Najmniej awaryjne samochody używane do 20 000 zł

najmniej awaryjne samochody używane

Powstał polski ranking, który zawiera w sobie najmniej awaryjne samochody używane do 20 0000 zł. Przygotowała go firma ProfiAuto. Dane zebrano na podstawie informacji od polskich mechaników. Których samochodów używanych warto się wystrzegać w przedziale od 10 do 20 tys. zł?

Ranking na podstawie informacji od 1300 polskich mechaników

Najmniej awaryjne samochody używane od 10 do 20 tys. zł powstał na bazie danych zebranych od 1300 polskich mechaników. Osoby odpowiedzialne za stworzenie rankingu przekonują, że w przeciwieństwie do zagranicznych zestawień polski ranking odnosi się do typowych w naszym kraju realiów. Mechanikom zadano bowiem cztery pytania, które dotyczyły trzech wybranych modeli spośród 50 najpopularniejszych wybranych na podstawie popularności w Google Trends. Ankietowani na podstawie doświadczenia wskazywali pięć najczęstszych typów usterek danego modelu. Niezawodność modelu oceniali oni w skali 1-6 w czterech kategoriach:

  • karoseria
  • układ elektryczny
  • napęd
  • zawieszenie

Wskazywali przy tym najmniej zawodną wersję jednostki napędowej danego modelu, jak i odpowiadali na pytanie dotyczące tego, czy poleciliby ten samochód członkowi rodziny.

Najmniej awaryjne samochody używane w cenie 10-20 tys. zł

Najlepiej przez mechaników została oceniona Toyota Yaris II generacji produkowana w latach 2005-2011, której średnia ocena sprowadziła się do noty 4,9. Dalej jest Audi A4 (B6 i B7) z lat 2000-2008 z notą 4,6. Tak samo ocenione zostały Toyota Avensis II (2003-2009), Volkswagen Polo IV 9N (2001-2009) oraz Volkswagen Touran I (2003-2015).

Toyota Yaris II

Toyota Avensis drugiej generacji polecana jest przez 95% mechaników. Najlepszymi silnikami są tu benzynowy 1.3 oraz diesel 1.4. Odnosząc się do najczęstszych awarii tego modelu, mechanicy wskazują na:

  • awarie sondy lambda
  • awaryjną automatyczną skrzynię biegów
  • problemy z pompą wody w części silników benzynowych
  • wycieki oleju w silniku benzynowym 1.3

Audi A4 (B6 i B7)

Audi A4 (B6 i B7) poleca 90% mechaników, za najlepszą jednostkę napędową uznając Diesla 1.9. Najczęstsze awarie Audi A4 w owych wersjach to:

  • awarie zamka centralnego
  • słabe zawieszenie
  • awarie turbosprężarki w silnikach wysokoprężnych
  • awarie pompowtryskiwaczy

Toyota Avensis II

9 na 10 mechaników poleca też Toyotę Avensis II. W tym przypadku najlepsze silniki to 2-litrowy diesel i benzyniak o pojemności 1.8 l. Awarie trapiące ten model to:

  • pojedyncze usterki elektryki
  • awarie wtryskiwaczy
  • wycieki ze skrzyni biegów
  • awarie koła dwumasowego
  • awarie sprzęgła
  • problem z zaworem EGR
  • awarie głowicy w dieslach

Jeśli weźmiemy pod uwagę najbardziej awaryjne samochody używane w cenie 10-20 tys. zł., najniżej oceniona trójka to m.in. dwa Peugeoty – 307 z notą 3,7 oraz 407 oceniony na 3,9. Najgorszą trójkę uzupełnia Mazda 6 pierwszej generacji. Ten model oceniono bowiem na zaledwie 3,8.

Jak sprawdzić samochód używany?

Ranking, który zawiera w sobie najmniej awaryjne samochody używane do 20 000 zł, przy zakupie samochodu na rynku wtórnym może być pomocny. Niemniej jednak to tylko wskazówki dotyczące samochodów, które przez mechaników oceniane są najwyżej. Najwięcej zależy bowiem od przeszłości pojazdu i tego, w jakich warunkach był on eksploatowany. Koniecznie pojazdowi przyjrzeć się więc musi mechanik z doświadczeniem. Zawsze samochód używany sprawdzić należy również w niezależnym warsztacie, a najlepiej w Autoryzowanej Stacji Obsługi. Proces weryfikacji kończy natomiast jazda próbna. Więcej o zasadach nabywania samochodów używanych mówi artykuł Zakup samochodu używanego – najważniejsze zasady“. Natomiast jeszcze przed taką weryfikacją sprawdzenia wymaga Historia Pojazdu. Jest to bowiem kompletny raport, który wyjaśnia wiele kwestii dotyczących eksploatacji pojazdu w przeszłości. Kolejne jego sekcje to:

  • Dane techniczne samochodu (marka, model, typ paliwa, rok produkcji itp.)
  • Rejestr znanych odczytów przebiegu
  • Historia wypadków i kolizji
  • Sprawdzenie w bazach pojazdów kradzionych (IAATI/VIN-Info, niemieckiej, włoskiej, słoweńskiej, litewskiej, czeskiej, holenderskiej, rumuńskiej, słowackiej, kanadyjskiej, norweskiej, szwedzkiej, CrimiMail, Kaynine)
  • Ostrzeżenia o usterkach fabrycznych
  • Dane z aukcji internetowych i portali motoryzacyjnych
  • Opcje wyposażenia samochodu zakodowane w numerze VIN
  • Galeria zdjęć pojazdu
  • Historia sprawdzeń w serwisie Autobaza.pl
  • Adres miejsca montażu

Zwiększa to szanse na nabycie samochodu, który posłuży nowemu nabywcy przez kilka kolejnych lat. Raport VIN pozwala bowiem wykryć wypadkową przeszłość, fakt przekręcenia licznika, a nawet legalność sprzedawanego samochodu używanego.

Ocena naszych czytelników
[Suma: 1 Średnio: 5]
Nie daj się oszukać! Sprawdź VIN samochodu, który chcesz kupić!
Sprawdź VIN

Odpowiedz