Samochody najdroższe w serwisowaniu

samochody najdroższe w serwisowaniu

Każdy kierowca, który szuka sobie auta taniego w eksploatacji, powinien znać samochody najdroższe w serwisowaniu. Awaryjnych modeli jest mnóstwo, a ich naprawa kosztuje krocie i to właśnie wtedy zaczynają się największe problemy.

Jak powstał ranking samochodów drogich w serwisowaniu?

Ranking został stworzony przez brytyjskie stowarzyszenie ubezpieczycieli Warranty Direct. Samochody najdroższe w serwisowaniu wybrane zostały na podstawie poniesionych na to kosztów. Tegoroczny Reliability Index bazuje na 200 000 obecnych, ale również i wygasłych polisach ubezpieczeniowych. Obejmują one przeszło 450 modeli. Ostateczna ocena jest wystawiana na bazie częstości serwisowania, ale też kosztów napraw, rocznika czy przebiegu. Warto zwrócić uwagę na jeszcze jeden fakt. Otóż najczęściej samochody zaczynają psuć się po 4-5 latach eksploatacji. Oczywiście im jest on starszy, tym ryzyko pojawienia się usterki jest większe.

Zauważmy jednak, że samochody najdroższe w serwisowaniu nie oznaczają jeszcze, że są to pojazdy najbardziej awaryjne. Otóż Warranty Direct ocenia także koszty i sam czas serwisowania. Ma to jednak również swoje mankamenty, ponieważ niedrogim autom, które są dość awaryjne trudno znaleźć się na liście, gdyż ich naprawa jest stosunkowo tania.

Samochody najdroższe w serwisowaniu

Mercedes ML

Mercedes ML to samochód produkowany w latach 1998-2006, który zdobył 411 punktów w rankingu. Średnio wizyta w serwisie kosztuje właściciela takiego egzemplarza około 2500 zł. Najczęściej psującymi się elementami są układ jezdny, zawieszenie, jednostki napędowe oraz skrzynie biegów.

BMW serii 7

Około tysiąc złotych więcej kosztuje średnio naprawa BMW serii 7, które z taśm produkcyjnych zjeżdżało w latach 2008-2015. Liczba punktów w rankingu to w tym przypadku 422. Co psuje się w tym modelu? Podobnie jak w Mercedesie ML najczęściej awarii ulegają silnik, układ jezdny i zawieszenie. Często zawodna jest również elektryka.

BMW M3

Podobne są koszty naprawy (ok. 3600 zł) BMW M3. To model produkowany w latach 2007-2013, który zdobył 429 punktów. Najbardziej awaryjne elementy BMW M3 to układ jezdny i zawieszenie, układ paliwowy oraz silnik.

Audi Q7

Audi Q7 (2006-2015) w rankingu kosztów serwisowania zdobył 463 punkty. Średnio wizyta w serwisie pochłania z kieszeni właściciela około 4200 zł. Najczęściej psuje się silnik, ale awaryjna jest też elektryka. Zawodzą również układy chłodzenia oraz ogrzewania.

Mercedes klasy R

2005-2013 to okres produkcji Mercedesa. Liczba punktów w rankingu sprowadziła się tu do 490 oczek, ale koszty serwisowania są nieco niższe i wynoszą blisko 2600 zł. Psują się: układ jezdny i zawieszenie, elektryka oraz silnik.

Citroen C6

Citroen C6 był produkowany w latach 2005-2012, który miał 519 punktów. Wizyta w serwisie kosztuje blisko 2400 zł. Najbardziej awaryjne są elementy, które najczęściej zawodzą w większości znajdujących się w tym zestawieniu samochodów, a więc układ jezdny i zawieszenie, elektryka oraz jednostka napędowa.

Mercedes GL

522 punkty zebrał Mercedes GL, który z taśm produkcyjnych zjeżdża od 2006 roku. Średnio za wizytę w serwisie zapłacić trzeba blisko 3200 zł. Najczęściej zawodzi elektryka. Słono kosztuje też naprawa jednostki napędowej, układu jezdnego i zawieszenia.

Bentley Continental GT

Bentley Continental GT produkowany od 2003 roku uzyskał 526 punktów. Również w tym przypadku punkty zapalne to silnik, elektryka, zawieszenie i układ jezdny. Kierowcy wybierający się do serwisu muszą być przygotowani na wydatek rzędu około 3600 zł.

Nissan GT-R

Znacznie więcej kosztuje ona w przypadku Nissana GT-R. Ten produkowany jest od 2009 roku, a liczba zebranych punktów to 629. Najczęściej psującymi się elementami, poza układem jezdnym i zawieszeniem są elektryka oraz skrzynia biegów. W serwisie właściciele takich egzemplarzy zostawiają nawet 5600 zł. To samochody najdroższe w serwisowaniu w tym rankingu.

BMW M5

BMW M5 to samochód, który produkowany był w latach 2004-2011. Z liczbą punktów na poziomie 751 oraz średnich kosztów napraw wynoszących 4700 zł to dość ryzykowne samochody, a przynajmniej drogie w utrzymaniu, jeżeli coś ulegnie w nich awarii. Najczęściej psują się elektryka, układ paliwowy i silnik.

Jak sprawdzić stan i przeszłość samochodu?

Samochody najdroższe w serwisowaniu są więc dość dużym ryzykiem dla kupujących pojazd. Jednak ranking to jedno, należy jeszcze zwrócić uwagę na stan techniczny samochodu. Ten sprawdzić można podczas przeglądu. Wcześniej auto powinien zobaczyć mechanik, a później odbyć nim jazdę próbną. To nie wszystko, ponieważ zawsze warto zajrzeć w przeszłość samochodu, w czym pomaga Historia Pojazdu. Zawiera ona w sobie wiele kluczowych faktów dotyczących samochodu, o których sprzedawca często nie informuje. Zresztą ich sztuczki są bardzo różne, o czym mówi artykuł pt. Jak nie dać się nabrać sprzedawcy samochodu?“. Samo sprawdzenie VIN daje natomiast wgląd w:

  • Podstawowe informacje o sprawdzanym pojeździe
  • Opcje wyposażenia zakodowane w numerze VIN
  • Chronologiczną listę znanych uszkodzeń pojazdu
  • Rejestr znanych odczytów przebiegu pojazdu
  • Listę wystąpień pojazdu na aukcjach internetowych lub motoryzacyjnych portalach ogłoszeniowych
  • Historię sprawdzeń danego egzemplarza w serwisie Autobaza.pl
  • Rejestr sprawdzeń w narodowych bazach pojazdów poszukiwanych
  • Wykaz ostrzeżeń opublikowanych przez producenta pojazdu
  • Informacje na temat producenta auta
  • Galerię zdjęć sprawdzanego pojazdu

Nie ulega więc wątpliwości, że nie tylko ranking zawierający w sobie samochody najdroższe w serwisowaniu jest pomocny. Może on być pewnym wyznacznikiem, ale ważniejszy jest stan auta i jego historia, którą zweryfikować pomaga raport VIN.

Ocena naszych czytelników
[Suma: 3 Średnio: 2.3]
Interesuje Cię historia pojazdu, który masz zamiar kupić? Z nami to możliwe!
Historia pojazdu

Odpowiedz