Najlepsze limuzyny za 30 000 złotych

najlepsze limuzyny za 30 000 złotych

Samochód używany można kupić już za kilka tysięcy złotych. Jako że podaż aut na rynku wtórnym jest duża, liczba potencjalnych egzemplarzy do nabycia rośnie wraz ze zwiększeniem zakładanego budżetu, na przykład do kwoty trzydziestu tysięcy złotych. Tyle wystarczy między innymi na nabycie ciekawej, zadbanej limuzyny. Oto najlepsze limuzyny za 30 000 złotych.

Czy warto kupić używaną limuzynę?

Auta wyższego segmentu to dość duży rozrzut cen. Przeglądając ogłoszenia, w podobnej cenie znaleźć można limuzyny tego samego modelu, które dzieli kilka lat różnicy. Wydaje się, że skoro są to takie same samochody, rozsądnym wyborem będzie inwestycja w młodsze auto. Otóż identyczne one są jedynie tylko z pozoru.

Różnica sprowadzać się może między innymi do wersji silnikowych, a nie wszystkie jednostki napędowe są zalecane przez mechaników. W tym segmencie duże znaczenie ma również wykończenie wnętrza i wyposażenie. Oczywiście, istotny jest stan techniczny auta czy jego przebieg, który sprawdzić można przez raport VIN.

Uważać trzeba na szczególne okazje cenowe. Wprawdzie sprzedawcy są skłonni do obniżek cen samochodów tego segmentu, ale z reguły trzymają się one dość dobrze. Duże obniżki powinny więc wzbudzać zastanowienie.

Same wydatki nie kończą się natomiast na zakupie. Doprowadzenie do porządku pojazdu, który jest zaniedbany, może nawet podwoić kwotę wydaną na auto. Dodatkowo drogie są również koszty serwisu. Mimo wszystko nie brakuje miłośników aut tego segmentu. Oto zestawienie zawierające w sobie najlepsze limuzyny za 30 000 złotych, a wśród nich:

  • Audi A6 C6
  • BMW serii 5 E60
  • Chrysler 300C
  • Jaguar XF I
  • Lexus GS III
  • Mercedes E W211
  • Skoda Superb II
  • Subaru Legacy V
  • Toyota Camry
  • Volvo S80 II

Audi A6 C6

Kwota 30 tys. zł pozwala na zakup Audi A6 (2004-2011), których podaż na rynku aut używanych jest ogromna. W tej cenie nabyć można nawet egzemplarze z 2008 roku, a więc zaraz sprzed liftingu. Często mają one jednak silnik 2.0 TDI z pompowtryskiwaczami i zużywającą się bezstopniową skrzynię Multitronic. Lepiej zainwestować więc w zadbany egzemplarz z początku produkcji, który pod maską ma jeden z polecanych silników.

30 000 zł wystarczy nawet na egzemplarz z motorem 3.0 TDI i napędem quattro. Nie bez powodu taki właśnie model znalazł się w zestawieniu zawierającym w sobie najlepsze limuzyny za 30 000 złotych z napędem na cztery koła, który ujęto w artykule Limuzyny za. 30 tysięcy złotych z napędem 4 × 4“. Jednak również i ten silnik nie jest pozbawiony wad. Problemem jest rozciągający się łańcuch rozrządu. Kłopot sprawiają również usterki klap w kolektorach dolotowych. Inne mankamenty tego modelu Audi to zużywające się wielowahaczowe przednie zawieszenie oraz nietrwała elektronika. Imponująca jest za to przestrzeń bagażowa, która w sedanie ma pojemność 546 l.

Oczywiście, przy zakupie takiego samochodu trzeba kierować się zdrowym rozsądkiem. Trudno uwierzyć, aby auto z 2004 roku miało na liczniku jedynie 150 tys. km. Jest to możliwe, ale naprawdę mało realne.

BMW serii 5 E60

Dobrym wyborem będzie też produkowane w latach 2003-2010 BMW serii 5 E60. Czy są to najlepsze limuzyny za 30 000 złotych? Model ten dobrze się prowadzi i ma ciekawy wygląd. Poza tym to szeroka oferta dynamicznych silników, jak i bogate wyposażenie. Wprawdzie trudno znaleźć zadbane egzemplarze z napędem quattro, ale i tak nie ma powodów do narzekań.

Czego należy się więc obawiać? To koszty utrzymania, które często są wręcz horrendalne. Wszystko przez zaawansowaną konstrukcję, zawieszenie i skomplikowaną elektronikę. Na rynku wtórnym jest też mnóstwo aut, które przeszły niefachowe naprawy lub mają cofnięty licznik.

