Nowa Honda Civic 2021. Co wiemy o Civiku XI generacji?

Nowa Honda Civic 2021

Honda Civic 2021 (na zdjęciu, źródło: hondanews.eu), a więc już 11. generacja tego modelu ma pojawić się w sprzedaży wiosną tego roku. Jaka będzie więc Honda Civic XI i czym zaskoczy kierowców?

Stylistka i wersje nadwoziowe

Honda Civic 2021 to model z szeregiem ulepszeń stylistycznych i wewnętrznych, które wprowadzono w 2020 roku. Dzięki temu samochód będzie wyglądał jeszcze atrakcyjniej.

Model będzie dostępny jako:

  • 4-drzwiowy sedan (na wybranych rynkach),
  • 5-drzwiowy hatchback.

Pojawi się też wersja usportowiona – Honda Civic Sport Line.

Niezależnie od wersji nadwozia w oczy rzuca się muskularna sylwetka, która podkreśla sportowy charakter modelu. Z przodu zobaczymy więc symetryczną dolną osłonę chłodnicy wokół świateł przeciwmgielnych, którą uzupełniono gładkimi powierzchniami i eleganckimi ostrzami. Z boku ostre linie nadwozia kończą się na charakterystycznych tylnych światłach LED w kształcie litery C. Jeśli dodamy do tego ostre fałdy tylnego zderzaka i wyprofilowane wyloty powietrza, otrzymujemy auto o ciekawym wyglądzie, choć znajdą się tacy, dla których to zbyt spokojna bryła.

Honda Civic 2021 – wymiary:

  • wersja 5-drzwiowa (długość: 4518 mm, szerokość: 1799 mm);
  • wersja 4-drzwiowa (długość: 4658 mm, szerokość: 1799 mm).

Model będzie dostępny w następujących kolorach:

  • Rallye Red;
  • Lunar Silver, Polished Metal, Brilliant Blue (wykończenie metaliczne);
  • White Orchid, Crystal Black, Sonic Grey (lakier perłowy).

Wnętrze i wyposażenie

Przed kierowcą znajduje się 7-calowy kolorowy wyświetlacz TFT-LCD Driver Information Interface (DII), z dużym cyfrowym obrotomierzem oraz cyfrowym odczytem prędkościomierza. Z wyświetlaczem DII zintegrowano obszar, w którym możemy przełączać się między ekranami informacyjno-rozrywkowymi (np. nawigacja, wiadomości SMS i e-mail, informacje o ścieżce dźwiękowej, kontakty ze smartfona itp.).

Oczywiście nie brakuje tu inteligentnej kierownicy, jak i systemów do sparowania ze smartfonem – Apple CarPlay (kompatybilny z iOS 8.4 lub nowszym) i Android Auto (kompatybilny z systemem Android 5.0 i nowszym).

Konsola środkowa Hondy Civic 2021 ma kolor fortepianowej czerni. W głównej jej części uwagę zwraca 7-calowy ekran dotykowy Honda CONNECT (w wybranych wersjach wyposażenia) do sterowania funkcjami informacyjno-rozrywkowymi i klimatyzacją. Zapewnia on również szybki dostęp do usług internetowych (np. przeglądanie stron, informacje o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, wiadomości, pogoda, media społecznościowe, internetowe stacje muzyczne). System zawiera w sobie już część aplikacji. Inne natomiast możemy pobrać z Honda App Center.

Co nie jest bez znaczenia, kabina jest też doskonale wyciszona. W Civiku 11. zastosowano kompleksowe uszczelnienia karoserii i inne rozwiązania (m.in. trójwarstwowe uszczelki, grubsze szkło, kompozyty dźwiękochłonne, sztywniejszy blok silnika, sztywniejsze nadwozie).

Ładowność bagażnika wynosi od 478 do 1267 l.

Warianty wyposażenia

Honda Civic 2021 jest dobrze wyposażona. Wszystkie warianty mają więc w standardzie pakiet technologii bezpieczeństwa aktywnego Honda SENSING oraz diodowe zespoły reflektorów i światła do jazdy dziennej.

Wersje wyposażenia:

  • S – m.in. automatyczne reflektory oraz adaptacyjny tempomat.
  • Comfort i Comfort Sport Line – m.in. podgrzewane przednie fotele, podgrzewane i elektrycznie regulowane lusterka boczne, ośmiogłośnikowy system audio, 16-calowe alufelgi, klimatyzacja. Dodatkowo wersja Comfort Sport Line posiada oświetlenie dachowe, 17-calowe felgi aluminiowe, skórzaną kierownicę i gałkę zmiany biegów, pakiet informacyjno-rozrywkowy Honda CONNECT z 7-calowym ekranem dotykowym.
  • Elegance – m.in. 17-calowe felgi aluminiowe, zestaw informacyjno-rozrywkowy Honda CONNECT, nawigacja Garmin, przednie i tylne czujniki parkowania, elektrycznie składane lusterka boczne, tylna kamera cofania, dwustrefowa klimatyzacja.
  • Executive i Executive Sport Line – inteligentne, bezkluczykowe otwieranie i uruchamianie, elektrycznie uchylno-przesuwny dach panoramiczny, system audio z 11 głośnikami, system Adaptive Damper.

W wersjach Sport Line dostępne są też pakiety stylizacyjne Bronze Line i Red Line (przednia osłona, osłona lusterek, boczne progi, tylny dyfuzor oraz ozdoby przedniego i tylnego zderzaka w kolorze Infinite Bronze lub Rally Red).

