Samochody najtańsze w serwisowaniu

samochody najtańsze w serwisowaniu

W artykule pt. Najczęściej psujące się samochody odnieśliśmy się do pojazdów, które psują się najczęściej. W wielu przypadkach wyeliminowanie usterki kosztowało naprawdę sporo. Czas na samochody, które awariom ulegają stosunkowo rzadko, a ewentualne naprawy są tanie. Oto samochody najtańsze w serwisowaniu według raportu brytyjskiej firmy ubezpieczeniowej Warranty Direct.

Czym jest ranking Warranty Direct?

Warto zacząć od przedstawienia podmiotu, który jest odpowiedzialny za tworzenie takiego rankingu. Tak więc Warranty Direct to towarzystwo ubezpieczeniowe, które swoim klientom oferuje rozszerzoną gwarancję, a więc ubezpieczenie od ewentualnych awarii. Kierowcy na Wyspach z takiej opcji korzystają dość często, dzięki czemu firma dysponuje dokładnymi danymi dotyczącymi średnich kosztów napraw konkretnych modeli samochodów. Ponadto trzeba zauważyć, że Warranty Direct w swoim rankingu nie wprowadza podziału na roczniki. Na wynik danego modelu składają się więc pojazdy różnych generacji.

Samochody miejskie

W przypadku pojazdów miejskich najmniej punktów w indeksie awaryjności zebrała Toyota iQ, która uzbierała ich zaledwie trzy. Kolejne miejsca zajmują Opel Agila, Hyundai Getz, Honda Jazz i Hyundai i10. Jednak biorąc pod uwagę samochody najtańsze w serwisowaniu, to w tym segmencie najlepiej wypada Opel Agila. Jego usterki usunąć można średnio za około 116 funtów.

Auta rodzinne

Pośród aut rodzinnych indeks awaryjności na poziomie zaledwie czterech punktów ma Mitsubishi Lancer. Za nim znajdują się Mercedes CLC, Honda Insight, Ford Focus czy Hyundaia i30. W przypadku usuwania powstałych usterek pod względem finansowym najlepiej prezentuje się tutaj Mercedes CLC. W jego przypadku usterkę wyeliminować można średnio za nieco ponad 145 funtów.

Duże auta rodzinne

W zestawieniu dużych aut rodzinnych, a więc segmentu D najmniej kłopotów przysparza Toyota Prius, której indeks awaryjności wynosi 27 punktów. Na kolejnych miejscach są Honda Accord, Ford Mondeo, Toyota Avensis czy Mazda 6. Toyota Prius może też pochwalić się najniższymi kosztami napraw średnio na poziomie 274 funtów.

Klasa wyższa

Samochody najtańsze w serwisowaniu w tej kategorii to Peugeot 607 i Mercedes klasy E. W przypadku auta francuskiego za naprawę zapłacić trzeba średnio ok. 163 funty. Jeśli weźmiemy jednak pod uwagę indeks awaryjności, to na pierwszym miejscu w tym segmencie z wynikiem 55 punktów znajdzie się Lexus GS. Dalej są Mercedes klasy E, Volvo S80, Peugeot 607 czy Saab 9-5, który wynik ten ma niemal dwukrotnie słabszy. Indeks awaryjności w przypadku tego modelu to bowiem 106 punktów.

SUV-y

W przypadku dużych SUV-ów początek rankingu został zdominowany przez producentów z Azji. W pierwszej piątce znajdują się kolejno Lexus RX, Mitsubishi Pajero Sport, Mitsubishi Pajero, Hyundai Santa Fe oraz Kia Sorento. Najtańszym w serwisowaniu jest Hyundai Santa Fe, w którym wyeliminowanie usterki kosztuje średnio ponad 404 funty.

Minivan

W kategorii minivanów najmniej usterkowym jest Nissan Almera Tino z indeksem awaryjności na poziomie 12 punktów. Ten model jest również najtańszy w zakresie napraw ze średnim kosztem usuwania usterek wynoszącym 189 funtów. Warto odnotować, że produkcja tego modelu zakończyła się w roku 2006. Kolejne miejsca w tej kategorii zajmują Peugeot Partner Tepee, Citroen C3 Picasso, Nissan Qashqai+2 czy Nissan Note.

Raport przedstawiający samochody najtańsze w serwisowaniu oraz najmniej awaryjne w poszczególnych segmentach na pewno jest sporą korzyścią dla kierowcy zainteresowanego nabyciem auta. Niemniej jednak nie można sugerować się tylko i wyłącznie takim zestawieniem. Choćby dlatego, że ranking zawiera w sobie wiele samochodów danego modelu, wyliczając średnie. Ponadto nie odnosi się on też do podziału na roczniki. Dlatego przed zakupem samochodu zawsze trzeba go dobrze zweryfikować. Zrobić można to przy pomocy raportu VIN do zamówienia w serwisie autobaza.pl. Raport taki daje pewność co do danych technicznych i oryginalnego wyposażenia pojazdu. Ponadto zawiera w sobie informacje o kolizjach i wezwaniach serwisowych, a także archiwalne zdjęcia i raport z baz kradzieżowych. To wszystko pozwala dokładnie sprawdzić pojazd i zweryfikować informacje podane przez właściciela czy to wszystko, co zawiera w sobie ogłoszenie sprzedaży.

Interesuje Cię historia pojazdu, który masz zamiar kupić? Z nami to możliwe!
Historia pojazdu

Odpowiedz