Peugeot 207 – opinie, dane techniczne, wymiary

Jaki jest Peugeot 207?

Peugeot 207 to bez wątpienia jedno z ciekawszych aut miejskich segmentu B. Ma wysoką trwałość, rozsądne ceny, niskie koszty utrzymania i jest łatwy w naprawach. Sprawdź, jaki jest model 207.

Historia

Peugeot 207 jest następcą “206-ki”. Model 207 był produkowany w latach 2006-2012 w pięciu fabrykach: Poissy (Francja), Madryt (Hiszpania), Trnawa (Słowacja), Dżakarta (Indonezja), Teheran (Iran).

Podobnie jak poprzednik, Peugeot 207 występował w trzech wersjach nadwozia jako:

  • 3- i 5-drzwiowy hatchback,
  • 5-drzwiowe kombi (Peugeot 207 SW, od 2008 roku),
  • 2-drzwiowy coupé-cabriolet (Peugeot 207 CC, od 2007 roku).

W toku produkcji model 207 przeszedł jeden face lifting (2009 r.). Produkcję zakończono w 2012 roku. Jego następcą jest Peugeot 208 (Peugeot 2008 dla odmiany kombi).

Peugeot 207 SW (kombi)
Peugeot 207 SW (kombi)

Stylistyka nadwozia

Peugeot 207 ma niewiele wspólnego z poprzednikiem. W zasadzie oba auta łączą tylko niektóre jednostki napędowe. Model 207 oparto o zupełnie nową płytę podłogową.

Przede wszystkim “207-ka” znacznie urosła względem Peugeota 206. Według wielu kierowców bardziej ekstrawagancką sylwetkę miała “206-ka”, ale to kwestia gustu, a i model 207 może się podobać.

Cechy charakterystyczne jego nadwozia to przede wszystkim reflektory, masywna atrapa chłodnicy zintegrowana ze zderzakiem oraz jednokolorowe lampy tylne. W oczy rzuca się również logo na masce. Podczas modernizacji w 2009 roku przeprojektowano przedni zderzak oraz przemodelowano przednie reflektory i tylne lampy.

Oczywiście bardziej wyrazista jest sportowa wersja – Peugeot 207 RC. Wyposażono go m.in. w masywne zderzaki, duży spojler na tylnej szybie czy chromowane końcówki wydechu.

Co istotne, podobnie jak wiele innych samochodów Francuzów, również model 207 ma dobre zabezpieczenie antykorozyjne.

Wnętrze

Jak na auto segmentu B, w Peugeocie 207 miejsca w kabinie jest naprawdę dużo. Pod tym względem model 207 wypada znacznie lepiej od większości konkurentów, do których należą na przykład Renault Clio czy Volkswagen Polo.

Siedziska są wygodne, ale mogłyby być dłuższe. Zadowalająca jest również przestronność tylnego rzędu siedzeń, choć więcej miejsca mogłoby być na wysokości kolan. Wstydu nie przynosi też pojemność bagażnika: hatchback (270-923 l), kombi (337-1258 l), CC (145-370 l).

Peugeot 207 – wymiary:

  • długość: 4045 mm – hatchback, 4164 mm – kombi, 4044 mm – CC;
  • szerokość: 1748 mm;
  • wysokość: 1472 mm – hatchback, 1510 mm – kombi, 1397 mm – CC;
  • rozstaw osi: 2540 mm.

Samo wnętrze jest wykończone materiałami średniej jakości, które dodatkowo mogłyby być lepiej ze sobą spasowane. Szybko wyciera się gałka dźwigni zmiany biegów, farba schodzi też z przycisków na konsoli centralnej. Przy wyższych przebiegach wyciera się materiał obicia foteli, a plastiki zaczynają trzeszczeć.

Wyposażenie

Peugeot 207 to kilka wersji wyposażenia, tj.:

  • Presence,
  • Trendy,
  • Premium,
  • Access,
  • Active,
  • Allure.

Im bogatsze wyposażenie, tym większe ryzyko, że da o sobie znać kłopotliwa elektronika pokładowa, szczególnie czuła na wilgoć.

Mniej problematyczny w porównaniu z poprzednikiem jest komputer komfortu (BSI). Przydarzają się jednak usterki modułu sterowania elektroniką czy elektrycznych szyb i zamków. Często przepalają się też żarówki.

Jeśli przeglądasz ogłoszenia, fabryczne wyposażenie danego egzemplarza sprawdzisz przez raport VIN. Pamiętaj, że w modelu 207 klimatyzacja jako standard pojawiła się dopiero wraz z liftingiem. Nie wszystkie egzemplarze mają też elektrycznie otwierane tylne szyby.

