Najpopularniejsze samochody używane z LPG do 20 tysięcy złotych

najpopularniejsze samochody używane z LPG do 20 tysięcy złotych

Znalezienie optymalnego dla siebie samochodu na rynku wtórnym nie powinno stanowić większego problemu. Serwisy ogłoszeniowe pełne są aut używanych. Wielu kierowców – bądź co bądź – przy wyborze kieruje się względami finansowym. Wówczas stawiają oni na auta z instalacją gazową. Warto poznać najpopularniejsze samochody używane z LPG do 20 tysięcy złotych.

Instalacja gazowa w samochodzie

Instalacja LPG w samochodzie to spore korzyści finansowe. Wiąże się też jednak z pewnymi ograniczeniami. Właściciel takiego pojazdu musi się pogodzić ze zmniejszeniem pojemności bagażnika czy wyższymi kosztami eksploatacji, które wynikają z serwisowania dodatkowych podzespołów. Niczym sporadycznym są też znaki zakazujące wjazdu dla takich aut na podziemne parkingi.

Mimo to na auta z instalacją gazową wciąż jest wielu chętnych i trend ten w najbliższych latach raczej się nie zmieni. Co więc oferuje kierowcom na tej płaszczyźnie rynek wtórny? Takich pojazdów jest całkiem sporo, a to dlatego, że nowoczesne instalacje gazowe, o których pisaliśmy w artykule pt. Instalacja gazowa w samochodzie, mogą współpracować z każdym rodzajem silników benzynowych. Przeglądając oferty nie trudno zauważyć, że najpopularniejsze samochody używane z LPG do 20 tysięcy złotych to modele od Opla, BMW, Mercedesa czy Audi.

Co istotne, duża część takich aut ma wiele tysięcy pokonanych kilometrów. Często samochody z LPG rocznie pokonują nawet przeszło 25 tys. km, a więc niczym dziwnym są 10-letnie auta o przebiegu 250 000 czy 300 000 km. Oczywiście nie dyskwalifikuje to jeszcze takiego auta, o ile przechodził on regularny serwis. W weryfikacji tego czynnika zakupowego pomoże Historia Pojazdu. Przy okazji raport ten pomaga sprawdzić rzeczywisty przebieg samochodu, weryfikując czy jego licznik nie był przekręcany. Wprawdzie niebawem kara za nielegalną ingerencję w stan drogomierza sprowadzi się nawet do 5 lat pozbawienia wolności, a karani będą właściciele pojazdów i mechanicy wykonujący tę czynność, to do tego czasu takie oszustwo większości uchodziło płazem. Trudno wyrokować, czy w niedalekiej przyszłości wysokie kary odstraszą przed przekręcaniem liczników, bo korzyści z tego wynikające w dalszym ciągu są ogromne, ale trzeba mieć taką nadzieję.

Najpopularniejsze samochody używane z LPG

Przegląd ofert rozpoczynamy od Audi. Za ok. 20 tys. zł można stać się posiadaczem A4 B7 kombi z 2005 roku z silnikiem 1.8 Turbo. Jako że motor ten przy właściwym i regularnym serwisie jest trwały i nie sprawia większych problemów, taka inwestycja raczej nie odbije się dla kierowcy czkawką.

W autach produkowanych przez BMW instalacje trafiają się w autach z większymi 6- i 8-cylindrowymi, jak i w nieco słabszymi 4-cylindrowymi silnikami. Najpopularniejsze samochody używane z LPG do 20 tysięcy złotych wśród egzemplarzy bawarskiej marki to bogato wyposażone kombi BMW 318i E46 z 2005 roku. Wiele ofert z LPG tyczy się też modelu BMW E39.

Coś dla siebie znajdą tu również miłośnicy Mercedesa. Przykładem jest 14-letni sedan C180 z bogatym wyposażeniem i przebiegiem przeszło 200 tys. km.

Z kolei wśród Opli najpopularniejsze samochody używane z LPG do 20 tysięcy złotych to egzemplarze Astry i Vectry. Mając zakładany budżet, starczy nam na produkowanego w latach 2004 – 2014 Opla Astrę H.

Na co zwrócić uwagę kupując samochód z LPG?

Tak jak każdy inny samochód używany, również i auto z LPG wymaga dokładanej weryfikacji. Poza tak oczywistymi czynnościami, jak oględziny wizualne, jazda próbna czy przegląd techniczny, zajrzeć trzeba też w przeszłość auta. Pomoże w tym chronologiczna historia pojazdu, którą zawiera w sobie raport VIN. Znajdują się w nim dane techniczne czy fabryczne wyposażenie pojazdu. Jego inne kluczowe fakty to wezwania serwisowe, szkody i kolizje, zdjęcia z poprzednich aukcji oraz raport z baz kradzieżowych.

Poza tym weryfikacji wymaga też sam stan instalacji gazowej, co podnosi koszty przeglądu. Szczególnie ważna jest jej szczelność. Sprawdzenie przed zakupem uszczelek czy zaworów jest w tym przypadku niezbędne. Ewentualne nieszczelności nabywca zazwyczaj usuwa na własny rachunek. Jest to więc szansa do negocjacji ceny, choć ich wymiana na szczęście nie jest szczególnie wielkim wydatkiem.

Ważna jest też wydawana na 10 lat homologacja butli. Jeśli zbliża się ku końcowi, należy mieć na uwadze, że nowy zbiornik z montażem kosztuje od kilkuset do tysiąca zł. Najpopularniejsze butle LPG to te chowane do fabrycznie przygotowanego miejsca na koło zapasowe. Zbiornik taki mieści do 30 l gazu i kosztuje 250 – 350 zł.

Jako że samochody z LPG mają na ogół wyższe przebiegi, alternatywą jest zakup auta bez instalacji gazowej, po czym zlecenie jej założenia fachowcom. Tu polecamy nasz artykuł pt. Najlepsze silniki benzynowe ostatnich lat, gdzie opisaliśmy wiele jednostek napędowych, które dobrze współpracują z LPG.

Ocena naszych czytelników
[Suma: 14 Średnio: 3.3]
Darmowe sprawdzenie VIN? Wypróbuj naszą wyszukiwarkę i nie daj się oszukać!
Sprawdzenie VIN

1 komentarz

  1. W przypadku montażu można zawsze zlecić montaż butli w kole jest to całkiem fajna alternatywa, która sam wybrałem podczas montażu u siebie instalacji BRC. Pozbawia nas to możliwości wożenia koła zapasowego ale możemy wrzucić sobie koło dojazdowe, które nie zajmuje wiele miejsca albo wozić pinkę. Według mnie jeżeli chcemy przyoszczędzić na przejazdach to auto do 20 tys plus lpg to super sprawa.

Odpowiedz