Peugeot 208 – opinie, dane techniczne, ceny

Peugeot 208 opinie

Peugeot 208 opinie wśród kierowców ma naprawdę pochlebne. Bez wątpienia to jedna z lepszych opcji na kilkuletnie auto miejskie. Nie jest drogi, ma nowoczesną technikę i ładnie wygląda. Uważać trzeba jedynie na niektóre jednostki napędowe.

Ładny hatchback segmentu B

Peugeot 208 I generacji został zaprezentowany w 2012 roku na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie. Zastąpił nieco ociężałego i nudnawego Peugeota 207, choć i ten model cieszył się w Polsce dużą popularnością. Nic dziwnego, że rzucający się w oczy i przykuwający uwagę awangardowym projektem deski rozdzielczej Peugeot 208 opinie wśród kierowców ma pochlebne. Wystarczy zauważyć, że w ciągu kilku pierwszych miesięcy samochód sprzedał się w ilości 300 tysięcy egzemplarzy.

Model 208 ceniony jest jednak nie tylko za wygląd, ale i jakość. Wprawdzie w 7-letnim okresie produkcji (w 2019 roku zastąpił go Peugeot 208 II generacji) pojawiło się kilka wpadek, to dotyczyły one głównie niektórych jednostek napędowych. Poza tym właściciele 208-ki nie skarżą się na większe problemy, a jedynie drobne usterki.

Nadwozie i wnętrze Peugeota 208

Peugeot 208 to samochód o dynamicznej linii bocznej i wyjątkowej jak na auto miejskie zgrabności, a to wszystko przy sporej dawce charakteru. To samochód nie tylko użyteczny, ale też świetnie prezentujący się w miejskiej przestrzeni i przykuwający wzrok przechodniów oraz innych kierowców. Nic dziwnego, że nie dokonano wielkich zmian przy liftingu przeprowadzonym w 2015 roku, a ograniczono się jedynie do kosmetycznych modyfikacji w wyglądzie. Co warte podkreślenia, za sprawą platformy PF1 auto jest też lekkie, w wersji bazowej ważąc jedynie 975 kg.

W sprzedaży są dwie wersje: 3- i częściej spotykana 5-drzwiowa. Jako że Peugeot 208 wymiary ma dosyć skromne (dł. 3973 mm, szer. 1739 mm, wys. 1460 mm), miejsca wewnątrz kabiny nie jest zbyt wiele, ale nie można powiedzieć, że to samochód ciasny. Podobnie wygląda kwestia przestrzeni bagażowej o pojemności 285-1076 l. Wśród konkurentów można znaleźć auta bardziej przestronne i z większą pojemnością kufra (np. Fabia III opisana w artykule Używana Skoda Fabia III – dla kogo i za ile?), ale nie ma większych powodów do narzekań.

Zwłaszcza że Peugeot 208 to karoseria odporna na korozję. Jeżeli na elementach nadwozia widać naloty rdzy, należy zachować czujność. Często świadczy to o wypadkowej historii egzemplarza, a więc warto sprawdzić jego przeszłość, zagłębiając się choćby w raport VIN, który zawiera w sobie chronologiczny rejestr odnotowanych szkód i kolizji. Niestety, na rynku wtórnym nie brakuje egzemplarzy o powypadkowej przeszłości, które naprawiono tanim kosztem. Zwłaszcza tyczy się to samochodów z importu, choć nie jest to żadna reguła.

i-Cockpit, czyli innowacyjna architektura wnętrza

Na uwagę zasługuje też nowatorski design wnętrza. Konsola ma dotykowy ekran, a kierownica i zegary zostały przybrane w i-Cockpit. Dzięki temu przy odpowiednich ustawieniach w zasięgu wzroku kierowcy są wszystkie zegary. Wprawdzie takie rozwiązanie wymaga przyzwyczajenia, ale niewątpliwie należy uznać je za atut. Poza tym Peugeot 208 gwarantuje wysoki komfort podróży, przynajmniej dla kierowcy i pasażera. Model ma bowiem wygodne i dobrze wyprofilowane fotele.

Jeżeli się do czegoś przyczepić, na pewno kabina Peugeota 208 źle znosi próbę czasu. Plastiki są twarde, a przy tym nie zawsze właściwie spasowane. Przykładowo, ekologiczna skóra na gałce zmiany biegów szybko się łuszczy, a materiał imitujący aluminium na rączkach w drzwiach jest podatny na zarysowania.

Silniki Peugeota 208

Motory benzynowe

Najsłabszym silnikiem w palecie 208-ki jest trzycylindrowy motor 1.0 VTI o mocy 68 koni mechanicznych. To jednostka oszczędna, ale niestety mało dynamiczna. Większy wybór daje silnik 1.2 PureTech o mocy 82 KM (w wersji wolnossącej) lub 110 KM (w wersji doładowanej). Jednak to jednostka mającą swoje mankamenty. Spotykanym problemem jest zbyt duży luz osiowy wału korbowego, co w zasadzie wymaga wymiany jednostki napędowej. Na szczęście problem dotyczył silników montowanych w początkowej fazie produkcji, a jako że pojawiał się dość szybko, wiele motorów wymieniono w akcjach serwisowych. Fakt, czy egzemplarz z tym silnikiem był wezwany do ASO, zweryfikować można przez sprawdzenie VIN.

Niestety, silnik ten zmaga się również z innymi problemami. Między innymi ma nietrwałe paski rozrządu pracujące w kąpieli olejowej, które z czasem brudzą olej i zatykają smok olejowy. W skrajnych przypadkach prowadzi to do zatarcia silnika. Zdarzają się również przypadki przepalenia uszczelki pod głowicą, nawet po pokonaniu 100-120 tys. km. Jeżeli wszystko działa, jak należy, to silnik wart zainteresowania.