"207-ka" po face liftingu
“207-ka” po face liftingu

Po drugiej stronie są najbogatsze wersje. Możesz w nich znaleźć m.in. nawigację satelitarną, automatyczną klimatyzację, tempomat, komputer pokładowy, alufelgi, skórzaną tapicerkę, wielofunkcyjną kierownicę, automatyczną skrzynię biegów, podgrzewane fotele, czujniki parkowania, a nawet panoramiczny dach.

Peugeot 207 – opinie o silnikach

Pod maską Peugeota 207 znajdziemy silniki benzynowe i diesle. Pośród tych pierwszych to motory o pojemności 1.4 i 1.6 l.

Bazową jednostką jest 1.4 l dostępny w dwóch wariantach mocy – 75 (8-zaworowy) i 90 KM (16-zaworowy). To silniki zwłaszcza do eksploatacji w mieście.

Bezpieczniejszym rozwiązaniem jest słabsza wersja. W mocniejszej, choć sporadycznie, ale zdarzały się przypadki wykrzywienia i pękania głowic. Jednak znacznie bardziej ryzykowny jest silnik 1.4 VTi (95 KM), w którym szybko wyeksploatowaniu ulega łańcuch rozrządu.

Większą dynamikę oferują motory 1.6 l. Najprostszą jednostką jest tu odmiana o mocy 109 KM. To dobry silnik, który nie sprawia wielu problemów. Jego następcą był oszczędniejszy i bardziej dynamiczny 1.6 VTI (120 KM). Ten jednak borykał się z problemem napinacza łańcucha rozrządu, którego koszt wymiany to przynajmniej tysiąc złotych.

Najlepsze osiągi oferują silniki 1.6 THP – odpowiednio 150 KM i 175 KM w sportowej wersji RC. Niestety, nie są to niezawodne jednostki napędowe.

Podobnie jak w silnikach VTi, występują w nich m.in. problemy z łańcuchem rozrządu. Silniki VTi i THP nie są też zalecane do instalacji gazowej. To konstrukcje z plastikowym kolektorem dolotowym, przez co koszt montażu instalacji LPG jest wysoki.

Poza tym wszystkie silniki benzynowe modelu 207 mogą zmagać się z usterkami sond lambda czy czujników położenia wału korbowego.

Silniki wysokoprężne

Pośród palety diesli Peugeot 207 oferuje dwa silniki wysokoprężne – 1.4 HDI (68 KM) i 1.6 HDI (90-92, 110-112 KM).

Słabszy diesel jest zbyt mało dynamiczny. Na szczęście nie stosowano tu dwumasowego koła zamachowego oraz turbiny o zmiennej geometrii łopatek. Jeśli miewa on jakieś problemy, mogą one wynikać z rozszczelnienia wtryskiwaczy czy rozwulkanizowania koła pasowego na wale korbowym. Wraz z wyższymi przebiegami dochodzić może też do wycieków oleju i zanieczyszczenia zaworu recyrkulacji spalin.

Jeśli wybierasz Peugeota 207 z tym silnikiem, sprawdź po numerze VIN, czy ma on filtr cząstek stałych. To szczególnie ważne zwłaszcza wówczas, kiedy samochód będziesz eksploatować głównie w mieście.

Z podobnymi problemami boryka się silnik 1.6 HDI. Dodatkowo szczególnie w odmianach z pierwszych lat produkcji awariom ulegają w nim turbiny. Poza tym przytrafiają się usterki dwumasy, wyciąga się też łańcuszek łączący wałki rozrządu.

Peugeot 207 – dane techniczne

Dane techniczne
Peugeot 207 – dane techniczne

W zależności od wersji silnikowej, w modelu 207 spotkamy 5- lub 6-biegową skrzynię manualną bądź 4-biegowy automat. Automaty są powolne, ale trwałe. Idealne nie są też ręczne przekładnie.

Lewarek jest mało precyzyjny, irytuje jego długi skok oraz problemy z wrzuceniem pierwszego i wstecznego biegu. Poza tym zwłaszcza podczas próby dynamicznej zmiany biegu słuchać haczenie. Znane są też przypadki wycieków oleju ze skrzyni poprzez uszczelniacze.

Układ kierowniczy jest mało precyzyjny, a zawieszenie stosunkowo twarde. Z przodu zastosowano kolumny MacPhersona, a z tyłu belkę skrętną. Dzięki temu udało się uporać z awaryjnością tylnego zawieszenia znaną z modelu 206.

W ogólnej ocenie trwałość zawieszenia jest wystarczająca, choć fabryczne amortyzatory często wymieniać trzeba już po 40 tys. km, a przy wyższych przebiegach pojawiają się problemy z łożyskami kół. Na szczęście prosta konstrukcja wpływa na niskie koszty serwisowania. Dodajmy, że z przodu pracują tarcze hamulcowe, z kolei z tyłu bębny lub tarcze w zależności od modelu.

