Peugeot 2008 — opinie, dane techniczne, wady, zalety

Jaki jest crossover Peugeot 2008?

Miejskim crossoverem zbierającym ciekawe opinie wśród kierowców jest Peugeot 2008. Właściciele cenią go za ładne nadwozie, a przy tym przestronną kabinę. Co nie mniej istotne, Peugeot 2008 I jest też dobrze wyposażony, ma dobre silniki, a przy tym atrakcyjne ceny.

Historia Peugeota 2008

Peugeot 2008 opinie ma pochlebne i nie biorą się one z niczego. Ten miejski crossover został zaprezentowany w 2013 roku, zastępując w gamie Peugeota 207 SW. Model został oparty o platformę PF1 i był produkowany w fabrykach we francuskiej Miluzie, chińskim Wuhan i brazylijskim Porto Real.

W całym toku produkcji do 2019 roku Peugeot 2008 przeszedł jeden face lifting. W 2016 roku zmiany objęły głównie pas przedni, kiedy postawiono m.in. na większą atrapę chłodnicy z dużym logiem firmy.

Nadwozie i wnętrze 2008-ki

Dobre opinie Peugeot 2008 zbiera też przez swój wygląd. Bez wątpienia ten miejski crossover wygląda nowocześnie. Na przykład linia okien została powiększona przez czarny lub srebrny akcent nad szybą drugich drzwi, a tylne lampy zdominował wzór pazurów lwa. Dodatkowo już po liftingu przód samochodu stał się jeszcze bardziej muskularny.

Plus dla francuskiego modelu należy się też za kabinę pasażerską. Wnętrze jest przestronne, w pełni wystarczające dla rodziny w modelu 2+2. Ponadto to bagażnik o pojemności od 350 do 1194 litrów, dodatkowo z ciekawym patentem w formie podłogi wyłożonej wąskimi listkami, które pojawiają się też w oparciu tylnej kanapy. To praktyczny dodatek, który upraszcza przesuwanie przedmiotów.

Fotele 2008-ki są ustawione stosunkowo wysoko, a co więcej, w bogatszych wersjach wyposażenia są mięsiste i wyprofilowane, dobrze trzymając ciało pasażera w zakrętach. W kokpicie dodatkiem wskazującym na nowoczesność jest też kolorowy i dotykowy ekran znajdujący się na szczycie obłej konsoli centralnej. Niestety, ten gadżet nie jest do końca dopracowany. Właściciele Peugeotów 2008 narzekają na zawieszający się system multimedialny, kiedy multimedia obsługiwać trzeba przez fizyczne przyciski.

Dyskusyjnym rozwiązaniem jest i-Cockpit, zastrzeżenia się też do jakości twardych i z biegiem czasu trzeszczących plastików. To jednak normalne, zwracając uwagę na fakt, że to crossover segmentu B, który w wersji bazowej kosztował jedynie 64 000 zł. Model dostępny był w czterech wersjach wyposażenia (Access, Active, Style, Allure).

Peugeot 2008 — opinie o silnikach

Pod maską Peugeota 2008 znaleźć można silniki benzynowe i diesle. Paletę jednostek benzynowych otwiera silnik 1.2 VTi z wielopunktowym wtryskiem paliwa. Niestety, to motor o mocy jedynie 82 KM. Dlatego lepszą opcją są benzyniaki 1.2 PureTech, z doładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa, które oferują moc 110 lub 130 KM. Przy całkiem niezłej dynamice jazdy nadal to motory dość oszczędne. Warto zauważyć, że wszystkie silniki 1.2 mają 3-cylindrową głowicę.

Jeżeli na coś uważać to z pewnością na skrócenie interwału wymiany paska rozrządu, który potrafi się łuszczyc i w końcu zerwać. Mimo iż producent zaleca jego wymianę co 180 000 km, interwał wymiany lepiej skrócić do 100 tys. km. Ponadto kierowcy zauważają, że pojawiają się informacje o usterkach czujników położenia wału korbowego czy termostatów, ale te niesprawności niskim kosztem usunie każdy mechanik.