Zwłaszcza że motory serii Prince (VTi i THP) z łańcuchem rozrządu zmagają się z jeszcze większą liczbą drogich w usunięciu usterek. Bardziej awaryjne są jednostki THP o pojemności 1.6 l. W silnikach z turbo zdarzają się uszkodzenia turbosprężarki. Poza tym silniki 1.4 VTi, 1.6 VTi i 1.6 THP nękają inne przypadłości (wysokie zużycie oleju, uszkodzone koła zmiennych faz rozrządu, kłopoty ze smarowaniem, wypadanie zapłonów, niedomagania pompy paliwa).

Silniki wysokoprężne

Peugeot 208 opinie ma lepsze, jeżeli pod maską ma dobre pod kątem trwałości diesle. Szczególnie motor 1.6 HDi, który do 2015 roku oferował 92 KM i 114 KM, później 99 KM i 120 KM. Poza dynamiką to dobry wybór na płaszczyźnie trwałości i kosztów napraw. Jeżeli coś ulega awarii, to z reguły jest nim zawór EGR oraz sterowniki świec żarowych. Reszta osprzętu wytrzyma nawet przeszło 250 tys. km.

Nieco mniej trwały jest motor 1.4 HDi, który nie ma koła dwumasowego. W nim pojawia się problem z wyciekami oleju napędowego spod uszczelniaczy wtryskiwaczy. Poza tym to jednostka o mocy jedynie 68 KM, a więc nieco zbyt słaba dla Peugeota 208. Co więcej, była często wybierana przez flotowców, a więc wiele egzemplarzy z tym silnikiem ma wysokie przebiegi.

Jest jeszcze diesel 1.5 HDi (102 KM). To sinik wprowadzony do produkcji w 2018 roku, a więc egzemplarze z rynku wtórnego z nim pod maską są rzadkością i mają wysoką cenę.

Peugeot 208 – dane techniczne (wybrane silniki)

Peugeot 208 opinie

Główne usterki Peugeota 208

Poza problemami typowymi dla jednostek napędowych Peugeot 208 nie jest szczególnie awaryjny, a psują się w nim głównie drobiazgi. Francuski model korzysta ze sprawdzonych technologii, przy zawieszeniu stawiając na kolumnę McPhersona na przedniej i belkę skrętną na tylnej osi. Niestety, przy pokonywaniu nierówności amortyzatory zaczynają dość szybko hałasować. Pierwsze stuki dobiegające z zawieszenia mogą pojawić się już po pokonaniu 100 tys. kilometrów.

Nietrwałe są również oryginalne tarcze hamulcowe, a więc warto postawić na dobry zamiennik. Kłopot jest również z oporną pracą skrzyni biegów, co jest winą wybieraka i linek mechanizmu zmiany przełożenia, które trzeba regularnie czyścić i smarować. Innym drobnym problemem jest wilgoć dostająca się do oświetlenia tablicy rejestracyjnej. Poważniejszą usterką jest pojawienie się luzów w przekładni kierowniczej. Regeneracja mechanizmu pochłonąć może nawet 1000 zł.

Ogólnie rzecz biorąc, Peugeota 208 w większości przypadków można naprawić naprawdę tanio. Zwłaszcza że bogaty jest rynek zamienników, a model ma stosunkowo prostą konstrukcję, co przekłada się niższe koszty napraw.

Peugeot 208 na rynku wtórnym

Nawet egzemplarze 208-ki z początku produkcji nie są stare, bo to kilkuletnie auta. Produkcja trwała siedem lat, a więc Peugeot 208 ceny ma różne. Najtańsze egzemplarze nabyć można w cenie poniżej 15 000 zł. Często to jednak auta z motorem 1.4 HDi i z przebiegiem rzędu grubo powyżej 200 tys. kilometrów. Kilka tysięcy złotych więcej zapłacić trzeba za hatchbacka z silnikiem benzynowym. Większy wybór wśród aut z rynku wtórnego daje budżet rzędu 20 000 zł i więcej. W cenie ok. 30 tys. zł można zostać właścicielem egzemplarza po liftingu. To ważne, jeżeli właściciel szuka sobie auta z motorem benzynowym. Wówczas stać go na egzemplarz z silnikiem 1.2 PureTech z późniejszego okresu. W innym wypadku lepiej poszukać sobie samochodu z dieslem 1.6 HDi.

Niezależnie od egzemplarza, każdego Peugeota należy zweryfikować. Pomoże historia pojazdu, która już na etapie weryfikacji ogłoszenia odpowie, czy samochód jest bezwypadkowy, nie miał przekręcanego licznika, nie pochodzi z kradzieży, czy był wzywany do serwisu i ukaże jego fabryczne wyposażenie. Na miejscu egzemplarz zawsze warto sprawdzić podczas przeglądu w niezależnym, wybranym przez potencjalnego nabywcę warsztacie i w końcu podczas jazdy próbnej.

208-ka ma wiele atutów. Nic dziwnego, że Peugeot 208 opinie ma w dużej mierze pozytywne. Wprawdzie niektóre silniki mogą być kłopotliwe, ale poza tym model nękają niemal tylko i wyłącznie drobne usterki. W zamian właściciel otrzymuje ciekawie zaprojektowane auto, które w ogólnej ocenie należy określić jako trwałe. Oznacza to, że zadbany egzemplarz z rozsądnym przebiegiem może być dużą gratką dla kupującego, służąc mu przez wiele lat.

Ocena naszych czytelników
[Suma: 2 Średnio: 5]
Darmowe sprawdzenie VIN? Wypróbuj naszą wyszukiwarkę i nie daj się oszukać!
Sprawdzenie VIN

Odpowiedz