Najmniej awaryjne samochody do 10000 złotych

najmniej awaryjne samochody do 10000 złotych

Pojawił się ranking, który zawiera w sobie najmniej awaryjne samochody do 10000 złotych. Przygotowano go na podstawie opinii zebranych od mechaników. Badanie przeprowadziła firma ProfiAuto, która zebrała opinie mechaników o samochodach naprawianych w polskich warsztatach. W sumie zebrano ponad 1,3 tys. opinii. Mechanicy oceniali awaryjność elementów samochodu, wskazywali najlepszą wersję silnika danego modelu i odpowiadali na pytanie, czy i dlaczego poleciliby ten model członkowi rodziny.

Ranking awaryjności samochodów według mechaników

Pierwsze miejsce w rankingu zajęło Audi A4 B5, które otrzymało notę 4.8. Kolejne najmniej awaryjne samochody do 10000 złotych to: Audi A3 8L (4.5), BMW Seria 3 E46 (4.4), Audi A6 II (C5) (4.3), BMW Seria 5 E39 (4.2), Volkswagen Golf IV (4.2), Opel Corsa C (4.1), Skoda Fabia I (4.1), Volkswagen Passat B5 (4.1), Opel Astra II (G) (4.0), Ford Focus I (3.8), Renault Scenic II (3.8), Renault Laguna II (3.7), Renault Megane II (3.7) i Ford Mondeo Mk III (3.6).

Miejsce 1 – Audi A4 B5

Najwyżej przez mechaników zostało ocenione Audi A4 B5. Wszyscy ankietowani mechanicy poleciliby ten model członkowi swojej rodziny. Bardzo wysoko, bo na 5.2 oceniona została karoseria tego modelu. Jednocześnie w najczęstszych awariach dotyczących Audi A4 B5 wskazano na korodujące przednie błotniki. Poza tym zdarzają się luzy układu kierowniczego, usterki tylnych zacisków hamulcowych czy awarie skrzyni Multitronic. Co więcej, w dieslach o pojemności 2,5 l częstą przypadłością są awarie wałków rozrządu oraz pompy wtryskowej. Dodajmy jeszcze, że za najlepsze jednostki napędowe wybrano tu Diesla 1.9 i benzyniaka 1.8.

Miejsce 2 – Audi A3 8L

Fakt, że najmniej awaryjne samochody do 10000 złotych należą do Audi, według mechaników nie podlega dyskusji. Zwłaszcza że na drugim miejscu znalazło się kolejne auto tego producenta, a mianowicie Audi A3 8L. Popularny na rynku wtórnym hatchback otrzymał ocenę 4.5.

Duży plus również w tym przypadku należy się producentom za zabezpieczenia antykorozyjne. Wśród problemów wskazywano na usterki turbosprężarki, awarie łożyskowania wałka rozrządu, awarie cewki zapłonowej i przepustnicy, ale i kłopoty z kołem dwumasowym w silnikach wysokoprężnych. Problemy są też z pojedynczymi elementami zawieszenia. Najlepszym silnikiem wybrano Diesla 1.9.

Miejsce 3 – BMW serii 3 E46

Trzecie miejsce zajęło BMW serii 3 E46 z oceną na poziomie 4.4. Najlepsze wrażenie na mechanikach robią napęd i karoseria, która jest dobrze zabezpieczona przed korozją. Często psuje się natomiast turbodoładowanie, pęka łańcuch rozrządu, czy zapycha się odma skrzyni korbowej. Wiele zastrzeżeń można mieć też do zawieszenia, zwłaszcza tylnego. Najlepsze silniki to w tym przypadku dwulitrowe diesle i motory benzynowe.

Koniec rankingu

Znamy najmniej awaryjne samochody do 10000 złotych. Po drugiej stronie rankingu jest Ford Mondeo MK3. Bardzo nisko oceniono jego karoserię, podkreślając, że korozja nadwozia i podwozia to w tym modelu norma. Łączna ocena na poziomie 3.6 jest daleka od dobrej. Słabo wypadły też dwa modele Renault. Drugie generacje Laguny i Megane otrzymały ocenę 3.7. Największym problemem jest w nich zawodna elektryka.

Jak kupić samochód za 10000 złotych?

Budżet 10 tysięcy złotych nie jest największy, co nie oznacza, że w tej granicy nie można znaleźć pojazdu dla siebie optymalnego, z którego kierowca cieszyć się będzie przez kilka najbliższych lat. Jak najbardziej. Nie muszą to być nawet auta kompaktowe, ale i dobre, rodzinne kombi. Kilka takich pojazdów opisano w artykule pt. Używane kombi za 10 tysięcy złotych? Tak, to możliwe!“. W wyborze pomóc może też ranking zawierający w sobie najmniej awaryjne samochody do 10000 złotych.

Niezależnie od pozycji w rankingu i ogólnych opinii o samochodzie, zawsze przed finalizacją zakupu taki pojazd powinien zostać sprawdzony. Pomocne są takie zabiegi jak przegląd w niezależnym warsztacie lub nawet w ASO, oględziny wizualne przez doświadczonego mechanika, czy w końcu jazda próbna.

W przeszłość samochodu zajrzeć pomaga z kolei Historia Pojazdu. Zawiera ona w sobie wiele kluczowych o danym egzemplarzu informacji, a w tym dane techniczne czy jego fabryczne wyposażenie. To również akcje z ewentualnych archiwalnych aukcji sprzedażowych z przeszłości. Pozwala to porównać obecny wygląd i wyposażenie z tym, co taki model powinien w sobie zawierać.

To również informacje o ogłoszonych akcjach serwisowych, szkodach i kolizjach, co pozwala sprawdzić historię wypadkową danego egzemplarza. Uzupełnieniem informacji o aucie jest raport z baz kradzieżowych. Zwiększa to szanse na zakup samochodu w pełni legalnego, który nie pochodzi z kradzieży. To istotne, nie tylko z punktu widzenia utraty auta i wydanej na jego zakup gotówki, ale też ewentualnego oskarżenia o paserstwo.

Ocena naszych czytelników
[Suma: 16 Średnio: 3.3]
Sprawdź auto, które Cię interesuje. Nasza wyszukiwarka VIN da Ci pewność legalnego zakupu!
Sprawdź auto

Odpowiedz