Usterki i wady modelu 207

Złe opinie dla Peugeota 207 wypracował model 206. Jego następca jest autem mało awaryjnym. Usterki, które unieruchamiają samochód to rzadkość.

Największą bolączką modelu są benzynowe silniki 1.6 VTi i THP, które powstały we współpracy z BMW. To motory, które cierpią wskutek zbyt słabego napinacza łańcucha rozrządu. Kłopotliwy jest również silnik 1.4 VTi, z kolei w dieslach zdarzają się problemy z turbosprężarką i podkładkami pod wtryskiwaczami.

Najbezpieczniejszym wyborem są benzynowe motory 1.4 l (75 KM) i 1.6 l (90 KM). Wprawdzie w konstrukcjach z pierwszych lat produkcji psuł się alternator, ale część aut objęto akcją naprawczą.

Zawsze pod kątem wycieków sprawdź miejsce łączenia skrzyni biegów z silnikiem. Najlepiej podczas jazdy na nierównościach przyjrzyj się również przekładni kierowniczej, czy aby nie dochodzą z niej stuki.

Zwłaszcza w trasie irytują też zbyt krótkie przełożenia skrzyni. Kłopotliwa bywa również elektryka i elektronika (m.in. zawieszanie się komputerów pokładowych, przepalające się żarówki, kontrolki bez powodu sygnalizujące awarię układów).

Używany Peugeot 207. Sytuacja na rynku wtórnym

Obecnie na portalach aukcyjnych znajdziemy około 700 egzemplarzy modelu 207. Przeszło połowa to samochody o wypadkowej historii, dlatego warto sprawdzić, czy dany egzemplarz nie ma za sobą poważniejszego wypadku, w czym pomoże Raport Historii Pojazdu.

Zdecydowana większość to egzemplarze z silnikiem benzynowym pod maską. Z kolei aż ponad 90% to samochody sprowadzone do Polski z zagranicy. Uważaj zwłaszcza na auta Francji. Chyba że sam poszukasz sobie egzemplarza nad Loarą, w czym pomoże poradnik “Auta z Francji. Jak kupić i sprowadzić samochód z Francji?“.

W związku z tym również ceny Peugeot 207 ma bardzo różne. Najtańsze egzemplarze to koszt ok. 3000 zł. Często to jednak samochody nie tylko z wysokimi przebiegami, ale i wypadkową historią. Na bezwypadkowy egzemplarz trzeba wydać ok. 7-8 tys. zł. W tej cenie można znaleźć model 207 z bezpiecznym silnikiem benzynowym 1.4 i przebiegiem poniżej 150 tys. km.

Peugeot 207 CC (coupé-cabriolet)
Peugeot 207 CC (coupé-cabriolet)

Najdroższe “207-ki”, z przebiegiem ok. 100 tys. km i z końca produkcji kosztują w okolicach 20 000 zł. To kwota, która wystarczy też na Peugeota 207 CC i w sportowej wersji RC.

Peugeot 207 – czy warto?

Bez wątpienia Peugeot 207 to samochód, na który warto zwrócić uwagę, jeśli szukasz małego auta miejskiego. Wystarczy dodać, że w 2007 roku był to najlepiej sprzedający się samochód w Europie, z kolei rok później ustąpił miejsca tylko dla VW Golfa.

Względem poprzednika “207-ka” ma ponadprzeciętnie przestronne wnętrze i jest mało awaryjna. Dużą korzyścią jest też dobra relacja ceny do wieku i wyposażenia.

Zwłaszcza że w serwisach ogłoszeniowych nie brakuje używanych Peugeotów 207. Pamiętaj tylko, że duża podaż to w tym przypadku spore ryzyko zakupu auta powypadkowego. Dlatego najlepiej już na etapie weryfikacji ofert sprzedażowych sprawdź Historię Pojazdu dla konkretnych egzemplarzy.

Już na miejscu u sprzedawcy poddaj auto dokładnym oględzinom (POBIERZ checklistę oględzin auta), a później przetestuj egzemplarz podczas jazdy próbnej (POBIERZ checklistę jazdy próbnej). W jej trakcie możesz skorzystać z możliwości przeglądu samochodu w niezależnym, wybranym przez siebie warsztacie.

Ocena naszych czytelników
[Suma: 1 Średnio: 5]
Darmowe sprawdzenie VIN? Wypróbuj naszą wyszukiwarkę i nie daj się oszukać!
Sprawdzenie VIN

Odpowiedz