dowiedziałem się właśnie, że oprócz ABS to autko ma rzekomo ESP.
    Ogólnie fajne autko do rodzinnego pojeżdżenia lub jako mały dostawczak przy np. remoncie domu, No ale dwudziestolatka raczej polecać chyba nie należy o ile Właściciel nie za bardzo rozumie o co chodzi w motoryzacji. Cóż , takie czasy przecież.

Odpowiedz