Opony zimowe 2020. Sprawdź nowości producentów

Opony zimowe 2020

Jeśli interesują Cię opony zimowe, 2020 rok przynosi na ich rynku pewne nowości. Sprawdź, co przygotowali producenci opon samochodowych na zbliżającą się zimę.

Dlaczego warto zainwestować w opony zimowe?

Zimy są w Polsce coraz łagodniejsze, dlatego wielu kierowców korzysta z ogumienia wielosezonowego, zastępując nimi opony zimowe. 2020 rok nie jest pod tym kątem inny, a więc w obecnym sezonie jesienno-zimowym ponownie duża część zmotoryzowanych postawi na opony wielosezonowe.

Jednak znacznie bezpieczniej jest wybrać opony zimowe. To ogumienie, które zapewnia lepszą trakcję przy niskiej temperaturze na zewnątrz poniżej 7 st. Celsjusza. Opony na zimę mają bardziej elastyczną mieszankę, dostosowaną do pracy w chłodne dni.

Ważny jest również bieżnik opon zimowych, zoptymalizowany do jazdy po śniegu, błocie pośniegowym czy lodzie. Dlatego mają one większą liczbę lameli i szerokich rowków, które odprowadzają zanieczyszczenia na zewnątrz. Dzięki temu poprawia się przyczepność opony. Więcej o ogumieniu zimowym mówi artykuł pt. Opony na zimę — FAQ“.

Ogumienie całoroczne to pewien kompromis między oponami letnimi oraz zimowymi. Niewątpliwie mają one swoje zalety, ale w kontekście warunków stricte zimowych z pewnością ustępują oponom zimowym. Skoro tak, warto przyjrzeć się temu, co na ten sezon przygotowali najlepsi producenci ogumienia.

Opony zimowe 2020 od Bridgestone

Jeśli spojrzymy na opony zimowe na 2020 rok z oferty Bridgestone, warto zwrócić uwagę na oponę Blizzak LM005. Jak zauważa producent, jest to pierwsza opona zimowa z notą A, która dotyczy przyczepności na mokrej nawierzchni we wszystkich oferowanych rozmiarach.

Opona nadaje się do felg w wielkości od 14 do 22 cali, a samych rozmiarów jest aż 171. Opona to mieszanka z dużą zawartością krzemionki, co zapewnia właściwą elastyczność nawet podczas największych mrozów.

Continental

Inną firmą, która przygotowała nowe opony zimowe na 2020 rok, jest niemiecki Continental. Firma oferuje ogumienie:

  • WinterContact TS860 – opony do samochodów osobowych dostępne w rozmiarach od 13 do 17 cali. Przyczepność do mokrej nawierzchni to w tym przypadku nota B;
  • WinterContact TS860 S – opona do aut o lepszych osiągach dostępna w rozmiarach od 16 do 22 cali, z przyczepnością na mokrej nawierzchni z notą B lub C”.

Dunlop

Z kolei Dunlop oferuje model Winter Sport 5, z bardziej płaskim profilem bieżnika. Dzięki temu opona ma większą powierzchnię styku ogumienia z nawierzchnią nawet o 8 proc.

Poza tym opony Winter Sport 5 mają system różnorodnych lamelek, które lepiej odpowiadają zaśnieżonej i mokrej nawierzchni. Kierunkowy bieżnik, który częściowo ukształtowano w literę V, lepiej odprowadza wodę i zmniejsza tym samym ryzyko aquaplaningu (więcej o tym zjawisku w artykule pt. Aquaplaning — czym jest i jak się go ustrzec?). Brytyjskie przedsiębiorstwo produkujące opony obiecuje także niższe opory toczenia. To z kolei przekłada się na niższe spalanie.

Hankook

Dwie nowe opony na zimę przygotowali Koreańczycy z Hankooka:

  • Winter i*cept evo3 (W330) – opony do zwykłych samochodów osobowych, ale w rozmiarach od 17 cali w górę,
  • Winter i*cept evo3 X (W330A) – opony do SUV-ów.

W obu oponach w bocznej części ich bieżnika zastosowano specjalne nacięcia, które lepiej odprowadzają wodę, a to przecież z nią mamy najczęściej do czynienia w ostatnich latach w Polsce w sezonie zimowym. Przyczepność opony do mokrej nawierzchni ma tu wysoką notę B”.

Michelin

Francuzi z Michelin oferują m.in. opony zimowe Alpin 6. To ogumienie, które ma zapewniać świetną przyczepność na śniegu i mokrej nawierzchni. Ogumienie ma być też szczególnie żywotne. Opony stworzono w technologii, gdzie wraz z zużywaniem się ogumienia na bieżniku pojawiają się nowe, stopniowo rozszerzające się rowki.

Nokian

W ofercie Finów z Nokian jedną z nowości jest model Snowproof. To opona, która ma być idealna do poruszania się zimą na terenie Europy Środkowej, gdyż uwzględnia warunki najczęściej występujące w tej części kontynentu. Opony mają być optymalne dla poruszania się po błocie pośniegowym.

Jeśli interesują Cię nowe opony zimowe, 2020 rok przynosi na rynku kilka ciekawych propozycji. Widać wyraźnie, że w związku z coraz łagodniejszymi zimami w naszym regionie, często jest to ogumienie, które ma dobrze radzić sobie z wodą i błotem pośniegowym.

Oczywiście możesz rozejrzeć się za ogumieniem całorocznym, które – jak zapewniają producenci – bez trudu poradzi sobie zimą. Często to opony o własnościach potwierdzonych certyfikatem płatka śniegu (3PMSF). Są to m.in. następujące opony:

  • Seasonproof oraz Seasonproof SUV (Nokian),
  • AllSeasonContact (Continental),
  • CrossClimate+ (Michelin),
  • BluEarth-4S AW21 (Yokohama).

Jesteśmy ciekawi, na jakie ogumienie to Ty postawisz w tym sezonie – opony zimowe czy może ogumienie całoroczne?

Ocena naszych czytelników
[Suma: 1 Średnio: 5]
Interesuje Cię historia pojazdu, który masz zamiar kupić? Z nami to możliwe!
Historia pojazdu

Odpowiedz