Największa serwisowa akcja Volvo w historii

Największa akcja serwisowa Volvo w historii

Volvo to dla wielu zmotoryzowanych synonim bezpieczeństwa. Nie dziwi więc serwisowa akcja Volvo, kiedy problem jest tylko potencjalny, choć dotyczy ważnego elementu bezpieczeństwa, jakim niewątpliwie są pasy. Co warto podkreślić, to największa akcja naprawcza Szwedów w historii.

Problem z mocowaniem pasów bezpieczeństwa

Serwisowa akcja Volvo dotyczy kluczowego wynalazku w historii szwedzkiej marki należącej do chińskiego koncernu Geely. Firmie należy się szacunek za szybką reakcję, zwłaszcza że problem jest tylko potencjalny. Akcja serwisowa Volvo obejmie blisko 2,2 mln aut, a wymianie podlegać będzie element mocowania pasów bezpieczeństwa.

Co ciekawe, dotychczas awaria nie przydarzyła się w żadnym z egzemplarzy od lat poruszających się po drogach. Jednak w związku z tym, iż chodzi o mechanizm ratujący ludzkie życie, szwedzcy inżynierowie wolą dmuchać na zimne. Uznano, że nadmiernie zużyć się może stalowa linka, a to właśnie ten element odpowiada za właściwe mocowanie pasów bezpieczeństwa w przednich fotelach. Stąd decyzja wymianie tego elementu.

Akcja naprawcza Volvo jest największą w historii szwedzkiej marki. Mimo iż Volvo mogło nie informować o problemie, postanowiono na przezorność i szybką reakcję. Z pewnością posłuży to Szwedom w dalszym budowaniu wizerunku najbezpieczniejszych samochodów świata.

Które modele obejmie serwisowa akcja Volvo?

Akcja serwisowa Volvo obejmie kilka modeli produkowanych w latach 2006-2019. Do serwisów zostaną wezwani właściciele Volvo S60, S60CC, V60, V60CC, XC60, V70, S80 czy XC70, które recenzujemy w artykule pt. Volvo XC70 – opinie, spalanie, usterki“. Mimo iż właściciele modeli z pasami narażonymi na nadmierne zużycie mogą bez obaw użytkować swoje samochody, na pewno zostaną wezwani do serwisów.

Przypomnijmy, że nie jest to pierwsza akcja serwisowa Volvo, o której piszemy w ostatnich tygodniach. Problem był też z układem hamowania, a do serwisów wezwano blisko 13,5 tys. egzemplarzy użytkowanych przez polskich kierowców i 730 000 łącznie. Przy okazji warto pamiętać, że akcje naprawcze ogłoszone dla danego egzemplarza, nawet kiedy nie stawił się on w ASO, ukazuje raport VIN.

Historia trzypunktowych pasów bezpieczeństwa

Przy okazji warto przypomnieć historię trzypunktowych pasów bezpieczeństwa. Otóż opracował je Nils Bohlin, zatrudniony przez Volvo w 1958 roku. Szwedzki inżynier wcześniej pracował w branży lotniczej. Wprawdzie używane w lotnictwie pasy 4-punktowe nie były możliwe do zastosowania w motoryzacji, ale więc Szwed postawił na pasy trzypunktowe. Rok później pojawiły się one w miejsce pasów dwupunktowych. Te ostatnie, mimo iż podnosiły ogólny poziom bezpieczeństwa podczas wypadku, często były przyczyną groźnych obrażeń. Z biegiem czasu okazało się, że wprowadzenie pasów trzypunktowych było jednym z najważniejszych wynalazków poprawiających bezpieczeństwo w czasie jazdy.

Ocena naszych czytelników
[Suma: 1 Średnio: 5]
Interesuje Cię historia pojazdu, który masz zamiar kupić? Z nami to możliwe!
Historia pojazdu

Odpowiedz