Ofertę silników benzynowych uzupełnia 4-cylindrowy, wolnossący motor 1.6 VTi z pośrednim wtryskiem paliwa i pracujący na łańcuchu rozrządu. Również w tym przypadku właściciel musi być przygotowany na częstszy serwis. Obowiązkowe są interwały wymiany oleju raz do roku lub co 15 tys. km. W innym wypadku, za sprawą wadliwego napinacza łańcuch może rozciągnąć się już po 60 tys. km. Jego wymiana pochłonie nawet 2500 zł. Ponadto nie jest to silnik tak dynamiczny i oszczędny, jak wersje 1.2 PureTech.

Używanego Peugeota 2008 może też napędzać jeden z sześciu dostępnych diesli. Najsłabsze są motory 1.4 HDI i 1.6 BlueHDI, o mocy odpowiednio 68 KM i 75 KM. To jednak słaba dynamika i propozycja tylko dla tych, którzy zwracają uwagę wyłącznie na niskie spalanie. Lepszy będzie silnik 1.6 HDI w wersji o mocy 92, 100, 115 i 120 koni mechanicznych. Co kluczowe, diesle Peugeota 2008 opinie mają pochlebne z uwagi na swoją bezawaryjność. Regularnie serwisowany egzemplarz wytrzyma bez awarii nawet 200 tysięcy kilometrów.

Peugeot 2008 — dane techniczne

Zawieszenie Peugeota 2008 nie jest skomplikowane. Z przodu postawiono na kolumny McPhersona, z tyłu na belkę skrętną. Największą wadą jest głośna praca zawieszenia, zastrzeżeń nie ma natomiast do trwałości jego elementów.

Dane techniczne Peugeota 2008

Mimo iż to crossover imitujący terenówkę, nawet w opcji kierowcy nie mogli skorzystać z systemu 4 × 4. Za dopłatą do wyboru był natomiast układ Grip Control, który dzięki ustawieniom systemu ESP poprawiał właściwości trakcyjne auta.

Najczęstsze usterki Peugeota 2008

Używany Peugeot 2008 to naprawdę dobre auto, które nie jest szczególnie usterkowe. Pomijając problemy z układem multimedialnym i drobne usterki w silnikach, samochód jest trwały. Jedyny poważny mankament dotyczy zautomatyzowanej skrzyni biegów z siłownikami zmieniającymi przełożenia. Sprzęgło ma niską trwałość, a koszty jego wymiany są naprawdę wysokie. Mechanizm stosowano w motorach 1.2 VTi i HDI, w silnikach 1.2 PureTech i 1.6 VTi dostępny był klasyczny automat.

Sytuacja na rynku wtórnym

Jako że nowy Peugeot 2008 ceny miał stosunkowo niskie, również na rynku wtórnym można znaleźć ciekawy i tani egzemplarz. W cenie poniżej 30 000 zł kierowca może zostać właścicielem Peugeota 2008 z przebiegiem poniżej 80 tys. km. Jednak wielokrotnie to samochody z importu, dlatego kluczowa jest weryfikacja takiego egzemplarza. Podstawą jest sprawdzenie VIN, dzięki czemu potencjalny nabywca zajrzy w przebieg, dane techniczne, historię szkód i kolizji, ogłoszone akcje naprawcze czy fabryczne wyposażenie. Oczywiście zawsze samochód należy sprawdzić w warsztacie i podczas jazdy próbnej. O tym, na czym skupić swoją uwagę podczas testowania auta, mówi artykuł pt. Jazda próbna – na co zwrócić uwagę?“.

Mimo iż francuskie modele zbierają różne oceny, a patrząc na stereotypy, wielu kierowców stara się trzymać od nich z daleka, Peugeot 2008 opinie ma pochlebne. Francuzi od PSA postawili na sprawdzone silniki, trwałą elektronikę i prostą technologię. Dzięki temu to auto udane, a przy tym dostępne w atrakcyjnej cenie, przez co budzi też duże zainteresowanie na rynku wtórnym.

Ocena naszych czytelników
[Suma: 1 Średnio: 5]
Dowiedz się, czym jest numer VIN. Nie daj się oszukać przy zakupie nowego samochodu!
Numer VIN

Odpowiedz