Samochód używany za 10 tysięcy złotych

samochód używany za 10 tysięcy złotych

Budżet rzędu 10 000 złotych nie jest najwyższy, jeśli chodzi o zakup auta. Mimo wszystko rynek wtórny daje duże możliwości nabycia pojazdu w tej kwocie. Który samochód używany za 10 tysięcy złotych warto nabyć?

Jak znaleźć samochód używany za 10 tysięcy złotych?

Nie jest tajemnicą, że kierowcy, których interesuje samochód używany za 10 tysięcy złotych mają dość duży wybór. Najlepszym wyborem są stosunkowo małe auta. Wówczas można liczyć na korzystną relację ceny do wieku. Z reguły im mniejszy samochód, tym większa szansa na młodszy egzemplarz, choć wiek nie jest tutaj najważniejszy, ale stan techniczny. Zresztą handlarze nie ukrywają, że tańsze segmenty nadal budzą duże zainteresowanie wśród kierowców. Jednocześnie należy zwracać uwagę na sztuczki sprzedawców, którzy często nie są fair wobec nabywców i ukrywają wiele faktów o sprzedawanym samochodzie. W weryfikacji historii pojazdu pomaga sprawdzenie VIN. O samych sztuczkach i oszustwach mówi natomiast artykuł pt. Jak nie dać się nabrać sprzedawcy samochodu?“.

Samochód używany za 10 tysięcy złotych – który wybrać?

Audi A4 B6

W latach 2000-2004 roku z taśm produkcyjnych zjeżdżało Audi A4 B6. Jeszcze nie tak dawno wydawało się to niemożliwe, ale dziś można nabyć już Audi A4 drugiej generacji sprzed liftingu, a więc model o oznaczeniu B6. Najprościej znaleźć je z nadwoziem sedan, choć ogłoszenia Audi z nadwoziem kombi również są dostępne. Pośród jednostek silnikowych najwięcej jest diesli 1.9 TDI w dwóch wersjach: 100- oraz 131-konnej. Niestety, liczba oszustw jest przy tym modelu ogromna. Dlatego należy zwracać uwagę na przebieg auta. Jeżeli ma on poniżej 200 tysięcy kilometrów na liczniku i znana jest jego historia serwisowa, co pomaga zweryfikować raport VIN, to nadal warto się zainteresować tymi egzemplarzami.

Citroen C1

Citroen C1 to model, który produkowano w latach 2005-2013. Oczywiście, 10 tysięcy złotych to o wiele za mało, aby stać się właścicielem egzemplarza z końca produkcji. Jest to jednak budżet w pełni wystarczający, aby nabyć samochód z pierwszych lat produkcji i z reguły bez klimatyzacji. Wybór jest na tyle duży, że dostępne są wersje 3- oraz 5-drzwiowe.

Jest to model dość budżetowy. Oszczędności widać w kabinie, np. dotyczą one wygłuszenia. Na szczęście nie tyczy się to wytrzymałości podzespołów. Wielkich narzekań nie ma również co do trzycylindrowego silnika benzynowego, który ceniony jest za wysoką trwałość. Niezłe oceny zbiera niewielki diesel 1.4 o mocy 54 koni mechanicznych, choć lepszy jest oszczędny benzyniak. Citroen C1 to poza tym niewielkie problemy z wykończeniem, ale części do tego modelu są stosunkowo tanie.

Citroen Xsara Picasso

Innym francuskim modelem od Citroena jest Xsara Picasso. Ten model produkowano w latach 1999-2010. Miłośnicy vanów, których interesuje samochód używany za 10 tysięcy złotych, nie znajdą nic lepszego. Budowa tego modelu jest prosta, co jest jego ogromnym atutem. Poza tym Citroen Xsara Picasso ma udane silniki. Dodając do tego szeroki wybór, trudno obok tego modelu przejść obojętnie.

Wśród jednostek napędowych polecić można wszystkie silniki benzynowe, choć najlepszym wyborem jest dwulitrowy motor z serii EW. Dobrym pomysłem będzie też silnik 1.6 z serii TU. Pośród silników wysokoprężnych jedynym słusznym wyborem jest motor 2.0. Uważać trzeba na samochody, które były użytkowane jako taksówki, a tych jest całkiem sporo.