W kwocie 30 tys. zł w sprzedaży są egzemplarze po liftingu z dużymi przebiegami lub awaryjnym dieslem 2.0 pod maską. Lepiej pozostać więc przy starszych egzemplarzach, które wyposażono w 6-cylindrowe silniki. Ciekawie wyglądają też benzyniaki M54, które są paliwożerne niż nowsze motory, ale za to cenione za trwałość.

Chrysler 300C

Najlepsze limuzyny za 30 000 złotych to również Chryslery 300C, które z taśm produkcyjnych zjeżdżały w latach 2004-2010. To pozycja dość egzotyczna, ale wybór takich egzemplarzy na rynku wtórnym jest całkiem spory. Dobrą propozycją jest tu trzylitrowy diesel od Mercedesa, który nie jest szczególnie awaryjny. Alternatywą jest silnik V8 5.7, ale odstrasza paliwożerność tych amerykańskich motorów.

Sam Chrysler 300C to przyciągający uwagę nietuzinkowy design. Znacznie gorzej jest we wnętrzu. Niestety, nie postawiono tu na materiały najwyższej jakości, czego potwierdzeniem jest tandetny plastik na desce rozdzielczej.

Kupując takiego Chryslera, dokładniejszego sprawdzenia wymaga podwozie. Zdarzają się bowiem luzy zawieszenia. Starsze auta zaatakowane mogą być też przez rdzę.

Jaguar XF I

Jaguar XF pierwszej generacji to kolejna limuzyna, która warta jest bliższej uwagi. Jednak trzydzieści tysięcy złotych to naprawdę mało jak na taki pojazd. Prawdziwy wybór zaczyna się w okolicach 40 lub nawet 50 tys. zł. Auta w cenie ok. 30 000 zł to w dużej mierze egzemplarze wypadkowe, ewentualnie z kierownicą po lewej stronie lub z uszkodzonym dieslem 2.7.

Niestety, to właśnie ta jednostka napędowa występuje w wielu tańszych Jaguarach XF. W czym tkwi problem z tym silnikiem? Możliwe jest tu ukręcenie wału korbowego, nie trudno też o ukręcenie świec żarowych. Zresztą kosztowna jest już sama wymiana rozrządu. Co logiczne, drogie jest też utrzymanie takiego Jaguara. Wynika to między innymi z niewielkiej podaży części zamiennych.

Lexus GS III

Mając 30 000 złotych, nabyć można Lexusa GS pierwszej (1991-1997) i drugiej generacji (1997-2005). Zakładany budżet wystarczy też na egzemplarze trzeciej generacji (2005-2011), choć tylko z początku produkcji. Jednak takie auta mają często nawet przeszło 300 tys. kilometrów na liczniku i pochodzą z USA. To ważne, ponieważ każdy importowany samochód zza Oceanu, aby być dopuszczonym do ruchu na Starym Kontynencie, musi przejść kilka zmian, o których więcej w artykule Cechy charakterystyczne samochodów z USA“.

Znacznie większy komfort wyboru dają kwoty rzędu 40-50 tys. zł. Sam samochód jest trwały, choć motory 3.0 z początku produkcji pobierają duże ilości oleju silnikowego. Pojawiają się tęż luzy w podwoziu, a wymianie podlegają np. amortyzatory.

Sporo do zastrzeżenia można mieć do ilości miejsca w kabinie, która nie jest szczególnie przestronna. To samo tyczy się bagażnika, choć tylko w wersji hybrydowej, która sprowadza się do 280 lub 330 l. Klasyczny GS to natomiast 430 l przestrzeni bagażowej.

Mercedes E W211

30 tys. zł na Mercedesa E W211 (2002-2009) to aż nadto. Wiele takich egzemplarzy nabyć można do 20 000 zł. Niestety, wiele do życzenia pozostawia stan techniczny takich aut, co wymusza doinwestowania zaraz po zakupie.

Sam W211 to natomiast znacznie lepsze w stosunku do poprzednika (W210) zabezpieczenie antykorozyjne, ale za to mało stabilna, zawodna, a przy tym mocno rozbudowana elektronika. Mnóstwo egzemplarzy ma również duży przebieg, a jeśli jest inaczej, to jest on w nich korygowany. Przekłada się to na zużycie wielu podzespołów, a w tym zawieszenia, zwłaszcza pneumatycznego, jak i automatycznych skrzyń biegów. Wśród jednostek napędowych polecanym silnikiem jest motor 1.8 z niedrogim łańcuchem rozrządu.

