Ranking awaryjności samochodów według mechaników z Polski

ranking awaryjności samochodów według mechaników z Polski

Kupując samochód, wielu Polaków sprawdza rankingi dotyczące awaryjności konkretnych modeli. Niemniej jednak na ogół są to zestawienia niemieckie lub brytyjskie. W zakupie pomagają też opinie znalezione w sieci. Warto spojrzeć również na ranking awaryjności samochodów według mechaników z Polski. Przyjrzeliśmy się mu w perspektywie samochodów do 10 tysięcy złotych.

Ranking marki ProfiAuto

Wielu polskich kierowców do zagranicznych rankingów podchodzi z dużym dystansem, zauważając, że nie są one prawdziwe, jeśli pod uwagę mielibyśmy wziąć realia drogowe nad Wisłą. Tutaj ranking awaryjności samochodów według mechaników z Polski jest lepszy. Na wstępie wyjaśnijmy, że został on stworzony przez markę ProfiAuto. Takie zestawienie ma być dodatkowym źródłem informacji dla kierowców, którzy mają w planach zakup samochodu. W tym celu zebrano opinie od 1300 mechaników, którzy na co dzień naprawiają auta poruszające się po polskich drogach. Ankieta wykazała, że samochody Polaków najczęściej borykają się z korozją oraz awariami elementów instalacji elektrycznej.

W ogólnym zestawieniu najlepsze średnie noty uzyskały takie modele jak Honda Civic VIII i Toyota Yaris II, które w skali 1-6 zostały ocenione na 4,9. Najgorzej wypadły Renault Scénic III i Renault Mégane III z oceną na poziomie 3,5. Jak wygląda to wśród samochodów w progu cenowym nieprzekraczającym 10 tys. zł?

Najmniej awaryjne samochody do 10 tys. zł

W tym segmencie cenowym na pierwszym miejscu znalazło się Audi A4 B5 z oceną 4,8. Model ten wysoko oceniono za karoserię, choć wśród najczęstszych awarii mechanicy wymieniali korodujące przednie błotniki. Zauważono jednocześnie, aby omijać ten model auta wyposażony w silnik 2,5 l TDI.

Drugie miejsce zajął inny model od Audi, a mianowicie A3 8L z oceną 4,5. Najpopularniejsze jego usterki to awarie turbosprężarek, zwłaszcza w silniku 1,9 TDI. Poza tym wskazano na zużycie łożysk wałków rozrządu i cewek zapłonowych w silnikach benzynowych.

Na ostatnim miejscu podium wśród samochodów do 10 tys. zł sklasyfikowano model BMW E46. Typowe jego usterki to szybkie zużycie zawieszenia, pękające tylne sprężyny, zużycie podpory wału napędowego czy problemy z odmą. W silnikach wysokoprężnych awarii ulegają też klapy wirowe.

W pierwszej piątce znalazło się jeszcze miejsce dla A6 C5 (4,3) oraz BMW serii 5 E39 (4,2). W Audi wskazano na rdzewiejące nadkole oraz awarie czujników. Do tego dochodzą też problemy z tylnymi zaciskami hamulcowymi. W BMW dość często mechanicy obserwują korozję nadwozia. Wskazują też na słabe zawieszenie oraz awarie czujników ABS.

Widać więc wyraźnie, że ranking prezentuje się nieco inaczej od wielu zestawień zagranicznych. Przykład takiego rankingu awaryjności znajdziecie w artykule pt. Samochody z Korei są najmniej awaryjne, gdzie zauważyliśmy, że coraz popularniejsze i lepsze są auta z Korei.

Najgorsze samochody do 10 tys. zł

Piąte miejsce w tym rankingu zajmuje Ford Focus I generacji ze średnią oceną na poziomie 3,8. Dla wielu jest to spore zaskoczenie, ale mechanicy zauważają, że jest on dość awaryjny. Najczęstsze usterki dotyczą alternatora czy klimatyzacji. Problemem są też wycieki oraz korodujące przewody hamulcowe.

Taką samą notę otrzymał Renault Scenic II. W jego przypadku wskazano na mocno awaryjną elektronikę i poważne usterki unieruchamiające auto. Zaliczyć do nich można uszkodzenie cewek, turbosprężarek czy przekładni.

Dwa kolejne miejsca na tej liście wstydu zajmują inne modele Renault — Laguna II i Megane II. Najczęściej spotykane awarie w tych samochodach to te dotyczące elektroniki czy turbosprężarek. Dosyć delikatne są w nich też układy wtryskowe w silnikach wysokoprężnych oraz psujące się cewki zapłonowe.

Wśród najgorszych aut ranking awaryjności samochodów według mechaników z Polski otwiera Ford Mondeo mk3 (2000-2007) z notą 3,6. Najczęstsze problemy tej wersji Forda to zaawansowana korozja karoserii i podwozia czy liczne usterki świadczące o ogólnym wyeksploatowaniu. Zaliczyć do nich można zużycie amortyzatorów czy luzy w zawieszeniu. Dodatkowo w przypadku silników wysokoprężnych częstym problemem są awarie układu wtryskowego, turbosprężarek czy zużycie dwumasowego koła zamachowego. O tym, jak słabo jest on oceniany, świadczy też to, że zaledwie 15 proc. mechaników poleciłoby ten model rodzinie. Będąc przy temacie rodziny, wszystkim kierowcom szukającym auta dla siebie i bliskich polecamy artykuł pt. Jak wybrać auto rodzinne?“.

Przy zakupie auta na rynku wtórnym taki ranking awaryjności samochodów według mechaników z Polski jest pomocny, ale na pewno nie może być kluczowy. Pomocnym narzędziem z pewnością będzie Raport Historii Pojazdu dostępny w serwisie autobaza.pl. Znaleźć można w nim dane techniczne auta, jego fabryczne wyposażenie, informacje o kolizjach i wezwaniach serwisowych czy zdjęcia z archiwalnych aukcji sprzedażowych. Dodatkowo znajduje się w nim raport z baz kradzieżowych z Polski, Europy, a nawet Ameryki Północnej.

Ocena naszych czytelników
[Suma: 1 Średnio: 2]
Interesuje Cię historia pojazdu, który masz zamiar kupić? Z nami to możliwe!
Historia pojazdu

2 komentarze

  1. Wszystko się psuje, nic na to nie poradzimy. Ale taki ranking może o wiele ułatwić kupno własnych czterech kółek 🙂

  2. Moja yariska rzeczywiście prawie się nie psuje, wiadomo czasem trzeba wstawić ją do warsztatu na przegląd, ale nie spędza tam dużo czasu. Coś jest w tym rankingu, brat miał racje mówiąc bierz toyotę

Odpowiedz