Fiat Panda II

Fiat Panda, który produkowano w latach 2003-2012 to model o słabych osiągach. Większość egzemplarzy ma pod maską silnik 1.1 o mocy 54 KM, choć dostępne są samochody z większym benzyniakiem o pojemności 1.2 l. Przeciętna jest też trwałość Fiata Pandy. Co cieszy, ceny części do tego modelu są niskie, a naprawy proste. Dzięki temu koszty użytkowania są niewielkie. Jedną z najdroższych napraw jest ta dotycząca modułu elektrycznego wspomagania. Sporo kosztuje również wymiana łańcucha rozrządu w dieslu 1.3, który często się rozciąga. Szukając sobie Pandy, uwagę trzeba zwrócić na samochody przerobione z dostawczych vanów. Duża ich część może mieć LPG i z reguły są one mocno wyeksploatowane.

Honda Civic VII

W latach 2000-2005 produkowana była siódma generacja Hondy Civic. Pod kątem mechanicznym to samochód ceniony za trwałość. Zresztą również i części do tego auta są stosunkowo niskie. W zakładanym budżecie znaleźć można model po liftingu, który miał miejsce w 2003 roku. To istotne, ponieważ przy liftingu poprawiono zabezpieczenia antykorozyjne, choć nie jest to idealna poprawa. Dlatego ważne jest, aby obiektywnie ocenić podwozie, od którego trzeba zacząć oględziny samochodu. Dobrym wyborem wśród silników będzie motor 1.6. Doskonale łączy on osiągi z akceptowalnym spalaniem. Ryzykowny jest zakup Diesla, choć problemy nie omijają również silników benzynowych. Problemów przysporzyć mogą skrzynie biegów, w których psują się łożyska. Narażone są na to egzemplarze, w których kierowcy często jeżdżą na niskich obrotach.

Opel Astra H

Opel Astra H to model, który był produkowany przez dekadę, od 2004 do 2014 roku. Nie jest to szczególny samochód, ale przy budżecie 10 tysięcy złotych wybór jest spory. Sam model jest natomiast poprawny i trwały. Dobrym wyborem będzie silnik 1.9 CDTI, choć musi on zostać skrupulatnie zweryfikowany. Mechanicy odradzają natomiast inne diesle. Silnik wysokoprężny 1.3 jest zbyt słaby, a motor 1.7 dość awaryjny. Wśród silników benzynowych postawić można na benzyniaka 1.4, choć ma on niewielką moc i zachodzi w nim ryzyko rozciągnięcia łańcucha rozrządu. Wśród nadwozi najłatwiej znaleźć 5-drzwiowego hatchbacka i auto w wersji kombi. W tym drugim przypadku często były to auta firmowe, a co za tym idzie, mają również ogromny przebieg.

Opel Vectra C

Opel Vectra C, który był produkowany w latach 2002-2008 to przede wszystkim ogromna oferta rynkowa, ale również doskonały stosunek ceny do wieku. 10 000 złotych wystarczy, aby stać się właścicielem Vectry po liftingu, który miał miejsce w 2005 roku.

Niestety, Vectra C nie jest idealna pod względem trwałości. Szybko pojawić się mogą problemy z geometrią tylnego zawieszenia. Obce temu modelowi nie są również drobne kłopoty z korozją. Mimo wszystko jest to i tak jedna z lepszych propozycji w zakładanym budżecie, jeśli brać pod uwagę obszerne auto klasy średniej. Niezależnie od nadwozia egzemplarz zagwarantuje wystarczającą przestrzeń w kabinie oraz bagażniku. W zakresie silników dobrze wypadają benzyniaki 1.8, choć zdarza im się nadmiernie zużywać olej. Alternatywą jest diesel 1.9 od Fiata, który w modelu tym dostępny był od 2004 roku. Polecanymi wersjami są silniki ośmiozaworowe o mocy 100 i 120 KM.

Renault Clio III

Samochód używany za 10 tysięcy złotych to również trzecia generacja Renault Clio (2005-2012). Najtańsze egzemplarze wycenia się na około 8 tysięcy złotych, ale wiele z nich ma firmową przeszłość i duże przebiegi. Poza tym Clio było również często użytkowane jako samochód nauki jazdy. To jednak powinno być wpisane w karcie pojazdu. Uważać trzeba więc na nowo wyrobione karty. Od 10 tysięcy złotych zaczynają się ceny aut od prywatnych sprzedawców.