Skoda Superb II

Superb drugiej generacji to kolejny model, który pasuje do zestawiania zawierającego w sobie najlepsze limuzyny za 30 000 złotych. Ta propozycja z oferty Skody to między innymi atrakcyjny stosunek ceny do wieku. Superb II ma też całkiem ciekawy wygląd, przestronne wnętrze i nieraz niezłe wyposażenie.

Dobrym wyborem będzie wersja z napędem 4 × 4, choć nie jest to najpopularniejsza opcja. Uważać trzeba natomiast na silniki. Zwłaszcza na motory, które są powodem do wstydu dla Grupy VW. Silniki 1.4, 1.8 i 2.0 TSI to problemy z napędem rozrządu. Mają one również duży apetyt na olej. Jeszcze gorzej wypada silnik 2.0 TDI z PD, zwłaszcza produkowany do 2011 roku. Po kieszeni kierowcę uderzyć mogą także dwusprzęgłowe skrzynie. Co istotne, wiele takich egzemplarzy ma też naprawdę duże przebiegi.

Subaru Legacy V

Legacy należy do klasy średniej, ale jest nieco droższe niż typowe auta dla tego segmentu, stąd też miejsce dla Legacy V (2009-2014) w tym zestawieniu. Charakterystyczny jest tu silnik bokser oraz seryjny napęd na cztery koła. Są to rozwiązania, których nie należy się bać, o ile nie jest to diesel. Niczym szczególnie dziwnym nie jest w nich bowiem pękanie wału korbowego. Poza tym na przyspieszone zużywanie narażone jest sprzęgło.

Toyota Camry VII

W latach 2006-2011 produkowana była Toyota Camry. Samochód, który do Polski, ale i Europy Zachodniej trafiał z prywatnego importu, ceniony jest za wysoką trwałość. Zdarza się, że w silnikach 3.5 dochodzi do uszkodzenia sterowania zmiennymi fazami rozrządu, ale model ten jest odbierany pozytywnie. Nawet pomimo przeciętnej pojemności bagażnika. W wersji podstawowej ma on bowiem tylko 410 l.

Volvo S80 II

Zestawienie, które zawiera w sobie najlepsze limuzyny za 30 000 złotych, zamyka Volvo S80 II (2006-2016). To naprawdę dobra propozycja. Szwedzki model ceniony jest za dobre wykończenie, przestronne wnętrze oraz wysoki komfort jazdy. W porównaniu z poprzednikiem S80 drugiej generacji jest też lepiej wyposażone, ale za to bardziej skomplikowane, co podnosi koszty serwisu.

Uważać trzeba na przebieg takiego pojazdu. Wraz z nim, przynajmniej teoretyczne rośnie ryzyko kosztownych awarii. Wysokie koszty może nieść w sobie awaria skrzyni automatycznej. W egzemplarzach sprzed liftingu w 2009 roku często hałasuje też zawieszenie. Wśród silników warto postawić na 5-cylindrowego diesla oraz takie same benzyniaki z doładowaniem.

Weryfikacja przez przegląd techniczny i raport VIN

Wszystkie samochody używane, a więc również i najlepsze limuzyny za 30 000 złotych przed finalizacją zakupu trzeba sprawdzić pod kątem technicznym. Pomaga w tym przegląd w ASO lub w niezależnym warsztacie. Konieczne są też oględziny pojazdu z mechanikiem. Wiele informacji o danym egzemplarzu dostarczy również Historia Pojazdu. Taki raport zawiera w sobie m.in.:

  • Dane techniczne samochodu (np.marka, model, rok produkcji, typ paliwa)
  • Rejestr znanych odczytów przebiegu pojazdu
  • Historię uszkodzeń auta
  • Rejestr sprawdzeń numeru VIN w serwisie Autobaza.pl
  • Sprawdzenie w bazach pojazdów kradzionych
  • Usterki fabryczne pojazdu
  • Adres miejsca montażu samochodu
  • Dane z aukcji i portali internetowych, gdzie zaprezentowano pojazd
  • Fabryczne wyposażenie samochodu
  • Galeria zdjęć pojazdu

Wraz z czynnościami około zakupowymi sprawdzenie VIN pozwala więc jeszcze dokładniej zweryfikować dany pojazd. To szansa na to, aby dany egzemplarz odrzucić już na etapie selekcji, jeśli okaże się, że jest to auto wypadkowe, ma przekręcony licznik lub pochodzi z kradzieży. Pomaga on też w wyborze, jeżeli mają to być najlepsze limuzyny za 30 000 złotych.

Ocena naszych czytelników
[Suma: 5 Średnio: 4.8]
Dowiedz się, czym jest numer VIN. Nie daj się oszukać przy zakupie nowego samochodu!
Numer VIN

Odpowiedz