Najszybciej rdzewiejące samochody

najszybciej rdzewiejące samochody

Rdzewienie karoserii to poważny problem, który dotyczy wielu samochodów. Okazuje się bowiem, że nie wszyscy producenci we właściwy sposób dbają o zabezpieczenie antykorozyjne. Oto najszybciej rdzewiejące samochody, w których rdza widoczna jest już po kilku latach eksploatacji.

Czym grozi korozja?

Bez wątpienia korozja ma wpływ na estetykę auta. Tym samym znacząco wpływa na obniżenie wartości pojazdu. Kosztowa jest też sama naprawa skorodowanych elementów, choć rdzy pozbyć się można osobiście, o czym pisaliśmy w artykule pt. Jak pozbyć się rdzy tanim kosztem?“. Jednak nie wolno przy tym zapomnieć, że pordzewiałe przez korozję elementy karoserii czy podwozie negatywnie przekładają się na mniejszą sztywność i wytrzymałość auta, co może być istotne przy ewentualnych stłuczkach i wypadkach. Kierowcy, którzy nie chcą mieć problemów z korozją, powinni znać najszybciej rdzewiejące samochody. Według mechaników szczególnie na ten problem narażeni są bowiem właściciele aut japońskich oraz koreańskich, ale też uznawanych za znacznie lepsze francuskich czy niemieckich.

Mazda 6

Mazda z zabezpieczeniem antykorozyjnym miała problem przez lata. To samo tyczy się też modelu 6. Wprawdzie ma on ciekawą linię nadwozia i dość bogate wyposażenie, to rdza Mazdy 6 nie oszczędza. Szczególnie narażone są tu auta z początku produkcji. Wówczas należy poważnie zacząć martwić się o ich maski i drzwi, a także nadkola i podwozie. Słabo zabezpieczone są też profile zamknięte i tyczy się to również aut bezwypadkowych. Powodów do radości nie mają też właściciele Mazdy 6 drugiej generacji. Ta rdzewieje w mniejszym stopniu, ale problemu tego na pewno nie rozwiązano tak, jak wielu kierowców by sobie tego życzyło.

Fiat Palio i Siena

Z punktu widzenia zabezpieczeń antykorozyjnych źle wypadają także Fiaty Siena i Palio Weekend, w których zastosowano oszczędności materiałowe. Zdarza się, że kawałki utlenionej blachy sypią się tu z nadkoli już po kilku miesiącach użytkowania. Nie lepiej jest w przypadku klapy bagażnika, progów czy drzwi. Trudno znaleźć dziś na rynku wtórnym te modele Fiata, które nie zostały zaatakowane przez rdzę. W zasadzie się ich nie spotyka.

Mercedes Klasy E W210

Najszybciej rdzewiejące samochody wśród aut niemieckich to z pewnością Mercedesy Klasy E W210. Rdza widoczna jest tu niemal wszędzie, atakując podwozie, nadkola, progi, klapę bagażnika czy kielichy zawieszenia i drzwi pod uszczelkami.

Opel Astra II

Opel Astra drugiej generacji to kolejny samochód, który przez rdzę atakowany jest z dużą intensywnością. Rdza pojawia się tu na drzwiach, tylnych nadkolach, a następnie też na masce, progach i klapie bagażnika. Z czasem przegryza się na zewnątrz, powodując powstawanie dziur. Wówczas niezbędne jest skorzystanie z pomocy blacharza i lakiernika. Co gorsza, młodsze Astry wyglądają pod tym względem równie słabo, a według wielu mechaników nawet gorzej.

Nissan Almera

Nissan Almera pierwszej generacji podobnie jak model Primera również ma problemy z rdzą. Najszybciej korodowały drzwi, progi i maska. Wielkiej poprawy nie odnotowano też w Almerze II, gdzie klapa bagażnika potrafiła korodować już po trzech latach użytkowania. Rdza pojawiała się też w okolicach tylnej szyby oraz na drzwiach i belce pod chłodnicą.

Hyundai i30

Hyundai i30 to samochód, który zebrał wiele pozytywnych opinii. Jest dobrze wyposażony, praktyczny i nie psuje się częściej niż pojazdy produkowane przez konkurencję. Jedną z największych bolączek tego modelu jest podatność na korozję. Rdza atakuje przede wszystkim drzwi i tylną klapę. Podobny problem ma zresztą podobna Kia Ceed.

Ford Mondeo Mk3

Bez wątpienia najszybciej rdzewiejące samochody to także Fordy. Problem z korozją pojawiał się w Fordzie Escort, Ka i pierwszej generacji Forda Focus. To samo tyczy się Forda Mondeo Mk3, gdzie najszybciej rdzewieją łączenia nadkola z progiem. Rdzy szukać trzeba też na podłodze, masce, rantach drzwi czy klapie bagażnika. Naprawą warto zająć się jak najszybciej. Korozja postępuje tu na tyle szybko, że nawet krótka zwłoka może skutkować znacznie kosztowniejszą naprawą blacharsko-lakierniczą.

BMW Serii 3 E36

Wprawdzie od zakończenia produkcji BMW Serii 3 E36 minęło już trochę czasu, to w dalszym ciągu auta te cieszą się dość dużą popularnością na rynku wtórnym. Niestety samochód ten jest podatny na korozję. Uwagę zwrócić należy zwłaszcza na błotniki i drzwi, gdzie rdza pojawia się najszybciej.

Peugeot 407 SW

Francuskie samochody są na ogół dość dobrze zabezpieczone antykorozyjnie. Jednym z niewielu wyjątków jest Peugeot 407 SW. Właściciele tego modelu wskazują na problem z rdzewiejącą klapą bagażnika, za co najprawdopodobniej odpowiada źle zaprojektowana chromowana listwa, która w trakcie jazdy ściera lakier.

Alfa Romeo 156

Ostatnim prezentowanym tutaj pojazdem, który ma problem z rdzą, jest Alfa Romeo 156. Samochód, mimo iż ceniony za sportowe wnętrze i ciekawą linię, jest nietrwały, a do tego podatny na korozję. Najsłabszym jego elementem jest podłoga w miejscu łączenia z progiem, która rdzewieje pod dywanikiem, a więc najczęściej kierowca diagnozuje problem, kiedy dziura jest już dość duża.

Znając najszybciej rdzewiejące samochody, przy ich zakupie warto się dokładnie zastanowić. Zwłaszcza że większość z nich to samochody, które nie są najmłodsze. Co gorsza, korozja dopada tu nie tylko auta wypadkowe, ale też i te, które są eksploatowane normalnie. Sam fakt, czy pojazd w przeszłości brał udział w kolizji, sprawdzić można, zamawiając raport VIN dostępny w serwisie autobaza.pl. Poza tym, że znajdują się w nim informacje o danych technicznych czy fabrycznym wyposażeniu, to także te dotyczące wezwań serwisowych, szkód i kolizji, a nawet archiwalne zdjęcia oraz raport z baz kradzieżowych.

Ocena naszych czytelników
[Suma: 3 Średnio: 2.7]
Interesuje Cię historia pojazdu, który masz zamiar kupić? Z nami to możliwe!
Historia pojazdu

Odpowiedz