Polecanymi egzemplarzami są te z silnikami benzynowymi pod maską. Diesle 1.5 dCi z początkowego okresu produkcji Clio trzeciej generacji są jednostkami dość awaryjnymi. To nie wszystko, gdyż często są one mocno wyeksploatowane. Z benzyniaków warto postawić na podstawowe silniki 1.2. Są one trwałe, ale nie gwarantują wysokich osiągów. Niekiedy mają też instalację gazową, ale to żaden atut, bo takie egzemplarze mają z reguły duże przebiegi i są stosunkowo wyeksploatowane.

Za 10 tysięcy nabyć można Clio III z 3-drzwiowym nadwoziem, które nie jest szczególnie przestrzenne. Rzadsze są z reguły pięciodrzwiowe wersje. Trudno natomiast w tej cenie znaleźć egzemplarz z nadwoziem kombi, a jeśli nawet to często ma on firmową przeszłość.

Subaru Forester I

1997-2002 to lata produkcji pierwszej generacji Subaru Forestera. To dobry wybór nie tylko jako auto do poruszania się w lekkim terenie, bo to także model rodzinny. Subaru ma pod maską boksera, który najlepiej, jeżeli jest silnikiem wolnossącym. Poza tym to napęd na cztery koła oraz bezramkowe szyby. Jeśli wziąć pod uwagę problemy, to minusem jest stosunkowo słabe zabezpieczenie korozyjne. Dlatego kierowcy, którzy kupią nieskorodowane auto, powinni być przygotowani na kilkusetzłotowy wydatek na jego zabezpieczenie. Dodatkowo Forester jest również dość paliwożerny i drogi w serwisie. Dlatego przed finalizacją zakupu trzeba go w miarę dokładnie sprawdzić.

Volkswagen Golf V

Ostatnią propozycją jest piąta generacja Volkswagena Golfa, który z taśm produkcyjnych zjeżdżał w latach 2005-2008. Samochód używany za 10 tysięcy złotych to w tym przypadku w zasadzie dwie propozycje. Jedną z nich jest silnik benzynowy 1.6 8V, który znakomicie nadaje się do instalacji gazu. Taki egzemplarz to jednak z reguły duże przebiegi i mocne wyeksploatowanie. Jeśli samochód ma niski i zweryfikowany przebieg, a jednocześnie był regularnie serwisowany, to może być to znakomity wybór. Innym jest diesel 1.9 TDI, choć wiele egzemplarzy z tym silnikiem pod maską jest wyeksploatowanych. Co cieszy, Golf nie jest szczególnie usterkowy, a koszty napraw nie są wygórowane. Uważać trzeba natomiast na korozję oraz skrzynie DSG łączone z silnikami 1.9 TDI.

Jak sprawdzić samochód używany?

Wszystkie samochody, również te kosztujące 10 tysięcy złotych i mniej, trzeba dokładnie sprawdzić. Zawsze pomaga przegląd techniczny, a jeszcze wcześniej auto powinno być sprawdzane z mechanikiem. Poza tym wiele na temat kondycji samochodu powie jazda próbna. Mnóstwo informacji o samochodzie można poznać jeszcze wcześniej na etapie weryfikacji ogłoszenia. Pomaga Historia Pojazdu, a więc raport, który daje mnóstwo informacji o samochodzie, m.in.:

  • Dane techniczne samochodu
  • Przebieg pojazdu
  • Rejestr znanych incydentów pojazdu
  • Rejestr sprawdzeń egzemplarza w serwisie Autobaza.pl
  • Sprawdzenie w bazach pojazdów kradzionych
  • Usterki fabryczne auta
  • Dane z aukcji i portali internetowych
  • Wyposażenie samochodu zakodowane w numerze VIN
  • Galeria zdjęć pojazdu
  • Adres miejsca montażu samochodu

Wówczas sprawdzenie samochodu jest bardzo dokładne na wielu płaszczyznach. Pomaga odkryć fakty z życia samochodu, których sprzedawca nie chce ujawniać, na przykład wypadkową przeszłość czy korygowany przebieg.

Ocena naszych czytelników
[Suma: 1 Średnio: 5]
Sprawdź auto, które Cię interesuje. Nasza wyszukiwarka VIN da Ci pewność legalnego zakupu!
Sprawdź auto

1 komentarz

  1. Dobre zestawienie dla studentów, po szkole średniej, pierwsza praca i po wakacjach można coś kupić 🙂 poproszę jeszcze motocykle do 10 tysięcy. 👍

Odpowiedz