Mają one również dodatkowe pakiety opcji:

  • Oświetlenia (niebieskie oświetlenie na nogi z przodu, podświetlane listwy progowe, niebieska konsola i niebieskie podświetlenie);
  • Cargo (miska do bagażnika z przekładką, gumowa wycieraczka i ochronne ozdoby na progi bagażnika);
  • Ochrony (ochraniacz na stopnie bagażnika na tylny zderzak podczas załadunku i rozładunku, wytrzymałe listwy progowe i trwała osłona boczna nadwozia).

Silniki Hondy Civic 2021

Pod maską Civica 11. generacji znajdziemy dwa silniki benzynowe:

  • Trzycylindrowy VTEC Turbo o pojemności 1.0 l, mocy 126 KM i z momentem obrotowym 200 Nm (z 6-biegową skrzynią manualną) lub 180 Nm (skrzynia CVT), który jest dostępny tylko w sedanie. W zależności od wybranej przekładni silnik w cyklu mieszanym spala od 5,7 do 6,0 l na 100 km.
  • Czterocylindrowy silnik VTEC Turbo o pojemności 1.5 l, który występuje w 4- i 5-drzwiowej wersji nadwozia. Ma moc 182 KM i moment obrotowy 240 Nm (skrzynia 6-biegowa) lub 220 Nm (CVT). Silnik spala średnio od 6,1 do 6,7 l/100 km w zależności od nadwozia i rodzaju skrzyni biegów.

To silniki znane z Civika X, w których zastosowano bezpośredni wtrysk paliwa. Honda reklamuje je jako wyjątkowo wydajne i wyrafinowane, z niską emisją CO2 (norma euro 6, o której więcej piszemy w artykule “Normy emisji spalin: Euro 6“) i oszczędnością w spalaniu. Zastosowano w nich lekkie, ale wytrzymałe materiały oraz technologie zmniejszające tarcie, które pozytywnie wpływają na moc i wydajność.

Skrzynie biegów nowej Hondy Civic

Nowa Honda Civic 2021 ma dwie przekładnie do wyboru:

  • Sześciobiegowa manualna skrzynia biegów – gwarantuje płynną i precyzyjną zmianę biegów z szerokim zakresem przełożeń. Zamknięto ją w specjalnej ramie, aby lepiej radziła sobie z wyższą mocą silników VTEC Turbo. Zastosowano w niej też mechanizm spiralnego biegu wstecznego o stałym zazębieniu, który zmniejsza hałas.
  • Siedmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów CVT – skrzynia z przemiennikiem momentu obrotowego turbiny z dwoma amortyzatorami. Charakteryzuje się podobnymi właściwościami jak dwusprzęgłowe automatyczne skrzynie biegów.

Zawieszenie

Z przodu pracują kolumny MacPhersona, z tyłu zastosowano zawieszenie wielowahaczowe. W połączeniu ze sztywną ramą zapewnia to komfort i bezpieczną jazdę z dużą prędkością. Civic 2021 ma również elektryczny układ kierowniczy ze wspomaganiem zębatkowym o zmiennym przełożeniu.

Zaawansowane systemy bezpieczeństwa Honda SENSING

Honda Civic 11. generacji to również innowacyjne technologie w zakresie bezpieczeństwa czynnego (Honda SENSING). Te same systemy stosowane są bowiem we wszystkich wersjach odświeżonego Civika. Nic dziwnego więc, że Nowa Honda Civic 2021 może pochwalić się najwyższymi ocenami w testach zderzeniowych Euro NCAP.

Civic 2021 to wyjątkowo mocna konstrukcja, która zmniejsza siły przenoszone na kabinę pasażerską w przypadku zderzenia, zapewniając lepszą ochronę z przodu, z boku i z tyłu. W Civiku 11. zastosowano też sześć poduszek powietrznych oraz technologie i-SRS Airbag i i-Side Airbag.

Funkcje bezpieczeństwa biernego uzupełnia pakiet systemów Honda SENSING, który obejmuje:

  • system hamowania łagodzącego kolizję,
  • ostrzeżenie przed kolizją
  • ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu,
  • redukcję zjazdu z drogi,
  • system Lane Keeping Assist System (pomaga utrzymać samochód na środku aktualnego pasa),
  • system Adaptive Cruise Control (pozwala ustawić żądaną prędkość i odległość od pojazdu z przodu),
  • rozpoznawanie znaków drogowych,
  • inteligentne wspomaganie prędkości,
  • inteligentny tempomat adaptacyjny.

Standardowo montowane są także systemy wspomagania stabilności pojazdu z kontrolą trakcji oraz system pośredniego monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS). Z kolei w bogatszych wersjach znajdziemy system informujący o martwym polu, kamerę cofania o wielu kątach i Cross Traffic Monitor (ostrzega o zbliżających się pojazdach podczas cofania).

Nowy Civic 2021 na pewno jest samochodem wartym bliższego zainteresowania, jeśli szukamy sobie auta segmentu C. Nowy Civik ma ciekawy design, choć w wersji sedan dla niektórych może on się wydać zbyt stonowany. Z pewnością bardziej zadziorny jest hatchback, szczególnie w usportowionej wersji. Dużym atutem na pewno jest bogate wyposażenie wpływające na poprawę bezpieczeństwa.

Przypomnijmy, że do sprzedaży Honda Civic XI trafi wiosną. Najpierw zadebiutuje w Stanach Zjednoczonych, później w Europie, aczkolwiek modele na Stary Kontynent dotrą w drodze importu.

Ocena naszych czytelników
[Suma: 2 Średnio: 5]
Sprawdź auto, które Cię interesuje. Nasza wyszukiwarka VIN da Ci pewność legalnego zakupu!
Sprawdź auto

Odpowiedz